Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4884 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כאחד שעבר מקטנוע 200 (ג'וירייד,שאגב חולק אותו מנוע כמו הhd שלך) וטיפל רק במורשים, אני יכול להגיד לך שרכב יצא לי זול יותר באחזקה חודשית.

 

כיום אני עם פונטו ספייס 2001, טיפול פעם בשנה! או 15 אלף ק"מ, העלות מגוחכת. אני כמובן לא מדבר על תקלה פה תקלה שם, שגם בקטנועים זה לא חסר, אבל אחרי היישור קו שעשיתי אני נהנה משקט מכני.

 

מבחינת טיפולים, הרכב עושה אחת לשנה או 15 אלף, העלות היא בין 500-1000 לטיפול גדול מאוד, ואם מדובר בהחלפת שמנים וטיפול קטן זה מסתכם ב250 שקל ופחות, הקטנוע שלך עושה כל 3-4 אלף קטן ותקן אותי עם אני טועה המורשה לוקח 270 שקל, והטיפול גדול עולה כ1200-1500 ש"ח כל 12 אלף, בחשבון פשוט באחזקה שנתית חסכת המון על טיפולים.

 

ביטוח, אני לא חושב שצריך להכביר במילים, חיסכון גם פה, ומשמעותי מאוד, לטובת הרכב כמובן.

 

דלק? הקטנוע שלך בטח עושה כ1-30 בממוצע, למען הסר הספק הכי טוב שהצלחתי להגיע עד היום עם הפונטו זה 18.7 בבינעירוני רגוע, בדרך כלל מחוץ לעיר זה 1-17\18 ובתוך העיר 1-14, בעליות 1-12 (אני גר בחיפה), בתכלס הנפילה לא ממש גדולה מכיוון שאתה לא נוסע הרבה.

 

ב1200 ק"מ ממוצע בחודש אני לא שם יותר משני פול-טנקים שמסתכמים בפחות מ700 שקל.

 

חלפים יש בפירוקיות ובשפע, הכל בזול, פשטות הטיפול והגישה ברכב נוחים וזה מוזיל את עלויות האחזקה, בקיצור הרכב מאוד זול ובמקום להרגיש נפילה כלכלית בהחלפת קטנוע לרכב דווקא הפונטו עשתה ההפך.

 

אני מציע לך לקנות אחת מהמודלים האחרונים של 2006 ולהשקיע מעט ביישור קו ולהנות מרכב שלא יאכל לך את הכיס.

 

בתקציב שלך ואפילו קצת פחות אתה משיג אחת מודל 2005-06 במצב מצויין.

 

השוק של הרכב פעיל והרכב מאוד מבוקש, בגלל היותו חסכוני, השמורים בינהם נחטפים מאוד מהר ובמחירון.

 

אגב, מנוע 1.3 עם 80 כ"ס בדגם המפואר, יעשה את העבודה בצורה הטובה ביותר, ואם נאי לא טועה הוא מצויד ב2 כריות אוויר מקדימה (נוסע ונהג) ואתה לא צריך יותר מזה על פי מה שתיארת.

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
כאחד שעבר מקטנוע 200 (ג'וירייד,שאגב חולק אותו מנוע כמו הhd שלך) וטיפל רק במורשים, אני יכול להגיד לך שרכב יצא לי זול יותר באחזקה חודשית.

 

כיום אני עם פונטו ספייס 2001, טיפול פעם בשנה! או 15 אלף ק"מ, העלות מגוחכת. אני כמובן לא מדבר על תקלה פה תקלה שם, שגם בקטנועים זה לא חסר, אבל אחרי היישור קו שעשיתי אני נהנה משקט מכני.

 

מבחינת טיפולים, הרכב עושה אחת לשנה או 15 אלף, העלות היא בין 500-1000 לטיפול גדול מאוד, ואם מדובר בהחלפת שמנים וטיפול קטן זה מסתכם ב250 שקל ופחות, הקטנוע שלך עושה כל 3-4 אלף קטן ותקן אותי עם אני טועה המורשה לוקח 270 שקל, והטיפול גדול עולה כ1200-1500 ש"ח כל 12 אלף, בחשבון פשוט באחזקה שנתית חסכת המון על טיפולים.

 

ביטוח, אני לא חושב שצריך להכביר במילים, חיסכון גם פה, ומשמעותי מאוד, לטובת הרכב כמובן.

 

דלק? הקטנוע שלך בטח עושה כ1-30 בממוצע, למען הסר הספק הכי טוב שהצלחתי להגיע עד היום עם הפונטו זה 18.7 בבינעירוני רגוע, בדרך כלל מחוץ לעיר זה 1-17\18 ובתוך העיר 1-14, בעליות 1-12 (אני גר בחיפה), בתכלס הנפילה לא ממש גדולה מכיוון שאתה לא נוסע הרבה.

 

ב1200 ק"מ ממוצע בחודש אני לא שם יותר משני פול-טנקים שמסתכמים בפחות מ700 שקל.

 

חלפים יש בפירוקיות ובשפע, הכל בזול, פשטות הטיפול והגישה ברכב נוחים וזה מוזיל את עלויות האחזקה, בקיצור הרכב מאוד זול ובמקום להרגיש נפילה כלכלית בהחלפת קטנוע לרכב דווקא הפונטו עשתה ההפך.

 

אני מציע לך לקנות אחת מהמודלים האחרונים של 2006 ולהשקיע מעט ביישור קו ולהנות מרכב שלא יאכל לך את הכיס.

 

בתקציב שלך ואפילו קצת פחות אתה משיג אחת מודל 2005-06 במצב מצויין.

 

השוק של הרכב פעיל והרכב מאוד מבוקש, בגלל היותו חסכוני, השמורים בינהם נחטפים מאוד מהר ובמחירון.

 

אגב, מנוע 1.3 עם 80 כ"ס בדגם המפואר, יעשה את העבודה בצורה הטובה ביותר, ואם נאי לא טועה הוא מצויד ב2 כריות אוויר מקדימה (נוסע ונהג) ואתה לא צריך יותר מזה על פי מה שתיארת.

 

קודם כל ולפני הכל תודה רבה רבה על התגובה הארוכה והמושקעת! :-D

1. לפי מה שאני מבין מצ'יטוט קצר- השאלה האמיתית ברכבים אלו היא "על מה אתה נופל"...

אם אפול על רכב שיש בו כל שני וחמישי תקלה אחרת- זה יכול להיות לא זול בכלל..

3. דבר נוסף שהבנתי הוא שמעל 10 שנים/ 150000 ק"מ הרכב מתחיל לעשות בעיות..

2. תכלס- לא עדיף לקנות רכב משנתון כמה שיותר גבוה וקילומטראז' כמה שיותר נמוך?

 

אם עכשיו אני שם על השולחן שתי אפשרויות:

1. C1 ב40000 ש"ח שנת 2010 עם 20000 ק"מ.

2. פונטו ב40000 ש"ח שנת 2008 עם 80000 ק"מ.

 

מה הייתם מציאים לי לבחור?

כמובן בהתאם למשפט המכוון שלי:

הכי חשוב לי, יותר מהכל, זה עניין החיסכון באחזקת הרכב!

(לא הגודל ולא הכח וכו'..)

פורסם

ככלל, אם רכב מיני כדוגמת C1 מספק את הצרכים מבחינת המרווח הפנימי, גודל המנוע וכיו"ב, אז עדיף, שכן אתה מקבל שנתון גבוה יחסית.

אם אין צורך ברכב גדול, אז זו תהיה בחירה טובה.

Cupra Leon VZ 2025

פורסם
קודם כל ולפני הכל תודה רבה רבה על התגובה הארוכה והמושקעת! :-D

1. לפי מה שאני מבין מצ'יטוט קצר- השאלה האמיתית ברכבים אלו היא "על מה אתה נופל"...

אם אפול על רכב שיש בו כל שני וחמישי תקלה אחרת- זה יכול להיות לא זול בכלל..

3. דבר נוסף שהבנתי הוא שמעל 10 שנים/ 150000 ק"מ הרכב מתחיל לעשות בעיות..

2. תכלס- לא עדיף לקנות רכב משנתון כמה שיותר גבוה וקילומטראז' כמה שיותר נמוך?

 

אם עכשיו אני שם על השולחן שתי אפשרויות:

1. C1 ב40000 ש"ח שנת 2010 עם 20000 ק"מ.

2. פונטו ב40000 ש"ח שנת 2008 עם 80000 ק"מ.

 

מה הייתם מציאים לי לבחור?

כמובן בהתאם למשפט המכוון שלי:

הכי חשוב לי, יותר מהכל, זה עניין החיסכון באחזקת הרכב!

(לא הגודל ולא הכח וכו'..)

 

 

שלי בן 12 עם 158 אלף ואין תקלות, ובתקציב שלך אתה מוצא אחד אם נתונים הרבה יותר טובים.

פורסם

אאל"ט אמרת שאתה בהיריון, לדעתי אתה צריך רכב גדול יותר מ-C1. נפח המטען של ה- C1 הוא מזערי אם אתה לא מקפל את המושב האחורי.

אם אתה נוסע עם עגלת תינוק+מושב לרכב+תיק בגדים לסופ"ש להורים ולצאצא - יהיה לך מאוד צפוף, במיוחד אם תרצה מקום למבוגר שלישי ברכב. זה אמנם לא בלתי אפשרי (עשיתי זאת עם אוטוביאנקי 903 סמ"ק לפני שנים רבות), אבל מבחינת שימושיות הפונטו עדיף.

פורסם
אאל"ט אמרת שאתה בהיריון, לדעתי אתה צריך רכב גדול יותר מ-C1. נפח המטען של ה- C1 הוא מזערי אם אתה לא מקפל את המושב האחורי.

אם אתה נוסע עם עגלת תינוק+מושב לרכב+תיק בגדים לסופ"ש להורים ולצאצא - יהיה לך מאוד צפוף, במיוחד אם תרצה מקום למבוגר שלישי ברכב. זה אמנם לא בלתי אפשרי (עשיתי זאת עם אוטוביאנקי 903 סמ"ק לפני שנים רבות), אבל מבחינת שימושיות הפונטו עדיף.

 

בהחלט מבין את המשמעות של קניית הC1 מבחינת הגודל שלה.

הגודל הוא גם היתרון (משקל וצריכת דלק) וגם החסרון (אחסון מטען).

לזוג חברים שלנו יש את הC1 והם נסעו לאילת לשבוע עם התינוקת- כלומר זה אפשרי (ראה ערך אוטוביאנקי:)

וכמו שאמרתי מבחינת סדר הדברים החשובים לי ברכישת הרכב:

מקום ראשון הוא החיסכון באחזקת הרכב!

וזה מה שאני רוצה לברר..

 

האם יהיה לי יותר זול להחזיק את הפיאט מאשר את הC1?

פורסם

תנסה למצוא פיאט פנדה, נסחרת במחירים יותר נמוכים מהפונטו, חסכונית ובעלת בגאז' קצת יותר גדול מה-C1.

לא מזמן מכרו פנדה 2011 מהשכרה ב-40,000.

ובגלל החיסול מלאי, אפשר לקנות חדשה ב-58,000.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם
כאחד שעבר מקטנוע 200 (ג'וירייד,שאגב חולק אותו מנוע כמו הhd שלך) וטיפל רק במורשים, אני יכול להגיד לך שרכב יצא לי זול יותר באחזקה חודשית.

 

כיום אני עם פונטו ספייס 2001, טיפול פעם בשנה! או 15 אלף ק"מ, העלות מגוחכת. אני כמובן לא מדבר על תקלה פה תקלה שם, שגם בקטנועים זה לא חסר, אבל אחרי היישור קו שעשיתי אני נהנה משקט מכני.

 

מבחינת טיפולים, הרכב עושה אחת לשנה או 15 אלף, העלות היא בין 500-1000 לטיפול גדול מאוד, ואם מדובר בהחלפת שמנים וטיפול קטן זה מסתכם ב250 שקל ופחות, הקטנוע שלך עושה כל 3-4 אלף קטן ותקן אותי עם אני טועה המורשה לוקח 270 שקל, והטיפול גדול עולה כ1200-1500 ש"ח כל 12 אלף, בחשבון פשוט באחזקה שנתית חסכת המון על טיפולים.

 

ביטוח, אני לא חושב שצריך להכביר במילים, חיסכון גם פה, ומשמעותי מאוד, לטובת הרכב כמובן.

 

דלק? הקטנוע שלך בטח עושה כ1-30 בממוצע, למען הסר הספק הכי טוב שהצלחתי להגיע עד היום עם הפונטו זה 18.7 בבינעירוני רגוע, בדרך כלל מחוץ לעיר זה 1-17\18 ובתוך העיר 1-14, בעליות 1-12 (אני גר בחיפה), בתכלס הנפילה לא ממש גדולה מכיוון שאתה לא נוסע הרבה.

 

ב1200 ק"מ ממוצע בחודש אני לא שם יותר משני פול-טנקים שמסתכמים בפחות מ700 שקל.

 

חלפים יש בפירוקיות ובשפע, הכל בזול, פשטות הטיפול והגישה ברכב נוחים וזה מוזיל את עלויות האחזקה, בקיצור הרכב מאוד זול ובמקום להרגיש נפילה כלכלית בהחלפת קטנוע לרכב דווקא הפונטו עשתה ההפך.

 

אני מציע לך לקנות אחת מהמודלים האחרונים של 2006 ולהשקיע מעט ביישור קו ולהנות מרכב שלא יאכל לך את הכיס.

 

בתקציב שלך ואפילו קצת פחות אתה משיג אחת מודל 2005-06 במצב מצויין.

 

השוק של הרכב פעיל והרכב מאוד מבוקש, בגלל היותו חסכוני, השמורים בינהם נחטפים מאוד מהר ובמחירון.

 

אגב, מנוע 1.3 עם 80 כ"ס בדגם המפואר, יעשה את העבודה בצורה הטובה ביותר, ואם נאי לא טועה הוא מצויד ב2 כריות אוויר מקדימה (נוסע ונהג) ואתה לא צריך יותר מזה על פי מה שתיארת.

 

רציתי רק להוסיף שאת הנושא החשוב ביותר של יתרון הקטנוע לא לקחת בחשבון..

אי עמידה בפקקים וחיפוש/תשלום חנייה.

1.דבר שחוסך זמן=כסף

2.חוסך שריפת דלק=כסף

את הסכומים האלו קצת יותר קשה להעריך כספית..

אבל אם אתה עובד בתל אביב וגר מחוץ לה- הם לא זניחים בכלל!

פורסם
תנסה למצוא פיאט פנדה, נסחרת במחירים יותר נמוכים מהפונטו, חסכונית ובעלת בגאז' קצת יותר גדול מה-C1.

לא מזמן מכרו פנדה 2011 מהשכרה ב-40,000.

ובגלל החיסול מלאי, אפשר לקנות חדשה ב-58,000.

 

וואוו כל פעם אני מקבל הצעה לייצרן/דגם אחר..

אני מתחיל ללכת לאיבוד..

 

איציק, אם אתה מתייחס ל"מוטיב החוזר שלי"

הכי חשוב לי, יותר מהכל, זה עניין החיסכון באחזקת הרכב!

אתה עדיין חושב שהפנדה עדיפה על הפונטו?

ושוב, לא מבחינת מחיר הקנייה הראשוני אלא מחיר האחזקה לאורך השנים..!

פורסם
הכיוון שלך מעולה, תחפש את שלושת הרכבים האלה וזה שתמצא במצב הכי טוב, אותו

תקנה.

 

אני מבין- אז זה אומר עכשיו הרבה "בדיקות לפני קניה"..

(אגב אנחנו מדברים על "שלושת הרכבים"- פונטו/פנדה/C1 אני צודק?!)

בתור קטנוען אשמח להמלצות למוסכים מומלצים במרכז (גר בקרית אונו עובד בתל אביב)...

 

נהוג לעשות מבצעים והנחות אם אני חוזר תמיד אל אותו מוסך?! :lol:

 

נ.ב:

מה לגבי סוזוקי אלטו?!?

פורסם

התחלת בתקציב של 20 אלף, עלית לתקציב של 40 אלף.

אתה חוזר כל הזמן על המנטרה: " הכי חשוב לי, יותר מהכל, זה עניין החיסכון באחזקת הרכב!".

יש משוואה שאומרת שככל שהרכב ישן יותר, הוצאות האחזקה הצפויות גדולות יותר. זו כמובן הכללה גסה אבל יש בה גרעין אמת. במיוחד כאשר האמינות של מרבית המכוניות העממיות דומה , ואם יש רכב "דפוק" הדבר יתבטא בסחירות שלו.

למעשה אתה קונה שקט נפשי ומפחית את הסיכון ככל שהרכב חדש (ויקר) יותר.

 

ככלל, אם תצליח למצוא רכב בשנתון גבוה (בן 3 שנים לצורך הדיון) שהוא שמור ומטופל, אינך צפוי לתקלות "כבדות" והוצאותיך יהיו לתחזוקה שוטפת. למעשה מה שיקבע את הרף הוא התקציב שלך.

 

לגבי חיסכון בהוצאות הטיפול, תמצא הרבה המלצות בפורום על מוסכים שאינם מורשי יבואן אך עושים עבודה טובה בעלות נמוכה יותר.

 

סוזוקי אלטו הוא רכב זול, קטן ופרימיטיבי. הפיקנטו וה- i10 טובים ממנו בקטגוריה הזו.

פורסם
התחלת בתקציב של 20 אלף, עלית לתקציב של 40 אלף.

אתה חוזר כל הזמן על המנטרה: " הכי חשוב לי, יותר מהכל, זה עניין החיסכון באחזקת הרכב!".

יש משוואה שאומרת שככל שהרכב ישן יותר, הוצאות האחזקה הצפויות גדולות יותר. זו כמובן הכללה גסה אבל יש בה גרעין אמת. במיוחד כאשר האמינות של מרבית המכוניות העממיות דומה , ואם יש רכב "דפוק" הדבר יתבטא בסחירות שלו.

למעשה אתה קונה שקט נפשי ומפחית את הסיכון ככל שהרכב חדש (ויקר) יותר.

 

ככלל, אם תצליח למצוא רכב בשנתון גבוה (בן 3 שנים לצורך הדיון) שהוא שמור ומטופל, אינך צפוי לתקלות "כבדות" והוצאותיך יהיו לתחזוקה שוטפת. למעשה מה שיקבע את הרף הוא התקציב שלך.

 

לגבי חיסכון בהוצאות הטיפול, תמצא הרבה המלצות בפורום על מוסכים שאינם מורשי יבואן אך עושים עבודה טובה בעלות נמוכה יותר.

 

סוזוקי אלטו הוא רכב זול, קטן ופרימיטיבי. הפיקנטו וה- i10 טובים ממנו בקטגוריה הזו.

 

לפני הכל תודה על התגובה!

 

התחלתי עם 20K בדצמבר

וזה היה רק בעקבות הכרח ע"י "אדריכל הפורום" שנעל לי את השרשור

אם תסתכל על ההודעה הראשונה בשרשור תראה שלא נתתי מחיר- ובכוונה!

 

עליתי ל40K עכשיו בפברואר

רק כי הבנתי שהתקציב הזה יכול לתת לי שקט יחסי- אם תגיד לי שב20 אני יכול לקבל את אותו השקט אקח אותו

אבל כמו שכבר כתבת וכמו שהיה ברור לי לאורך כל הדרך- אני קונה את השקט הנפשי שלי!

 

המנטרה שליי חוזרת על עצמה כל הזמן ובכוונה תחילה, מכיוון שהיא זו שמכתיבה לי את הכיוון לחיפושים

ומכאן בעצם את ההצעות שאתם מציעים לי...

שוב- אני מוכן להשקיע היום בקניה הראשונית,

בידיעה שההוצעה החודשית שלי בשנים הקרובות (לפחות 3) על הרכב תהיה כמה שיותר "סבילה"

מזכיר שאני מגיע מקטנוע- קצת שונה התחום הזה ואני לא בדיוק מכיר אותו

לכן גם מאוד שמחתי לקרוא את ההודעה של dj_dani :-)

 

אני מבין ממך שרכב בן 3 זה רכב שאפשר להיות איתו רגועים פחות או יותר?!

פורסם

להוצאות אחזקת רכב יש אח תאום אפל - קוראים לו ירידת ערך.

רכב יותר חדש, מן הסתם הוצאות האחזקה לרוב פחותות, כי יש פחות תקלות.

אבל ירידת ערך נותנת לך בראש מדי שנה.

באופן כללי - ירידת הערך היא לרוב יותר כבדה מאשר התיקונים השונים.

 

לכן מבחינה כלכלית אני חושב שבכל זאת רכב יותר ישן, שמור כמה שניתן.

כמובן שזה כלל אצבע עם חריגים משני הצדדים.

 

אתה יכול לראות את זה אם תרוץ על אותו דגם במחירון שלו ותראה את ירידת הערך.

מ 40K ל 20K זה יכול להיות 5/6 K לשנה.

לעומת זאת מ 20K ל 0K זה בערך חצי.

- פיאט בראבו סנסשיין רובוטית 1.4 - 2011


×
×
  • תוכן חדש...