Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6285 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אני לא מבין את הגישה השלילית הזאת.

 

לא כל אדם נוהג ברכב יוקרתי ויקר.

לא כל אדם יכול, או רוצה, להשקיע סכומי עתק ברכבו.

 

אני לא מבין למה בפורום שיפורים שאפשר לשפוך בו דיו (וירטואלי) כמים בנושאים חשובים כגון מסנן פתוח ודוד אחורי, אי אפשר להזכיר שיטה פשוטה, זולה, מוכרת ויעילה בלי לקבל תגובות שליליות.

 

לא כל הנוצץ זהב, ולא כל הזול גרוע. דוגמה פשוטה - שדרוג בלמים. אפשר לקנות קיט יעודי בכך וכך שקלי זהב, ואפשר - לפעמים, תלוי בדגם הרכב - לקחת מפרוקיה בלמים של דגם דומה עם בלמים טובים יותר. הרבה יותר זול, ולא בהכרח פחות טוב.

 

דני

 

זו לא שיטה בטוחה.

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ת'כלס אפשר גם לקדוח חורים בצלחות בלימה ולקבל דיסקים מחוררים במחיר זול בהרבה מכל קיט יעודי.

לא הייתי מנסה בבית ,אבל לא אכפת לי שתנסה ותשתף אותנו בתוצאות.

Para comer bien hay que saber manejar

"Dona Rosa"

פורסם

קבוע הקפיץ עולה כשהקפיץ מקוצר.

כלומר הקפיץ יותר קשיח ולכן יתארך או יתכווץ פחות כאשר יש עליו העברות משקל.

בנוסף לכך הוא כמובן קצר יותר ומנמיך את הרכב.

אני מניח שאחרי חיתוך הקפיץ נוצר משטח ישר שאפשר לחבר לתושבת.

 

מצד שני, עדיף לרכוש קפיץ ספורטיבי וייעודי לרכב שמיוצר על ידי יצרן שבדק אותו ואישר אותו.

סה"כ מחיר סט קפיצים הוא זול. הבולמים כבר יקרים הרבה יותר

פורסם
קבוע הקפיץ עולה כשהקפיץ מקוצר.

 

 

מודה שלא ממש הקשבתי בשיעורי הפיזיקה, אבל תסביר לי איך קבוע הקפיץ יכול להשתנות כתוצאה מאורכו ?

 

ניתן להגיד שקבוע הקפיץ הינו הכוח הדרוש למתיחת (או כיווץ) הקפיץ ביחידת מרחק. אם שינית את אורך הקפיץ - בלי לשנות את שאר המאפיינים (חומר, חתך) - איך בדיוק הקבוע משתנה?

פורסם

תוספת קטנה - תמונה של קפיץ מקורי מול קפיץ הנמכה לאותו רכב. מי מכם חושב שקיצור הקפיץ הארוך ייתן אותה תוצאה (בעיקר בהיבט הבטיחותי של "ישיבת" הקפיץ בתוך המקום בכרית הבולם ו/או בתחתית הבולם עצמו) ?

 

398_9874.JPG

פורסם

אני מניח שאחרי חיתוך הקפיץ נוצר משטח ישר שאפשר לחבר לתושבת.

אתה טועה.

קצה הקפיץ הוא טבעת אופקית. כשחותכים אותו לא נשאר משטח ישר כפי שאתה מניח. נשאר בדיוק האלכסון הזוית שנמצא מעל המשטח הישר שאתה מציע לחתוך.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

פורסם
קבוע הקפיץ עולה כשהקפיץ מקוצר.

כלומר הקפיץ יותר קשיח ולכן יתארך או יתכווץ פחות כאשר יש עליו העברות משקל.

בנוסף לכך הוא כמובן קצר יותר ומנמיך את הרכב.

אני מניח שאחרי חיתוך הקפיץ נוצר משטח ישר שאפשר לחבר לתושבת.

 

מצד שני, עדיף לרכוש קפיץ ספורטיבי וייעודי לרכב שמיוצר על ידי יצרן שבדק אותו ואישר אותו.

סה"כ מחיר סט קפיצים הוא זול. הבולמים כבר יקרים הרבה יותר

 

קבוע הקפיץ לא משתנה הוא נתון קבוע שתלוי בחומר ועובי הקפיץ.

 

האורך משנה בכל מה שקשור לכוח/זמן שדרוש לכווץ אותו, לקפיצי הנמכה יש קבוע קפיץ גדול יותר כדי לפצות על האורך הקצר שלהם ובכך שומרים על איזשהו טווח תנועה בטיחותי, קפיץ חתוך "יסגר" בקלות ויזיק לבולם ולבטיחות הרכב, כיוון שכוח/זמן שדרוש לכיווצו קטן בצורה משמעותית וזה משהו שאנחנו לא רוצים.

פורסם
קבוע הקפיץ לא משתנה הוא נתון קבוע שתלוי בחומר ועובי הקפיץ.

קבוע הקפיץ הוא כמובן נתון קבוע, בלי קשר לאורכו.

אבל - במקרה של ניסור הוא כן משתנה.

הניסור פולט חום רב (או חיתוך בלהבה), ובגלל החום משתנות תכונות המתכת וקבוע הקפיץ באזור החיתוך.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

פורסם

אני חשבתי לעשות את הפעולה הזו ב306 שלי.

בעל המקצוע שרוצה לעשות לי את זה אמר משהו על זה שהקפיץ מכווץ ב125 % והוא מוריד סיבוב אחד מהקפיץ ואז הוא 100%

והוא המליץ לי את זה מאשר קפיץ מונמך שלא יקשה לי את הרכב יותר מידי.

Pug 306 Gti6 2.0 16V

התענוג שבסיבוב

פורסם
מכיר המון אנשים שעשו את זה ונוסעים בלי בעיות (בעיקר עם לאנסרים ובמוו)...

 

אז הם טמבלים. הם מקבלים קפיץ באותה רכות רק עם טווח פעולה מוגבל משמעותית. קפיץ מתוכנן לעבוד בטווח פעולה מסוים של פתיחה וסגירה. קיצור שלו יפגע בטווח הפעולה שלו ויגרום לסגירת מתלה הרבה יותר מדי מוקדם (וזו הסיבה שקפיצים מקוצרים הם גם קשיחים יותר). גם הבולם ייפגע מקיצור טווח הקפיץ כי טווח הפעולה שלו ישתנה גם כן. בקיצור (תרתי משמע) אין שום סיכוי שבחיתוך הקפיץ המקורי והרכבתו בשנית תתקבל התנהגות כביש עדיפה. הדבר היחיד שיקרה זה שהרכב ייראה נמוך יותר. בפועל התנהגות הכביש תיפגע וגם הבטיחות. אבל אם להיות קצת גזענים - זה לא מה שאנשים שעושים את זה בב.מ.וו ולאנסר חושבים עליו...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

הקטנת מספר הכריכות של הקפיץ מקשיחה אותו ביחס ישר.

למשל קפיץ עם 10 כריכות שנחתך ל 8 יהיה קשיח ב 25% יותר

לעומת זאת, שימוש בחומר עבה יותר פי 2 ליצירת הקפיץ, יקשיח אותו פי 16 (חזקה רביעית)

 

כשדיברתי על זה שישאר משטח ישר לא התכוונתי שחותכים את הקפיץ עם קאטר אלא עם דיסק במקביל לקצה השני שלו שלא נחתך

 

חימום הקפיץ עשוי לגרום לשינוי תכונות הפלדה באזור החיתוך, אבל זה לא משנה את הקפיציות שלו (רק את היכולת לעמוד במאמצים בלי להישבר).

פורסם

משהו לא מסתדר לי עם ההסבר שלך.

ניקח לרגע קפיץ דמיוני בן 10 כריכות באורך חצי מטר. לצורך העניין נתעלם גם מהערתו הנכונה של רז (באופן מעשי, אם כי זניח לדעתי) בדבר שינוי תכונות החומר בעת חיתוך.

נניח שבכדי לכווץ את אותו קפיץ ב-10 ס"מ (כלומר מחמישים לארבעים) נדרש להפעיל כח אנכי בן 100 ניוטון למ"מ.

 

עכשיו ניקח וננסר את הקפיץ מיודענו (באופן אופקי, אם אתה רוצה) ונקצר אותו ל-8 כריכות.

אתה רוצה להגיד לי שבכדי לכווץ אותו ב-10 ס"מ יידרש כח של 125 ניוטון למ"מ ?

פורסם
הקטנת מספר הכריכות של הקפיץ מקשיחה אותו ביחס ישר.

למשל קפיץ עם 10 כריכות שנחתך ל 8 יהיה קשיח ב 25% יותר

לעומת זאת, שימוש בחומר עבה יותר פי 2 ליצירת הקפיץ, יקשיח אותו פי 16 (חזקה רביעית)

 

כשדיברתי על זה שישאר משטח ישר לא התכוונתי שחותכים את הקפיץ עם קאטר אלא עם דיסק במקביל לקצה השני שלו שלא נחתך

 

חימום הקפיץ עשוי לגרום לשינוי תכונות הפלדה באזור החיתוך, אבל זה לא משנה את הקפיציות שלו (רק את היכולת לעמוד במאמצים בלי להישבר).

 

טעות נוראית, שוב הקפיץ לא יתקשח או ישאר באותה רמת קשיחות פשוט הכוח והזמן שידרשו לסגור אותו יקטנו, וזה לא בטיחותי!

 

ולבחור ש"בעל המקצוע" זרק לו אחוזים, שלח את ה"בעל מקצוע" הזה לקורס בפיזיקה ואז שיתן עיצות לאנשים בשביל לעשות כמה ג'ובות.

 

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%97%D7%95%D7%A7_%D7%94%D7%95%D7%A7 בבקשה, תקרא את "חוק הוק" שמדבר על הקפיץ בצורה יסודית, הכוח המופק מהקפיץ שווה למכפלה של אורכו בקבוע שלו, אתה פוגע באורך שלו הכוח שלו יורד משמעותית הוא מייצר פחות התנגדות לכוחות שמופעלים עליו, כלומר הבולם יסגר בקלות וכו'.

 

בקיצור חבר'ה לא משנה מה יגידו לכם "בעלי מקצוע" לא לחתוך קפיצים!


×
×
  • תוכן חדש...