Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ריכוז סרטוני מצלמות רכב של דבילים


יוסי פרנקוס

פוסטים מומלצים

השתהות בין שני נתיבים יכולה להתרחש כאשר אתה עובר נתיבים בהדרגה (קרי, כמו שצריך).

 

המטרה ב-offsiding היא:

להרחיב את את רדיוס הפניה - כמה שיותר, תמיד יותר טוב.

להגדיל (לא לייצר!) את שדה הראיה אל מעבר לעיקול - כמה שיותר, יותר טוב.

 

ונהיגה ״מתקדמת״ כאן אין פירושה נהיגה ספורטיבית אלא פשוט נהיגה עם קצת יותר מחשבה.

אם התכוונת להשתהות של שנייה או שתיים בין שני נתיבים, לי לפחות זה לא היה ברור ממה שכתבת - ״לנסוע על שני נתיבים״.

 

בכל אופן היתרונות שרשמת לא ממש נגעים לנסיעה מנהלתית:

להרחיב את רדיוס הפניה - אין שום צורך אם אתה נוהג במהירות המתאימה לתנאי הדרך. שוב, זה יתרון אולי בנהיגה תחרותית אבל לא מנהלתית.

להגדיל את שדה הראיה אל מעבר לעיקול - אם יש סיבה קונקרטית לרצון להגדיל את שדה הראיה (אפשרות ממשית לסכנה מעבר לעיקול), על אחת כמה וכמה עדיף להשאר בנתיב שלך ולא לבלות בכלל בנתיב השני. במצב כזה היתרון של offsiding בטל בשישים לעומת הסכנה שהוא מייצר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי הבחנה חדה בין מה שמותר ואסור

עוד אין איסור על מעבר לעבור בין שני נתיבים גם בהפרש של 3 שניות בין כל מעבר. גם אם לא הייתי החלטי באיזה נתיב הכי אופטימלי שאסע.

ועשיתי זאת כמו כל מעבר נתיב שאני עושה עשרות פעמים ביום, איתות,מבט במראות ומעבר הדרגתי.

 

לא התייחסתי בכלל לוידאו שצרפת אלא להצהרה שלך שמותר לעבור באדום.

 

לגבי הוידאו אני דווקא מסכים איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אמרתי שמותר, אמרתי שבמצבים מסויימים זה לא מסכן אותך בודאות.

 

Sent from my SM-J700F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין סכנה לחצות באור אדום מלבד העובדה שיראה אותך שוטר.

אוי ואבוי תראה מה אמרתי..!!

כן כן אין סכנה במקום עם שדה ראיה רחב שתחצה באור אדום.

טענת שהסכנה היחידה היא להתפס ע״י שוטר. לטעמי מכיוון שיש תמיד סיכוי שתעשה (או אני אעשה או כל אחד אחר) טעות, חובה להשמע לרמזור בכל סיטואציה. כמו כן לדעתי זה לא בסמכותך (או סמכותי וכו׳) להחליט מתי תנאי הדרך מאפשרים התעלמות מהרמזור ומתי לא.

 

זה הכל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל אופן היתרונות שרשמת לא ממש נגעים לנסיעה מנהלתית:

להרחיב את רדיוס הפניה - אין שום צורך אם אתה נוהג במהירות המתאימה לתנאי הדרך. שוב, זה יתרון אולי בנהיגה תחרותית אבל לא מנהלתית.

להגדיל את שדה הראיה אל מעבר לעיקול - אם יש סיבה קונקרטית לרצון להגדיל את שדה הראיה (אפשרות ממשית לסכנה מעבר לעיקול), על אחת כמה וכמה עדיף להשאר בנתיב שלך ולא לבלות בכלל בנתיב השני. במצב כזה היתרון של offsiding בטל בשישים לעומת הסכנה שהוא מייצר.

 

כמה שהרדיוס גדול יותר, אתה עוד יותר רחוק מן המגבלות - יותר טוב.

 

ולגבי שדה ראיה - זו הסיבה שכלל היסוד ל-offsiding הוא לשפר שדה ראיה קיים - לא לייצר שדה ראיה כשאין. ושוב, ככל שיש יותר - זה יותר טוב.

 

זה גם מתחייב מכך שכמו שאמרתי - זה משהו שעושים רק כשהכביש ריק. אם אין לך שדה ראיה אתה לא יודע שהוא באמת ריק.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, לדעתי היתרונות שאתה מתאר לא רלוונטיים בנהיגה מנהלתית לפי החוק (מגבלות?). גם שיפור (מזערי..) בשדה הראיה ע״ח גלישה למסלול הנגדי לא נשמע לי כטרייד אוף מוצלח.

 

כנראה שנאלץ להסכים שלא להסכים בנושא הזה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה חייב לכוון את זווית המצלמה, למטה.

ושנית, בכל כיכר דו נתיבית שאני מגיע אליה, אני נוהג בזהירות עם רגל על הבלם ומבט גם לנתיב שלידי בציפייה שהוא יכנס אליי, תמיד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפר סבא מכורתי.

 

עברתי שם בדיוק לפני כמה ימים, לאחר שנים שלא הייתי בסביבה. הכיכר הזו ספציפית בעלת גיאומטריה מחורבנת שמעודדת נהגים לסטות מהנתיב.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן... לצפות במסך מלא

 

שוב, נסעת מהר ועלייך לנהוג במשנה זהירות. אשכרה טסת אל תוך הכיכר עם רכב לצידך, מה חשבת שיקרה?

לעולם אל תגיע למצב כזה, תן לרכב להיות לפנייך או אחרייך בכיכר, לנסוע במקביל מוביל לתוצאות שליליות.

שוב, בתור תושב אשדוד ועם נסיון לא קטן בכיכרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיכר דו-נתיבית זה מתכון לתאונה, במיוחד אלו שפונים מהנתיב החיצוני פנימה, לכן בנסיעה ישר אני תמיד מקפיד להיות בחיצוני, אי אפשר לסמוך על אחרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. אין שום בעיה עם כיכר דו-נתיבית. יש בעיה עם אנשים שלא יודעים לנהוג / אלימים.

2. Miklet89, אני מבין שעדיין לא חווית נסיעה בחיצוני כאשר הרכב בפנימי "מחליק בעדינות" לחיצוני ביציאה מהכיכר.

 

נהגים ישראלים הם פשוט בהמות שלא רוצים "להפסיד" רבע שניה ו-3 קלוריות שכרוך בסיבוב ההגה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, גם בנתיב החיצוני וגם בנתיב הפנימי קיימת סכנה שנהג "שכן" יסטה לנתיבך. זה למה יש כלל בנהיגה מגנתית במעגלי תנועה ופניות:

 

"וַיֹּאמֶר דֵייב טֶרְנֵר: טוֹב הָאֶחָד מִן־הַשְּׁנַיִם, וְהַחוּט הַמְשֻׁלָּשׁ בִמְהֵרָה יִנָּתֵק."

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגיע הזמן לקנות מצלמה, כל יום אני רואה אידיוטים על הכביש ורוצה לשתף עם העולם (או את המעט שזה מעניין אותו)

 

בדיוק מה שחשבתי לעצמי, אני חושב שאקנה אחת גם

הייתי יכול לעשות כבר לקט שלם בעצמי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...