Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 4 שעות, ezuf כתב:

תתחדשו יאצק :) אבל אולי תמכור את מה שקנית ותקנה חדש בנפח 256 ? היום הכל צורך אחסון ובכמויות,ו128 זה גרעינים,בטח אם אתה קונה מכשיר לטווח הארוך (לפחות 3 שנים)

 

יש לכל אחד מאיתנו איחסון בענן (לי 200GB, לה 100GB) וזה עושה את העבודה, זה למה קניתי את ה 128gb.

  • אהבתי 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם (נערך)

בתום מספר חודשים עם Samsung A55, הגעתי לתובנה הכואבת (בידיים, עם הקרנות לעמוד השדרה) שטלפונים חכמים כבר מזמן הפסיקו להיות חכמים והתחילו להיות פשוט כבדים. מרוב שהם "פרימיום" הם דורשים זרועות מסוקסות, שרירי ליבה חזקים, וכנראה גם תואר שני בהנדסת אחיזה.

 

כמו יוקר המחיה שמתנפח בלי קשר למשכורת הממוצעת - גם הגודל של הסמארטפונים צומח בלי פרופורציה לגודל כף היד האנושית. ה־A40 שהיה לי קודם כבר היה על הקצה וה־A55 זה ממש בלוק איטונג עם מצלמה. לא נכנס לכל כיס, נופל מהמגנט באוטו, וחוויית שימוש בו (לפחות במקרה שלי) היא פשוט פגיעה באיכות החיים. 

 

אז לקחתי צעד אחורה (לשנת 2022) ורכשתי Sony Xperia 10 IV יד שנייה, שעדיין זוכר מה זה להיות 'פלאפון' ובינתיים עונה לכל דרישותיי. לאחר שבועיים של שימוש אני מרוצה - הסוללה מחזיקה, המסך חד, והידיים לא כואבות. הבעיה היחידה: קשה למצוא לו קייס נורמלי. כנראה שכשאתה לא סמסונג או אייפון, העולם קצת שוכח שאתה קיים.


לפני שאני הולך לעליאקספרס ומזמין כיסוי עם הדפס של חד־קרן ופאייטים, אשמח לשמוע אם מישהו פה נתקל באביזרים איכותיים לדגם הזה בסגנון של אוטרבוקס או ספיגן. 

 

ובנימה פילוסופית: כבר השלמתי עם זה שלעולם לא יהיה לי רכב חדש. מכוניות מהעשור האחרון פשוט לא נועדו לי – יותר מדי מסכים, מעט מדי כפתורים, שלל צפצופים והתראות שאי אפשר לנתק... אבל רכב בן עשרים עוד אפשר להחזיק. סמארטפון בן חמש - בקושי. אני תוהה אם בעוד עשור בכלל ישארו טלפונים שאוכל לבחור מהם, או שנחזור לשנות ה־80, כשכדי להוציא שיחה היית צריך מזוודה עם אנטנה וסוללה בגודל של טוסטר משולשים.

 

image.png.d2d57379e7a84195bdf2dd62baf5bd31.png

 

עריכה אחרונה על ידי Derish
  • אהבתי 2
  • משעמם 1
פורסם

אני חושב שלפחות בארץ, אפשר לספור על יד אחת, את כמות האנשים שהשתמשו בסמארטפון של סוני בשנים האחרונות, ככה שלא יודע כמה יהיה אפשר לעזור לך דרך הפורום. כניראה אליאקספרס יהיה האופציה הכי רלוונטית. 

 

וכן, מי שמחפש טלפון שיהיה נוח לשימוש ביד אחת לאנשים שהם לא מהאנ.בי.איי, נחשב לזן נכחד ופשוט לא מייצרים סמארטפונים עבורו. 

זה למה אני סוגר כבר שנה רביעית עם אייפון 12 מיני, ואמשיך כול עוד הוא מתפקד סבבה(למרות שאפל עם IOS 26 משתדלים מאוד לגרום לו לא לעבוד סבבה) 

 

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 4 שעות, Derish כתב:

בתום מספר חודשים עם Samsung A55, הגעתי לתובנה הכואבת (בידיים, עם הקרנות לעמוד השדרה) שטלפונים חכמים כבר מזמן הפסיקו להיות חכמים והתחילו להיות פשוט כבדים. מרוב שהם "פרימיום" הם דורשים זרועות מסוקסות, שרירי ליבה חזקים, וכנראה גם תואר שני בהנדסת אחיזה.

 

כמו יוקר המחיה שמתנפח בלי קשר למשכורת הממוצעת - גם הגודל של הסמארטפונים צומח בלי פרופורציה לגודל כף היד האנושית. ה־A40 שהיה לי קודם כבר היה על הקצה וה־A55 זה ממש בלוק איטונג עם מצלמה. לא נכנס לכל כיס, נופל מהמגנט באוטו, וחוויית שימוש בו (לפחות במקרה שלי) היא פשוט פגיעה באיכות החיים. 

 

אז לקחתי צעד אחורה (לשנת 2022) ורכשתי Sony Xperia 10 IV יד שנייה, שעדיין זוכר מה זה להיות 'פלאפון' ובינתיים עונה לכל דרישותיי. לאחר שבועיים של שימוש אני מרוצה - הסוללה מחזיקה, המסך חד, והידיים לא כואבות. הבעיה היחידה: קשה למצוא לו קייס נורמלי. כנראה שכשאתה לא סמסונג או אייפון, העולם קצת שוכח שאתה קיים.


לפני שאני הולך לעליאקספרס ומזמין כיסוי עם הדפס של חד־קרן ופאייטים, אשמח לשמוע אם מישהו פה נתקל באביזרים איכותיים לדגם הזה בסגנון של אוטרבוקס או ספיגן. 

 

 

אישית לא מצאתי שום יתרון מהותי בכיסויים הממותגים, כשמדובר בקייס סיליקון פשוט. מין הסתם, לדגם לא נפוץ וישן כבר לא יהיו כיסויים זמינים. לא חושב שיש לזה פתרון, מעבר ללחפור באינטרנט

 

לגבי מסכים קטנים, אני איתך, אני לא אוהב מסכים גדולים, וגם 6.3 זה יותר ממה שהייתי רוצה. המסכים גדלים כי פשוט זה מה שהשוק רוצה.

 

הבעיה היא שכל הסלולרים "הקטנים" שייכים לסדרות הגבוהות יותר. אם זה כ"כ חשוב לך, הייתי במקומך קונה סלולרי יקר יותר. כמו שאבא שלי אומר, בוחרים מאופציות שיש, לא מאופציות שאין. אני חושב שהסוני האמור הוא לא קנייה טובה, בגלל הנדירות שלו. התמיכה בתוכנה נפסקה זה מכבר, וסוני שחקן חלש בשוק, מה שאומר שבעיות (אם תהיינה) לא תפתרנה וחלפים גם איין. זה אומר שהשרידות שלו לאורך זמן כנראה לא טובה.

 לדעתי גם חבל לאבד את ההתקדמות שנעשית בשילוב ה-Ai בתפעול הסלולרי, עם מכשיר שלא מתעדכן. לבסוף, בהירות המסך לא טובה (בטח לא בסטנדרט של היום) וזה משפיע על השימושיות. 

אם לקנות משומש, אז עדיף היה לקנות אייפון משומש, גם אם המחיר גבוה. יש להם שרידות גבוהה לאורך זמן (מעבד חזק, שוק אביזרים ועדכוני תוכנה). אייפון 13 של הזוגה, לדוגמא, עדיין מרגיש עדכני מכל בחינה, וזה מכשיר ישן מהסוני שקנית.

לחילופין, פיקסל 8a יש עם מסך 6.1 ויש 9a עם מסך 6.3. שניהם קלים וקטנים משמעותית מה-A55 ועדיין לא "ענתיקה" כמו הסוני. למי שמחפש "פלאפון" שעושה את המשימות הטריוויאליות, הם פתרון מצויין.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)

סדרת ה-S קטנה פיזית מסדרת A ואם הגודל הפיזי הוא כזה שיקול

אז משלמים קצת יותר ומקבלים על הדרך טלפון חזק מאוד.

(אישית אני לא מתחבר, אני מאלה שהיו עם note בזמנו...).

 

המכשירים של סוני הם באופן עקבי בעלי אמינות בינונית-נמוכה ואפס, פשוט אפס שדרוגי תוכנה,

גם כשעוד היו שחקן רלוונטי בשוק.

 

מכשירי יד אחת נפוצים במגזר החרדי, כולל צורת צדפה. רובם ״טפשים״

אבל יש איזה דגם או שניים שמשלבים מסך מגע. f22 של שיאומי, למשל.

לא בדקתי אישית ולכן לא יכול להמליץ. 

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

תודה, אני מבין שכנראה מדובר בקו מוצרים לא כ"כ מוכר בארץ. 

 

פה בספרד הסוני אקספריה נפוצים למדי ומוניטין האמינות שלהם לא רע. המכשיר הנוכחי עלה 150 יורו, כאשר כל טלפון חדש שעומד בדרישות שלי ולא מגיע משיאומי ושות' מתחיל מ-300. אם הוא ישרת אותי שנה - דיינו, שנתיים כבר יהיה בונוס, כך שמבחינת עלות-תועלת זה מספיק כרגע. אם אחליט להוציא 300-400-500 יורו על סמארטפון, כנראה שכבר אלך בכיוון של FairPhone או אחד מחבריו שגם ניתן לשפץ עצמאית בקלות. 

 

הפיקסל היה על הפרק, פשוט לא מצאתי אקזמפלר מוצלח במחיר הנכון ממוכר עם רייטינג גבוה. אני לא שולל אותו בעתיד. ונכון שהמסך של הסוני פחות בהיר מהסמסונג, אבל בינתיים זה לא ממש מפריע לי. 

 

מעבר לאייפון לא עומד כרגע על הפרק, ניסיתי אחד כזה בעבר וזה הרגיש כמו המכוניות החדשות שהזכרתי קודם - יותר מדי מגבלות ו'סטיב החליט שככה נכון' לעומת אנדרואיד. אני בספק אם זה השתפר עם השנים, וגם ההעדפה שלי ל-dual SIM פיזי ולשקע אוזניות לא כ"כ מסתדרת עם פילוסופיית העיצוב שלהם.

 

אולי משהו לא בסדר אצלי בראש, אבל במקרים רבים עולה אצלי התחושה שזה לא 'מה שהשוק רוצה' אלא מה שהיצרנים כפו עליו ומתוכו נשאר לבחור - בטלפונים כמו גם במכוניות. פשוט באיזשהו שלב אחד היצרנים הגדולים מקבל החלטה (משיקולי עלות יצור או משהו אחר) שזה הכיוון בו הולכים, ומשם ללקוחות כבר אין הרבה ברירה כי תוך זמן קצר כל התעשייה מיישרת קו. 

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם

מה לגבי הטלפונים המתקפלים? עם גודל קטן יחסית ברגיל שנכנס בכיס ומסך באיזור 4" שנותן לך אפשרות עבודה ביד אחת וכשרוצים המסך גדל לאיזורי ה-6.3 ומעלה.

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)

@hans אלא שכידוע לך, דריש גר בארץ קתולית, והמנהגים בה שונים.

 

אבל, אכן מכשירי הבסיס של סדרה S קטנים ומתקדמים מאלה של סדרה A. כנראה שדריש זקוק למכשיר מסדרה זו, מצד אחד ישלם יותר, אבל, מצד שני, אם אינו נוטה לשבור מכשירים כנראה שאורך החיים שלהם יהיה יותר ארוך, מה שיקזז את העלות הנוספת.

 

@falou אני לא משתמש בכיסויים שעולים כמו המכשיר. אבל למכשיר הנוכחי רכשתי כיסוי של נילקין בכמה עשרות שקלים. תחושה של הגנה הרבה יותר טובה מכיסוי הסיליקון שהיה לי במכשיר הקודם (וכשל) וגם נותן אחיזה מצויינת. אבל, מצד שני, מסורבל וכבד. ועוד יתרון - תריס שמכסה את עדשת המצלמה, מגן עליה וגם מונע צילומים בטעות.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 7 שעות, Derish כתב:

לפני שאני הולך לעליאקספרס ומזמין כיסוי עם הדפס של חד־קרן ופאייטים, אשמח לשמוע אם מישהו פה נתקל באביזרים איכותיים לדגם הזה בסגנון של אוטרבוקס או ספיגן. 

 

תוסיף את המילה TPU לחיפוש, זה יביא לך מגינים קצת יותר קשיחים. מכאן זה השיקול של עמודות מול יופי.

  • רעיון טוב! 1

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם

גודל המכשירים זה דבר שמתוכנן עבור האדם הממוצע. 

אין לכם מושג כמה אני מתעב את המונח הזה, מניסיון אישי - מהצד הגבוה של הממוצע. 

הכל מתוכנן עבור אנשים קטנים ממני, צרים ממני ונמוכים ממני. מי שגבוה מהממוצע- שיתרגל. 

אני מרוצה מאד מהמסך הגדול יותר של ה-24 FE שלי (הראייה שלי כבר לא מה שהייתה). המשקל לא מטריד אותי. 

אבל אני לא בדיוק בחור קטן, כך שמה שמתאים לי, עבור בחור ממוצע יהיה קצת מגושם, ועבור אנשים נמוכים מהממוצע, זה יכול להיות סיוט- בהחלט יכול להבין את זה. 

אלו הפשרות שצריך לעשות בחיים- להחליט אם אתה רוצה גדול מדי או קטן מדי. 

תבחר את ה"מדי" שלך... 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 9 דקות, sperial כתב:

אלא שכידוע לך, דריש גר בארץ קתולית, והמנהגים בה שונים.

גם כשהוא היה גר בארץ המנהגים שלו היו שונים.

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

אמת, גם שם הייתי סקפטי.

 

מכשיר מתקפל עשוי להיות פתרון טוב בטווח הארוך, אבל בשביל זה הם צריכים להפוך לנפוצים וזולים יותר. אמנם 'שלושים שנה לך תזכור', אבל נדמה לי שהסטאר-טק בזמנו תפס הרבה יותר מהר מהמכשירים המתקפלים של ימינו, למרות שעלה גם לא מעט והרגיש הרבה פחות איכותי מהאריקסון או הנוקיה הממוצע.

 

פורסם

הסטאר-טק היה גוש פלסטיק מתקפל. 

לא מסך מתקפל, שמתקבל בחשדנות. 

זה ההבדל. 

 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

כי הסטארטק שידר יוקרה בימים שהטלפון הנייד היה סמל סטטוס. וחוץ מזה הוא היה קומפקטי בימים שבהם טלפון סטנדרטי קרע את הכיס (פיזית. האלפא הכביד לי בכיס של הדגמ״ח במילואים).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 22 דקות, sperial כתב:

הנוכחי רכשתי כיסוי של נילקין בכמה עשרות שקלים

 

יש לי עכשיו כיסוי סיליקון של נילקין. יושב כמו כל כיסוי סיליקון אחר, אבל הגב מחוספס, להנאתי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

×
×
  • תוכן חדש...