Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6129 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אשדודי יקירי לא מתדלקים בזמן שהמנוע עובד וזה עובדה.אתה מסכן את אלא שיושבים אתך ברכב וגם את הסובבים אותך .חבל מאד .

מספיק פעם אחת של נצוץ סטטי וכבר לא תכתוב בפורום הזה

ידיד יקר,עבדתי גם כמתדלק תקופה מכובדת...

 

נ.ב.

אני מתדלק בכלל גפ"מ.

 

בדלק,כשהיה יוצא לי לתדלק אם כיביתי המנוע או לא רק עניין של אם זכרתי לעשות את זה.

 

תדלקתי גם ככה,וגם ככה והכל תקין.

 

העניין של הניצוץ זה לאבטחה מוחלטת,ואני בעד זה .

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אם התסריט הוא כפי שחלקכם מתארים פה - שהמצוף נתפס מכנית במצבו למטה - אין בכלל קשר אם הוא הית מתדלק את האוטו כבוי או דלוק, שכן ההתקעות היא מכנית. הנקודה היחידה שנוגעת לזה, זו הנקודה הבטיחותית של תדלוק עם מנוע עובד, אבל במצב היום כשפית התדלוק מוכנסת די עמוק לתוך המיכל ובמרבית כלי הרכב ישנה מין "קלפה" שמכסה את הפתח, הסיכוי לזה הוא קטן ביותר. גם מבחינת הנדסת אנוש, שניתן לפתוח את דלתית התדלוק מתוך האוטו ובכך לאפשר תדלוק כשהאוטו מותנע, מצביע על כך שהיצרנים לא ממש מתייחסים לזה כאל סיכון גדול, אחרת לא היו מאפשרים מצב כזה.

  • ספונסר פורום
פורסם

נתק את קוטב ה פלוס מהמצבר כאשר מתג ההצתה פתוח וחבר שנית לאחר כחצי דקה,הכל יסתדר.

אורן

פורסם

אורן, האם ניתוק כבל המינוס/פלוס בזמן שהמפתח בסווי'ץ במצב ON עשוי לגרום להדלקות מנורת אזהרה של תקלה בכריות אוויר ברכב הזה ?

איזה כייף לי :)

פורסם
נתק את קוטב ה פלוס מהמצבר כאשר מתג ההצתה פתוח וחבר שנית לאחר כחצי דקה,הכל יסתדר.

אורן

עצה חמורה ביותר!!! נזק למחשבים ברכב עלול להגרם מכך וראיתי דברים כאלו קורים בזמן אמת. מה גם שמדובר ברכב עמוס מאוד באלקטרוניקה אז הסיכון עצום יותר.

 

יש לברר עם מומחי סיטרואן האם יש אופצית איפוס מובנת בלוח השעונים אולי ע"י ביצוע איבחון עצמי, ברנו זה מאפס תקלות בלוח שעונים ופותר בעיות כאלו מידית ללא ניתוק שום מכלול מהזנה שלו.

  • ספונסר פורום
פורסם

האמת, ציפיתי לתגובות שכאלו,ובצדק,לא נהוג לנתק מצבר כאשר מתג ההצתה פתוח מסיבות ברורות אך זהו הנהוג במוסכי הרשת,והוא אכן עובד,בהיותי עובד במורשה לובינסקי ביצעתי זאת מאות אם לא אלפי פעמים ללא נזק,ההמלצה מיועדת רק לרכבי פז'ו סיטרואן,אכן ברכבים אחרים יתכן נזק למערכות אלקטרוניות.

אורן

פורסם

האמת עמדו לי על קצה הלשון כמה מילים עסיסיות :x

 

ניתוק המצבר ברכב מסוג גולף עם מפתח בסווי'ץ במצב ON יגרום להדלקות מנורת אזהרה של כריות אוויר.

איזה כייף לי :)

פורסם
האמת, ציפיתי לתגובות שכאלו,ובצדק,לא נהוג לנתק מצבר כאשר מתג ההצתה פתוח מסיבות ברורות אך זהו הנהוג במוסכי הרשת,והוא אכן עובד,בהיותי עובד במורשה לובינסקי ביצעתי זאת מאות אם לא אלפי פעמים ללא נזק,ההמלצה מיועדת רק לרכבי פז'ו סיטרואן,אכן ברכבים אחרים יתכן נזק למערכות אלקטרוניות.

אורן

1) זה שכווולם עושים זאת לא הופך זאת לתקין.

2) לא מבין מה ההבדל בין האלקטרוניקה של פיג'ו, רנו, טויוטה או מאזדה.

3) ניתוק מצבר עם מתג הצתה פתוח אסור ואשמח להתבדות ולגלות שאכן יש הנחית יצרן לבצע זאת, כדי לאפס יחידה כזו או אחרת.

פורסם

דניאל חייב להיות הבדל הרי שבפעם האחרונה שהיה שרשור על מנורת כרית אויר דולקת הבהרתם לי שב- VW חייב למחוק על ידי סורק תקלות, ואילו במאזדה פורד במידה ותקלה שהייתה במערכת כריות האויר מתוקנת המנורה תכבה לאחר פתיחה וסגירה של הסוויץ אלא אם כן היא עדיין קיימת.

ולגבי העיניין עם אורן גם אני שקראתי זאת לראשונה זה היה נראה לי דיי תמוהה אך מכיוון שאני יודע מהי רמת המקצועיות של הבחור העדפתי לא להגיב סתם כדרך אגב הוא היה באגף הטכני של לובנסקי כך שאני מאמין שיש בסיס לדבריו, לומר שאני יעשה זאת ביום מן הימים אם תיהיה לי תקלה דומה אני ישקר אם אומר שיש לי את האומץ לעשות מעשה שכזה.

  • ספונסר פורום
פורסם

דניאל,ההמלצה לעשות זאת ברכבי PSA באה מהמקור שיש לי ניסיון רב בביצוע ההליך ללא תקלה אחת בכל הרכבים,אם אני זוכר נכון הייתה בעבר הנחיה כזו של המחלקה הטכנית של היבואן,אנסה לחפש אותה מחר, ולגופו של עניין,שוב,אנוכי ואנשי מקצוע נוספים במוסכי הרשת ביצעו ומבצעים את ההליך הנ"ל ללא תקלות כבר המון זמן.

אורן

פורסם

ניסן, אני לא מתכוון להבדלים בלוגיקת המערכת אלא בארכיטקטורה האלקטרונית של יחידות הבקרה. כול היצרנים משתמשים באותם רכיבים ואצל כולם הם פגיעים לספייקים גבוהים הנגרמים מניתוק מעגלי חשמל ואלקטרוניקה "חיים".

 

אורן, יאללה, נראה מה כותב היבואן.

 

נתקלתי לא אחת, בבעיות של יחידות בקרה שלא רוצות לבצע עבודה עקב פגיעת ROM שנגרמת בגלל ניתוק הזנת מתח כאשר היחידת בקרה הייתה האמצע תהליך רישום DATA לאחר הדלקת מתג הצתה. לעיתים יותר קרובות זה קורה לאחר כיבוי מתג הצתה. מספר שניות נדרשות כדי לבצע רישום לוגים שונים הדרושים לשם ההתנעה מחדש וגם אם תפסיק את הפעולה באמצע, למשל ע" ניתוק מצבר מיידית לאחר כיבוי מתג הצתה, יחידת הבקרה יכולה "להנעל" לתמיד.

פורסם

יש לי השערה שאולי תשפוך אור על הנושא.

בתכנון יחידות בקרה אלקטרוניות סביר מאד שהכניסו לא מעט קבלים, בין אם לסינון/ייצוב מסילת המתח ובין אם לאפשר החלפת מצבר ללא גיבוי חיצוני (מבלי למחוק מידע נלמד).

כאשר מנתקים את המצבר יכול להיות שנדרש זמן ארוך מאד לרוקן את הקבלים ולאפס את הזכרונות. במצב שהסוויץ' סגור צריכת הזרם מהקבלים אפסית והיא משמשת לגיבוי הזכרונות בלבד.

ברגע שפותחים את הסוויץ' מעגלים נוספים מנסים לעלות ומרוקנים את הקבלים מיידית. לכן מה שאורן אומר הגיוני מאד.

 

אם ההסבר הזה נכון אני מנחש שפתיחת הסוויץ' ללא מצבר לכמה שניות תיתן את אותה תוצאה. אחר כך סוגרים את הסוויץ' ומחברים את המצבר רגיל.

חיבור המצבר כשהסוויץ' פתוח גם לדעתי לא מומלץ.

 

השערה אחרת היא שבעת חיבור מצבר עם סוויץ' פתוח מעגל אחד עולה לפני מעגל אחר, באופן שהיצרן לא התכוון לו, לא מקבל מידע מהמעגל השני ולכן מאפס את ההגדרות שלו. מן אפקט קצה כזה שהיצרן לא חשב עליו.

 

אורן אם יצא לך בדוק את ההשערה הראשונה שהעליתי.

פורסם

יתכן שאורן צודק, קרה לי פעם בעקבות עזרה להתנעת רכב של שכן עם כבלים שאחד מקטבי המצבר ב c5 נהיה רופף כי המהדק של הקונקטור למצבר התרומם כתוצאה מחיבור כבל ההתנעה. לא שמתי לב לזה ולמעשה נסעתי במצב הזה, מפעם לפעם במשך הנסיעה קבלתי הודעות על כרית האויר וה ABS והאימובולייזר שהם לא תקינים וכל הנוריות של תיבת ההילוכים בלוח השעונים הבהבו. כאשר עצרתי זיהיתי את הבעיה והדקתי את המהדק לקוטב של המצבר והכל הסתדר.

כנראה שבסיטרואן המחשבים לא רגישים לניתוקי מצבר כאשר מתג ההנעה פתוח והמנוע עובד.

פורסם

באופן אישי אני לא זוכר הנחיה טכנית של ניתוק המצבר עם סוויץ' פועל - אבל עומד מאחורי זה ההסבר של פריקת קבלים ואני בהחלט סומך על אורן שהשטיה עובדת.

 

אם זה בריא \ מזיק זו שאלה טובה, שכן אני בטוח שמשתמשים בשיטות מן הסוג הזה לפתרון של "בעיות" מסויימות שדווקא כן נפתרות ע"י הפעולה הנ"ל, אך בכל המקרה היצרן אוסר על פעולות מהסוג הזה מהסיבה שמידע חשוב עלול ללכת לאיבוד (עד כדי מחיקה של ה BSI ואי יכולת התנעה של הרכב עד שגוררים למוסך ומבצעים איתחול וקידוד מחדש למחשב).

מניסיון, נתקלתי עד היום ב-2 מכוניות שנתקעו על כזה דבר בגלל "משחקים" עם המצבר. בשתי המכוניות נותק המצבר לפני שהמחשב הספיק לסיים את הליך הכיבוי שלו (עלול להימשך עד 2 דקות מרגע כיבוי מתג ההתנעה. בשפה המקצועית זה נקרא POWER LATCH) ולמעשה המידע החשוב של קידוד המפתחות והקוד של האימובילייזר המקורי נמחקו מזיכרון המחשב (BSI).

 

המסקנה: ישנן שיטות המנוגדות להוראות היצרן שבהחלט עובדות ופותרות בעיות. לשיטות אלו יש גם חסרונות (להלן: הסיכונים) וצריך לקחת אותן בחשבון.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic


×
×
  • תוכן חדש...