Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5603 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בחודש האחרון נתקלתי בלא פחות מחמש מקרים של עקיפה על מעבר חציה, שלושה מהם הסתיימו בבלימת חירום של הרכב העוקף ובשניים הוא פשוט המשיך בנסיעה.

 

להלן פירוט של אירועי הכמעט ונפגע: (אם אין לכם כוח לקרוא אתם מוזמנים לדלג הלאה):

1. רחוב דו סיטרי, נתיב לכל כיוון. אני עוצר לפני מעבר חציה, הולך רגל חוצה את הנתיב שלי כאשר מונית מגיחה מאחורי, עוקפת אותי דרך תחנת אוטובוס (!) ובולמת בלימת חירום לפני הולך הרגל אותו לא ראתה.

2. רחוב דו נתיבי חד סיטרי באזור הומה. אני עוצר בימני לפני מעבר חציה, מכונית נוספת עוצרת משמאל, הולכי הרגל חוצים את הכביש, קטנוע עוקף אותי מימין בלי להאט וכמעט פוגע בהולך הרגל הראשון.

3. רחוב סואן במיוחד, שעות הבוקר. מכוניות נעצרות בנתיב השמאלי והאמצעי לפני מעבר החצייה. רכב בנתיב הימיני ממשיך בנסיעתו כאילו כלום במהירות גבוהה.

4. רח' אבן גבירול בתל-אביב במקטע בעל שלושה נתיבים. אני נוסע בנתיב האמצעי כאשר רכב בנתיב השמאלי עוצר לפני מעבר חציה, אני בולם בחוזקה ומתכונן לעצירה. SUV שנסע מאחורי במהירות לא מצליח לעצור בזמן (לצפור הוא הספיק), סוטה לנתיב הימני ובולם בקושי לפני מעבר החציה בו כבר יש הולכי רגל.

5. אותו מעבר חצה בדיוק, אתמול. אני בשמאלי, הולכת רגל עומדת לפני מעבר החצייה, אני עוצר לפני מעבר החצייה, היא מתחילה לחצות כאשר מגיע מאוטובוס, עוקף מימין ובולם בלימת חירום מרחק קצר לפני הולכת הרגל שהתחילה לצרוח.

 

ריבוי וקרבת המקרים הללו אחד לשני גרמו לי לחשוב מחדש על מנהגי הנהיגה שלי לפני מעבר חצייה ועל החוקים הקשורים לנושא. החוק קובע ש: נהג או רוכב מחויב להאט את מהירות נסיעתו לפני מעבר חציה. אם הוא רואה הולך רגל עומד לפני מעבר החצייה עליו להאט עד כדי אפשרות לעצור את רכבו באופן מיידי. אם הולך הרגל החל בחצייה חובה על הנהג לאפשר לו לעבור ולעצור במידת הצורך. אני אישית לרוב עוצר גם אם הולך הרגל רק עומד שם ובוהה בי, מטעמי נימוס. החוק החשוב ביותר: אין לעקוף סמוך ל- או על מעבר חציה.

 

אחרי שראיתי מה שראיתי בחודש האחרון הגעתי למסקנה שהחוק פשוט טועה. מתן זכות קדימה להולכי רגל מביאה למצב שבו האחראיים לבטיחותו של הולך הרגל הם הנהגים ולא הולך הרגל עצמו. במקום שהולך הרגל ימתין שהכביש יהיה בטוח לחצייה הוא סומך על שיקול הדעת של הנהג שעוצר לו ומניח שמשתמשים אחרים בדרך מפעילים אותו שיקול דעת. זה בדיוק מה שמביא לכך שכ"כ הרבה הולכי רגל נפגעים ונהרגים במעברי חצייה. לחצות כביש זה לא בעיה ולא מסוכן אם אתה מפעיל שיקול דעת בסיסי. כל ילד יכול להסתכל ימינה שמאלה, לחכות שיהיה פנוי ולעבור. זה כן מסוכן אם אתה סומך על מישהו אחר שיראה אותך, יגיב אליך בזמן ושבזמן הזה שום טמבל לא יגיע מימינו וינסה לעקוף.

 

דבר אחרון - אני הולך להפסיק עם עצירות הנימוסין ( = כאשר הולך הרגל לא התחיל בפועל בחציה אלא רק מחכה). זה אולי מרגיש טוב לתת להולכת לעבור אבל זה לא שווה את הסיכון שמישהו אחר יפגע בה בשוגג.

 

סופ"ש נעים לכולם.

שמעון תמיד היה חזק בלחיצות, עוד כשהיתה לו המאה שש ראלי היה עושה רכבות מטבריה לת"א.
- רזמל על שמעון פרס :-D
  • תגובות 110
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

זה באמת מעצבן, כשאני עובר מעבר חציה, אני כבר הולך בחוצפה, כי אף אחד לא עוצר!

אני כנהג, תמיד אבל תמיד עוצר במעבר חציה, אפילו אם אני ממהר מאוד לאנשהו לא משנה מה, אני עוצר.

מביא את הזכות להולך הרגל לעבור!

איןאין זה אחד הדברים הכי מעצבנים, שוטרים לא עוצרים במעבר חציה אפילו.

volkswagen

 

כי חיים רק פעם אחת.

פורסם

אבל הוא לא דיבר על זה. להפך, הוא דיבר על למה כדאי לא לעצור: נהגים אחרים בכביש לעיתים קרובות לא מבינים שאתה עוצר לפני מעבר חציה ומנסים לעקוף אותך בצורה כלשהי. וזה בהחלט נכון. אם פעם הייתי עוצר לכל הולך רגל, היום אני חושב פעמיים אם אני עושה את זה - ומשתדל לעשות את זה ברחובות חד סטריים.

 

גם כהולך רגל, כשאני עומד במעבר החציה אני משתדל לעמוד כך שלא יראה שאני "עומד לחצות" על מנת לא להלחיץ את הנהגים. לפעמים אני מאט את ההליכה שלי כדי לא להתקרב למעבר החציה כשיש מכוניות קרובות. אני תמיד מעדיף לעבור כשאין אף אחד, על פני שמישהו יעצור לי. אני חושב שזה הרבה יותר הגיוני, בטוח וידידותי לסביבה.

פורסם

אני משתדל לנהוג כמוך, ולהאט בהדרגה די מרחוק. רמז טוב לבאים מאחורי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

בוא תקשיב טוב בלי להאריך במילים.

1. הנהג / האזרח הישראלי טיפש.

2. תרבות הנהיגה והתרבות בכלל שווה לת**.

תשנה את אלה והכל יהיה בסדר. לא תשנה את אלה, שום דבר לא יעזור.

ברגע שרכב מולך נעצר, אינסטינקט של כל נהג ישראלי זה מיד לעקוף כדי לוודא שהוא לא יוצא פה פראייר בטעות במקום לחכות ולחשוב אולי יש לכך סיבה. אגב גם אם אתה נורמלי ואתה יכול לחכות ולחשוב אז מיד תקבל צפירות של לא-פראייר אחר.

פורסם

החוק אומר שרק אם מישהו עומד צמוד למעבר ומחכה לזכות קדימה, אתה צריך לתת אותה, אם הוא אתה רואה שהוא יגיע למעבר חצייה עוד צעד או שניים, אתה לא צריך לתת לו זכות קדימה. למעשה אסור לך "להזמין" אנשים לעבור.

הבעיה שתיארת נובעת מאנשים טיפשים שעוקפים במעבר חצייה. אסור בתכלית האיסור. מה שכן, אני חייב להגיד שזה מאוד מטעה.

פעם כשעוד הייתי נוסע על אופנוע, נסעתי מאחורי רכב בנתיב הימני כשהוא התחיל להאט לפני מעבר חצייה ולא הבנתי למה הוא מאט. ברוב טיפשותי עברתי לשמאל כדי לעקוף אותו ושמתי לב להולכת רגל עם עגלת תינוק שעוברת במעבר. בלמתי בלימת חירום ומצאתי את עצמי עם שפשופים בידיים וברגליים. מאז למדתי את הלקח.

פורסם

כשלמדתי נהיגה מורה הנהיגה שלי הנחה אותי לעצור במעבר החציה רק אם הולך הרגל הוריד רגל לכביש.

אני עוצר תמיד שמישהו רוצה לחצות, ואכן יש יותר מדי הולכי רגל מפגרים שפשוט יורדים לכביש בלי חשבון. כהולך רגל אני תמיד אחכה לפתח בתנועה, ואשמור על קשר עין עם הנהג המתקרב לוודא שהוא רואה אותי.

 

אם אני עוצר בנתיב הימני - מוציא יד שמאל מהחלון ומסמן לרכב משמאלי לעצור.

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי

פורסם
החוק אומר שרק אם מישהו עומד צמוד למעבר ומחכה לזכות קדימה, אתה צריך לתת אותה, אם הוא אתה רואה שהוא יגיע למעבר חצייה עוד צעד או שניים, אתה לא צריך לתת לו זכות קדימה. למעשה אסור לך "להזמין" אנשים לעבור.

 

הבעיה היא הולכי רגל בלתי צפויים שיורדים לכביש בלי לבדוק את הדרך - אם בגלל שיחת טלפון, אם בגלל "ריחוף" אחר ואם בגלל טפשות לשמה. לפעמים הולך רגל שהולך במקביל לכביש יורד במפתיע למעבר החציה. כנהג אתה חייב להיות מוכן לאפשר לאותו הולך רגל חציה בטוחה, ומסיבה זו אני מעדיף לעצור גם כאשר הולך הרגל עדיין לא ירד לכביש. בשלב זה מתחילה הבעיה של אותם נהגים שעוקפים במעבר חציה או נכנסים בך מאחור בדיוק מסיבות שפירטתי לגבי הולכי הרגל.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

הבעיה היא שיש נהגים רבים שכאשר הם רואים רכב שעוצר לפני מעבר חציה אפילו לא טורחים לעצור שלא לדבר על להאט, פשוט עוקפים. קרה לי הרבה פעמים שבמקרים שעצרתי רכב שהיה מאחוריי כמעט נכנס בי (כי למה לשמור מרחק אם אפשר להרוויח עוד מטר). פעם כשעצרתי רכב עקף אותי וכמעט דרס את מי שחצה וחשבתי שכבר עדיף לא לעצור יותר.

 

מה שאני עושה כשאני עוצר בנתיב הימני הוא להוציא יד מהחלון ולסמן לרכבים מאחוריי שישימו לב. לא יכול לומר שזה עובד כל הזמן, אבל עדיף על כלום.

פורסם
החוק אומר שרק אם מישהו עומד צמוד למעבר ומחכה לזכות קדימה, אתה צריך לתת אותה...

הבנה לקויה של החוק.

שיחכה גם שעה. כל עוד לא ירד אל הכביש, אין כל חובה לתת זכות קדימה.

לעולם אין לעשות מחווה של רצון טוב, לסמן עם היד "תפאדל, תחצה"!

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

בתור הולך רגל, אני אף פעם לא מפקיד את הביטחון שלי בידיי הנהגים שעוצרים לי במעבר החצייה.

אם מישהו נחמד עוצר ומסמן לי עם היד שהוא מרשה לי לחצות, אני מסמן לו תודה בחזרה, ובודק את השטח מחדש.

מסתכל מאחוריו, מצדדיו, שמאלה, ימינה ורק אז חוצה בזהירות.

 

לפני כחודש, בשעת בוקר מוקדמת חציתי כחוק במעבר חצייה ברחוב דו סיטרי, כשאני מתחיל לחצות ורואה רכב במרחק סביר בשביל להאט ולאפשר לי להשלים את החציה, לאחר שאני יוצר קשר עין עם הנהג, הוא פשוט ממשיך בנסיעה לכיווני כאילו אני לא קיים בכלל! כנראה הוא ציפה שארוץ ואפנה לו את הכביש,

אך המקרה הסתיים בכך שהנהג נזכר לבלום ברגע האחרון ונעצר בתוך מעבר החצייה.

MAZDA CX-5 AWD (4x4) 192hp / SkyActive-G 13:1

פורסם

זה אומנם לא תמיד מתאים אם יש כביש ממש רחב או בעל מס' נתיבים לאותו כיון.

אבל אני זוכר שהמורה נהיגה שלי לימד אותי, שכדי לעצור להולך רגל עדיף לעצור בצורה שחוסמת את הכביש, כך שהנהג מאחור

לא יכול על לחשוב על לעקוף או לפחות יאט בצורה מספיקת עד שיבין שיש הולך רגל וגם הוא צריך לעצור.

פורסם
הבנה לקויה של החוק.

שיחכה גם שעה. כל עוד לא ירד אל הכביש, אין כל חובה לתת זכות קדימה.

לעולם אין לעשות מחווה של רצון טוב, לסמן עם היד "תפאדל, תחצה"!

צודק.

המורה שלי בזמנו אמר לי דווקא כן לתת זכות קדימה וקרה לי מקרה כזה בטסט שעברתי, לכן חשבתי שזה החוק.

החוק הזה בעייתי ומורכב ואני בכל מקרה מתכוון להמשיך ולעצור אם אני רואה מישהו עומד ליד מעבר חצייה בכוונה לחצות ואני במהירות שמאפשרת לי ולא מסכנת אף אחד.

הנה דף שמדבר בדיוק על התופעה:

http://www.reader.co.il/article/2348/%D7%96%D7%9B%D7%95%D7%AA-%D7%A7%D7%93%D7%99%D7%9E%D7%94-%D7%9C%D7%94%D7%95%D7%9C%D7%9B%D7%99-%D7%A8%D7%92%D7%9C

פורסם
זה באמת מעצבן, כשאני עובר מעבר חציה, אני כבר הולך בחוצפה, כי אף אחד לא עוצר!

אני כנהג, תמיד אבל תמיד עוצר במעבר חציה, אפילו אם אני ממהר מאוד לאנשהו לא משנה מה, אני עוצר.

מביא את הזכות להולך הרגל לעבור!

איןאין זה אחד הדברים הכי מעצבנים, שוטרים לא עוצרים במעבר חציה אפילו.

 

קרה לי מקרה לפני כשבועיים בערך, כשאספתי את אחי מבית הספר ולא היו משמרות זה"ב בעמדה, היו כמה ילדים שחיכו שהכביש יתפנה כדי לעבור, אז עצרתי, והם התחילו לחצות ובדיוק עברה ניידת משטרה ללא מהבהבים פועלים בנתיב הנגדי על מעבר החציה תוך כדי שהם חוצים.

הצרפתיה שלי,

פיג'ו 307 1.6 ליטר 2008.

פורסם

אצלי זה נדיר אם אני יעצור במעבר חצייה, רק אם אני רואה שיש ילדים או מישהו כבר עובר אז אני עוצר, אבל אם מישהו מחכה אני לא עוצר.

פעם קרה לי מקרה כזה שאני מסמן למישהו לעבור והוא מסמן לי להמשיך ליסוע (זה היה כמה דקות של סימונים עם הידיים) ושמישהו החליט לזוז זה שתינו בייחד וכמעט פגעתי פה.


×
×
  • תוכן חדש...