Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4883 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני נותן את ההקדמה מכיון שראיתי שהיא מאוד חשובה לנתינת המלצות מתאימות!:popcorn:

 

הקדמה:

אנחנו זוג סטודנטים בני 25 ו27 שעובדים במשרות סטודנט (עם שכר סביבות המינימום).

נכון להיום אני מתנייד על קטנוע HD200 ואשתי מסתדרת עם אוטובוסים והקפצות שלי.

אנחנו בהריון והתחלתי לחשוב על הצורך ברכב להתניידות עתידית עם תינוק (בעוד כמה וכמה חודשים).:shock:

 

מבחינת השימוש:

נסיעה יומיומית של כ-20 קילומטרים לכל כיוון, לעבודה במרכז תל אביב וללימודים בחולון.

נסיעה אחת לשלושה חודשים לאזור ירושלים.

נסיעה פעמים שלוש בשנה לאילת/ טבריה/ רמת הגולן.

 

תכלס:

כמו שבטח כבר הבנתם אנחנו מחפשים רכב (הסדר הכרונולוגי חשוב):

1)זול להחזקה- חסכוני מבחינת צריכת דלק (בשוטף היומיומי) וכמובן גם מבחינת הטיפולים והחלפים.

2)זול לקניה- אני בכוונה לא נותן מספר סופי- אך הבנתם שאנחנו לא מיליארדרים :mm_tongue

3)כמה שיותר בטוח- חשוב, אך אני בכל זאת שם אותו כרונולוגית אחרי הסעיף הקודם.

 

אם החזקתם מעמד והגעתם עד פה- כל הכבוד!

ואם יש לכם גם כח לענות- אין עליכם!!

אשמח לכל בקשת מידע/ הערות/ הארות

וכמובן גם להצעות רכבים...

 

תודה מראש

שי

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

תקציב?

כעקרון כל סופרמיני תעשה את העבודה. עכישו נותר לבחור אחת, לפי טעמכם ולפי תקציבכם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

זוג חברים עם תנאים ודרישות דומים לשלכם, עם נסועה דומה, קנו לפני כמה ימים פורד פוקוס דור ראשון (נדמה לי 2003 או 2004).

מעבר לזה, התקציב והדרישות אמורפיות מדי מכדי להתפקס על מבחר מצומצם... נסה למקד את עצמך קצת יותר מבחינת תקציב (אפילו טווח), שנים, סוג רכב, אוטומט/ידני וכדומה. יעזור גם לך וגם לנו :)

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

פורסם

SPERIAL:

 

2)זול לקניה- אני בכוונה לא נותן מספר סופי- אך הבנתם שאנחנו לא מיליארדרים :mm_tongue

כמו שכתבתי- בכוונה לא נתתי תקציב- אני רוצה לקבל את כל ההצעות ולעשות את החשבון שלי אחר כך

יכול להיות שאני אעדיף "לשבור חסכון" ולקנות רכב קצת יותר יקר שיתן לי תמורה יותר טובה..

 

לגבי ה"סופר מיני":

אני בא מעולם הקטנועים כמו שהבנת, ולכן סופר מיני לא אומר לי כלום ושום כלום... :oops:

אשמח לשמות+ שנתון+ מחיר (פחות או יותר)

 

כמו שאמרתי- כל מידע יהיה לעזר.. :-)

 

MIKA P:

 

הפורד פוקוס לפי התמונות לא נמצא בקבוצת הסופר מיני וגם לא המיני- נראה יותר רכב משפחתי

הגודל משפיע על צריכת הדלק כמו שאני מבין..

 

אין בעיה עם גיר רגיל/ ידני- אני מבין שרגיל= צריכת דלק נמוכה יותר ולכן אנטה לשם..

 

תקציב- מוכן לשים 20K פלוס מינוס אם יש צורך- אני מעדיף כמובן שכמה שפחות..

פורסם

חבר שלי מוכר דייהטסו שרייד סדאן (הדגם עם ה"תחת") שנת 1998 במצב מצויין מכאנית, חיצונית ופנימית.

הרכב זול לרכישה - מוכר בכמה אלפים טובים מתחת למחירון

חסכוני לגודלו - מנוע 1,500 גיר ידני.

מזגן וחימום עובדים.

 

בנוסף, החבר סובל מהבעיה ההפוכה, יש לו כבר ילדים ויוקר המחייה גורם לו להפטר מהרכב השני ולהחליפו בקטנוע/אופנוע.

אינני מבין בתחום הדו-גלגליים, אבל החבר מוכן גם להחלפה על קטנוע/אופנוע, אולי זה יעניין אותך.

 

בכל מקרה, שיהיה בהצלחה

כבר חתמתי...

פורסם
חבר שלי מוכר דייהטסו שרייד סדאן (הדגם עם ה"תחת") שנת 1998 במצב מצויין מכאנית, חיצונית ופנימית.

הרכב זול לרכישה - מוכר בכמה אלפים טובים מתחת למחירון

חסכוני לגודלו - מנוע 1,500 גיר ידני.

מזגן וחימום עובדים.

 

בנוסף, החבר סובל מהבעיה ההפוכה, יש לו כבר ילדים ויוקר המחייה גורם לו להפטר מהרכב השני ולהחליפו בקטנוע/אופנוע.

אינני מבין בתחום הדו-גלגליים, אבל החבר מוכן גם להחלפה על קטנוע/אופנוע, אולי זה יעניין אותך.

 

בכל מקרה, שיהיה בהצלחה

 

תודה על ההצעה

אבל אני מחפש המלצות לרכבים יותר חדשים- כי מה לעשות ככל שהרכב ישן יותר ועשה קילומטראז' גדול יותר

ככה הוא שותה יותר כסף...

(אנחנו בשנת 2013 עוד שניה ואתה ממליץ לי על רכב שנת 98

 

בכל מקרה הייתי שמח, אם זה אפשרי- לדבר עם חבר שלך בפרטי (טל'/ מייל/ פה...)

לשמוע מהנסיון שלו ואולי הוא יעיר את עיני ויגרום לי לחשוב בשנית...

אגב, איך הוא מתכוון להתנייד עם המשפחה אחרי שיעבור לקטנוע?!

פורסם

חבוב, אתה בעצם מבקש קטלוג רכב של כל הרכבים משנת 2000 ומעלה. זה לא יקרה.

 

בגדול, אפשר לחלק את עולם הרכב שאתה מחפש ל-3 קטגוריות: מיני, סופר מיני ומשפחתי. הן נבדלות, בגדול, במחיר, בגודל, ובכוח המנוע.

עד השנים האחרונות קטגוריית ה"מיני" כמעט ולא היתה קיימת, והיא חווה פריחה בעיקר עקב מחיר הדלק והקלות המס עליהן (מכיוון שהן מזהמות פחות). רכבי מיני הם קטנים, לרוב ידניים (יש גם אוטומטיים, אבל במחיר גבוה יותר), עירוניים בבסיסם עם נפח מנוע צנום (1.0-1.2) במחירים של 60-70 אלף ש"ח (לחדש) עם מעט מקרי קיצון פה ושם. האם מתאים לכם? עם כל הכבודה שמצטרפת לתינוק ברכב- כנראה שלא.

 

הלאה, סופר מיני. כשמו כן הוא: מיני, אבל גדול יותר. פולו, איביזה, קליאו, פג'ו 206, פונטו ספייס- הן חלק מנציגות הקטגוריה הזו של מחצית שנות ה2000, כשאליהן מצטרפות (או מחליפות) הסוזוקי סוויפט, מזדה 2, גרנדה פונטו, פג'ו 207/8, אופל קורסה ועוד, כנציגות טריות יותר. סופר מיני נותנות יתרונות של רכבי המיני (פחות או יותר), וקצת יותר כוח ומרווח מהן, וגם יכולת בינעירונית טובה יותר. חלקן מגיעות בגרסה ידנית גם. לילד אחד יספיק, ל-2, בעיקר אם שניהם קטנים - גבולי.

 

משפחתית- כשמה כן היא. בשנים האחרונות אפשר כבר לראות משפחתיות ללא "ישבן" (האצ'בק, מה שנקרא) כמו סוזוקי SX4, יונדאי I30, פוקוס בגרסת ה-5 דלתות, ועוד. מסורתית, בשנים שקדמו להן, שלטו ללא עוררין משפחתיות הסדאן. המשפחתיות נותנות יתרון מבחינת מקום למטען, מרווח במושב האחורי, כוח מנוע ואיבזור (כמובן שלא כל המשפחתיות נותנות את אותו הדבר בתחומים האלה...), עם חסרונות בשימוש עירוני מבחינת גודל (חנייה), צריכת דלק ועלות אחזקה.

 

ככה, על קצה המזלג.

 

אתה מוזמן להתחיל לעבוד.

עשה חיפוש בפורום הזה על שרשורים דומים ("רכב למשפחה עד 30 אלף", "רכב משפחתי עד 60 אלף" וכדומה). קרא, חפש בלוחות, השווה מחירונים, התייעץ עם חברים, וכשתתחיל להתמקד- אנחנו כאן.

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

פורסם

תודה לאדריכל

על פתיחת השרשור מחדש :ok:

 

MiKa_P:

מסתבר שאי אפשר לשלוח הודעות פרטיות עד שאין 15 הודעות בפורום..

אז אני נאלץ להשיב בכללי..

 

זה בדיוק מה שאני חושב עליו (להשאר עם הקטנוע ולהוסיף רכב)

תודה רבה על המספר

אבל חשוב לי לדעת אם דברת איתו קודם..

אני לא רוצה ליפול על בנאדם פתאום משומקום..

 

שוב תודה

שי

 

נ.ב: רציתי לצטט את האדריכל

אך מסתבר שגם קישורים אי אפשר לתת עד שאין לך 20 הודעות בפורום... :splat:

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

הי שוב- חזרתי קצת יותר מפוקס...

מתעניין כרגע באחת מ3 האחיות המיני

טויוטה אייגו/ סיטרואן C1/ פיגו 107

מבחינת מחיר קניה ראיתי שהטויוטה יקרה בכ15K יותר מהאחיות שלה..

אגב אני הולך לכיוון שנתון 2010 שעולה כ40000+

 

השאלה היא מה לגבי הטיפולים/ חלקים?

ככל הנראה לפי איך שאני מכיר את עצמי- אטפל במוסך מורשה.

השאלה היא איזו חברה תעשוק אותי הכי פחות?!

טויוטה/סיטרואן/פיגו?

אגב יש למישהו יכולת לעשות חישוב של "עלות אחזקת רכב חודשית" לרכב כזה?

ללא חישוב הדלק- שתלוי בקילומטראז' האישי כמובן..

פורסם

טויוטה אייגו יש רק מ2012, אז שלום.

C1/107 זהות לחלוטין מכנית וגם מבחינת טיפולים.

C1 תוכל לקנות יותר בזול ללא שום סיבה חשובה, אך היא נדירה יותר.

חשוב שתדע, אלו מכוניות שמורשות לשני נוסעים בלבד מאחור והבגאז' קטן עד סימלי.

חוצמזה הן חסכוניות מאוד ובהחלט מפתיעות לטובה מבחינת יכולות ואיכות נסיעה.

אני הייתי גם מרחרח לכיוון יונדאי I10 ידנית, קצת מרווחת יותר ועם קצת בגאז', אך צריכת דלק ממש מעט גבוהה יותר.

פורסם

אתה למעשה מחפש רכב בקטגוריה המבוקשת ביותר כיום בשוק היד 2.

באופן אישי אני ממליץ לך על פולקסווגן פולו מהשנים 2001-2003 שיכנסו בתקציב שלך. לא מזמן קניתי לאחותי רכב כזה והוא

עונה על הציפיות ואפילו מעבר. מה שכן חיכיתי הרבה זמן עד שמצאתי רכב שמור. צריכת הדלק סבירה מאוד וחלקי החילוף אומנם יקרים יותא משאר היצרנים אך גם מחזיקים זמן רב יותר. דבר נוסף שיעניין אותך הוא שהרכב מגיע עם 4 כריות אוויר לעומת 2 אצל רוב היצרנים בשנים האלו.

פורסם
טויוטה אייגו יש רק מ2012, אז שלום.

C1/107 זהות לחלוטין מכנית וגם מבחינת טיפולים.

C1 תוכל לקנות יותר בזול ללא שום סיבה חשובה, אך היא נדירה יותר.

חשוב שתדע, אלו מכוניות שמורשות לשני נוסעים בלבד מאחור והבגאז' קטן עד סימלי.

חוצמזה הן חסכוניות מאוד ובהחלט מפתיעות לטובה מבחינת יכולות ואיכות נסיעה.

אני הייתי גם מרחרח לכיוון יונדאי I10 ידנית, קצת מרווחת יותר ועם קצת בגאז', אך צריכת דלק ממש מעט גבוהה יותר.

 

את עניין השנתון של אייגו לא ידעתי- תודה על העדכון, מעניין אם הן אחיות

ומיוצרות יחד באותו מפעל- איך אין להן שנתונים מקבילים?!

 

לגבי ה-C1 מישומה קראתי באחד השרשורים בפורום שמחיר הטיפולים שלו יותר יקר?!

ww.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=458338&highlight=%D7%98%D7%95%D7%99%D7%95%D7%98%D7%94+%D7%90%D7%99%D7%99%D7%92%D7%95

(הוסיפו W שלישית - אני לא יכול עדיין לפרסם קישורים..)

נכתב ע"י yaninyo בשליש התחתון של העמוד...

את כל החסרונות הפיזיים של הC1 לקחתי בחשבון עלות/תועלת

והכי חשוב לי, יותר מהכל, זה עניין החיסכון באחזקת הרכב!

 

על הI10 שמעתי מילים קצת פחות טובות לגבי איכות החומרים מהם בנוי הרכב..

הזהירו אותי לא להתקרב לרכב הזה :?

פורסם
אתה למעשה מחפש רכב בקטגוריה המבוקשת ביותר כיום בשוק היד 2.

באופן אישי אני ממליץ לך על פולקסווגן פולו מהשנים 2001-2003 שיכנסו בתקציב שלך. לא מזמן קניתי לאחותי רכב כזה והוא

עונה על הציפיות ואפילו מעבר. מה שכן חיכיתי הרבה זמן עד שמצאתי רכב שמור. צריכת הדלק סבירה מאוד וחלקי החילוף אומנם יקרים יותא משאר היצרנים אך גם מחזיקים זמן רב יותר. דבר נוסף שיעניין אותך הוא שהרכב מגיע עם 4 כריות אוויר לעומת 2 אצל רוב היצרנים בשנים האלו.

 

ידוע לי על הביקוש, ואני רואה בזה רק יתרון..

כך יהיה לו שוק גם כשארצה למכור כמובן..

(אגב ה-C1 מגיעה עם 6 כריות אויר)

 

אתה לקחת אותי לכיוון אחר לגמרי מכל מה שתכננתי:

רכב משנתון כמה שיותר חדש (2010+-) כך שלא יראה מוסך מלבד טיפולים שותפים.

מיני כך שיהיה כמה שיותר קל וחסכוני בצריכת דלק.

סמ"ק נמוך (1000) גם כן לצריכת דלק נמוכה.

 

וכמו שכבר אמרתי:

הכי חשוב לי, יותר מהכל, זה עניין החיסכון באחזקת הרכב!


×
×
  • תוכן חדש...