Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5603 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היה לי מקרה דומה, נתתי זכות קדימה בנתיב הימני ובא נהג מצד שמאל במהירות שיא, כשראיתי שהוא לא יעצור צעקתי לבחורה שלא תעבור - אני חושב שהשינוי צריך להתחיל בכל אחד ואחד מאיתנו, לאט לאט גם המפגרים ירגעו.

  • תגובות 110
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ישנה נורמה המקובעת בחוק שאומרת שלהולך רגל יש עדיפות על כלי רכב במעבר חצייה ואני גורס שמרוב שהחוק מנסה להיות צודק ולטובת הולכי הרגל הוא פוגע בהם.

 

דבר ראשון - במקרה ופגעת בהולך רגל שהתפרץ לך לכביש בהפתעה גמורה ופגעת בו האשמה היא על כתפייך, גם במקרים שהולך הרגל התנהג ברשלנות. לא הגיוני בעליל. ואכיפה של התנהגות הולכי הרגל? באיזה אמצעים תאכוף את זה בדיוק?

 

דבר שני - התקנות הן מאד פשוטות אבל עובדה שבין אם ממלאים אותן ובין אם לא, אחוז ניכר מהתאונות מתרחש בדיוק במקום אליו מתייחסות התקנות. אני מסיק מכך שמשהו לא בסדר בתקנות (כל זאת מבלי להקטין מהאחריות של הנהגים לתאונות).

 

דבר שלישי - כאשר אתה נוסע ברכב ולפניך אתה רואה רכב שמאותת לצאת מחצר או מחניה עפ"י חוק אתה לא אמור לעצור לפניו. כאשר אתה נוסע בכביש מהיר ורכב רוצה להשתלב מימין עפ"י חוק אתה לא אמור לבלום ולתת לו להשתלב לפניך. כשאתה נוסע בתוך מעגל תנועה ורכב עומד בכניסה אליו אתה לא אמור לעצור ולתת לו להשתלב לפניך. כשרכבת מתקרבת למעבר מסילת ברזל היא לא עוצרת ונותנת לרכבים לעבור. אבל משום מה להולך רגל כן צריך לתת זכות קדימה וזה פשוט אבסורד. לא ייתכן שכלי רכב במשקל טון+ שנוסע במהירות יהיה מחויב לעצור לפני הולך רגל כשהולך הרגל הוא בעל שדה הראיה הרחב יותר, עם שליטה הרבה יותר גבוהה בסיטואציה (הוא יכול לבחור מתי לחצות ומתי לא, בניגוד לנהג שעם כל הרצון הטוב לא תמיד יכול לעצור בזמן) ובמיוחד שאם הולך הרגל רק ימתין עוד מספר שניות ולא יבצע שום פעולה הוא יוכל לחצות ללא סכנה וללא הפרעה.

 

אני לא בא להטיח אשמה בהולכי רגל ואני לא מתלונן על אף הולך רגל שקפץ לי לכביש, אם כבר ההיפך הוא הנכון ואני הרבה פעמים מקבל מהם מבטים של "עצרת לי? באמת?! :shock:" אבל רבאק - במקום לנהל את המשחק הפוקר הזה כל פעם "האם הוא רוצה לחצות\האם הוא יעצור\לחכות\לחצות\למה הרכב הזה עצר באמצע הכביש בוא נעקוף אותו אוי שיט !" לא עדיף פשוט שהולך הרגל יחכה שהדרך תיהיה נקיה מכל מפגע אפשרי ורק אז יעבור?

 

נקודה אחת לסיום - מכיוון שלא סביר שהחוק ישונה בצורה כזאת שנותנת לרכבים את זכות הקדימה (ובכך לדעתי יטיב עם הולכי הרגל) יש שינוי פשוט שניתן לחנך אליו הולכי רגל שלדעתי יעזור מאד: אסור להולך רגל לחצות מעבר חצייה בעל יותר מנתיב אחד במקרה ולא עצרו מכוניות לפני כל הנתיבים במעבר או שאין לפניו מכוניות כלל.

שמעון תמיד היה חזק בלחיצות, עוד כשהיתה לו המאה שש ראלי היה עושה רכבות מטבריה לת"א.
- רזמל על שמעון פרס :-D
פורסם
י

נקודה אחת לסיום - מכיוון שלא סביר שהחוק ישונה בצורה כזאת שנותנת לרכבים את זכות הקדימה (ובכך לדעתי יטיב עם הולכי הרגל) יש שינוי פשוט שניתן לחנך אליו הולכי רגל שלדעתי יעזור מאד: אסור להולך רגל לחצות מעבר חצייה בעל יותר מנתיב אחד במקרה ולא עצרו מכוניות לפני כל הנתיבים במעבר או שאין לפניו מכוניות כלל.

 

רעיון בעייתי כלשהו, כיון שבהרבה מקומות יש בעיה של שדה ראיה, והזמן הלוקח להולך רגל, במיוחד קשישים או צעירים עם ילדים ארוך מכדי לחזות הגעת רכב בנתיב הבא. הנכון הוא לחנך הולכי רגל להאט לפני כל נתיב ולבדוק אם אין רכב החוצה אותו בלי התחשבות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

זה תמיד קורה, ותסלחו לי על הבוטות אבל זה ככה רק כי הנהג הישראלי המצוי הוא חתיכת חרא. רואה רכב עוצר ולא יחשוב רגע למה, אלא ינסה מייד לעקוף אותו. המהדרין יוסיפו צפירות, צעקות, קללות ותנועות ידיים.



אצלנו מהרחוב המרכזי בעיר מסתעפים כמה בתי ספר ברחובות ליד, ולכן הוא תמיד עמוס ילדים שמנסים לחצות, ולא תמיד יש "משמרות זהב".

אני מקפיד תמיד לעצור לפני המעבר חציה בנתיב הימני (הכביש דו מסלולי), ואני מוציא יד מהחלון לכיוון הנתיב השמאלי כדי שהנהג שמאחורי ישים לב ולא ינסה לדרוס את הילדים.

זה הדבר היחיד שאיכשהו עוזר בסיטואציות האלה. נראה לי יותר הגיוני מאשר לעמוד באמצע הכביש בין הנתיבים.

Hyundai Kona 2023 1.6T

 

I did not lose my mind, it was mine to give away

פורסם
בעצם, מה שאומר החוק זה שמי שתופס תופס...

 

או שבעצם זה מה שחלק מהנהגים מבינים. וחבל.

הצרפתיה שלי,

פיג'ו 307 1.6 ליטר 2008.

פורסם
ישנה נורמה המקובעת בחוק שאומרת שלהולך רגל יש עדיפות על כלי רכב במעבר חצייה ואני גורס שמרוב שהחוק מנסה להיות צודק ולטובת הולכי הרגל הוא פוגע בהם.

 

דבר ראשון - במקרה ופגעת בהולך רגל שהתפרץ לך לכביש בהפתעה גמורה ופגעת בו האשמה היא על כתפייך, גם במקרים שהולך הרגל התנהג ברשלנות. לא הגיוני בעליל. ואכיפה של התנהגות הולכי הרגל? באיזה אמצעים תאכוף את זה בדיוק?

 

דבר שני - התקנות הן מאד פשוטות אבל עובדה שבין אם ממלאים אותן ובין אם לא, אחוז ניכר מהתאונות מתרחש בדיוק במקום אליו מתייחסות התקנות. אני מסיק מכך שמשהו לא בסדר בתקנות (כל זאת מבלי להקטין מהאחריות של הנהגים לתאונות).

 

דבר שלישי - כאשר אתה נוסע ברכב ולפניך אתה רואה רכב שמאותת לצאת מחצר או מחניה עפ"י חוק אתה לא אמור לעצור לפניו. כאשר אתה נוסע בכביש מהיר ורכב רוצה להשתלב מימין עפ"י חוק אתה לא אמור לבלום ולתת לו להשתלב לפניך. כשאתה נוסע בתוך מעגל תנועה ורכב עומד בכניסה אליו אתה לא אמור לעצור ולתת לו להשתלב לפניך. כשרכבת מתקרבת למעבר מסילת ברזל היא לא עוצרת ונותנת לרכבים לעבור. אבל משום מה להולך רגל כן צריך לתת זכות קדימה וזה פשוט אבסורד. לא ייתכן שכלי רכב במשקל טון+ שנוסע במהירות יהיה מחויב לעצור לפני הולך רגל כשהולך הרגל הוא בעל שדה הראיה הרחב יותר, עם שליטה הרבה יותר גבוהה בסיטואציה (הוא יכול לבחור מתי לחצות ומתי לא, בניגוד לנהג שעם כל הרצון הטוב לא תמיד יכול לעצור בזמן) ובמיוחד שאם הולך הרגל רק ימתין עוד מספר שניות ולא יבצע שום פעולה הוא יוכל לחצות ללא סכנה וללא הפרעה.

 

אני לא בא להטיח אשמה בהולכי רגל ואני לא מתלונן על אף הולך רגל שקפץ לי לכביש, אם כבר ההיפך הוא הנכון ואני הרבה פעמים מקבל מהם מבטים של "עצרת לי? באמת?! :shock:" אבל רבאק - במקום לנהל את המשחק הפוקר הזה כל פעם "האם הוא רוצה לחצות\האם הוא יעצור\לחכות\לחצות\למה הרכב הזה עצר באמצע הכביש בוא נעקוף אותו אוי שיט !" לא עדיף פשוט שהולך הרגל יחכה שהדרך תיהיה נקיה מכל מפגע אפשרי ורק אז יעבור?

 

נקודה אחת לסיום - מכיוון שלא סביר שהחוק ישונה בצורה כזאת שנותנת לרכבים את זכות הקדימה (ובכך לדעתי יטיב עם הולכי הרגל) יש שינוי פשוט שניתן לחנך אליו הולכי רגל שלדעתי יעזור מאד: אסור להולך רגל לחצות מעבר חצייה בעל יותר מנתיב אחד במקרה ולא עצרו מכוניות לפני כל הנתיבים במעבר או שאין לפניו מכוניות כלל.

 

הולך הרגל נמצא גבוה יותר בסולם הדרגות- כך היה והך יהיה (וכך צריך להיות); יחד עם זאת, הסעיף הראשון לדבריך אינו נכון בעליל, וכבר הביא לכאן הגולש 'ישה' את תקנות 110 ו-111 המלמדות אותך שאתה טועה.

 

אם תסתכל מנקודת מבטו של הולך רגל, לעיתים אתה תוכל לעמוד לפני מעבר חציה בכביש סואן שאף נוהג או נהג יאפשר לך לחצות את הכביש- אז ההצעה שלך לגבי חיוב הולכי רגל להמתין לעצירת כלי-רכב אינה רלוונטית.

:puzzled:
פורסם

דבר שלישי - כאשר אתה נוסע ברכב ולפניך אתה רואה רכב שמאותת לצאת מחצר או מחניה עפ"י חוק אתה לא אמור לעצור לפניו. כאשר אתה נוסע בכביש מהיר ורכב רוצה להשתלב מימין עפ"י חוק אתה לא אמור לבלום ולתת לו להשתלב לפניך. כשאתה נוסע בתוך מעגל תנועה ורכב עומד בכניסה אליו אתה לא אמור לעצור ולתת לו להשתלב לפניך. כשרכבת מתקרבת למעבר מסילת ברזל היא לא עוצרת ונותנת לרכבים לעבור. אבל משום מה להולך רגל כן צריך לתת זכות קדימה

 

אתה לא יכול להשוות תנועה של הולך רגל לתנועה של רכבים. רכבים נעים באזורים מוגדרים ומוסדרים (נתיבים, מגבלות מהירות וכו'). הולכי רגל נעים באופן כאוט, מצד אחד. מצד שני, אתה חייב לאפשר להם תנועה.

באותה מידה, אתה לא יכול לחייב אותם להתנהגות מסויימת, כי אין איך לאכוף כללים כאלה. זה רעיון בדיוני.

 

הבעיה היא, כמובן, עם תשתית מעברי החצייה. מעבר חצייה צריך להיות מסומן באופן שנהג לא יפספס אותו בהסח הדעת, רצוי שיהיה מוגבה (כמו פס האטה), מואר, וכמובן, עם שדה ראייה מספיק.

ובמקום שיש צירי תנועה מהירים, אין מעברי חצייה לא מרומזרים ו/או שיהיה גשר.

 

אבל, עדיין, לבטל את זכות הקדימה של הוללך הרגל במעבר החצייה מבטל את מהות המעבר לחלוטין. צריך רק לחנך, כמו עם רכבים, שזכות קדימה מקבלים לא לוקחים, ושאין תחליף לשכל ישר והתנהלות זהירה. עכשיו, איפה דובי הדוברמן כשצריך אותו...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

גם בתור הולך רגל וגם בתור נהג חייב תמיד להיזהר בדברים האלה.

כשאני הולך רגל ויש 2 נתיבים ואחד עוצר, אני תמיד חוצה חצי מעבר, בודק שהרכב בנתיב השני עוצר ורק אז משלים את החצייה.

כשאני נוהג, ויש מעבר חצייה, ורכב אחד עצר זה בטח לא סתם ומן הסתם שאני גם יעצור.

שימו לב חברים.

פורסם
כשאני נוהג, ויש מעבר חצייה, ורכב אחד עצר זה בטח לא סתם ומן הסתם שאני גם יעצור.

 

לא "מן הסתם" כי אם מן החוק.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

החוק אומר שצריך לעצור להולכי רגל במעבר חצייה.

כשיש שני נתיבים והרכב בנתיב אחד עוצר ואתה בא מהצד השני אתה כביכול "לא יודע" למה הוא עצר.

אז מן הסתם שגם אתה תעצור כי זה ברור למה הוא עצר. מובן? :)

פורסם
החוק אומר שצריך לעצור להולכי רגל במעבר חצייה.

כשיש שני נתיבים והרכב בנתיב אחד עוצר ואתה בא מהצד השני אתה כביכול "לא יודע" למה הוא עצר.

אז מן הסתם שגם אתה תעצור כי זה ברור למה הוא עצר. מובן? :)

 

ופה נכנסים המפגרים סלח לי על הביטוי שכביכול אולי לא מבינים באמת כי חסר להם בורג או שסתם משחקים אותה ראש קטן ו"לא מבינים" למה הרכב השני עוצר ועוברים לנתיב השני בלי לאותת ברוב המקרים, עם רגל כבדה, והופ, הולך רגל תמים נדרס לו.

הצרפתיה שלי,

פיג'ו 307 1.6 ליטר 2008.

פורסם
גם הולכי הרגל לא מוכנים לחכות דקה , הם חוצפנים , ישר קופצים לכביש כי הם יודעים שאתה חייב לעצור ,ואם כבר עצרת ?

אז יש את ה'נספחים' , הם סתם מסתובבים על המדרכה , רואים שעצרת למישהו אחר, ופתאום ממהרים !

אבל איך שהם מגיעים לכביש אז הם מתחילים ללכת לאט , כאילו הם בטיילת משלהם ,

 

אני מקווה שתסלח לי כי אני לא מתכוון חס וחלילה לפגוע בך, למרות שיש לי משהו די קשה לומר לך: לעניות דעתי, הגישה הזאת היא רעה חולה במדינת ישראל והיא הגורם לכל בעיות חוסר התרבות בנהיגה שיש כאן בארץ. כדאי מאוד שכולנו נפנים טוב טוב - חוץ מבמקרים באמת יוצאי דופן אף אחד לא עושה לנו דברים בכוונה על הכביש!

-כשהולכי רגל רוצים לחצות מעבר חציה, זה לא בכוונה כדי לעצבן אותנו, אפילו אם הם עוברים לאט

-כשמכונית אחרת עוקפת אותנו, זה לא בכוונה כדי להגיד לנו "איזה לוזרים אתם" אלא כי הנהג במכונית העוקפת רוצה לנסוע מהר יותר

-אפילו אם קצת "נרדמנו" על השמאלי (מאוד מקווה שזה לא קורה אבל אם כבר כן) אז מי שמהבהב לנו מאחורה עם האורות רק רוצה שנחזור לימני כדי שהוא יוכל לנסוע. הוא לא עושה לנו בכוונה כדי לעצבן אותנו.

 

ברגע שנבין שגן לאנשים במכוניות האחרות יש זהות, והם לא יציר דמיונו של מישהו שהושמו שם אך ורק על מנת להפריע לנו ולעצבן אותנו, כל האווירה בכבישי ישראל תהיה טובה הרבה יותר, ותאמין לי, יהיו גם פחות תאונות ונפגעים.

פורסם

פטרון לא מסובך לבעייה של עקיפה על מעבר חצייה

אם אני נוסע בכביש בעל יותר מנתיב אחד לכל כיוון או שיש אפשרות אחרת לעקוף אותי אני עוצר רחוק ממעבר החצייה. לא מדובר על מאות מטרים, מטרים בודדים מספיקים כך גם לעבריין העוקף (והוא עבריין תנועה די חמור לדעתי) וגם להולך הרגל לראות את האחד את השני לפני שזה הופך להיות מאוד מסוכן.

 

ד.א - אם נוסעים על דו"ג רואים את הולך הרגל ולכן זה פחות רלוונתי. לצערי אני לא מבחין בהרבה מחברי הרוכבים עוצרים במעביר חצייה.


×
×
  • תוכן חדש...