Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ריכוז סרטוני מצלמות רכב של דבילים


יוסי פרנקוס

פוסטים מומלצים

אני מבין אדוני פילוזוף? ( :wink: )

 

אני לא טיפוס של בניין גילמן אלא יותר של הפקולטה להנדסה, וגם די מאוחר כבר ואני מת לישון, ולכן אסכם בהומור:

 

אם אתם לא המכונית של גוגל, דורס לילה, או מורה בבי"ס (כידוע למורות יש עיניים בגב) - על הכביש הציבורי פשוט תישארו בנתיב המז**ין שלכם. תודה. רובכם הגדול לא נייג'ל מנסל. גם אני לא. וסליחה מראש מאלה פה שכן.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה למבקרים: אם באמת אין אף אחד שזה יפריע לו (נניח שאין אף אחד שאפילו רואה את זה קורה) אז מה המניעה מבחינה מעשית לנסוע על שני נתיבים?

.

.

.

יש לזה אפילו שם בנהיגה מתקדמת. קוראים לזה offsiding. בנסיבות הנכונות זה יכול רק להועיל.

להועיל למי? במה?

 

מצטער, אבל לדעתי הגישה שלך לא רק לא נכונה, אלא מסוכנת. החוק קיים כדי שיצייתו לו. ברגע שאתה מרשה לעצמך (או לאחרים) להפעיל שיקול דעת לגבי מתי לציית לחוק ומתי לא, אתה נכנס לטריטוריה מסוכנת מאוד.

 

שאלה: אם אין באמת אף אחד שזה יפריע לו, מה המניעה מבחינה מעשית לנסוע ברמזור אדום?

 

(מתנצל על הדוגמא הבנאלית.)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין סכנה לחצות באור אדום מלבד העובדה שיראה אותך שוטר.

אוי ואבוי תראה מה אמרתי..!!

כן כן אין סכנה במקום עם שדה ראיה רחב שתחצה באור אדום.

ואני מסכים עם חן... אני לא מאמין שאיזשהו מעשה חד פעמי יכול לגרום להרגל. נהיגה היא דבר דינאמי שמשתנה בהתאם לתנאי הסביבה.

 

Sent from my SM-J700F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טעות. התשובה היא: זה לא מקומך לקבוע האם זה לא מפריע לאף אחד או לא. למה? כי אתה בן אדם. ובני אדם עושים טעויות. ומספיק שתעשה טעות פעם אחת ותפספס מכונית מגיעה כדי לגרום לתוצאות בלתי הפיכות. חבל מאוד שאתה לא מבין את זה.

 

מצד שני, בהנתן הבטחון העצמי האובר-מופרז שלך בפוסטים הקודמים, התשובה שלך כאן ממש לא מפתיעה אותי. נותר לי רק לקוות שלא יצא לי לפגוש אותך בכביש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני מסכים עם חן... אני לא מאמין שאיזשהו מעשה חד פעמי יכול לגרום להרגל. נהיגה היא דבר דינאמי שמשתנה בהתאם לתנאי הסביבה.

 

Sent from my SM-J700F using Tapatalk

במצבי חירום לחץ ההרגלים נכנסים לעבוד חזק מאוד

לא סתם מרגילים אותך בקורסי נהיגה מתקדמת להתרגל לנהוג עם הרגל השמאלית על המדרס להסתכל לכיוון הפניה וכ'ו

 

להגיד שאתה טועה לא יעשה אותך פחות גבר אלא הפוך

תלמד קצת מאחרים עם יותר ניסיון ממך זה רק לטובתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סרטון ראשון שלי.

מרדף מכוניות בכביש 5, שימו לב בהתחלת הסרטון לנתיב השמאלי לרנו ולמרצדס שנהגה מחוץ לרכב, או שהיה פגע וברח או סתם ריב בין נהגים.

 

משום מה יוטיוב הוריד את האיכות של הסרטון

 

מסקרן מה הסיבה באמת.. לא נראה שהייתה תאונה מאחר ולא רואים שקיים נזק לרנו או למרצדס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בצורת החשיבה הזו אסור גם להכנס לשום צומת שהשדה ראייה בו מוגבל, כי יכול להיות ובטעות יגיעו מישהו במהירות מופרזת.

תנוח

 

Sent from my SM-J700F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטער, אבל לדעתי הגישה שלך לא רק לא נכונה, אלא מסוכנת. החוק קיים כדי שיצייתו לו. ברגע שאתה מרשה לעצמך (או לאחרים) להפעיל שיקול דעת לגבי מתי לציית לחוק ומתי לא, אתה נכנס לטריטוריה מסוכנת מאוד.

 

אני אגב לא מבין מה הבעיה החוקית כאן. מה, החוק אוסר לעבור נתיבים? אנחנו לא מדברים כאן על חציית קו רצוף.

 

במצבי חירום לחץ ההרגלים נכנסים לעבוד חזק מאוד. לא סתם מרגילים אותך בקורסי נהיגה מתקדמת להתרגל לנהוג עם הרגל השמאלית על המדרס להסתכל לכיוון הפניה וכ'ו

 

נכון. זו הסיבה שדווקא בנהיגה נמרצת אשאר בנתיב. דווקא בנהיגה מנהלתית, offsiding יכול לעזור מאוד.

 

שים לב שהבאתי אסמכתה משני מאמני נהיגה מתקדמת, כך שזה בהחלט תמרון מוכר בתחום.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דרך אגב, למרות הדברים התיאורתים שאמרתי, אני לא נוהג ומגנה כל נהיגה כזו באופן כללי.

 

אם כל אחד יקח לעצמו את שיקול הדעת מתי כן לעבור או לא לעבור על חוקי התעבורה (להלן מעבר ברמזור אדום), נמצא את עצמנו מגדילים את סיכויי הפגיעה בעצמנו ובסובבים אותנו.

במעשה שעשיתי אין שום דבר שונה מלעבור נתיב בצורה בטוחה ורגילה, אולי תחשבו שזה אגואיסטי - אבל אל תדאגו, שוב, לא היה סביבי אף אחד.

דרך אגב, אם תסתכלו שוב בסרטון תראו אותי עובר שמאלה בפעם הראשונה כי הנהג אוטובוס שנכנס לכיכר האט, חזרתי ימינה כי הבנתי שהוא פונה ולכן הימני יהיה פנוי, ובאמצע הכיכר חזרתי שמאלה כי חשבתי שהנהג באוטובוס השני יעצר לי באמצע הנתיב הימני.

מקרה אחר - הייתי ממשיך בנתיב הימני והנהג היה באמת עוצר במרכז הנתיב, היו כאן תגובות של 'יכולת לעבור מראש לנתיב השמאלי ולצפות לתרחיש...'

נו באמת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בצורת החשיבה הזו אסור גם להכנס לשום צומת שהשדה ראייה בו מוגבל, כי יכול להיות ובטעות יגיעו מישהו במהירות מופרזת.

תנוח

ההשוואה ממש לא תקפה, משום שנסיעה באור אדום היא אסורה לפי החוק, בעוד שכניסה לצומת ששדה ראייה בו מוגבל מותרת כל עוד אתה עושה זאת לאט ובזהירות. שוב, כי נראה שההבדל לא ברור לך לגמרי: מעבר ברמזור אדום == לא חוקי. כניסה לצומת ששדה הראייה בו מוגבל == מצב מסוכן פוטנציאלית בו יש לנהוג בזהירות.

 

ואני נח מספיק, תודה.

 

אני אגב לא מבין מה הבעיה החוקית כאן. מה, החוק אוסר לעבור נתיבים? אנחנו לא מדברים כאן על חציית קו רצוף.

אתה לא דיברת על מעבר בין נתיבים, אלא על (ציטוט שלך): ״לנסוע על שני נתיבים״. עדיין חוקי?

 

נכון. זו הסיבה שדווקא בנהיגה נמרצת אשאר בנתיב. דווקא בנהיגה מנהלתית, offsiding יכול לעזור מאוד.

 

שים לב שהבאתי אסמכתה משני מאמני נהיגה מתקדמת, כך שזה בהחלט תמרון מוכר בתחום.

ואני שוב שואל: לעזור למי? לעשות מה? אתה מביא אסמכתא מנהגי נהיגה מתקדמת, אבל אומר שהיא תקפה דווקא לנהיגה מנהלתית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שזה לא חוקי ידידי,

השאלה הייתה האם יש סכנה במעבר צומת אדום כשיש לך שדה ראייה רחב משמעותית, והתשובה היא שאין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פספסת קצת את מה שחשוב כאן. התשובה היא שזה לא תפקידך להחליט אם זה מסוכן או לא. תפקידך הוא לשמור על החוק, אפילו אם נדמה לך באותו רגע שזה מיותר. למה? שתי תשובות, אחת עקרונית ואחת פרקטית: העקרונית, שברגע שאתה מרשה לעצמך להחליט מתי לציית לחוק ומתי לא אתה עלול להחליק במדרון החלקלק (שוב, סליחה על הקלישאה) - מחר אולי תחליט שמותר לך לגנוב, לשדוד ולרצוח. ופרקטית, שאתה סה״כ בן אדם ומועד לטעויות, ובמקרה הזה אם עשית טעות התוצאה יכולה להיות קטלנית ובלתי הפיכה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא דיברת על מעבר בין נתיבים, אלא על (ציטוט שלך): ״לנסוע על שני נתיבים״. עדיין חוקי?

ואני שוב שואל: לעזור למי? לעשות מה? אתה מביא אסמכתא מנהגי נהיגה מתקדמת, אבל אומר שהיא תקפה דווקא לנהיגה מנהלתית.

 

השתהות בין שני נתיבים יכולה להתרחש כאשר אתה עובר נתיבים בהדרגה (קרי, כמו שצריך).

 

המטרה ב-offsiding היא:

להרחיב את את רדיוס הפניה - כמה שיותר, תמיד יותר טוב.

להגדיל (לא לייצר!) את שדה הראיה אל מעבר לעיקול - כמה שיותר, יותר טוב.

 

ונהיגה ״מתקדמת״ כאן אין פירושה נהיגה ספורטיבית אלא פשוט נהיגה עם קצת יותר מחשבה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פספסת קצת את מה שחשוב כאן. התשובה היא שזה לא תפקידך להחליט אם זה מסוכן או לא. תפקידך הוא לשמור על החוק, אפילו אם נדמה לך באותו רגע שזה מיותר. למה? שתי תשובות, אחת עקרונית ואחת פרקטית: העקרונית, שברגע שאתה מרשה לעצמך להחליט מתי לציית לחוק ומתי לא אתה עלול להחליק במדרון החלקלק (שוב, סליחה על הקלישאה) - מחר אולי תחליט שמותר לך לגנוב, לשדוד ולרצוח. ופרקטית, שאתה סה״כ בן אדם ומועד לטעויות, ובמקרה הזה אם עשית טעות התוצאה יכולה להיות קטלנית ובלתי הפיכה.

יש לי הבחנה חדה בין מה שמותר ואסור

עוד אין איסור על מעבר לעבור בין שני נתיבים גם בהפרש של 3 שניות בין כל מעבר. גם אם לא הייתי החלטי באיזה נתיב הכי אופטימלי שאסע.

ועשיתי זאת כמו כל מעבר נתיב שאני עושה עשרות פעמים ביום, איתות,מבט במראות ומעבר הדרגתי.

 

Sent from my SM-J700F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...