Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ריכוז סרטוני מצלמות רכב של דבילים


יוסי פרנקוס

פוסטים מומלצים

לא צריך לעשות מזה כזה עניין. נכון, אי אפשר באמת להשיג שדה ראיה מלא רק עם המראות, אבל אפשר להגיע די קרוב לכך.

 

בסרטון הראשון כמעט תאונה, בסרטון השני אין אף אחד מסביב

 

שאלה למבקרים: אם באמת אין אף אחד שזה יפריע לו (נניח שאין אף אחד שאפילו רואה את זה קורה) אז מה המניעה מבחינה מעשית לנסוע על שני נתיבים?

 

שימו לב, למשל, לנהיגה של המדריך כאן, ותזכרו שבמקרה הזה עוד מדובר על נתיב נגדי:

 

בנוסף, גם דייב משתמש בשני נתיבים במעגל תנועה כשהוא יכול, ואני מאמין שיש לו בערוץ גם דוגמה של יו נובלט שנוהג ככה:

 

יש לזה אפילו שם בנהיגה מתקדמת. קוראים לזה offsiding. בנסיבות הנכונות זה יכול רק להועיל.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שטח מת.

כשעצם עובר מהמראה הימנית לצד השמאלי שלה, החלק השמאלי שלו עובר למראה המרכזית שלי וכך הלאה.

בלי קשר אני תמיד מסתכל לצדדים, אני גבוה לכן יושב די אחורה ומקבל שדה ראייה נרחב מהמראות ומזווית העין.

וכן, אני בטוח שהייתי שם לב אם ב300 מטר היה מגיח מישהו מסביבי, נו באמת.

 

Sent from my SM-J700F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נכון למכונית בנתיב הסמוך. נניח שאני נוהג בנתיב הימני בצמוד לאבן השפה, ובנתיב הסמוך רוכב קטנוע נצמד לקצה השמאלי של הנתיב - יש כאן פוטנציאל לפספס. לא כל שכן אם אופנוע נמצא בנתיב השמאלי הקיצון ועובר ימינה כשאתה עובר שמאלה.

 

שדה ראיה מלא ב-100% אין.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים איתך שאם הוא צמוד לי לדלת שמאל אחורית סביר שלא אראה, אבל סביר להניח שאקלוט אותו באחת המראות הרבה לפני שיגיע לשם.

 

Sent from my SM-J700F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם נכון, בדיקת מראות שיטתית עוזרת להתמודד עם מגבלות שדה ראיה. זה עדיין לא פותר את הבעיה, אז זורקים מבטים ועוברים נתיבים בהדרגה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Elic25,

מצטער לקלקל את מסיבת ההעצמה האישית שלך, אבל:

אותו אחד שחושב שיודע הכל - הוא יודע הכי מעט.

גם אתה - כשאתה בטוח שאתה רואה הכל ואין שטח מת סביבך, אתה הבן אדם הכי מסוכן על הכביש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי היה מאמין שאני אסנגר על נהג שמפרסם כאן, ונדב יקטרג עליו.

 

מה אתם יודעים, רבי ישמעאל (שבת, קנא ע״ב) צדק. :wink:

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אמנם נהג טרי... ונסעתי רק קרוב ל100 אלף

 

 

אה, אז גם נסעת במהירות מופרזת. וואלה יופי :lol:

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סרטון ראשון שלי.

מרדף מכוניות בכביש 5, שימו לב בהתחלת הסרטון לנתיב השמאלי לרנו ולמרצדס שנהגה מחוץ לרכב, או שהיה פגע וברח או סתם ריב בין נהגים.

 

משום מה יוטיוב הוריד את האיכות של הסרטון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מצדד בסגנון הבוטה של נדב, אבל יש בזה מן האמת. קצת הצנע לכת, אלי.

 

יש המון שטח מת, לא משנה כמה תכוון את המראות. בהנחה שאתה לא דג או ציפור עם עיניים בצידי הראש, במקרה הטוב אתה רואה אחורה גזרה מוגבלת של כ-45 מעלות מכל צד של הרכב. זה עניין פשוט של אופטיקה גיאומטרית בסיסית.

 

אני ממליץ בחום תמיד לשמור על הנתיב, להניח שתמיד, היכן שהוא מסביבך במקום שאתה לא רואה, מסתתר לו רוכב קטנוע/אופנוע/אופניים.

 

יש פתגם עתיק בתעופה צבאית - "זה שאתה לא רואה, הוא זה שיפיל אותך". בהתאמה לכביש - רוכב הקטנוע שאתה לא רואה, הוא זה שאתה תפגע בו.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מצדד בסגנון הבוטה של נדב, אבל יש בזה מן האמת. קצת הצנע לכת, אלי.

 

יש המון שטח מת, לא משנה כמה תכוון את המראות. בהנחה שאתה לא דג או ציפור עם עיניים בצידי הראש, במקרה הטוב אתה רואה אחורה גזרה מוגבלת של כ-45 מעלות מכל צד של הרכב. זה עניין פשוט של אופטיקה גיאומטרית בסיסית.

 

אני ממליץ בחום תמיד לשמור על הנתיב, להניח שתמיד, היכן שהוא מסביבך במקום שאתה לא רואה, מסתתר לו רוכב קטנוע/אופנוע/אופניים.

 

יש פתגם עתיק בתעופה צבאית - "זה שאתה לא רואה, הוא זה שיפיל אותך". בהתאמה לכביש - רוכב הקטנוע שאתה לא רואה, הוא זה שאתה תפגע בו.

אני מסכים איתך

אבל אם אני יודע שאני כל הזמן נסתכלתי במראות ולא צץ אף אחד, נוא בטוח לא יצוץ ב10 מטר הבאים.

וגם בזמן שאני עובר את הנתיב אני מאותת, ומסתכל לפחות 3 פעמים הצידה

 

Sent from my SM-J700F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש המון שטח מת, לא משנה כמה תכוון את המראות.[...]אני ממליץ בחום תמיד לשמור על הנתיב.

 

אין ״המון״ שטח מת.

 

וכשאתה פונה, אתה גם ככה משנה את מיקום הרכב על הכביש, אז בהנחת ובדקת מראות, העפת מבט ואין אף אחד - למה לא להשתמש בכמה רוחב כביש שרק אפשר?

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיבה פשוטה, הרגל לא בריא ולא נכון שעלול להכניס אותך למצבים לא טובים כאשר תתרגל לבצע את זה באופן קבוע.

מי מאיתנו כאן לא רואה כל יום ויום את המעבר באמצע הכיכר ויודע, שהוא לא יכול להכנס לכיכר או לתפוס נתיב כי... 2 מהם תפוסים כבר, לא נעים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...