Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5091 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

אני מתכנן לקנות I30, שנת 2009 והתחלתי להסתכל על רכבים בסוכנויות ליסינג.

בדוחות הבדיקה הממוחשבים שלהם קיימים כמה סעיפים שלא ברורים לי ואני אשמח אם תוכלו לעזור לי.

- במאפייני המנוע מופיע ההספק בכ"ס לפי נתוני היצרן וההספק בבדיקה. תוצאות הבדיקה בד"כ נמוכות משמעותית מנתוני היצרן, מה הטווח התקין לרכב הזה?

- באותו מסמך, האם ברגע שאני אקח את הרכב לבדיקה לפני קניה, אפשרי/כדאי לבדוק גם את המומנט?

- בבדיקת הסטייה של הגלגלים, מהו הטווח התקין של הסטייה שאני אמור לחפש או שניתן להסתפק בקביעת המכון שהטווח אכן תקין ?

 

תודה רבה

פורסם

כאשר יש לך את נתון ההספק כ"ס בבדיקה , ורשום הסל"ד של הספק זה .

 

לדוגמה - 89 כ"ס ב 3800 סל"ד .

 

למציאת המומנט - אתה מכפיל את ההספק 89 ב סל"ד הנתון 3800 ו מחלק ב 716.2 = נתון המומנט .

 

89*716.2/3800 = 16.7 קג"מ.

 

למד יותר כאן -

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=7003

 

בד"כ נתון ההספק בבדיקה יהיה נמוך בכ 10% ,מנתוני היצרן , עקב אובדן כוח נורמאלי במערכת ההנעה .

מעל כ 20% אפשר בלאי במנוע או בהעברת הכוח ממסרה .

הבדיקות הן יחסיות - כאשר נתון ההתנגדות החשמלי של המנוע תקין בכל הגרפים והבוכנות באחוזים דומים .

 

ההספק הכתוב בבדיקה יהיה בד"כ נמוך מנתוני היצרן מאחר והבדיקה בד"כ מתבצעת בסל"ד נמוך יחסית כ 3000/4000 .

כאשר שיא ההספק של המנוע בד"כ הוא ב 5000++ , כך שהנתון יחסי לסל"ד הנבדק .

 

בתוך המערכת יש בד"כ את נתוני המנוע הנבדק כחדש - והמערכת משווה לנתוני המנוע הנבדק כעת .

המערכת ממוחשבת וכאשר יש הבדלי נתוני התנגדות בגרפים , המערכת מאבחנת נתון חריג כ בעיה .

כמובן שלמאבחן יש ידע לנתח את חומרת הבעיה , רעשים חריגים מהמנוע , סימני שמן ולחץ מערכת קרור וכו' .

אם אין בבדיקת הגזים סימני שריפת שמן , נשם וכו' - סביר כי איבוד הכוח במערכת ההנעה , ממסרה .

 

כנ"ל לגבי כיוון הגלגלים ( סטייה ), למערכת הבדיקה יש נתוני אמצע וקצה של מרווח גלגלים (נורמאל) ושיפוע אופנים .

עם עליית הרכב על מערכת הבדיקה נרשמים הנתונים ומשווים לרשומי המערכת - ואם יש חריגה - היא נרשמת .

 

סיכום -

בקש בבדיקה את נתוני ההשוואה הסופיים - האם יש חריגה בהספק לרעה - אובדן כוח חריג - או במסגרת הנורמאל למנוע זה .

האם יש חריגה בהתנגדות בין הבוכנות של מעל 5-8% .

כיוון גלגלים כנ"ל - האם יש חריגה , סטייה במדידה מנתוני הנורמאל -

 

ולבסוף הערכת הבוחן - לבקש בכתב , לא הסבר פשטני..

 

רכבים מעל שנת 2003 - הייתי נכנס גם למוסך יבואן - להערכת תיקונים שנרשמו בבדיקה

ולחיבור לסורק תקלות יעודי לרכב (עלות כ 150-250ש"ח) - לבדיקת מערכות ממוחשבות, כריות אויר וכו' - שלא נבדקות במכון בדיקה .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

×
×
  • תוכן חדש...