Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
בתאריך 30.9.2025 בשעה 14:19, Michazzz כתב:

החלפתי השבוע אייפון 12 לאייפון 15, בחיי שאני לא מרגיש שום הבדל. ה 12 למכירה ב 1000 שח אם מישהו צריך.

 

קנית את ה-15 משומש? כי הפרש בין 15 חדש ל-17 חדש היה סביב 650₪ כשבדקתי לפני שבוע וחצי. הפערים בין 15 ל-17 יותר מורגשים באופן ניכר מאשר בין 12 ל-15. ב-17 החדש אפל שיחקו אותה ביחס לשנים קודמות.

גם כשאתה מאקטב 15 חדש מהקופסה אז תאריך הייצור שלו צריך להיות סביב ספטמבר 23 ברוב המקרים או במקרה הטוב תחילת 24 אם אני לא טועה. ב-17 הייצור יהיה ספטמבר 25.

 

לפני 5 שעות, green כתב:

מאסק הוא ליצן וחרטטן ואני מתפלא שהוא כל כך מצליח בעסקיו השונים, זה לא אדם שהייתי רוצה לעשות איתו עסקים ולא הייתי נותן לו לנהל חנות מכולת

 

פורסם
לפני 3 שעות, Shmelov כתב:

הפערים בין 15 ל-17 יותר מורגשים באופן ניכר מאשר בין 12 ל-15

 

ב-13 הייתה קפיצה גדולה בגודל של חיישן המצלמה.

  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)
בתאריך 2.10.2025 בשעה 22:43, ניקו פ. כתב:

שלום, 

אני מתלבט בין הפיקסל 8 ל-9. 

עד עכשיו הייתי עם שיואמי תורן ב700-800 שקל והייתי מאושר שכן השיואמי ענה על כל צרכיי והחזיקו לי שנים רבות, אבל הם גדולים ולא נוחים לתפעול ביד אחת וזה נמאס עליי. 

אשתי קנתה לי סמסונג a משהו (שגם גדול לי מדי) והוא פח אשפה. כעת גם לא נטען עם חצי מהמטענים ועל זה אני מברך, שכן זו הזדמנות להחליף. 

לא רוצה טלפון פלאגשיפ יקר, ואז נשארתי עם הפיקסלים. 

לחברים שיש - שבחים אינסופיים. אוקיי שכנעו. 

עכשיו מתלבט בין ה-9 ל-8. 

האםן ההפרש במחיר שווה לי? 

שימוש נוח ביד אחת, מסונכרן עם ג׳מיני וצ׳אט (אני משתמש המון). מדי פעם יוטיוב, קריאה של חומר מקצועי (קצרה), מייל ו-וואצפ. 

הכל אצלי בדרייב אז נפח לא מאוד קריטי. 

אני הולך בלי כיסוי ויש לי ידיים שמאליות. זה שילוב נפלא לטלפון אבל איט איז וואט איט איז. 

Esim ושימוש בvolte יכול להיות בונוס. זה הדרישות פחות או יותר. 

 

בארץ הפיקסל 8 עולה 1500. בעלי אקספרס 1000 ואם ייתפס אז מן הסתם המחיר יעלה. 

בארץ הפיקסל 9 עולה 2500 ובעלי 1800 ואם ייתפס אז כמעט כמו בארץ. 

 

השאלה היא אילו סיבות יש בכל זאת כן להשקיע 1000 שקלים יותר עבור צרכיי הצנועים? 

תמיכה? פיצ׳רים חשובים? 

משהו שאני לא חושב עליו? 

חשבת על הכל.

ככלל, לשימושים שרשמת ההבדלים בין הדורות קטנים עד לא מורגשים בכלל.

רק תראה שאתה לא קונה במקרה מכשיר שמיועד לשוק היפני. 

 

בתאריך 3.10.2025 בשעה 14:30, ניקו פ. כתב:

הבעיה היא שגוגל מצורעים בארץ ועברתי בכמה וכמה רשתות ואף אחד לא מחזיק פיקסלים להתרשמות או סתם לשחק איתו רגע לראות הוא מרגיש בידיים. 

 

אגב, בעידן הדרייב והגוגל תמונות, יש סיבה לשלם אקסטרה על ה256 ג׳יגה? 

מוזמן לשחק עם שלי.

 

הסיבות לשלם אקסטרה הן:

1. אם אתה רוצה את התמונות זמינות גם על המכשיר ולא רק בענן

2. אם יש לך הרבה מדיה בוצאפ

3. אם אתה מקליט הרבה סשנים במסלולים :)

עריכה אחרונה על ידי GTאי
  • רעיון טוב! 1
פורסם

כן ברור, כשעברתי מ-12 ל-13 בזמנו היה הבדל מורגש, בעיקר בלילה.

יכול להיות שהוא פחות בקטע של צילום אז לא שם לב אבל ב-17 היה שם לב לקצב ריענון משתנה עד 120 הרץ, או למסך גדול יותר עם שוליים דקים משמעותית, למצלמת סלפי איכותית פי כמה בתנאי תאורה קשים ומגיעה גם עם חיישן מרובע (לא צריך לסובב את הטלפון לרוחב - מאוד נוח), שלא לדבר על סוללה ועוד דברים...

 

לפני 5 שעות, green כתב:

מאסק הוא ליצן וחרטטן ואני מתפלא שהוא כל כך מצליח בעסקיו השונים, זה לא אדם שהייתי רוצה לעשות איתו עסקים ולא הייתי נותן לו לנהל חנות מכולת

 

פורסם
לפני 52 דקות, Shmelov כתב:

אבל ב-17 היה שם לב לקצב ריענון משתנה עד 120 הרץ

 

אני שם לב לזה רק עכשיו, שמשתמש ב-13 של הזוגה (לי יש 90hz). אחרת זה לא מורגש. 

 

לפני 54 דקות, Shmelov כתב:

למצלמת סלפי איכותית פי כמה

 

אני לא משפענית ועברתי את גיל 12.

סתם, סתם... 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

25 אולטרה, יבוא רשמי או מקביל?

650 שקל הפרש.

לא מעניין מקליט שיחות, כן מעניין אם התעסקו עם המכשיר בארץ/בעיות עם תאימות גרסאות/תדרים/תוכנה.

לצורך העניין מגו מובייל.

פורסם

אני רק שאלה,למה אולטרה?

כל הסדרה חזקה מספיק (לטעמי) לרוב המשימות ביומיום (הרגיל והפלוס וגם האולטרה)

לגבי יבואן - תביא עם מישהו מאילת,יעלה טיפה זול יותר לרשמי (במקביל אתה לא יודע מי עשה מה,גם ברשמי לא ממש תדע אבל פחות מעיק)

GTI

I'm not insane,My mother had me tested

סאאמק כולכם.

:lol:

פורסם
בתאריך 5.10.2025 בשעה 16:45, Shmelov כתב:

הפרש בין 15 חדש ל-17 חדש היה סביב 650₪ כשבדקתי לפני שבוע וחצי

אולי ממקומות יקרים, ויבואן רשמי, ורק מי שצריך 256 גיגה. 

מי שסבבה עם יבוא מקביל ו-128 גיגה, ההפרש מגיע לסביב ה-1400 שקל. 

 

בתאריך 5.10.2025 בשעה 21:05, Shmelov כתב:

כן ברור, כשעברתי מ-12 ל-13 בזמנו היה הבדל מורגש, בעיקר בלילה.

אני בספק ששמת לב להבדל, אבל סבבה :) 

בכול מבחן עיוור שעושים בצילום, רוב מוחלט של האנשים לא מצליחים להבדיל בעקביות בין מצלמות שונות, אלא אם מדובר בפערים ענקיים. וגם אז, ההעדפה היא לא על מה ש"איכותי" או "נכון" יותר, אלא מה שנתפס להם שפשוט ניראה יותר נעים בעין.

בין אייפון 12 ל-13 אין שום פער גדול שיספיק לזיהוי וודאי . גם לא בין אייפון 12 ל-15 לצורך העניין. 

 

פורסם
לפני 21 שעות, davemustaine87 כתב:

בכול מבחן עיוור שעושים בצילום, רוב מוחלט של האנשים לא מצליחים להבדיל בעקביות בין מצלמות שונות,

 

 

זה מאוד תלוי מה מצלמים, באילו תנאים, וכמובן, באיזה מסך מסתכלים (במסך של טלפון הכל נראה יותר טוב, כי זה בקטן).

אבל אתה מתייחס להבדלים שצריך עין של צלם לראות, ולא בזה עסקינן.

 

בו נתחיל מהעובדות, החיישן ב-13 גדול כמעט ב-50% מזה ב-12. 

זה הבדל גדול מאוד.

במקביל לגידול בחיישן, גדלה גם העדשה. מאוד.

שני אילו ביחד הם הבדלים משמעותיים.

 

מה נותן רק הגידול בחיישן:

כשתצלם אובייקט עם רקע בו טשטוש עומק השדה יבוא לידי ביטוי

בתנאים חשוכים, בהם החיישן של ה-13 יצליח לייצר תמונה פחות רועשת. את זה כל אחד רואה.

והכי בולט, היכולת של המכשיר לשמור מהירות תריס יותר גבוהה (כי החיישן יותר גדול וצריך פחות אור). גם את זה כל אחד רואה, יש פחות תמונות מטושטשות.

 

תוסיף לזה שינוי/שיפור כולל בעיבוד התמונה, בשל השינוי בחומרה, ותקבל תמונות שונות בתכלית בין ה-12 ל-13, בכל התמונות.

 

תצלם בתנאים שממחישים את ההבדלים, וכל אחד רואה את ההבדל בין תמונה רועשת/מטושטשת לאחת שפחות.

 

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 11 דקות, falou כתב:

תצלם בתנאים שממחישים את ההבדלים, וכל אחד רואה את ההבדל בין תמונה רועשת/מטושטשת לאחת שפחות.

 

אני לא מסכים, 

אני חושב שאנשים צריכים לצלם בתנאים שהם מצלמים ברגיל, לעלות את התמונות לאיזה רשת חברתית שהם מעלים בה, ואז לשפוט את ההבדלים.  ולא תנאים מיוחדים שהם יחשפו אליהם ב-0.01% מהפעמים. 

כמו שכביכול המעבד של אייפון 17 מהיר פי 2 מהמעבד אייפון 12, אבל אם בנאדם משתמש בפלאפון בשביל להכנס לפייסבוק, וואטאפ , ו-ווייז , הפי 2 הבדל הבדל יהפוך במקרה הטוב לפי 1.01  לא בדיוק תשלח אותו לבצע בדיקות בנצ'מרקס בשביל שימחישו את ההבדלים, נכון? 

 

לגופו של עניין, מודה, מעבר לשניה וחצי בצילום לילה, לא יצא לי להשוות בין אייפון 12 ל-13. בשניה הזאת לא ראיתי איזה הבדל אבל אולי אני טועה. יכול להיות שדווקא בדור הזה הייתה קפיצת מדרגה בצילום. 

 

אבל כן יצא לי ולא מעט להשוות בין גלקסי S21 ו-S24. ההבדל היחיד המוחשי שראיתי היה בצילום בחדר חשוך לגמרי ללא פלאש. וצילום בתנאי לילה עם תאורת רחוב כשאני עושה זום לתמונה לאחר הצילום שלה.  לדעתי אף בנאדם נורמלי לא הולך לצלם בחדר חשוך לגמרי ללא פלאש, ולא הולך לעשות זום על תמונות נוף שהוא צילם בלילה. 

בשאר המצבים, גם אם יש הבדל, הוא כול כך מזערי שבמבחן עיוור אף אחד לא הולך לשים לב אליו בוודאות. ופה מדובר על 3 דורות הבדל כן?

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני כשעה, davemustaine87 כתב:

 

אני לא מסכים, 

אני חושב שאנשים צריכים לצלם בתנאים שהם מצלמים ברגיל, לעלות את התמונות לאיזה רשת חברתית שהם מעלים בה, ואז לשפוט את ההבדלים.  ולא תנאים מיוחדים שהם יחשפו אליהם ב-0.01% מהפעמים. 

כמו שכביכול המעבד של אייפון 17 מהיר פי 2 מהמעבד אייפון 12, אבל אם בנאדם משתמש בפלאפון בשביל להכנס לפייסבוק, וואטאפ , ו-ווייז , הפי 2 הבדל הבדל יהפוך במקרה הטוב לפי 1.01  לא בדיוק תשלח אותו לבצע בדיקות בנצ'מרקס בשביל שימחישו את ההבדלים, נכון? 

 

לגופו של עניין, מודה, מעבר לשניה וחצי בצילום לילה, לא יצא לי להשוות בין אייפון 12 ל-13. בשניה הזאת לא ראיתי איזה הבדל אבל אולי אני טועה. יכול להיות שדווקא בדור הזה הייתה קפיצת מדרגה בצילום. 

 

אבל כן יצא לי ולא מעט להשוות בין גלקסי S21 ו-S24. ההבדל היחיד המוחשי שראיתי היה בצילום בחדר חשוך לגמרי ללא פלאש. וצילום בתנאי לילה עם תאורת רחוב כשאני עושה זום לתמונה לאחר הצילום שלה.  לדעתי אף בנאדם נורמלי לא הולך לצלם בחדר חשוך לגמרי ללא פלאש, ולא הולך לעשות זום על תמונות נוף שהוא צילם בלילה. 

בשאר המצבים, גם אם יש הבדל, הוא כול כך מזערי שבמבחן עיוור אף אחד לא הולך לשים לב אליו בוודאות. ופה מדובר על 3 דורות הבדל כן?

 

 

אנשים מצלמים כשהם רוצים לזכור. אנשים לא מצלמים 'בתנאים'. אין להן מושג איזו תמונה תצא, הם לא מבינים בזה. 

עם חיישן יותר גדול ועדשה יותר טובה, יש להם יותר מצבים בהם תצא תמונה טובה. 

 

פערי מעבד באים לידי ביטוי כשהגעת לקצה. פערי איכות חיישן/עדשה באים לידי ביטוי בהרבה מאוד מצבים, בייחוד, כמו שציינתי, שכל אופן פעולת המצלמה והעיבוד משתנה בהתאם.

הפער בגודל החיישנים והעדשה, במקרה הזה, מהותי. 

 

לא מבין מה הגלקסי קשור. זה לא קשור לדורות, זה קשור לפערי חומרה.

תקרא מה שאני כותב, החיישן גדל ב-50% וגם העדשה. זה הבדל גדול מאוד. 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 17 דקות, falou כתב:

לא מבין מה הגלקסי קשור

בין גלקסי S21 ל- S24 אין פערי חומרה? אם אכן ב-3 דורות של גלקסי אין הבדלי חומרה והכול זה חרטא שיווקי, אז אכן ,אין בהשוואה הזאת שום קשר. 

 

לפני 19 דקות, falou כתב:

תקרא מה שאני כותב, החיישן גדל ב-50% וגם העדשה. זה הבדל גדול מאוד. 

קראתי טוב מה שכתבת. מבחינתי כהדיוט בתחום הצילום, זה לזרוק מספרים שלא אומרים לי כלום. אומר לי רק מה שאני רואה בפועל. 

האם אתה בעצמך ניסית לראות את ההבדלים בין אייפון 12 ל-13? בעצם עזוב אתה, כי ממה שראיתי בפורום אתה כן מבין בצילום הרבה מעבר לבנאדם הממוצע, האם חבר או בת זוג(במידה ולא מבינים בצילום) ישימו לב להבדלים הללו אם תשאל אותם? 

 

פורסם
לפני 20 דקות, davemustaine87 כתב:

בין גלקסי S21 ל- S24 אין פערי חומרה? אם אכן ב-3 דורות של גלקסי אין הבדלי חומרה והכול זה חרטא שיווקי, אז אכן ,אין בהשוואה הזאת שום קשר

 

אתה מתעקש לא לקרוא? 

בין האייפון 12 ל-13 הייתה קפיצה בחומרה של המצלמה. 

מה לא ברור? 

לפני 20 דקות, davemustaine87 כתב:

קראתי טוב מה שכתבת. מבחינתי כהדיוט בתחום הצילום, זה לזרוק מספרים שלא אומרים לי כלום. אומר לי רק מה שאני רואה בפועל

 

אם אתה הדיוט בתחום, למה אתה ממליץ? 

אני לא יודע להסביר להדיוט איך הוא ייראה את ההבדלים, כי הוא לא יבין את ההסבר... 

 

ההסבר. הפשוט, פחות תמונות מטושטשות 

 

אתה כמו הזוגה שלי, לא לקנות 2008, כי הכפתורי פסנתר מעצבנים. זהו. 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

×
×
  • תוכן חדש...