Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5605 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
החוק אומר שצריך לעצור להולכי רגל במעבר חצייה.

 

החוק גם אומר במפורש שאין לעקוף רכב שעצר במעבר חצייה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • תגובות 110
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ריבוי וקרבת המקרים הללו אחד לשני גרמו לי לחשוב מחדש על מנהגי הנהיגה שלי לפני מעבר חצייה ועל החוקים הקשורים לנושא. החוק קובע ש: נהג או רוכב מחויב להאט את מהירות נסיעתו לפני מעבר חציה. אם הוא רואה הולך רגל עומד לפני מעבר החצייה עליו להאט עד כדי אפשרות לעצור את רכבו באופן מיידי. אם הולך הרגל החל בחצייה חובה על הנהג לאפשר לו לעבור ולעצור במידת הצורך. אני אישית לרוב עוצר גם אם הולך הרגל רק עומד שם ובוהה בי, מטעמי נימוס. החוק החשוב ביותר: אין לעקוף סמוך ל- או על מעבר חציה.

 

אחרי שראיתי מה שראיתי בחודש האחרון הגעתי למסקנה שהחוק פשוט טועה. מתן זכות קדימה להולכי רגל מביאה למצב שבו האחראיים לבטיחותו של הולך הרגל הם הנהגים ולא הולך הרגל עצמו. במקום שהולך הרגל ימתין שהכביש יהיה בטוח לחצייה הוא סומך על שיקול הדעת של הנהג שעוצר לו ומניח שמשתמשים אחרים בדרך מפעילים אותו שיקול דעת. זה בדיוק מה שמביא לכך שכ"כ הרבה הולכי רגל נפגעים ונהרגים במעברי חצייה. לחצות כביש זה לא בעיה ולא מסוכן אם אתה מפעיל שיקול דעת בסיסי. כל ילד יכול להסתכל ימינה שמאלה, לחכות שיהיה פנוי ולעבור. זה כן מסוכן אם אתה סומך על מישהו אחר שיראה אותך, יגיב אליך בזמן ושבזמן הזה שום טמבל לא יגיע מימינו וינסה לעקוף.

 

דבר אחרון - אני הולך להפסיק עם עצירות הנימוסין ( = כאשר הולך הרגל לא התחיל בפועל בחציה אלא רק מחכה). זה אולי מרגיש טוב לתת להולכת לעבור אבל זה לא שווה את הסיכון שמישהו אחר יפגע בה בשוגג.

 

סופ"ש נעים לכולם.

 

קרה לי לא פעם ולא פעמיים , שני ילדים שחזרו מבי"ס עמדו ליד קצה רכב (הרכב חנה באדום לבן) ובלמתי שהם יחצו את הכביש , מופרע אחד יצא לעקיפה משמאל ,בנס הילדים האלו הגיעו הביתה .

 

הבנה לקויה של החוק.

שיחכה גם שעה. כל עוד לא ירד אל הכביש, אין כל חובה לתת זכות קדימה.

לעולם אין לעשות מחווה של רצון טוב, לסמן עם היד "תפאדל, תחצה"!

 

 

תספר את זה למתנדי מתנ"א שחוגגים כול יום שישי ודופקים דוחות על אי מתן זכות קדימה להולכי רגל .

אני אישית חטפתי דו"ח כזה כשהולכי הרגל עמדו בכלל על המדרכה והמתנדב היקר שלנו טען ש"לא נתת להם לעבור את הכביש !" אז את מי צריך לחנך ? אותנו הנהגים אות את המתנבדים ?

 

את החוק יש לשנות ומהר שזכות הקדימה היא לרכב ולא להולך הרגל כי אז הולכי הרגל יתעוררו ויבדקו 7 פעמים את מעבר החצייה לפני שהם קופצים לכביש . זו הדרך היחידה לגרום לכך שהולכי הרגל ידאגו לעצמם .

 

פותח הת'רד - אני בצד שלך .

 

משהו אישי ,

אותי משגעים הולכי הרגל שפשוט חושבים שהמעבר חצייה הוא המשך ישיר של המדרכה , לא חשבתם אולי לבדוק שלא מגיע איזה מסומם עם רכב גנוב ידרוס אתכם ? הוא אולי ישפט לשארית חייו בכלא , אבל אתם תהיו בבית לוינשטיין לכמה שנים הבאות , אז כ"כ קשה להוציא את האף מהאייפון החדש שלך ולראות את הסביבה !?!

 

טיפ קטן לנהגים :

אם משהו חס וחלילה קורה לכם על הכביש בין אם תאונה או שעוצר אותך דרדס קטן , לא להסס ולא לחשוב פעמיים , להפעיל כרשמקול (טייפ מנהלים) את הפלאפון ,ולהקליט את מהלך השיחה .

אח"כ בבית משפט אולי זה יהיה לכם לעוזר כי הצד השני יפול .

 

מה שבטוח שלשון החוק מאוד מבלבלת , אני מציע שנפנה למפקד מתנ"א ונראה מה הוא אומר ! (או ששגם הוא לא יודע מה צריך לעשות ואז אנחנו בבעיה קשה

על החוק להיות אדפטיבי בהתאם לרוח הזמנים

פורסם
או שבעצם זה מה שחלק מהנהגים מבינים. וחבל.

 

כך גם אני מבין. אין חובה - חוקית, לפחות - לעצור כדי לאפשר להולך רגל לעבור, אך ברגע שהוא הניח רגל על הכביש חובה לעצור. זו בדיוק הבעייה הנידונה.

ברור שאסור לעקוף רכב שעצר ע"מ לאפשר להו"ר לעבור וברשיעי לא עסקינן, השאלה כיצד לנהוג מבלי לסכן איש.

פורסם

השאלה היא אחרת , נניח הולך רגל התחיל לעבור בכביש דו סיטרי בנתיב שלך , ומגיע רכב אחר בנתיב השני ולא מתייחס לזה שאתה עצרת ויש הולך רגל על המעבר חצייה ואז הוא פשוט מפרק את ההולך רגל .

 

איך תגיב לזה ?:wink: לכן יש לשנות את החוק , שהולכי הרגל יהיו ערניים !

על החוק להיות אדפטיבי בהתאם לרוח הזמנים

פורסם

(לא קראתי את כל השירשור אלא רק קטעים)

לצערי, הגישה שעולה פה שגויה.

מעבר חציה קיים כדי לעזור להולכי הרגל לעבור בבטחה את הכביש. זכותו של הולך הרגל לחצות את הכביש וחובתו של הנהג לאפשר לו לחצות בבטחה. אחרת אין טעם לסימון המוזר על הכביש אם הוא לא אומר משהו לנהג.

 

עצוב מאוד לראות אנשים, בעיקר מבוגרים וילדים, שאינם בטוחים מתי לחצות את הכביש ממתינים זמן רב שהכביש יתפנה (למרות שהם נמצאים על מעבר החציה ומתכוונים לחצות).

 

כשלמדתי נהיגה המורה נהיגה אמר לי שיש תקנה שאומרת שהולך רגל שנמצא מטר משפת המדרכה ומתכוון לחצות את הכביש חייב להמתין ולאפשר לו לעבור.

 

בס"ה מסכנים הולכי הרגל.

 

אותי מעצבנים הולכי רגל שחוצים לא במעבר חציה או באלכסון כשאני (נהג) נמצא באזור. אני לא דורס וגם לא מצפצף.. לא יקרה כלום אם נמתין שניה אחת (או יותר).

פורסם
השאלה היא אחרת , נניח הולך רגל התחיל לעבור בכביש דו סיטרי בנתיב שלך , ומגיע רכב אחר בנתיב השני ולא מתייחס לזה שאתה עצרת ויש הולך רגל על המעבר חצייה ואז הוא פשוט מפרק את ההולך רגל .

 

איך תגיב לזה ?:wink: לכן יש לשנות את החוק , שהולכי הרגל יהיו ערניים !

 

 

נא קרא שוב את מה שכתבתי לפני שתחליט שהשאלה היא אחרת.

 

מילקי: מעבר חציה קיים כדי לסייע להו"ר לעבור בבטחה, אך לפעמים הוא משיג מטרה הפוכה. אם הו"ר ירגיש פחות בטוח כשהוא חוצה כביש אולי הוא ייזהר יותר.

פורסם

מילקי: מעבר חציה קיים כדי לסייע להו"ר לעבור בבטחה, אך לפעמים הוא משיג מטרה הפוכה. אם הו"ר ירגיש פחות בטוח כשהוא חוצה כביש אולי הוא ייזהר יותר.

 

אף הולך רגל לא עובר קורס תיאוריה שמסביר איך לחצות את הכביש.

הולכי רגל יכולים להיות ילדים, אנשים מבוגרים, עיוורים.

 

אני חושב שהאידיאל הוא שכהולך הרגל יתקרב למעבר החציה ויתחיל בחציה- הנהגים יעצרו ויתנו לו להשלים את החציה.

אותו דבר גם אם הולך הרגל לא חוצה במעבר חציה או שהוא מתפרץ לכביש.

אי אפשר לצפות מהולך הרגל להפעיל שיקול דעת או לחשב את מהירות הנהג כתלות של המרחק.. כי לפעמים הם לא מסוגלים.

בתור נהג אחראי, זהיר ואנושי מחובתך לתת זכות קדימה להולכי רגל.

האחריות, גם המשפטית, היא על הנהג.

פורסם
א

בתור נהג אחראי, זהיר ואנושי מחובתך לתת זכות קדימה להולכי רגל.

האחריות, גם המשפטית, היא על הנהג.

 

תגיד לי אתה נוהג בישראל ?!! מדוע אין טיפת אחריות על הולך הרגל ? הוא גם בחבורה של "משתמשי הדרך" .

 

פיני :

ברגע שהוא הניח את הרגל והתחיל לחצות יש לאפשר לו לחצות - זה ברור .:wink:

אבל מה קורה כשהוא עומד ומחכה שיתנו לו לעבור ? מה תעשה אז ?

 

אתה לא מסכים עם זה שחייבם לשנות את החוק ?

 

אם כבר פתחו את הנושא , מדוע לא משווים את גובה הקנס של חצייה באור אדום לכלי רכב להולך רגל ?:idea:

על החוק להיות אדפטיבי בהתאם לרוח הזמנים

פורסם
תגיד לי אתה נוהג בישראל ?!! מדוע אין טיפת אחריות על הולך הרגל ? הוא גם בחבורה של "משתמשי הדרך" . מסכים. אבל לפני שנחפש אחראים, בא נמנע את האירוע.

 

פיני :

ברגע שהוא הניח את הרגל והתחיל לחצות יש לאפשר לו לחצות - זה ברור .:wink:

אבל מה קורה כשהוא עומד ומחכה שיתנו לו לעבור ? מה תעשה אז ?

 

אתה לא מסכים עם זה שחייבם לשנות את החוק ? אני חושב שטענתי כך בהודעתי הראשונה.

 

אם כבר פתחו את הנושא , מדוע לא משווים את גובה הקנס של חצייה באור אדום לכלי רכב להולך רגל ?:idea:

 

כי זה פחות אכיף.

פורסם

אני לא רוצה למשוך את הדיון למקום שבו יטען ש"המשטרה מחפשת להכניס את היד לכיס הנהגים" כי זו לא המטרה של הנושא שלשמו נפתח הת'רד .

 

אבל משתמע מזה שזה פחות אכיף שיהיה יותר קשה למשטרע להכניס כסף ולמצוא "אשמים" אז הם הולכים על כול הקופה ! . (אכיפה ? אני בכול ה 7 שנים שאני על הכביש פעולת אכיפה אחת מוצדקת ! להוריד רכב שיותר מטופל מהסקודות שלהם זה אכיפה ? לעמוד במחבואים בכביש הערבה ? זה לא אכיפה זה נמר ועכבר - בכוונה לא חתול !)

 

למנוע את האירוע ניתן רק בעזרת חינוך הנהג וההולך רגל , שניהם לדעתי בלתי אפשריים בארץ .(תרבות ה"מגיע לי") .

לכן רק שינוי החוק יביא למהפכה .

 

בוא לא נהפוך את זה לצ'אט , אם תרצה הה"פ שלי פנויה .

על החוק להיות אדפטיבי בהתאם לרוח הזמנים

פורסם

גם בתור הולך רגל צריך להזהר ממקרים בהם חוצים מעבר חצייה בכביש בעל יותר מ-2 נתיבים לאותו כיוון.

תמיד יש את הנהג שעוצר, ואחריו האנושות מתחלקת ל-3 גזעים:

1. אילו שיהיו מספיק משכילים ויעצרו.

2. אילו שישימו לב רק 10 מטר לפני שהם צריכים לעצור.

3. אילו שימשיכו לנסוע, סליחה - יגבירו מהירות.

The best car safety device is

.a rear-view mirror with a cop in it

פורסם
תגיד לי אתה נוהג בישראל ?!! מדוע אין טיפת אחריות על הולך הרגל ? הוא גם בחבורה של "משתמשי הדרך" .

כי לא צריך רישיון להיות הולך רגל , אחרי שזחלת ביקשת רישיון מטיפת חלב ?

הולך רגל יכול להיות ילד בן 8 אז אתה רוצה שהאחריות תעבור אליו ?!

פורסם

^ לא, אלא להורים שלו שנתנו לו להסתובב בחוץ מבלי ללמד אותו איך לחצות כביש (כפי שכל הורה נורמלי עושה).

שמעון תמיד היה חזק בלחיצות, עוד כשהיתה לו המאה שש ראלי היה עושה רכבות מטבריה לת"א.
- רזמל על שמעון פרס :-D
פורסם

עופר ,אפשר להציע לך להיות שר התחבורה ? :-P

 

רק רציתי להוסיף משפט קטן שהולך להיות מהיום בחתימתי :

 

"על החוק להיות אדפטיבי בהתאם לרוח הזמנים"

על החוק להיות אדפטיבי בהתאם לרוח הזמנים

פורסם

את החוק יש לשנות ומהר שזכות הקדימה היא לרכב ולא להולך הרגל כי אז הולכי הרגל יתעוררו ויבדקו 7 פעמים את מעבר החצייה לפני שהם קופצים לכביש . זו הדרך היחידה לגרום לכך שהולכי הרגל ידאגו לעצמם .

 

אז מה ההבדל בין מעבר חצייה לסתם מקום בכביש?

 

^ לא, אלא להורים שלו שנתנו לו להסתובב בחוץ מבלי ללמד אותו איך לחצות כביש (כפי שכל הורה נורמלי עושה).

 

זה פתרון תעבורתי מעשי או שזו סיסמא בלתי רלוונטית?

 

שאלו אותך שאלה משמעותית ואין לך תשובה, אה?!

 

איך תטיל אחריות חוקתית (אל תענה לי על הסברה!) על ילד כהולך רגל, באופן שיבטיח את שלומו.

בבקשה לענות.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı


×
×
  • תוכן חדש...