Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5603 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

עמית, אין ספק שמבחינת החוק היבש אתה צודק, ובודאי שאסור לתת לאף אחד רמז שמותר לו לעבור (הדבר מותר לשוטר בלבד), אבל ישל כך הרבה הולכי רגל בלתי פויים עד שאין ברירה אלא להתייחס להולך רגל הסמוך למעבר חציה כאל מי שעלול לחצות באופן בלתי צפוי. הדבר נכון במיוחד לגבי הולכי רגל עם שדעתם מוסחת (למשל המשוחחים בטלפון) ולקשישים אשר נוהגים להניף את המקל ולחצות בלי להמתין לעצירת הרכב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • תגובות 110
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

חברים יקרים : לקחם את העניין רחוק מדי.

התקנה אומרת דבר אחד ויחיד, והוא פשוט להבנה וליישום, ואני מצטט:

 

תקנה 67(א): "נוהג רכב המתקרב למעבר חציה, והולכי רגל חוצים במעבר, יאפשר להם להשלים את החציה בבטחה ואם יש צורך בכך יעצור את רכבו לשם כך."

 

אם מישהו עוקף אותך בזמן שעצרת כדי לאפשר להולכי רגל להשלים חצייתם, אין לך שום חלק בעניין, בטח שלא אשמה כלשהי.

:puzzled:
פורסם

בישראל, אחוז הולכי הרגל שנפגעים הוא מהגבוהים בעולם.

 

 

u



u63 אחוז מנפגעי תאונות הדרכים- בדרך העירונית.

u34 אחוז מכלל ההרוגים – הולכי רגל !

uבני 65 + נפגעו פי שניים מחלקם באוכלוסיה.





68 אחוז מהולכי הרגל שנפגעו חצו במעבר חצייה!!

u

u(נתוני הלישכה המרכזית לסטאטיסטיקה לשנת 2009 )



 

הסיבה לתאונות שכאלה נחלקת ל2: התנהגות הולכי הרגל והתנהגות הנהגים.

צודק מי שאמר קודם שהעובדה שהולכי רגל נוטים לחשוב שלהם זכות הקדימה, גורמת להם לאלץ את הנהג לעצור, לפעמים במפתיע.

יחד עם זאת, כהולכי רגל העובדה שהנהגים מתעלמים ואינם ששים לעצור לאנשים הממתינים, גורמת להם לאבד את הסבלנות.

מניעת תאונות שכאלה מורכבת ממהירות מתאימה (שתאפשר לעצור בכל מקרה), עירנות מוגברת בקרבת המעבר, סבלנות וכמובן התחשבות והבנה מצד הולכי הרגל עצמם.

כמובן שגם תשתית טובה יותר- סימון ברור, מיקום מעברי חצייה, פסי האטה וכד' יעזרו.

אבל עד שכל זה יקרה, כל אחד כדאי שיגדיל את המודעות לסכנה הזו, ויישם את ההמלצות הללו:

יצירת קשר עין עם הולך הרגל חשובה.

האטה ודריכות תוך חשיבה על הגרוע מכל יגדילו את הסיכוי לעצירה בזמן.

במידה ועוצרים לפני המעבר, רצוי לעצור מטר או קצת יותר לפני המעבר ולא ממש בסמוך לו (אם ניתן).

תשומת לב מיוחדת לילדים ולקשישים.

ויתור על אדיבות כל עוד קיימת סכנה שרכב מאחור יעקוף.

במידה ויש סכנה, (כמו שכבר נאמר כאן) העמדת הרכב בצורה שלא תאפשר פיזית לרכב מאחור לעקוף.

 

ותמיד לזכור - על הולך הרגל מוטלת גם כן אחריות, אך כנהגים , רוב האחריות היא עלינו.

 

 



 

פורסם

אני מעדיף לא לעצור בכבישים סואנים עם 2 נתיבים (אבל דרוך לעצירה), ואם אני עוצר, משתדל לעצור באמצע הכביש.

בתור הולך רגל אני לא ממשיך את החציה עד שאני מוודא שגם הרכב בנתיב השני עצר.

פורסם

oferh

ההתנהגות שלך בכביש ראויה.

החוק נכון וצודק.

וגם המסקנה האחרונה שלך היא הגיונית.

 

הבעיה היא שכאשר אחוז ניכר מהנהגים מתעלמים מהולכי רגל באופן מובנה, ומתעלמים מסימנים כגון רכב בנתיב השני שעוצר במעבר חציה, אכן העצירה שלך מכניסה הולכי רגל למצבי סיכון.

 

אבל ההחלטה שלך הנוכחית פשוט מוסיפה שמן למדורה, ואם עד עכשיו X מהנהגים היו נמנעים מעצירה במעבר חציה, עכשיו זה X+1

אנשים כמוך צריכים להיות אלה שמובילים שינוי בהתנהגות שאר הנהגים על הכביש. אנשים שבעקבותיהם עוד נהגים יראו כי טוב, ואולי בפעם הבאה שאתה עוצר במעבר חציה, תהפוך את המספר ל X-1 בזכות מישהו שהושפע ממך (וכמובן גם ההשפעה על הקוראים בפורום הזה).

 

אפשר לראות מדינות מסויימות אחרות (ולא אפרט כי בשבועות האחרונים כבר כתבתי על זה מספיק בהקשרים אחרים) בהם גם צעירים מחוצ'קנים בהונדה סיביק טייפ ערס עוצרים במעבר חציה. מדינות בהם הנורמה היא לעצור במעבר חציה בכל מצב.

השאיפה צריכה להיות, לדעתי, לשנות את המצב בארץ עד שגם בישראל זה יהיה נורמה לעצור במעבר חציה, וההחלטה שלך האחרונה לא עוזרת לכך.

 

כבר כתבתי כאן בעבר על איך לפני 20 שנה כ-ו-ל-ם היו נכנסים לצומת שאינה פנויה, והיו סותמים את כל התנועה. אם מישהו היה נמנע מלהכנס לצומת כדי לא לחסום אותו, הוא היה חוטף צפירות עצבניות.

איכשהו המצב הזה השתנה במשך השנים, והיום חלק גדול מהנהגים יימנעו מכניסה לצומת לא פנויה, והרבה נהגים לא יצפרו כשזה שלפניהם לא נכנס לצומת.

אני לא יודע מה גרם לשינוי הזה, אבל זה לא היה אכיפה משטרתית, ואין לי ספק שהאפקט החיובי היה מדבק, כי מי שראה את זה שלפניו מקל על התנועה כי הוא נמנע מלהכנס לצומת, הבין שזה הדבר הנכון לעשות, ובפעם הבאה התנהג כך גם בעצמו.

 

השינוי מתחיל אצלך ואצלי.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם

גרמי:

כבר כתבתי כאן בעבר על איך לפני 20 שנה כ-ו-ל-ם היו נכנסים לצומת שאינה פנויה, והיו סותמים את כל התנועה. אם מישהו היה נמנע מלהכנס לצומת כדי לא לחסום אותו, הוא היה חוטף צפירות עצבניות.

איכשהו המצב הזה השתנה במשך השנים, והיום חלק גדול מהנהגים יימנעו מכניסה לצומת לא פנויה, והרבה נהגים לא יצפרו כשזה שלפניהם לא נכנס לצומת.

אני לא יודע מה גרם לשינוי הזה, אבל זה לא היה אכיפה משטרתית, ואין לי ספק שהאפקט החיובי היה מדבק, כי מי שראה את זה שלפניו מקל על התנועה כי הוא נמנע מלהכנס לצומת, הבין שזה הדבר הנכון לעשות, ובפעם הבאה התנהג כך גם בעצמו.

 

אתה מדבר על חו"ל, או שמזמן לא נהגת בארץ?

פורסם

אני אישית, סומך רק על עצמי ואני בוחר איפה אני חוצה.

 

 

ד"א אף פעם לא הבנתי למה מעברי החציה הם בצומת, ולא בסתם כביש ישר שרואים יותר טוב, ויש רק שני כיוונים.

אני בסדר עם קיה סטוניק 1400 רמת גימור LX אוטומטית.

פורסם
אני אישית, סומך רק על עצמי ואני בוחר איפה אני חוצה.

 

 

ד"א אף פעם לא הבנתי למה מעברי החציה הם בצומת, ולא בסתם כביש ישר שרואים יותר טוב, ויש רק שני כיוונים.

 

כי בצומת מהירות הנסיעה יורדת (חובת האטה לפני צומת ולפני מעבר חצייה).

פורסם

אתה מדבר על חו"ל, או שמזמן לא נהגת בארץ?

שנתיים וחצי לא נהגתי בארץ (למעט ביקורים בודדים), אבל אני בהחלט הרגשתי בשינוי במצב חסימת הצמתים מאז התחלתי לנהוג לפני 20 שנה ועד לפני שנתיים וחצי.

פעם רוב מוחלט היה חוסם. היום יש כמות משמעותית של נהגים שלא חוסמים.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם
שנתיים וחצי לא נהגתי בארץ (למעט ביקורים בודדים), אבל אני בהחלט הרגשתי בשינוי במצב חסימת הצמתים מאז התחלתי לנהוג לפני 20 שנה ועד לפני שנתיים וחצי.

פעם רוב מוחלט היה חוסם. היום יש כמות משמעותית של נהגים שלא חוסמים.

 

לא יודע. קשה לי להשוות פעם והיום ( למרות שאני כבר 29 שנים...)

לומר לך שיש שינוי לטובה? אתה מוזמן להתלוות ליום עבודה של מורה לנהיגה שמנחה את התלמיד שלו לא להכנס לצומת חסום. (רמז - בד"כ לא ניגשים אליו עם פרח ומברכים אותו על הלימוד הראוי).

פורסם

על נהיגה ברכב חלות תקנות רבות אבל בכל מה שקשור לנושא שהעלה כאן פותח השרשור טוב היה אילו כולנו היינו משננים 6 תקנות ונוהגים על פיהם.

 

הראשונה תקנה 47 (ה) (3)

 

(ה) נוהג רכב לא יעקוף, לא ינסה לעקוף ולא יסיט את רכבו שמאלה או ימינה כדי לעקוף רכב או בעל-חיים באחד מאלה:

 

 

(3) הוא מתקרב אל מעבר חציה להולכי רגל המסומן על פני הכביש או על ידי תמרור המציין מקום מעבר חציה להולכי רגל, ועד שעבר את מקום מעבר החציה;

 

השניה תקנה 51

 

. לא ינהג אדם רכב אלא במהירות סבירה בהתחשב בכל הנסיבות ובתנאי הדרך והתנועה בה, באופן שיקיים בידו את השליטה המוחלטת ברכב

 

השלישית תקנה 52 (6)

 

בכפוף לאמור בתקנה 51 חייב נוהג רכב להאיט את מהירות הנסיעה, ובמידת הצורך אף לעצור את רכבו, בכל מקרה שבו צפויה סכנה לעוברי דרך או לרכוש, לרבות רכבו הוא, ובמיוחד במקרים אלה:

(6) בהתקרבו למעבר חציה;

 

והרביעית תקנה 67

 

 

 

 

67. (א) נוהג רכב המתקרב למעבר חציה, והולכי רגל חוצים במעבר, יאפשר להם להשלים את החציה בבטחה ואם יש צורך בכך יעצור את רכבו לשם כך.

 

 

מכל אלה ביחד עולה כי פגיעה בהולך רגל על מעבר חציה ברוב המקרים תסתיים בהרשעת הנהג הפוגע

 

הבעייתיות היא באמת איך בעצירתך שלך , למנוע מהולך הרגל לחשוב כי הוא פטור לבדוק אם אין נהג אחר שלא מציית לחוק , וייפגע מאותו רכב.

 

AMIGER מנסה לחסום את שני הנתיבים אנלוגי מאותת לנהג שמנסה לעקוף שיעצור.

 

 

אבל גם להולכי הרגל יש חובות אלה מופיעות בתקנות 110 ו 111

 

תקנה 110

 

 

חציית כביש

 

 

 

 

(א) לא יחצה אדם כביש, אלא לאחר שבדק את מצב התנועה בו ונוכח שאפשר לחצותו בבטיחות.

(ב) אם יש בקרבת המקום מעבר חציה, מנהרה או גשר המיועדים למעבר הולכי רגל, לא יחצה הולך רגל את הכביש אלא בהם.

 

 

תקנה 111

 

 

 

ירידה ממדרכה

 

 

 

 

לא ירד הולך רגל ממדרכה או ממקום מבטחים אחר שבדרך באופן פתאומי או מבלי שנקט בזהירות מספקת, בשעה שרכב מתקרב אליו, ממרחק שאין סיפק בידי נוהג הרכב לעצור את הרכב כדי למנוע תאונה.

 

המפתח להורדת התאונות במעבר חציה הוא בחינוך, הן של הנהגים והן של הולכי הרגל.

 

 

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

לצערנו בעיית האכיפה קיימת גם כאן. הולכי רגל שמפתיעים במעבר חציה הם חצי צרה, כי יש סימנים מתריעים (תמרורים וסימנים על הכביש) אבל תקנה 110(ב) - הולכי רגל שחוצים כבישים בכל מקום נראה ונסתר, בקצב איטי במכוון ובאלכסוןף ובמיוחד כל אותם ספורטאים שלא שאינם מסתפקים במדרכה, אלא מתעקשים לרוץ על הכביש לאורכו?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

גם הולכי הרגל לא מוכנים לחכות דקה , הם חוצפנים , ישר קופצים לכביש כי הם יודעים שאתה חייב לעצור ,ואם כבר עצרת ?

אז יש את ה'נספחים' , הם סתם מסתובבים על המדרכה , רואים שעצרת למישהו אחר, ופתאום ממהרים !

אבל איך שהם מגיעים לכביש אז הם מתחילים ללכת לאט , כאילו הם בטיילת משלהם ,


×
×
  • תוכן חדש...