Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4887 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

Kayben צודק, ירידת ערך היא דבר משמעותי, כמה שהרכב יותר חדש הירידת ערך גדולה יותר, הc1 ודומותיה נמכרות מהחברה בכ60k ולאחר שנתיים שלוש מאבדות 20k מהמחיר בממוצע! וזה רק נהיה גרוע.

 

חבר שלי רכש ספייס לפני כ3 שנים, מודל 2001, אחרי 3 שנים של אמינות מעולה הוא מכר ב3K פחות. אין ממש לאן לרדת, אני מאמין שגם אצלי אני לא אפסיד במכירה לאחר מספר שנים, בטח ובטח לא סכום של 5 ספרות אחרי שנתיים-שלוש. ויודע מה, גם ספייס במצב גרוע נמכרות באולי 5K מתחת למחירון, והשמורות במחירון וסביבתו.

 

נקודה נוספת לטובת רכב משומש, ממודל "ישן", חלקי חילוף בשפע ובזול! כמה ספייסים יש בפירוקיות לעומת c1 ודומותיה? זה מוזיל את מחיר החלפים בצורה משמעותית, וגם זה חוסך ממך את הצורך לרכוש חלף כלשהו מהחברה במחיר מופקע בגלל חוסר חלפים בפירוקייה.

 

עוד נקודה, אין צורך במקיף, שלעצמו מוסיף עוד בביטוח.

 

ותחשוב ככה, אתה יכול לקנות מיד שנייה, רכב בזול, היה בהשכרה או משהו דומה, לטפל בו במוסך לא מורשה כדי לחסוך, ואז שתמכור ויבקשו קבלות יראו שלא טיפלת במורשה והעבר הוא מליסינג\השכרה ועוד עם ההיצע הרחב שיש לדגמים הקטנים האלה, ונראה אותך מוכר במחיר הוגן, ואם בכלל מצליח למכור. (כלומר תצליח השאלה מתי ובאיזה מחיר).

ועוד תחשוב שכל הזמן צריך להתחשבן על קילומטרז', כי רוב הרכבים האלה עירוניים ובשוק רובם נוסעים מעט יחסית, אז עוד תלך לנסות לדחוף למישהו רכב כזה עם כל העבר+ קילומטר גבוה? אז זה גם כאב ראש להתחשבן.

 

אני קניתי את הרכב שלי באלפייה פחות ממחירון במצב שמור, השקעתי סכום חד פעמי בשביל שקט נפשי ביישור קו, במספרים? 3 אלף שקל, עשיתי בסכום הזה חתיכת יישור קו מסיבי, כי כמו שאמרתי בספייס החלפים זולים, ובסכום הזה החלפתי המון! אז יש לי שקט נפשי. הרכב נבדק והוא תקין לחלוטין, ואני בראש שקט לא פחות ממישהו עם c1 בת שלוש.

 

ההוצאה החודשית שלי על הרכב היא כ1100 ש"ח, ואני עוד נהג צעיר, ועושה 1200 ק"מ בחודש.

כפי שתיארת אתה לא נהג צעיר ויש לך ותק, ואתה נוסע פחות ממני, אז תעשה את החשבון לבד,הרכב ייצא לך זול יותר באחזקה תיקונים? אני לא חושש עשיתי יישור קו.

 

עכשיו תעשה את החשבון הזה, תוסיף מקיף, ותוסיף עלויות של מורשה, ונראה לאן תגיע.

 

וכמו שאמרתי, הגעתי מקטנוע דומה, וההוצאות שלי זולות יותר! אין חכם כבעל ניסיון.

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
להוצאות אחזקת רכב יש אח תאום אפל - קוראים לו ירידת ערך.

רכב יותר חדש, מן הסתם הוצאות האחזקה לרוב פחותות, כי יש פחות תקלות.

אבל ירידת ערך נותנת לך בראש מדי שנה.

באופן כללי - ירידת הערך היא לרוב יותר כבדה מאשר התיקונים השונים.

 

לכן מבחינה כלכלית אני חושב שבכל זאת רכב יותר ישן, שמור כמה שניתן.

כמובן שזה כלל אצבע עם חריגים משני הצדדים.

 

אתה יכול לראות את זה אם תרוץ על אותו דגם במחירון שלו ותראה את ירידת הערך.

מ 40K ל 20K זה יכול להיות 5/6 K לשנה.

לעומת זאת מ 20K ל 0K זה בערך חצי.

 

הבנתי אותך ואת dj_dani לחלוטין!

ועכשיו השאלה האמיתית היא- איפה הנק' הזאת נמצאת?

מתי רכב נקרא ישן?

(לפי שנתון? לפי קילומטראז'? לרכב בקטגוריית המיני בטח יש סדר גודל אחר משל רכבים הגדולים ממנו..)

ובכל זאת נקרא אמין ושמור...

(הפחד שלי הוא מנפילה- וכאן באה ההוצעה ואיתה הביטחון והשקט הנפשי שברכב חדש...)

הקיצר באמת צריך לשקול את העניין הזה של עדיפות החדש/ הישן, בכובד ראש...!

 

ונרד לרמה אחת יותר עמוקה:

מה המכלולים העיקריים שנשחקים ברכב עם הזמן ונוטים להתקלקל?

 

dj_dani אם יש לך כח- אשמח לפרוט של "יישור הקו" שביצעת לאחר הקנייה שלך.. במה השקעת את ה3K?

פורסם

הנקודה קשורה לרכב ספציפי, לדוגמא פונטו ספייס הוא רכב מודרני בעיצוב הבטיחות והאיבזור, לעומתו סוזוקי יורוסוויפט ממודל זהה הוא רכב שתוכנן בשנות ה80 וזה מתבטא בעיצוב בטיחות ואיבזור.

 

יש גם משמעות לגיל הרכב והקילומטרז׳, כמו לדוגמא שרכב מעל גיל 15 צריך אישור בלמים בטסט השנתי, רכב בן 20 דורש שני טסטים, ואלו רכבים נחשבים כישנים, קילומטרז׳ סביר ברכב בנזין בנפח קטן הוא 200 אלף ורצוי כמה שהרבה יותר פחות, לא אומר שאחרי זה הרכב לא שורד כי היה לי רכב עם 273 אלף, אבל הגבול הסביר נגמר ב200 אלף, מבחינות רבות כגון אמינות וסחירות.

 

מכלולים שנשחקים גם קשורים לרכבים ספציפיים, יש רכבים שיש להם רגישות בהגה (פונטו) ויש רכבים עם רגישויות אחרות, בין היתר הסביר ברכב בן 10 פלוס זה בולמים ומכלולי הגה,אלו דברים שלא נשחקים ברכב בן שנתיים שלוש, אבל ההחלפה נעשית אחת ל10 או יותר שנים, ולא בטוח בכלל וזה יכול לשרוד הרבה יותר, אבל גם במקרה ואתה חלק מהסטטיסטיקה של אחד מהמכלולים דורש החלפה, אז מסרק הגה חדש מהניילון מקורי כולל תפוחים של פונטו עולה 260 שקל, זוג בולמים 800 שקל, כבר אמרתי אחזקה מצחיקה?

 

בלמים שמנים צמיגים וכו׳ אלו דברים שנשחקים באופן דומה לרכב חדש, ובהשוואה לקטנוע, הרבה הרבה פחות!

 

רביעיית צמיגים בספייס, 1000 שקל וצמיים באיכות good year, בhd שלך עם גלגלים גדולים המחיר הזה הוא לזוג, ובפונטו הם יחזיקו כפול זמן וקילומטר ואפילו פי שלוש ואפילו יותר! צמיג אחד של מישלין עלה לי בגוירייד 520 שקל, זוג עשו לי הנחה וקניתי ב1000, ואני מזכיר לך שבמחיר של שתיים בקטנוע קניתי 4 ברכב.

 

טיפולים פעם בשנה, שכמו שכבר אמרתי לך הטיפולים זה ההבדל הכי ענק שיש מלבד הביטוח.

 

דיסקים (ברקסים)? אחד בודד קידמי עלה לי בג׳וי 700 שקל!!! וזה המחיר גם אצלך, בפונטו? 300 שקל ואפילו פחות (החשבונית לא לידי כרגע) המחיר לזוג דיסקים קידמיים עם רפידות.

 

אני יכול להמשיך עוד הרבה, את הכוונה שלי בטח הבנת, רכב במוסך כמו פונטו עולה הרבה יותר זול מקטנוע.

 

עשיתי בין היתר למה שציינתי ניקוי והחלפת נוזל קירור מקורי, טיימינג קומפלט (שעושים פעם ב5 שנים נראה לי) פלאגים שמנים מסננים פילטרים וכל מה שעושים בטיפול גדול, ועוד הרבה שאני לא זוכר כי הקבלה לא לידי, ויצא לי 2900 שקל.

אם תרצה בדיוק יותר אוכל לצלם ולשלוח לך בפרטי.

 

מה שכן, הכנסתי למוסך, אמרתי לו שירים על ליפט וכל מה שלא תקין שיחליף במקום, מצא דיסקים לא תקינים החלפנו, מסרק הגב לא תקין החלפנו, טיימינג החלפתי בשביל שקט נפשי (מחיר מגוחך לעומת שקט ל5 שנים) נוזל קירור וניקוי מערכת למניעת התחממות המנוע עלה גרושים ושווה את השקט שיהיה לי בקיץ, גם זה הוחלף בשביל השקט הנפשי.

 

אז יש לי רכב זול עם השקעה זולה לעומת התמורה והאמינות שהוא מספק ואני לא יפסיד עליו הרבה במכירה, הכיוון הוא הכיוון הכי נכון לחיסכון.

 

ובקשר לאיזה רכב מתאים? חפש ספייס ידנית הכי חדשה ושמורה שתמצא, הרכב לא יאבד הרבה מהערך כי כבר אין לו מה לאבד, תעשה לו יישור קו ענקי חובה וצד ג׳ וסע בראש שקט עם חיסכון הכי גדול יותר מהקטנוע.

 

אני ממליץ לך לחפש פונטו מ2004 לפחות, א׳ כי זה פחות מעשר שנים אז זה יחסית חדש, ב׳ כי אז כבר זה הדור השני של הספייס.

חפש אחת ידנית, דגם elx או בארץ club, דגם הכי מאובזר של הפונטו ויש לו מנוע 80 כ״ס לעומת 60 בדגמים הפשוטים יותר, וחפש עד 100 אלף קילומטר, יד שנייה או שלישית עם עבר פרטי ובמצב הכי שמור שאפשר, שזא

תהיה הנקודת מוצא שלך, אחרייה בא יישור קו ואז להניע ולנסוע.

 

חצי שנה ו8 אלף ק״מ בלי לרשום תקלה, זה בינתיים אצלי.


×
×
  • תוכן חדש...