Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ריכוז סרטוני מצלמות רכב של דבילים


יוסי פרנקוס

פוסטים מומלצים

^אנחנו מדברים על אותו קטע.

תקנה 47 ה (4) לתקנות התעבורה:

אם הגדלת לעשות ושלפת מתקנות התעבורה, אנא תשומת ליבך להמשך של תקנה 47 (הרלוונטית):

(ו) הוראת פסקה (4) בתקנת משנה (ה) לא תחול על –

תק' (מס' 6) תשמ"ט-1989





(1) עקיפה בכביש שיש בו שני נתיבים או יותר באותו כיוון נסיעה;

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מותר לעקוף בצומת כזו .

חוץ מזה שהתחלתי את העקיפה לפני הצומת, למרות שלא נראה לי שיש קשר.

בכל אופן לחוק הזה אני מודע תודה.

 

Sent from my SM-J700F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוף היום מותר לי☺

 

Sent from my SM-J700F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העקיפה מותרת, הסטיה לא. אם אתה מגיע בנתיב השמאלי מותר לך לעקוף, אך אסור לך לעבור מהימני לשמאלי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחלוף על פני מישהו כשאתה בנתיב משמאלו (בכיוון הנסיעה), ברור שמותר. לא על כך הדיון.

אנחנו מדברים על החלפת נתיב בתוך צומת רבת נתיבים באותו כיוון נסיעה. וכן, בצומת שכזו מותר לך לעבור מהימני

לשמאלי בצומת ולעקוף (כל עוד מתקיימים התנאים עליהם דיברנו קודם, כמובן).

להלן סימוכין נוסף מחוברת נוסחי האישום (ניתן למצוא באינטרנט):

עקיפה / סטיה לעקיפה בצומת

נהגת ברכב הנ"ל ועקפת/סטית עם רכבך כדי לעקוף רכב, בעוברך בתוך צומת,

בניגוד לתקנה 47 (ה)( 4) לתקנות התעבורה.

* לא תהווה עבירה:

1) עקיפה שמבוצעת בכביש שיש בו 2 נתיבים או יותר באותו כיוון נסיעה.

2) עקיפת בעלי חיים, רכב דו גלגלי, רכב הנגרר ע"י בהמה ובלבד שמולאו הוראות החוק לגבי

עקיפות.

במידה והוא היה נכנס לצומת בנתיב שכיוון נסיעתו 'ישר' ובמהלך הצומת עובר לנתיב בו כיוון הנסיעה 'שמאלה', הוא היה מבצע עבירה.

מכיוון שבצומת המצולמת יש 2 נתיבים (ויותר) וגם כיוון הנסיעה של הנתיבים (אלו בהם שהה) זהה, על פניו אין פה עבירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהם הדרכים לתקן החלקה כזאת?

קודם כל תגובה מהירה.

במקרה הנוכחי, לא היה לו מקום למשחק ויכול ליהיות שיש לו יותר מזל משכל (שהנזק רק אצלו ואין עוד מעורבים).

 

בכביש ריק, אני נחלצתי ממצב דומה בעזרת מכת גז והטיית ההגה לכיוון הנסיעה.

 

כמו שאמרו, קורס נהיגה יכין אותך הכי טוב למצבים כאלה.

 

אפשר גם ללמוד לבד, אבל אני לא אפרט פה.

 

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכביש ריק, אני נחלצתי ממצב דומה בעזרת מכת גז והטיית ההגה לכיוון הנסיעה.[...]אפשר גם ללמוד לבד, אבל אני לא אפרט פה.

 

אי אפשר ללמוד לבד. אפשר וטוב להכיר את סדר הפעולות (שכבר פירטתי) ולמה הוא עובד, אבל ללא תרגול מבוקר וממושך אין סיכוי לבצע נכון באופן עקבי. גם קורס אחד הוא לא ערובה להצלחה במקרה הזה, ויש מקרים כאלו שבהם שום הכשרה אינה ערובה להצלחה.

 

ו"מכת גז" אינה פתרון נכון. השימוש במצערת צריך להיות מאוד מדויק כדי לייצב את הרכב ולאפשר לקדמיים לייצר את כוח הפניה הדרוש. לא אגרסיבי ופתאומי.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מדהים, שבשום שלב נהג הריו לא חשב שאפשר אשכרה להשתמש בבלמים.

הפג'ו נכנסה לפניו, והוא לא בלם. ניסה לאגף משמאל בלי לבלום.

ואז הופתע שיש שם רכב אחר. ושוב, הוא לא בלם או הוריד מהיר. חזר לנתיב שלו בפראות, והתחיל להתבלבל.

ועדיין, הוא לא בלם. המקום הראשון שבו הוא נזכר שיש לו דוושת בלם, היה כשראה את חומת ההפרדה מולו.

 

כל המצב היה נמנע אילו היה בולם ומאפשר לפג'ו להיכנס לפניו. וזה מעניין כי זאת סיטואציה שחוזרת על עצמה הרבה מאוד בכביש: נהגים עושים הכל ורק לא לבלום. לא בגלל שהם ממהרים, לא בגלל שהם נוסעים מהר, לא בגלל שהם חוסכים ברפידות. סתם. אולי מתוך פחד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי כמוך יודע שהטעות מספר אחת שנהגים לא-מתורגלים עושים במצב חירום זה להשתמש קודם בהגה ואחר כך בבלמים ולא להיפך. וגם כשהם משתמשים בבלמים - הם עושים את זה בהססנות, מתוך חשש מתגובת הרכב.

 

גם כשמתחילה ההחלקה - העובדה שהם בולמים שלא בכל הכוח מחמירה את המצב, היכן שבלימה מאוד נחושה יכולה היתה לפתור אותו.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וזה מעניין כי זאת סיטואציה שחוזרת על עצמה הרבה מאוד בכביש: נהגים עושים הכל ורק לא לבלום. לא בגלל שהם ממהרים, לא בגלל שהם נוסעים מהר, לא בגלל שהם חוסכים ברפידות. סתם. אולי מתוך פחד.

 

+מיליארד. ממש.

רואה את זה יום יום כל היום.

לעתים ממש רואה איך מאיצים כדי לא לאפשר לאחרים להשתלב. שאני אבלום? למה מי מת?

זו חוסר אדיבות שמתחילה שם ומחלחלת למקומות אחרים בנהיגה.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא לזה הכוונה.

 

הכוונה היא שבמצבי קצה נהגים מהססים לבלום בחוזקה, אז הם מנסים קודם להשתמש בהגה כדי לעקוף את המכשול. הבעיות:

 

הסיכוי להצלחה של פעולת היגוי פתאומית במהירות שיוט - נמוכה, והסיכוי לאבדן שליטה - גבוה.

אין הורדה משמעותית של עוצמת הפגיעה הפוטנציאלית או הארכה של זמן התגובה הזמין.

זמן התגובה הכולל להיגוי - ארוך (מעט) יותר מאשר לבלימה, כי הנהג מתלבט לאן להפנות את ההגה.1

יש סיכוי גדול שהתמרון יגרום לפגיעה במשתמשי דרך בלתי מעורבים כמו נהג בנתיב הסמוך.

בלימה תוך כדי תמרון מערערת את יציבות הרכב יותר מאשר ביצוע תמרון תוך כדי בלימה.

ברכב כבד - קיימת סכנת גלגול.

______________________

1.
כך על פי איתי אלון. השוו: Thomas J. Triggs, Walter G. Harris,
Reaction Time of Drivers to Road Stimuli
(Human Factors Report No. HFR-12; Human Factors Group Department of Psychology Monash University: Victoria 3800, Australia), p. 20ff. לצורך השוואה, זמן תגובה לבלימה לנהג עירני: עד 1.5 שניה.
http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=154&t=1151421&i=20.

 

8)

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך "לא לזה הכוונה"? כששנייה לפני כן הוא כתב "

כל המצב היה נמנע אילו היה בולם ומאפשר לפג'ו להיכנס לפניו."



זה בדיוק זה!

זה הרבה לפני שהיה שם משהו שמזכיר מצב כזה אפילו.

אל תתחיל לי פה לקרוא סלקטיבית כמו בשרשור נהגי המונית.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העניין הוא שזה לא מצב של נהג שלא בולם כי ״Merde, הנה הוא עובר נתיב אבל אני לא אתן לו״ אלא כי ״پدرسگ מאיפה הוא הגיע?! לעזאזל, אני עומד להיכנס בו! קיבינימאט, אני נוסע מהר ואני פוחד לרדת על הבלמים אז אני אברח שמאלה. שיט, לא עבד, נשבור ימינה. בלאט, הנה הגדר, עכשיו אני בולם! אבל סעמק אני עדיין פוחד אז אני לא ארד על הדוושה בבת אחת. שיצטקוף, הנה מגיעה הבטונדה!״

 

גם עודד ציין במפורש שלדעתו מדובר בתגובה שמקורה בפחד.

 

נ.ב. לקלל בשמונה שפות בהודעה אחת - שיא אישי בשבילי. :grin:

 

נ.ב.נ. עודד, נעשית רבי של נהיגה. התלמידים שלך מתדיינים איך בדיוק לפרש את הדברים שלך. כמו שצריך. :wink:

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...