Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5577 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

אני מעוניין לכווץ את קפיצי הרכב מאחור על-מנת להוריד את הרכב ב-3 ס"מ (כמובן שאצטרך להוריד אותו גם מקדימה).

האם זה אפשרי? אם כן, איפה ניתן לעשות זאת?

תודה

פורסם

הנמכה של ג'יפ? זה לא אמור להיות הפוך? אני בספק שתמצא קיט הנמכה.

אתה יכול לנסות את מזלך באי-ביי תחת חיפוש עם צמד המילים lowering kit או coil over.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

לא זה לא ממש הנמכה. הרכב שלי מוגבה ע"י החלפת קפיצים ובולמים. ההגבהה קצת חורגת ממה שבעצם הג'יפ מסוגל. זה נמדד בזה שהרכב הפך להיות קשוח יותר. האפשרות להוריד אותו בצורה הכי טובה היא לכווץ או להחליף את הקפיצים מאחור.

הכוונה של ההנמכה כאן היא בסופו של דבר כדי להגדיל את אורך המהלך בפרונט כדי ליצור שיכוך טוב יותר.

פורסם

אני לא בטוח מה ההשלכות של הנמכת הקפצים (נגיד החזרת המקוריים או תחליפיים איכותיים) על הבולם. בד"כ בקיט הגבהה של בולמים וקפיצים מדובר בבולם ארוך יותר ולכן אם ברצונך לשים רק קפיץ קצר יותר אני לא יודע עד כמה זה יהיה אפשרי.

 

אבל אני מציע שתמתין לעכברי השטח, בטח יש איזה אחד או שניים שיודעים את התשובה בוודאות.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
ההגבהה קצת חורגת ממה שבעצם הג'יפ מסוגל. זה נמדד בזה שהרכב הפך להיות קשוח יותר.

הכל אפשרי.

אבל אני מבין שלדעתך הבעייה תפתר באם הרכב יונמך ב 3 ס"מ? טוב. לדעתי יותר מעניין לשמוע ממך מה כולל סט ההגבה.

אילו קפיצים אחוריים? דרגת קושי? יצרן? מה תוספת גובה הכולל? אילו בולמים ?עם כוון?בלי כוון? על איזה דרגת קושי הם?

לכדי כמה ס"מ מתחת את מוטות הפיתול?

הקשיחות רק מאחור? רק בפררונט? בשהניהם?

אתה מעוניין להנמיך את הרכב ב 3 ס"מ,מתוך כמה? או סתם לחזור למצב המקורי?

מלא סימני שאלה.

פורסם
הכל אפשרי.

אבל אני מבין שלדעתך הבעייה תפתר באם הרכב יונמך ב 3 ס"מ? טוב. לדעתי יותר מעניין לשמוע ממך מה כולל סט ההגבה.

אילו קפיצים אחוריים? דרגת קושי? יצרן? מה תוספת גובה הכולל? אילו בולמים ?עם כוון?בלי כוון? על איזה דרגת קושי הם?

לכדי כמה ס"מ מתחת את מוטות הפיתול?

הקשיחות רק מאחור? רק בפררונט? בשהניהם?

אתה מעוניין להנמיך את הרכב ב 3 ס"מ,מתוך כמה? או סתם לחזור למצב המקורי?

מלא סימני שאלה.

אני אנסה לענות:

הרכב מוגבה ע"י סט קוני Heavy Trak המותאמים להגבהה לפי מפרט של קוני, בנוסף הוחלפו קפיצים (ECS או משהו כזה בצבע כחול) ונוספה תושבת למוט מייצב אחורי (נדמה לי שקוראים לזה פנרד). לאחר ייצוב הרכב וכיוון הפרונט (נמתחו מוטות פיתול), התקבלה הגבהה של 8-9 ס"מ.

נסעתי עם הרכב זמן מה וחזרתי למוסך (אפ"ק ביפו) בגלל שהיה קשה. הם כיוונו את הבולמים לדרגה אחת לפני הכי רך (2) ואמרו שזה המקסימום שניתן לעשות. הרכב היה עדיין קשה.

לאחר שיטוט בפורומים השונים הגעתי למסקנה שצריך להוריד קצת את הרכב ע"מ להקנות לו גמישות. בצעתי לפני שבועיים כיוון

פרונט עקב החלפת משולשים ואיש הפרונטים אמר לי שלא ניתן להוריד את הרכב מקדימה מבלי לשלם ע"כ באכילת צמיגים (לא כולם הסכימו איתו).

הקשיחות מורגשת בעיקר מלפנים אך גם מאחור הוא לא רך מספיק.

אני רוצה שהרכב ישאר מוגבהה לפחות ב-5 ס"מ.

מקווה שעניתי על כל השאלות

  • ספונסר פורום
פורסם

אולי כדאי שתתיעץ בנושא זה עם ג'וג'ו מהמעבדה לרכב. יש להם ניסיון וידע רב בכיול מתלים לרכבים שונים, ציוד מקצועי ולא מעט סבלנות ל"משוגעים" שלא רוצים את הכיוונים הסטנדרטיים. בשרשור אליו קישרתי תוכל למצוא לא מעט המלצות על עבודתם.

פורסם
אולי כדאי שתתיעץ בנושא זה עם ג'וג'ו מהמעבדה לרכב. יש להם ניסיון וידע רב בכיול מתלים לרכבים שונים, ציוד מקצועי ולא מעט סבלנות ל"משוגעים" שלא רוצים את הכיוונים הסטנדרטיים. בשרשור אליו קישרתי תוכל למצוא לא מעט המלצות על עבודתם.

תודה.

נכנסתי וקראתי בעיון אך לפי מה שראיתי הם מתמחים ברכבים פרטיים למטרות ספורטיביות ולא שטח (תקן אותי אם אני טועה).

פורסם

שלום לך חבר.

קראתי בעיון מה כתבת פה אך לא הבנתי איך הגעת לתוספת גובה 8-9 ס"מ?

אני מניח שקפצי ההגבה שלך מאחור הם של לובלס,מתוך ההנחה שציינת שצבעם כחול.

תוספת גובה של קפיצים כאלה לפג'רו הם שנים או שנים וחצי אינץ.חישוב קצר אומר שיש כאן עודף של 3 ס"מ. איפה הם?

עכשיו. או שהפרזת ותכלס הרכב שלך מוגבה 5-6 ס"מ.

או שבנוסף לקפיצים קיימים גם ספייסרים בין הסולם לשלדה,ואז זה מסתדר,אבל זה כבר סיפור אחר.

מה אני הייתי מציע לך.

קודם כל אם יש ספייסרים תעיף אותם.הם ממש לא נחוצים ולא תורמים למהלך מתלה,

יש לך קפיצי הגבה של לפחות 2 אינץ שזה מספיק עביר ויפה על פג'רו שהוא גם ככה גבוה אפילו במצבו המקורי.

לגבי בולמים.

בבולמים שציינת יש 3 דרגות קשיחות ולא 2 כפי שחשבת.דרגת הקשיחות הראשונה המינימלית היא שוות ערך לבולם מקורי,אם הרכב מבלה את רוב הזמן בכביש תדאג שדרגת הקשיחות תיהיה במצב מינימלי,מצב זה מתאים יותר לכביש.המצבים הבאים הם פונקצייה של מאיזה גובה הרכב אמור לנחות מהדיונה לקרקע,אצלך כרגע זה באמצע.

אגב,לצורך שינוי דרגות הקושי בבולמים אתה חייב לפרק אותם מהרכב.(לא בעייה)

לגבי מוטות פיתול.

לפי הגבהים שציינת פה אני מבין שמתחת את האם אמא שלהם.

מה קורה במצב כזה?

קודם כל שכח ממהלך מתלה או משיכוך כלשהו בפרונט,אני מאמין לך. אתה מרגיש את זה טוב גם בבמפרים בכביש

וגם בהצלבות בשטח,ועוד לא דיברנו על הנזקים לציריות וכל הסיפור.

לכן שחרר אותם כדי שתהנה משיכוך הגון גם בכביש וגם בשטח.גובה 89 - 90 ס"מ מהכנף לכביש יעשה את העבודה.(גם לא בעייה)

לגבי מוט מייצב.

עשה טובה לעצמך,השאר אותו מקורי.למה להסתכן בסיבובים שלא לצורך?

אגב.דבריו של איש הפרונט הם קשקוש,עזוב אותו לנפשו.

  • ספונסר פורום
פורסם
תודה.

נכנסתי וקראתי בעיון אך לפי מה שראיתי הם מתמחים ברכבים פרטיים למטרות ספורטיביות ולא שטח (תקן אותי אם אני טועה).

הם מטפלים בכל סוגי הרכבים, אבל רצה הגורל ורוב גולשי הפורום המכובד הזה נוהגים בספורטיביות ולא ברכבי שטח.

פורסם

סטוורוס, תודה על התשובה המפורטת.

כשהגעתי למוסך לא הבנתי הרבה בהגבהות לכן הלכתי למוסך אמין וטוב שהיה ידוע בהגבהותיו במיוחד לרכבים כאלה. בדיעבד אני חושב שהוא עשה עבודה גרועה. כשהוא אמר לי שהצליח להגביה את הרכב לגובה הזה - שמחתי, לא ידעתי את ההשפעה של זה (במיוחד על הגב שלי) והיות והלכתי ל"מקצוען" חשבתי שכך זה צריך להיות ואין ברירה אחרת. גם אני לא יודע איך הם הגיעו לגובה הזה. ההשערה שלי שהם שמו קפיצים ארוכים יותר ממה שמתאים (ב-3 ס"מ) ולכן נאלצו למתוח את מוטות הפיתול ע"מ שיתאימו לגובה החדש.

לגבי הספייסרים, אין ברכב.

מה אתה מציע לעשות בנוגע לקפיצים? האם לא לגעת בהם ולהוריד את הרכב מקדימה בלבד?

פורסם

מה אתה מציע לעשות בנוגע לקפיצים? האם לא לגעת בהם ולהוריד את הרכב מקדימה בלבד?

שמע התעייפתי,אני מציע לך לרשום את הפון שלי 054-7771140 להתקשר ואז אסביר לך מה לעשות,תרגיש חופשי.

פורסם
הם מטפלים בכל סוגי הרכבים, אבל רצה הגורל ורוב גולשי הפורום המכובד הזה נוהגים בספורטיביות ולא ברכבי שטח.

 

הייתי ב"מעבדה" והם באמת פתרו לי את הבעייה, גו'גו' ועידן צוות מיומן ומקצועי וגם כוכי הנחמדה שהנעימה את זמני בזמן שחיכיתי. שחרור מוטות הפיתול וכיוון פרונט חדש עשו את שלהם. לא היה צורך לגעת בקפיצים.

×
×
  • תוכן חדש...