Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5057 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
ולטייסים של לופטהנזה יש ניסיון קרבי כשל טייסי אל על ?.

 

חן, להטיס מטוס קרב ולהטיס מטוס אזרחי הם שני סוגי טיסה שכמעט וכלל אין בהם קשר. את זה לא אני אמרתי אלא אמר קברניט באל-על (בראיון שארגן פורום VFS ויצא לי לשמוע אותו). טייס קרב לא בהכרח יהיה טייס אזרחי טוב וטייס אזרחי לא בהכרח יהיה טייס קרב טוב. הקברניט אומר זאת שם בפרוש.

 

כמובן, שעצם העובדה שהסינון בקורס טייס כל כך קפדני, מראש מובטח שטייסי קרב הם אנשים איכותיים (בכל הקשור למה שבודקים בקורס טייס), ולכן גם קל לאל-על מראש לגייס רק את בוגרי הקורס, הם כבר מקבלים רשימה מסוננת מראש (יש באל על יותר מ 500 טייסים, רובם המוחלט בוגרי קורס טייס). כנראה שבוגר קורס טייס לא יהיה פוץ חסר אחריות (טוב, פוץ אולי כן - ראה דוגמת רמטכ"ל חלוץ :? )...

 

ההשוואה לחבר ענקית כמו לופנטהנזה דווקא לא טובה, בראיון הוא מספר שלחברות ענקיות (אם זכרוני אינו מטעה, הוא דיבר כדוגמה על לופטהנזה) יש בתי ספר משלהן לטיסה אזרחית, והן מלמדות את הטייסים שלהם הכל, מ א ועד ת, בהתאם לנהלי החברה, הוראות הבטיחות שלה וגם כמובן דוגמאות ומיקרים שהחברה למדה בעבר. כך שטייס לופטהנזה הוא מכונה משומנת ומלומדת של טיסה אזרחית, והוא גם מותאם לצורת העבודה והנהלים של החברה.

 

מעבר לזאת, לחברה בסדר גודל ענק כמו לופטהנזה יש את הספרים הטכניים שלה, היא כותבת לעצמה את הספרים, בניגוד לחברה קטנה כמו אל-על, שמקבלת את הספרים מהיצרנים (זה לא דבר רע, אבל מלמד על סדר הגודל והמקצועיות של לופטהנזה).

 

לכן, לא הייתי מזלזל כלל בטייסי לופטהנזה. או לפחות לא נותן אותה כדוגמה לטייסים פחות מקצועיים.

 

אבל,

 

הייתי מאוד שמח לשמוע מ RS את מה שיש לו לספר על תחזוקת המטוסים הלקויה, כתבתי את זה מוקדם יותר (אולי זה התפספס), אבל לדעתי זה חשוב הרבה יותר מאיחורים ואוכל, אם הוא אומר דברים כל כך חמורים... נשמח לשמוע דוגמאות (במידה ואפשר לספר דוגמאות ספציפיות).

SAY MY NAME | www.alonadler.com

  • תגובות 80
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

RS ידידי

אני לא מבין דבר בסקודה ולכן לא אתיחס בפסקנות בפוסטים הנוגעים לה. צר לי לומר לך שגם אתה מבין מעט בתעופה, כנראה ברמה בה אני מבין בסקודה, אבל מרשה לעצמך להתבטא בפסקנות שאיננה ראויה.

 

מרביתם המכריעה של טייסי לופטנזה אינם בוגרי חיל האויר הגרמני אלא מגיעים כבוגרי תיכון/אוניברסיטה לקורס טייס יעודי שמתקיים בכלל בארה״ב ובעצם גדלים מאפס כטייסים אזרחיים בחברת לופטנזה. עדיף או לא זה עניין אחר.

 

אני אשמח שתפרט כאן מתי לופטנזה קלטו 747 ומתי אלעל 707.

 

734 ללא וינגלטס של לופטנזה לא עדיף במאומה על 738 גלאס קוקפיט של אלעל. אם לופטנזה יכולה היתה להחליף אותם, זה היה קורה מזמן. אני מבין שאתה חשוף לנתוני ה mtbf של שתי החברות כשאתה קובע שהמטוסים הישנים של לופטנזה אמינים יותר מהחדישים של אלעל.

 

הבטחון באלעל נחות לעומת לופטנזה-נו באמת.

 

ובסוף, אתה מעיד על עצמך שבשנים האחרונות לא טסת באלעל, אז מהיכן חוות הדעת הפסקנית לגביה?

 

שי

 

166, קאפה, GTV, קופה.

פורסם

אני דווקא אשמח לשמוע את הסיפורים שמאחורי חוות הדעת הזו:

 

sperialאוכל לומר לך שמכר שלנו היה עד לא מזמן אחד מהאחראים הטכנים של אלעל ואת רב דבריו לא תרצה לשמוע על תחזוקת המטוסים.

 

זה משהו קצת "כבד" לזרוק לאוויר ולהגיד SORRY אני לא יכול לפרט...

SAY MY NAME | www.alonadler.com

פורסם

כשאשוב מעבודתי, אשיב לכולם על הטענות והמענות שלהם.

 

מיסטר ביאנקי, אף אחד לא טען כי הבטיחות בלופטהנזה עדיפה, אני בהחלט אמרתי שלומר שהבטיחות באלעל עדיפב היא טענה לא נכונה / תחושה אישית / דעות קדומות. בכל החברות הגדולות יש מאבטחים, בחלקן סך המאבטחים עולה על של אלעל.

 

לגבי הטייסים, יש ויש. הותיקים הם לשעבר אנשי ח"א הגרמני - ואני אומר זאת על סמך אין ספור שיחות עימם. הצעירים והחדשים הם אכן בוגרי בתי ספר כאלה ואחרים.

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

RS

לא השתמשתי בשום כינוי מזלזל כלפיך, אני מצפה שתמנע מכינויים מעליבים בסגנון 'מיסטר ביאנקי'. קוראים לי שי.

 

אתה מבלבל בין בטיחות לבטחון. אלו שני מושגים שונים.

 

ממתין לשאר ההתייחסויות שלך.

 

שי

166, קאפה, GTV, קופה.

פורסם
בכל רגע נתון אני מעדיף להיות עם טייס חיל האוויר לשעבר.

בכל מקרה, באל על אני מרגיש בבית, גם אם לא הכל מושלם, ואחרי הכל דגל ישראל מתנוסס על כל מטוסיה, ולא דגל של מדינה שלי אישית יש בעיה עם ההיסטוריה שלה.

אגב, אל על היתה בין חברות התעופה הראשונות שקלטו את הבואינג 747.

ואם ממש מעניין אותך, אל אל היתה חברת התעופה הראושנה בעולם שהורשתה לנחות בארה"ב לאחר אירועי ה 11 בספטמבר.

מעניין למה.

אין לי בעיה לטוס עם חברות זרות,

דווקא בחברות זרות חווית הטיסה הייתה הרבה יותר נעימה, אוכל יותר טוב, שירות יותר טוב בחלק מן המקרים, בחלק מן המקרים גם פחות עיכובים ויעילות יותר טובה.

 

אלעל חזקים בבטיחות ובאבטחה, אבל לא יותר מזה, אז כן, בשביל להכנס לקוקפיט בזמן טיסה צריך לעבור מסע גיהנום (כי נכנסתי לקוקפיט, אז ראיתי את התהליך), אבל עדיין כל מטוס שייעדו הוא ישראל, זוכה לליווי צמוד בשדה התעופה עד לרגע הניתוק מן הקרקע, ככה שיש אבטחה בכל מצב.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
RS

לא השתמשתי בשום כינוי מזלזל כלפיך, אני מצפה שתמנע מכינויים מעליבים בסגנון 'מיסטר ביאנקי'. קוראים לי שי.

 

אתה מבלבל בין בטיחות לבטחון. אלו שני מושגים שונים.

 

ממתין לשאר ההתייחסויות שלך.

 

שי

 

נאמרה כאן המילה בטיחות קודם לכן, אבל אתה צודק, הכוונה היא בטחון כמובן.

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

ובנושא קצת אחר, איך העבודה בחברות תעופה ? איך היחס שם והתנאים ? יש שם תפקידים מעניינים לבחורים צעירים ?

כולם בכפר עם AK ורק אתה עם קפצונים ?

 

זה לא קצת דפוק ?

פורסם

כמה דברים:

א. גם אני מאמין שברמת הבטחון (להבדיל מבטיחות) באל-על עדיף. אבל מצד שני, הם גם יעד מבוקש יותר... עוד לא ירו טילים על מטוס שאינו ישראלי (ע"ע קניה), אז העובדה שבאותה תקופה הם לא פגעו היא חיובית, אבל כאמור רק עליהם ירו טילים... מצד שני, במקרה של ניסיון חטיפה (ע"ע 9/11) אני די משוכנע שבאל-על זה היה נגמר אחרת, גם בשל אופי הנוסעים.

ב. הסיפור הזה שלא מקבלים אותם לקבוצה גדולה משום שהחברות הערביות מטילות חרם הוא תירוץ נלוז. יש קבוצות שאין בהן חברות ערביות ויש כאלה שלא היו בהן עד לאחרונה.

 

אגב, לא מזמן ביצעה אל-על ערבי מיקוד כאלה, ללקוחות, כדי להבין מה הם יכולים לשפר. הם הזמינו רק נוסעי ביזנס. כולם אמרו להם שהם יקרים מידי. שום דבר לא השתנה. אז שיוציאו דיילות ויקחו רק דיילים, ויטיסו רק חרדים (שאת דעתי הפרטית עליהם ועל תרומתם למדינה, לבטחונה ולמיסיה, אשמור למקום אחר). אגב, חבר שלי שטס לקוריאה הרבה, מספר שקוריאן גומרים את אל-על בקו הזה, כי הם גם זולים יותר וגם נותנים שירות הרבה יותר טוב.

 

ועדיין, בעבר עבדתי באל-על והייתי שמח לטוס עימם, על אף שמושבי התיירים שלהם עלובים, ועל אף שבחלק מהמטוסים הביזנס גם עלוב (ב- 747/400 ב- UPPER DECK, חלק מהמושבים מוצמדים עם אזיקון!!!, וזו מחלקת עסקים...), ועל אף שבפעם הקודמת שטסתי עם המשפחה לרומא ישבנו יותר משעתיים במטוס בגלל תקלה. אבל הם גנבים.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם
כמה דברים:

א. גם אני מאמין שברמת הבטחון (להבדיל מבטיחות) באל-על עדיף. אבל מצד שני, הם גם יעד מבוקש יותר... עוד לא ירו טילים על מטוס שאינו ישראלי (ע"ע קניה), אז העובדה שבאותה תקופה הם לא פגעו היא חיובית, אבל כאמור רק עליהם ירו טילים... מצד שני, במקרה של ניסיון חטיפה (ע"ע 9/11) אני די משוכנע שבאל-על זה היה נגמר אחרת, גם בשל אופי הנוסעים.

ב. הסיפור הזה שלא מקבלים אותם לקבוצה גדולה משום שהחברות הערביות מטילות חרם הוא תירוץ נלוז. יש קבוצות שאין בהן חברות ערביות ויש כאלה שלא היו בהן עד לאחרונה.

 

אגב, לא מזמן ביצעה אל-על ערבי מיקוד כאלה, ללקוחות, כדי להבין מה הם יכולים לשפר. הם הזמינו רק נוסעי ביזנס. כולם אמרו להם שהם יקרים מידי. שום דבר לא השתנה. אז שיוציאו דיילות ויקחו רק דיילים, ויטיסו רק חרדים (שאת דעתי הפרטית עליהם ועל תרומתם למדינה, לבטחונה ולמיסיה, אשמור למקום אחר). אגב, חבר שלי שטס לקוריאה הרבה, מספר שקוריאן גומרים את אל-על בקו הזה, כי הם גם זולים יותר וגם נותנים שירות הרבה יותר טוב.

 

ועדיין, בעבר עבדתי באל-על והייתי שמח לטוס עימם, על אף שמושבי התיירים שלהם עלובים, ועל אף שבחלק מהמטוסים הביזנס גם עלוב (ב- 747/400 ב- UPPER DECK, חלק מהמושבים מוצמדים עם אזיקון!!!, וזו מחלקת עסקים...), ועל אף שבפעם הקודמת שטסתי עם המשפחה לרומא ישבנו יותר משעתיים במטוס בגלל תקלה. אבל הם גנבים.

מה שראית באלעל קיים גם היה קיים בA320 הישנים שהיו לישראייר (חכורים מאיזו חברה לטבית).

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
כשאשוב מעבודתי, אשיב לכולם על הטענות והמענות שלהם.

 

נו?

עברו כבר כמעט יומיים, עוד לא הסתיימה המשמרת?

 

שי

166, קאפה, GTV, קופה.

פורסם

שי, צר לי באמת שאני עובד עד שעות ערב מאוחרות. מחר יש לי יום קצרצר - אהיה לי זמן להשיב על השאלות באופן מפורט.

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

אם אני חוזר קצת לשאלה המקורית, אז ישראייר וגם ארקיע, גם אם הטיסה מוגדרת כסדירה,

הן חברות צ'ארטר בכל מה שקשור להתנהלות, למטוסים והמושבים בהם, האוכל, והשירות.

אבל איך אומרים, אתה משלם כלום, ומקבל כלום.

שטסתי לברלין עם ארקיע(הלוך)/ישראייר(חזור) ב 370$, שבחברות מקבילות עלה 700$,

או לאמסטרדם ב 250$ וכדומה, אז אין לי מה להתלונן על אוכל, מרווח רגליים, או עיכובים.

בגדול, החברות הישראליות לוקות בשירות לא משהו ברוב המקרים, בעיכובים תכופים יותר

מהחברות הזרות(בעיקר עקב תקלות מכאניות), ובמידה וזה לא צ'ארטר אלא טיסה רגילה,

אלעל לרוב יקרה מהמקבילות שלה.

אין ספק שמבחינה בטחונית הן מקפידות הרבה יותר מאשר החברות הזרות, אבל כמו שציין בר72,

הן מהוות יעד "אטרקטיבי" יותר לפיגוע.

מנסיוני, בריטיש חברה טובה מאוד, אלא אם נפלת במקרה על צוות מעאפן, מה שיחסית נדיר.

לופטהנזה, למרות כל התשבוחות שרבים נותנים לה, לדעתי נותנים שרות ממוצע, ולא יוצא מגדר

הרגיל, אבל לזכותם אני יכול לומר שזה תמיד אותו שרות באותה רמה. לא פחות ולא יותר.(גרמנים ;-))

לגבי דלתא, דווקא חבר שנסע איתם לא מזמן מגרמניה לארה"ב וחזר איתם ארצה, אמר שהופתע

מאוד לטובה מהשרות, וגם מהמטוס. כנראה שתמיד יש ויש.

פורסם

דווקא מבחינת דיוק יש לי נסיון טוב הן עם אל-על (בדרך כלל מדוייקים מאוד עד מקדימים) ועם ארקיע. לעומת זאת בטיסות הבודדות שלי עם ישראייר היו איחורים. שירות - כפי שכבר כתבתי, חוץ מאותו אינסידנט עם קונטיננטל אני לא מבחין בהבדלים מהותיים בין החברות, והישראליות לא עולות ולא נופלות מאחרות. מבחינת האוכל הישראליות עדיפות, כיון שאני נוהג להזמין מזון כשר והמזון הכשר שמקורו באנגליה או בלגיה פשוט דוחה.

אבל זה האופי שלי: סה"כ מה אני צריך: מושב, שירותים נקיים פעם בכמה שעות, כוס מים או קפה ובטיסות ארוכות הביתה גם משהו לאכול (בהלוך אני מביא מהבית). בד"כ אין לי סבלנות ל-IFE, הבידור כי טוב הוא הצצה מהחלון בשעות היום או נסיון לישון בשעות הלילה, או איזה חומר קריאה שנמצא בתיק.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

תודה לכולם!

שמעו, אני אגיד לכם את האמת. זה לא האוכל או המרווח בטיסה מה שמדאיג במיוחד.

אלא האם הטיסות יוצאות בזמן או לא ואני מבין לפי התגובות כאן שצריך להיות פתוח לעיכובים :roll:

 

ד"א - איך עובד הצ'ק אין? אי אפשר לעשות צ'ק אין מוקדם באינטרנט כמו באלעל לדוגמא נכון?


×
×
  • תוכן חדש...