Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5604 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חוק רע או חוק טוב זה עדיין חוק. לא לנו לקבוע כללים לעקיפתו. אבל אני מסכים עם הקודמים לי דהיינו לעצור בלי לסמן להולך רגל ש"מותר" לו לעבור, אלא להמתין. דבר נוסף שאימצתי לעצמי הוא לעצור ולאותת לכיוון שהרכב מאחורי עלול לעקוף. סביר להניח שהנהג הרגיל לא יעקוף רכב שמאותת. בשום פנים ואופן לא להפעיל את שני המאותתים כי זה דוקא מזמין עקיפה. לפני שאתם יורדים עלי, כתבתי "הנהג הרגיל" אין לי תשובה לעבריינים ולאלה שהחליטו שהם בעליו הבילעדיים של הכביש. סעו בביטחה.

  • תגובות 110
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
בחודש האחרון נתקלתי בלא פחות מחמש מקרים של עקיפה על מעבר חציה, שלושה מהם הסתיימו בבלימת חירום של הרכב העוקף ובשניים הוא פשוט המשיך בנסיעה.

 

להלן פירוט של אירועי הכמעט ונפגע: (אם אין לכם כוח לקרוא אתם מוזמנים לדלג הלאה):

1. רחוב דו סיטרי, נתיב לכל כיוון. אני עוצר לפני מעבר חציה, הולך רגל חוצה את הנתיב שלי כאשר מונית מגיחה מאחורי, עוקפת אותי דרך תחנת אוטובוס (!) ובולמת בלימת חירום לפני הולך הרגל אותו לא ראתה.

2. רחוב דו נתיבי חד סיטרי באזור הומה. אני עוצר בימני לפני מעבר חציה, מכונית נוספת עוצרת משמאל, הולכי הרגל חוצים את הכביש, קטנוע עוקף אותי מימין בלי להאט וכמעט פוגע בהולך הרגל הראשון.

3. רחוב סואן במיוחד, שעות הבוקר. מכוניות נעצרות בנתיב השמאלי והאמצעי לפני מעבר החצייה. רכב בנתיב הימיני ממשיך בנסיעתו כאילו כלום במהירות גבוהה.

4. רח' אבן גבירול בתל-אביב במקטע בעל שלושה נתיבים. אני נוסע בנתיב האמצעי כאשר רכב בנתיב השמאלי עוצר לפני מעבר חציה, אני בולם בחוזקה ומתכונן לעצירה. SUV שנסע מאחורי במהירות לא מצליח לעצור בזמן (לצפור הוא הספיק), סוטה לנתיב הימני ובולם בקושי לפני מעבר החציה בו כבר יש הולכי רגל.

5. אותו מעבר חצה בדיוק, אתמול. אני בשמאלי, הולכת רגל עומדת לפני מעבר החצייה, אני עוצר לפני מעבר החצייה, היא מתחילה לחצות כאשר מגיע מאוטובוס, עוקף מימין ובולם בלימת חירום מרחק קצר לפני הולכת הרגל שהתחילה לצרוח.

 

ריבוי וקרבת המקרים הללו אחד לשני גרמו לי לחשוב מחדש על מנהגי הנהיגה שלי לפני מעבר חצייה ועל החוקים הקשורים לנושא. החוק קובע ש: נהג או רוכב מחויב להאט את מהירות נסיעתו לפני מעבר חציה. אם הוא רואה הולך רגל עומד לפני מעבר החצייה עליו להאט עד כדי אפשרות לעצור את רכבו באופן מיידי. אם הולך הרגל החל בחצייה חובה על הנהג לאפשר לו לעבור ולעצור במידת הצורך. אני אישית לרוב עוצר גם אם הולך הרגל רק עומד שם ובוהה בי, מטעמי נימוס. החוק החשוב ביותר: אין לעקוף סמוך ל- או על מעבר חציה.

 

אחרי שראיתי מה שראיתי בחודש האחרון הגעתי למסקנה שהחוק פשוט טועה. מתן זכות קדימה להולכי רגל מביאה למצב שבו האחראיים לבטיחותו של הולך הרגל הם הנהגים ולא הולך הרגל עצמו. במקום שהולך הרגל ימתין שהכביש יהיה בטוח לחצייה הוא סומך על שיקול הדעת של הנהג שעוצר לו ומניח שמשתמשים אחרים בדרך מפעילים אותו שיקול דעת. זה בדיוק מה שמביא לכך שכ"כ הרבה הולכי רגל נפגעים ונהרגים במעברי חצייה. לחצות כביש זה לא בעיה ולא מסוכן אם אתה מפעיל שיקול דעת בסיסי. כל ילד יכול להסתכל ימינה שמאלה, לחכות שיהיה פנוי ולעבור. זה כן מסוכן אם אתה סומך על מישהו אחר שיראה אותך, יגיב אליך בזמן ושבזמן הזה שום טמבל לא יגיע מימינו וינסה לעקוף.

 

דבר אחרון - אני הולך להפסיק עם עצירות הנימוסין ( = כאשר הולך הרגל לא התחיל בפועל בחציה אלא רק מחכה). זה אולי מרגיש טוב לתת להולכת לעבור אבל זה לא שווה את הסיכון שמישהו אחר יפגע בה בשוגג.

 

סופ"ש נעים לכולם.

אסור לעקוף על מעבר חציה ברגע שרכב אחד עצר חייבים לעצור . זה מה שקרה לי בתור הולך רגל ושלח אותי לשנה בביתֱ

פורסם
לכל "החכמים" שנותנים זכות במעבר חצייה

אתם הגורמים לתאונות !!!

אתם הגורמים להרוגים !!!

אזרח שממתין על המדרכה אסור לעצור לו בשביל שיעבור

הנהגים שעושים זאת הם הגורם הפעיל לתאונות ולמות החוצה ( מהסיבות שהוזכרו לעיל )

.

אז אתה אומר להתעלם מהמעבר חציה ?

פורסם

מתנצל על שלא קראתי את כל התגובות, מבקש בכל זאת להוסיף התייחסות, מכיוון שאכן נושא בעייתי זה גבה לא מעט קורבנות (עד כמה שאני זוכר, בישראל נהרגים יותר הולכי רגל על מעברי חציה, מאשר אלו החוצים שלא במעבר).

 

בכל אופן:

1: החובה היא לעצור להולך רגל שממש מתחיל לחצות

2: הדרך הנכונה והבטוחה לעצור היא תוך השארת מרחק ממעבר החציה, כך שגם להולך הרגל וגם לנהג המטומטם שעוקף, יהיה שדה ראיה

3: לטעמי השיטה הנכונה היא השיטה הפריזאית: אסור להולך רגל להיות על הכביש, גם לא במעבר חציה. אם הוא יורד לכביש הוא מסתכן וזבש"ו!

לקח לי זמן להבין שהנהגים הצרפתיים שמנסים לדרוס אותי במכווון, בסך הכל אומרים לי שלא לרדת לכביש. בפריז, אתה מוריד רגל לכביש, והרכבים טסים ישר אליך בצפירה גוערת "זה לא המקום שלך, לך מכאן!"

 

אני לא טוב בניתוחים סטאטיסטיים, אבל יכול להיות שבפאריז יש פחות הולכי רגל הרוגים?

 

החוק, דרך אגב, דורש מהולך הרגל לנקוט באמצעי זהירות לפני שהוא יורד לכביש, ובלא מעט משפטים של נהגים שפגען בהולך רגל (לא נהג עוקף), הנהג יצא זכאי מכיוון שהוכח שהוא נסע במהירות סבירה למקום והמצב, והולך הרגל התפרץ לכביש, כן, אפילו על מעבר החציה.

 

דב

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

פורסם
(עד כמה שאני זוכר, בישראל נהרגים יותר הולכי רגל על מעברי חציה, מאשר אלו החוצים שלא במעבר).

 

השיטה הפריזאית: אסור להולך רגל להיות על הכביש, גם לא במעבר חציה. אם הוא יורד לכביש הוא מסתכן וזבש"ו!

 

אני לא טוב בניתוחים סטאטיסטיים, אבל יכול להיות שבפאריז יש פחות הולכי רגל הרוגים?

 

ובלא מעט משפטים של נהגים שפגען בהולך רגל (לא נהג עוקף), הנהג יצא זכאי מכיוון שהוכח שהוא נסע במהירות סבירה למקום והמצב, והולך הרגל התפרץ לכביש, כן, אפילו על מעבר החציה.

 

כל האמירות הללו דורשות סימוכין, על מנת שאפשר יהיה להתייחס אליהן ברצינות.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אני רוצה להוסיף שתי נקודות שלא נגעו בהן. אני מסכים עם קלאצ' ואחרים שלפעמים עדיף לא לעצור ובתור הולך רגל אני משתדל לא לגרום לנהגים לעצור. הסיבות הנוספות והתומכות להתנהגות כזו היא חיסכון בזמן ובדלק. לרוב בתור הולך רגל אני לא צריך להמתין הרבה לכביש שיתפנה (רוב העמוסים מרומזרים) ומצד שני עצירה של רכב והאצה מחדש מעלות את צריכת הדלק = עוד פליטת מזהמים. עצירות חוזרות ונשנות בנסיעה עירונית גם מצטברות לעיכוב במשך הנסיעה.


×
×
  • תוכן חדש...