Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רנו מגאן RS 250 CUP -החוויה שלי-קצת ארוך


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2877 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ובכן סיפורנו מתחיל בחורף 98 בו נאלצתי להפרד מהפיאט קופה 5 ציל שלי עקב גרושיי,היות הפיאט מכונית יקרה מאד בתקופתה איפשרה לי רכישת כל הוט-האצ אחרת חדשה של אותה תקופה,רכשתי אחת ועוד אחת ועוד אחת אבל קסם הקופה לא חזר...

ב2006 נישברתי ובהזדמנות רכשתי בחזרה את הקופה שהיתה שלי ,והחזרתי לה את רוח נעוריה ולמעשה היא אצלי עד היום{הסיפור של הרכב כבר סופר כאן בעבר}.

מהיות הקופה מכונית מיוחדת ונדירה היא שימשה אותי כרכב שני לסופש שתמיד היתה לצידה "ספורטיבית" אחרת-

גולף GTI מארק 5,אוקטביה RS,לאון 1.8 טורבו..וכו, גם נהגתי ברבות אחרות בכל טווחי המחיר והתצורות בקיצור כל פעם שחזרתי לנהוג בקופ נדהמתי מחדש כמה היא טובה יותר {ספורטיבית} מכל המוזכרות להעיל או שהפער במחיר{ב63AMG למשל}אינו מעשי עבורי.

ואז הגיע במפתיע בחור נחמד והציע לקנות את הלאון במחיר הולם ופתאום גם יש קונה רציני לקופ אז כנראה שזה היה הסימן שהגיע הזמן להתקדם-

 

משומשות אני לא קונה אז ראשונות נפסלו כל הקטנות-אופל,{פעם אחת הספיק לי תודה}פולו{לא טובה מספיק},איביזה{יש לי בבית TSI]קליאו ספורט {בושה של אינטריור}וכדומה

על הפרק היו -370Z,אודי S3,שירוקו R,וכמו כולם השארתי את הרנו.....לסוף לסוף.

 

נהגתי על השניים הראשונות ועל גרסת ה2 של השירוקו-הZ מרשימה מאד אבל קצת הפחידה אותי עם זנב מקשקש ,מנוע מחוספס בסלד יום יומי,צריכת דלק מדאיגה ובסוף מבחינה פרקטית כמובן נפלה ראשונה.

S3 מהירה,איכותית,שימושית,אבל לא מרגשת,יותר יוקרה מאשר תמורה...נפלה.

השירוקו מאד מבטיחה ע"פ אוטוקאר ושות אבל בכל מבחן המגאן קאפ ניצחה אותה ובמציאות היא נראית קצת "בוי-רייסר" או שירוקו עם קיט...אז אמרתי...טוב אולי המגאן כן שווה בחינה ?

 

ואז רנו הורידו את המחיר בצורה משמעותית וגרסת הקאפ הפכה מעניינת {מעולם לא רציתי RS]-אז הלכתי לראות ולשבת באוטו,קראתי וחקרתי כל מבחן בעולם שמצאתי ,ראיתי כל וידאו ובסוף ....כרגיל הקשבתי רק לעצמי וקניתי !

 

ואלה הם רשמיי עד כה ואחרי שבת ארוכה בצפון-

 

מראה-בתמונות הרכב קצת גוצי וכבד-במציאות לטעמי ולטעם רבים הוא נראה שרירי בטעם עם כתפיים רחבות ,דפיוזרים מרשימים ,ומראה כללי שמשדר ספורטיביות עצורה.

איכות-שיפור עצום מהרנו של פעם,הדלתות נטרקות ב"טאנג" גרמני,הדשבורד והדלתות מצופים בגומי רך וההרכבה נראית טובה מאד ,אין קרקושים וכל המתגים מרגישים חיוביים.

מרווח פנימי-4 מבוגרים {אני 190 סמ} ישבו בנוחות באוטו אם כי מאחור קצת קלסטרופובי אבל הסאונד מהאגזוז יותר ממפצה (:,יש תאים נסתרים וגלויים לחפצים קטנים ותא כפפות שמסתיים בתא המנוע, הבאגז גדול ועמוק משל גולף לדוגמא אך פתח ההטענה קטן יותר.

ישיבה-שלל אפשרויות כיוון לכסאות ולהגה כולל נמוך נמוך מאפשר תנוחת ישיבה מעולה עם צפייה ברורה בכל המחוונים מלבד כפתור הESP.הכסאות בעצמם טובים ככל שיהיו בהחלט יכלו והיו צריכים להיות RECARO כמו באירופה כי בקאפ זה פשוט לא מספיק !!!

 

איך זה נוסע ? מי שלא ינהג לא ידע ולא יעריך-

 

המנוע מפתיע ראשון, להוציא קלאץ שחור\לבן שדורש התרגלות המנוע סוחב בשישי גם מ1000 סלד ! ההילוך השלישי הוא פשוט הילוך DO ANY THING ,אין טורבו לאג, אין היסוסים האוטו פשוט זורם ללא טרוניות , לקאפ 3 מצבי ESP ו5 מצבי הצתה שונים שהמעבר בינהם מורגש מאד וחריף.

סנו,לינר,פוגרסיב,ספורט ואגרסיב{עליו כתוב בספר-"לתחרויות בלבד" לייק לייק] בכל נגיעה בכפתור לשינוי תוכנה תרגיש כאילו האוטו מקבל בעיטה קטנה ואם תעבור באחת מ"סנו" לאקסטרים תחטוף ממש מכה חזקה קדימה,במצב אקסטרים הרכב עצבני מאד על הדוושה ומגיב כמו סכין כבר משחרור הקלאץ.

 

ההגה-האביזר שלדעתי החשוב ביותר בכל רכב ,אתה מחזיק אותו כל הזמן,הוא מרכז השליטה והתחושה שלך על האוטו ולכן הרבה מאד מכוניות ניפסלו ע"י ולו רק בגלל זה{TT כדוגמא} ברנו יש הגה אחר,הגה של פעם...כמעט ,מהיר ומדוייק מאד,כבד כמו שצריך בפנייה ועל האיפקס אבל כמו כל החשמליים קמצן במידע מפני הכביש, זה לא הגה לנהיגה ביד אחת וכל ממ תזוזה שלו מתורגמת מיד לתנועה של האף.

 

גיר-6 הילוכים מחולקים אופטימאלית לנהיגה ספורטיבית ללא הילוך יתר,כאמור האוטו נוסע בכל הילוך,תנועת הידית חלקה ומדוייקת עם כי זה לא מיאטה ולטובה מבחינתי.

 

ברקסים-סוף סוף סוף הדרך תתרתי משמע-חזקים מאד מאד גם בליטוף אבל עם המון לינאריות ושליטה וזאת בניגוד למצב למשל בקופרה R שם הם מאד "סנצים", כמובן שלא מתחממים ואפשר לסמוך עלהם בירידות מהחרמון בכל רגע.

 

שילדה-זוהי גולת הכותרת של קאפ, לא ציפיתי לניסים והאמת שלא ידעתי למה ממש לצפות לאור נסיון העבר אבל השורה התחתונה רשומה בספר השיאים בנורבורניג--קודם כל נוחות נסיעה, אז נסעתי במכוניות יות "נוחות" אבל ספוגיות, נסעתי במכוניות יותר "הארד-קור" אבל מתרסקות ו50% מהזמן הייתי עסוק בלחפש את הבור הבא ,המגאן קאפ היא מכונית "דחוסה" במובן החיובי,אין התרסקויות אבל יש קשיחות מובנת או נקרא לזה תחושה של "קפיץ מהודק ", האוטו מיישר פניות ללא גלגול ועם אחיזה שטרם חוויתי שרושמת די בקלות על צג המחשב 1.1+ G ...!!! התגובה להפניית ההגה מידית,מדוייקת ללא שמץ תת היגוי והתחושה מהדיפרנציאל הזה יחד עם הסרן האחורי ש"רודף" אחרי האף וממש משתתף בחגיגה{עם ESP מחובר במצב ספורט}מהממת...האוטו הזה פשוט הרבה יותר טוב ממך ובצורה מפחידה כי לרגעים היה נידמה לי שאני פשוט נוסע מהר ומהר יותר עד שנמריא או שנעוף מהכביש, בכל מקרה זה היה נגמר בעיתון..

 

הקאפ מוכיחה לי סוף סוף שסגמנט ההוט-האצ סוף סוף התקדם גם מבחינה ספורטיבית ולא סתם הגרסה הזו בתוספת 15 כס בלבד {לפני ציפ] מנצחת איפה שזה חשוב באמת מכוניות ספורט יקרות,חזקות ונחשקות ממנה-האם לא זו מהות קיומן של ההוט האצ ?

 

הפוסט הזה לא יכול להסתיים בלי ההסתיגויות שלי-

 

הכסאות שמגיעות לארץ עם הקאפ כמוזכר מעלה אינם ברמה של האוטו-באירופה הקאפ מגיעה כסטאנדארט עם מושבי ריקארו מעולים.

קרסו קימצנו באיבזור בכל מיני זוטות כגון-מי צריך חיבור RCA למה לא USB מה ההבדל במחיר ?ניטור לחץ אוויר בצמיגים-אפילו בלגונה זה קיים ומערכת הסטראו נישמעת כמו טרנזיסטור ודורשת שידרוג דחוף.

הנסיעה בזחילה עם קלאץ מאד חד דורשת הסתגלות ובעיר אין אפשרות ממש להרגיש ובטח לא ליישם את היכולות האמיתיות של הרכב-או כמו כתבו כאן -"זה אוטו ספורט שיכול להסיע נוסעים ולא רכב נוסעים ספורטיבי".

גם צריכת הדלק נראית גבוהה אם כי זהו שלב מוקדם והממוצע עפ מחשב הרכב המאד מדוייק היא 8 קמ לליטר משולב.

 

להתראות בסיבוב

cup1.jpg

cup.jpg

  • תגובות 168
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

תתחדש! סקירה יפה, ידוע שחטיבת הספורט של רנו בונה מכוניות עם הרבה פאן והתנהגות, תהנה מכל רגע ורצוי לפנק אותנו בכמה תמונות יותר רציניות של המגאן.

פורסם

אומנם נהגתי רק ב-RS אבל גם היא מעלה בי זכורנות ממש טובים, האחיזה גובהה מאוד, ההגה מעולה והבלמים פנטסטיים. הקאפ עם הדפרנציאל שלה מטפלת בדיוק במקומות שה-RS צריכה פוש קטן, תת היגוי במגבלות, במיוחד בפניות איטיות. ללא ספק אחת המכוניות המהנות ביותר.

פורסם

תתחדש ידידי, וסע בדרכים טובות!

הצבע הלבן לדעתי אחלה בחירה.

אז הקופה נמכרה?

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

סקירה מושקעת, אבל אם אפשר להתייחס לנקודות הבאות:

 

בקופ נדהמתי מחדש כמה היא טובה יותר {ספורטיבית} מכל המוזכרות להעיל או שהפער במחיר{ב63AMG למשל}אינו מעשי עבורי.

 

חסרה התייחסות השוואתית לקופה, כאמת המידה שלך.

 

בייחוד בהקשר הזה:

 

התגובה להפניית ההגה מידית,מדוייקת ללא שמץ תת היגוי והתחושה מהדיפרנציאל הזה יחד עם הסרן האחורי ש"רודף" אחרי האף וממש משתתף בחגיגה{עם ESP מחובר במצב ספורט}מהממת...האוטו הזה פשוט הרבה יותר טוב ממך ובצורה מפחידה כי לרגעים היה נידמה לי שאני פשוט נוסע מהר ומהר יותר עד שנמריא או שנעוף מהכביש, בכל מקרה זה היה נגמר בעיתון..

 

גם אני "רק שאלה": באיזה שלב ה-ESP מתערבת בחגיגה?

האם היא נכנסת לפעולה בזמן בלימה לתוך הסיבוב?

 

בעיני מה שתיארת ("האוטו הזה פשוט הרבה יותר טוב ממך") הוא חיסרון ולא יתרון, כי הקסם של ההוט האצ' טמון, לטעמי, לא ביכולת הכוללת, אלא ביכולת לנצל אותה עד הסוף בלי להרגיש שמגבלות הרכב גבוהות ממגבלותיך כנהג.

 

אבל אולי מהבחינה הזו המגאן היא אכן היורשת הנכונה לקופה שהיתה לך, בעוד שמכונית הנהיגה הטהורה יותר היא דווקא ה-Z, המאיימת...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אני חושב שאפשר לבטל את ה ESP ביטול מלא בגירסת ה CUP

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

רכב מדהים! תתחדש ותהנה, סע רק בדרכים טובות ובלי מצלמות וניידות.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

פורסם
אני חושב שאפשר לבטל את ה ESP ביטול מלא בגירסת ה CUP

 

עכשיו זה מתחיל להיות מעניין...

 

אני גם מערכות ESP מוצלחות, שנכנסות רק כאשר הרכב מתחיל להראות זוויות החלקה רציניות (לא כאלו שאני מעיז להגיע אליהן בכביש ציבורי, בטח שלא ברכבים מודרנים ויכולת האחיזה שלהם). אני שונא את אלו שנכנסות לפני ההחלקה, ושומרות את הרכב במצב נייטראלי, על סף התתיגוי, באופן מאוד יעיל ומאוד משעמם.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
אני לא בטוח אם מותר לפרט תכנים כאלה על גבי הפורום.

 

התכנים היחידים שהפורום לא סובל הם כהאניסטים, קומיניסטים, שוביניסטים (ואם זה היה תלוי בי גם אלפיסטים, אבל יש מנהלים שהפטישיסטים הללו מקובלים עליהם...).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı


×
×
  • תוכן חדש...