Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

בעבר הזמנתי כמה פעמים מכשירי מוטורולה מאמאזון בריטניה וגרמניה. אחד מהם היה DOA - לשמחתי אמאזון נתנו שירות של אמאזון והמכשיר הוחלף מייד. אז אם אתה מזמין ממקור שאינך מכיר בדוק מה טיב השירות שתוכל לקבל.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 13 דקות, falou כתב:

 

זה חד משמעית לא נכון. המעבדים של אפל הם מהמובילים בשוק ואופטימיזציה זו תמיד שאלה, מה 'מאפטמים'. 

למשל, אפל מחלישה את ביצועי המעבדים במכשירים ישנים, כדי לחסוך בביצועי סוללה (כי דםוככה יש להם את המעבדים החזקים בשוק). גוגל מאפטמים ל-Ai. וכו'

 

 

אני מדבר על אנדרואיד אפל היא יוצאת מן הכלל.

המעבדים של גוגל שהזכרת נם דווקא דוגמה טובה לזה, יש עליהם תלונות דיי רחבות על התחממות ביצועי סוללה ירודים וכו... בדיוק בגלל אותה אופטימיזציה חסרה.

פורסם
בתאריך 5.9.2025 בשעה 00:23, davemustaine87 כתב:

 

המעבד בגלקסי הרבה יותר חזק מאשר בשיאומי. 8 או 12 גיגה ראם זה כמעט ולא משנה בסלולר, בהנחה ואתה לא מריץ עכשיו דברים מאוד כבדים. 

האם זה משנה משהו בעולם האמיתי ? לא יודע. 

 

 

Samsung Exynos 2400e
Samsung Galaxy S24 FE

 

MediaTek Dimensity 7300
Xiaomi Redmi Note 14 Pro 5G (Global)

 

אלו המעבדים. לי זה לא אומר יותר מדי. 

 

שוב, הגלקסי עם 8G ram והשיאומי עם 12

פורסם

על הנייר המעבד של הגלקסי חזק פי 2 מהמעבד של השיאומי. 

 

אבל שוב, בהנחה והשימושים שלך זה אינטרנט, וואטסאפ, יו טיוב, לא יודע כמה המהירות הזאת תבוא לידי ביטוי

פורסם
לפני שעתיים, yb כתב:

 

נכון המחירים מצויינים אבל הרום סיני ואולי עוד בעיות כלולות

 

סלולרי עדיף לקנות בארץ, מה רע במיליון המכשירים שכן נמכרים פה? 

הכתבה שצירפו פה היא מ 2017, זה יותר מדי ישן בלוחות זמנים של התפתחות הסלולר.

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

פורסם (נערך)
לפני 56 דקות, Michazzz כתב:

סלולרי עדיף לקנות בארץ, מה רע במיליון המכשירים שכן נמכרים פה? 

הכתבה שצירפו פה היא מ 2017, זה יותר מדי ישן בלוחות זמנים של התפתחות הסלולר.

 

עדיף לקנות בארץ אם ההיצע /מחיר טוב,  בארץ אין את כל הדגמים שיש בעולם , למשל המכשיר הנוכחי שלי  עם הדרישות שהיו חשובות לי  ( כמו שקע 3.5, כרטיס זכרון חיצוני ועמידות מוגברת ) היה אז די אפס אפשרויות בארץ ובחול היו אפשרויות רבות במחיר שחיפשתי,

דוגמא נוספת בחורף אשתי קנתה כשהינו בסופש בחו"ל פיקסל 8איי במחיר נמוך משמעותי מהארץ (מחיר מקורי זול יותר מאצלנו +החזר מיסים לתיירים).

אני מוכן מראש לקבל בעיות /חוסר אחריות ואני קונה מכשירים זולים יחסית ככה שפחות נורא אם קורה משהו ומחליף בתדירות יותר גבוהה, לרב זה מתברר לטובה .

אבל ברור שאם יש בארץ עסקה טובה בהפרש סביר מול חול זה עדיף 

 

עריכה אחרונה על ידי yb
  • רעיון טוב! 1

 

פורסם

מעבד זה דבר חשוב אבל באחד הסירטונים שראיתי ביומיים האחרונים - אחד היוצרים התייחס לעניין לא פחות חשוב - והוא המודם.

 

ספציפית למה שחיפשתי - הוא לקח את הפיקסל 9a מול ה 9, באותה נקודה בדיוק, וה-9a היה נחות באופן משמעותי מה-9. מסתבר שלשניהם מודם שונה. בבדיקות אחרות שעשה הוא מצא שבחלק מהמקרים ה 9a מציג קליטה *מלאה* אבל ה DATA לא זז.

 

העניין הזה טרף לי את הקלפים מחדש כי לא מדובר כאן רק על זמן תגובה של האינטרנט או זמן טעינה של הדף אלא -בעיקר- זמן סוללה. מי שנמצא בחוץ ולא על WIFI כל היום, זה עניין סופר משמעותי לזמן שהסוללה תספיק לו באותו היום.


מה הבעיה ?

שגם ל S24 וגם ל-9a יש את אותו מודם מובנה מסוג Exynos5300 כאשר ב S24 נטען שעדיין יש כמה וריאנטים שמכילים את הדגם החדש (5400) ולא הישן (5300), לא ברור מי ואיך.

ב-9 של פיקסל יש כבר את ה 5400 וההבדלים מורגשים.

 

שמתם לב לעניין הזה ?

  • מעניין 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
בתאריך 6.9.2025 בשעה 20:13, Gavrik כתב:

 

אני מדבר על אנדרואיד אפל היא יוצאת מן הכלל.

המעבדים של גוגל שהזכרת נם דווקא דוגמה טובה לזה, יש עליהם תלונות דיי רחבות על התחממות ביצועי סוללה ירודים וכו... בדיוק בגלל אותה אופטימיזציה חסרה.

 

זה לא קשור כ"כ לאופטימיזציה, כי דווקא הצ'יפים הללו מקוסטמים לפיקסל, ומהניסיון שלי עם עם הפיקסל 7, הוא עובד אחלה. אבל אני, למשל, לא מצלם וידאו למשך זמן ארוך, אז הוא לא מתחמם. ה-Tensor פשוט יוצר בטכנולוגיה נחותה(לכן הוא גם לא מאוד יעיל מבחינת סוללה) והאופטימיזציה שלו הייתה יותר למה שגוגל רצו לשים עליו דגש (Ai וכו'). אני יכול להעיד שמבחינת עבודה ביומיום, הוא מהיר כמו האייפון של הזוגה, אבל אני לא עוסק בסלולרי ביישומים כבדי CPU.

הסיבה שטלפונים אחרים טובים יותר היא כי לקוואלקום יש טכנולוגיה עדיפה. הצ'יפים שלהם פשוט טובים יותר. זה הכל

אפילו הטלפונים של סמסונג עם הצ'יפים של סמסונג מראים ביצועים נחותים, למרות שיש להם יותר פוטנצאיל לתפור את הצ'יפ למכשיר. 

לפני 30 דקות, איציק נ. כתב:

מעבד זה דבר חשוב אבל באחד הסירטונים שראיתי ביומיים האחרונים - אחד היוצרים התייחס לעניין לא פחות חשוב - והוא המודם.

 

ספציפית למה שחיפשתי - הוא לקח את הפיקסל 9a מול ה 9, באותה נקודה בדיוק, וה-9a היה נחות באופן משמעותי מה-9. מסתבר שלשניהם מודם שונה. בבדיקות אחרות שעשה הוא מצא שבחלק מהמקרים ה 9a מציג קליטה *מלאה* אבל ה DATA לא זז.

 

העניין הזה טרף לי את הקלפים מחדש כי לא מדובר כאן רק על זמן תגובה של האינטרנט או זמן טעינה של הדף אלא -בעיקר- זמן סוללה. מי שנמצא בחוץ ולא על WIFI כל היום, זה עניין סופר משמעותי לזמן שהסוללה תספיק לו באותו היום.


מה הבעיה ?

שגם ל S24 וגם ל-9a יש את אותו מודם מובנה מסוג Exynos5300 כאשר ב S24 נטען שעדיין יש כמה וריאנטים שמכילים את הדגם החדש (5400) ולא הישן (5300), לא ברור מי ואיך.

ב-9 של פיקסל יש כבר את ה 5400 וההבדלים מורגשים.

 

שמתם לב לעניין הזה ?

 

יש לי את אותו המודם בפיקסל 7, והוא בוודאי לא "טס", אבל לא מרגיש איטי יותר מאייפון של הזוגה.  העניין הוא שמהירות הדאטא לא תלויה רק במודם, היא תלויה גם בשרת שאתה מתחבר אליו, הקליטה וכו'.  יותר מדי פקטורים כדי לבודד רק את המודם. 

כרגע יש לנו בעיית אינטרנט והטלוויזיה שלי מחוברת דרך הטלפון. עד כה, מצליח לראות סרטים ב-4K בלי שהם נתקעים, וגולש תוך כדי... אז המצב סביר.

 

בכל מקרה, אני מתייחס "ליוצרים" בחשדנות. יותר מדי ליצנים שיודעים לעשות וידאו שיירצו לצפות, אבל לא מבינים בעניין הטכני. 

מה שהם מחפשים זה קליקבייט בעיקר...

אותם ביצועי מודם שהיו אחלה לפני 3 שנים, פתאום זו "עגלה" בלתי נסבלת?!

לא יודע...

 

הבעיה שלי עם הפיקסל היא המחירים שעולים כל הזמן...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)
לפני 16 דקות, falou כתב:

אפילו הטלפונים של סמסונג עם הצ'יפים של סמסונג מראים ביצועים נחותים, למרות שיש להם יותר פוטנצאיל לתפור את הצ'יפ למכשיר. 

 

וכאן אתה שוב נותן דוגמה לכך שזה נכון.

 

לא מדובר על אופטימיזציה למכשיר אלא אופטימיזציה ליישומים.

למעבדים נפוצים יותר (סנאפדרגון, מדיהטק) יש אופטימיזציה טובה יותר לכל מה שאתה מתקין על המכשיר, פשוט בגלל שזאת ברירת המחדל מצד התעשיה מאחורי פיתוח היישומים.

כל מערכת שעליה בנוי יישום לאנדרואיד קודם כל נבנית עבור מעבד סנאפדרגון ואז מדיה טק ורק אז אקסינוס טנסור וכל השאר...

בגלל זה מכשיר עם מעבד סנאפדרגון יראה חוויית משתמש וביצועים טובים יותר גם אם על הנייר מדובר במעבד נחות, הן מבחינת טכנולוגיית הייצור.

 

למשל במכשירי סמסונג כמעט תמיד יש שתי גרסאות אחת אקסינוס השניה סנאפדרגון, שניהן ברוב המקרים מיוצרות באותה טכנולוגיית ייצור ובעלות ביצועים מקבילים על הנייר, אבל בפועל גרסת הסנפדרגון תמיד מראה ביצועים וחוויית משתמש עדיפה.

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
פורסם
לפני 16 דקות, falou כתב:

 

הבעיה שלי עם הפיקסל היא המחירים שעולים כל הזמן...

זאת בעיה בפני עצמה, במיוחד שבחלק מהגרסאות בחנויות כבר נתקלתי בזה שאין NFC או ESIM.

במחיר של 9 או אם כבר מדברים אז על 10, אתה נכנס לטווח המחירים של מותגים חזקים\סדרות דגל חדשות.

 

בנוגע למודם - אתה מדבר על מכשיר בן שנתיים שלוש.

היום אם היית הולך לקנות, ונניח מתלבט בין 9 ל 9a, העניין הזה (לטווח של ה שנתיים שלוש קדימה) לא היה מפריע לך ?

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני 47 דקות, איציק נ. כתב:

היום אם היית הולך לקנות, ונניח מתלבט בין 9 ל 9a, העניין הזה (לטווח של ה שנתיים שלוש קדימה) לא היה מפריע לך ?

 

 

לא יודע אם ביצועי המודם זה עניין שהוא תיאורטי בשבילי (כמו ביצועי מעבד) או שתכלס זה יהיה מורגש. כמו שכתבתי, יש כמה פקטורים במהירות האינטרנט, לא רק המודם. בשביל לדעת צריך להשוות אחד ליד השני...

 

בכל מקרה, כרגע רק סדרת ה-A רלוונטית לי, במחירים הללו או דגם של השנה שעברה. 3K+ אני לא מוציא על מכשיר שנופל שלוש פעמים ביום...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני שעה, איציק נ. כתב:

 

העניין הזה טרף לי את הקלפים מחדש כי לא מדובר כאן רק על זמן תגובה של האינטרנט או זמן טעינה של הדף אלא -בעיקר- זמן סוללה. מי שנמצא בחוץ ולא על WIFI כל היום, זה עניין סופר משמעותי לזמן שהסוללה תספיק לו באותו היום.

 

 

השאלה היא האם זה משנה משהו בכלל? 

נגיד אצל זוגתי יש S24 וכפי שציינתי השימוש שלה הוא 99 אחוז ב-ווייפיי ותאורת מסך שמתאימה לבית, לרוב היא מסיימת את היום עם 30-40 אחוז סוללה ו-5 שעות זמן מסך בשימוש די תובעני(היא עובדת המון בהעלאת וצילום תוכן) 

אני באמת לא רואה סרט שגם אם היא תעבוד מחוץ לבית, איך שהוא הסוללה תגמר לה במהלך יום ארוך.

למעשה אני לא מכיר שום סמארטפון מהשנתיים האחרונות, גם הקומפקטים בניהם, שהסוללה לא תחזיק למשך יום שלם בתנאי שימוש סבירים. 

 

אפילו באייפון 12 מיני שלי, עם סוללה מאוד קטנה, אני על 80 אחוז סוללה, ושעה וחצי זמן מסך. נדיר מאוד שהסוללה לא מספיקה לי עד שאני חוזר הבייתה. 

פורסם
לפני 17 דקות, falou כתב:

בשביל לדעת צריך להשוות אחד ליד השני...

 

אחד ליד השני, ה 9 חד משמעית יותר טוב. בתמורה לזה גם זמן הסוללה היומי שלך יהיה טוב משמעותית (בהנחה ואתה לא במשרד כל היום עם WIFI).
זה לא שה-9a גרוע, אבל מודם ישן מול מודם חדש - ובפועל - הסוקר נתקל במקרים שהקליטה "מלאה" אבל דף אינטרנט פשוט בקושי זז).
 

עדיין היית קונה את ה 9a ?

 

(זה בדיוק מה שמונע ממני לקנות אותו).

 

לפני 1 דקה, davemustaine87 כתב:

 

השאלה היא האם זה משנה משהו בכלל? 

נגיד אצל זוגתי יש S24 וכפי שציינתי השימוש שלה הוא 99 אחוז ב-ווייפיי ותאורת מסך שמתאימה לבית, לרוב היא מסיימת את היום עם 30-40 אחוז סוללה ו-5 שעות זמן מסך בשימוש די תובעני(היא עובדת המון בהעלאת וצילום תוכן) 

אני באמת לא רואה סרט שגם אם היא תעבוד מחוץ לבית, איך שהוא הסוללה תגמר לה במהלך יום ארוך.

למעשה אני לא מכיר שום סמארטפון מהשנתיים האחרונות, גם הקומפקטים בניהם, שהסוללה לא תחזיק למשך יום שלם בתנאי שימוש סבירים. 

 

אפילו באייפון 12 מיני שלי, עם סוללה מאוד קטנה, אני על 80 אחוז סוללה, ושעה וחצי זמן מסך. נדיר מאוד שהסוללה לא מספיקה לי עד שאני חוזר הבייתה. 

 

אני חושב שההשוואה מול אייפון לא רלוונטית כי זה מכשיר שעובד בניהול ורכיבים אחרים לגמרי.
ברור לי שאלמנט נוסף חוץ מהמודם זה גם אנטנות, שיכול להשתנות ממותג למותג (והרי ה S24 מחזיק ברוב המקרים את המודם הישן יותר (5300) ורק גרסאות מסויימות שלא ברור איזה - מקבלות את ה 5400 .
עניין השימוש אצלה ב WIFI עובד לטובתה מבחינת זמן סוללה יומי.

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני 13 דקות, איציק נ. כתב:

עדיין היית קונה את ה 9a ?

 

יש לי את המודם הזה ב-7, והוא זז בסדר.

 

מי הסוקר?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 5 שעות, falou כתב:

 

יש לי את המודם הזה ב-7, והוא זז בסדר.

 

מי הסוקר?

Arran brown.

נתן סקירה אחרי 4 חודשי שימוש והשוואה מול ה 9.

תכל'ס זה לא משנה כמה הוא מפורסם או כמה לייקים יש לו,  הוא נגע בנקודה משמעותית שבחלק מהמקרים ייתכן אף אחד לא שם לב אליה אבל יש לה משמעות. אגב, יש גם תלונות על המודם של הפיקסל 7 (מי שמחזיק בטלפון נוסף מייד מרגיש את ההבדל ויכול גם להשוות באותו המיקום בדיוק).

https://youtu.be/bWW9YJsc_LQ?si=ENBDmR5fP5infZsi
תריץ לדקה 13:20.

הבעיה בכל הסיפור זה גודל המכשיר, מה שמגביל מאוד גם ב VFM וגם בהיצע.

יש דגמים של מותגים אחרים אבל המחירים שם זה פי X2 מהפיקסל והם לא סמסונג או אפל.

 

 

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

×
×
  • תוכן חדש...