Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6285 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

דווקא אם תאריך את החוט (הדק מדי) הוא יתחמם פחות כי ההתנגדות שלו תהיה גבוהה יותר ועל כן הזרם יהיה נמוך יותר...

 

בכל מקרה, קפיץ זה אכן מוט פלדה מלופף, פלדה קפיצית זה לא איזה מדע חלל! לדעתי לא מחסמים אותה כלל, מכסימום עושים לה שחרור אחרי היצור.

 

נדב

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

הערות לגבי קפיצים ועוד:

 

רבותי, לא צריך להשתגע. הדברים, ביסודם, פשוטים הם. בדרך כלל זה כך. הבעיה היא כאשר לא מבינים, ובמקום הבנה זורקים לדיון כל מיני מונחים עם שמות מרשימים - קבוע הקפיץ, מספר הכריכות, חיסום, שינוי תכונות הקפיץ, חוזק הפלדה, וכן הלאה.

 

כל אלה לא שייכים לענין כלל וכלל. המונח היחיד שכמעט שייך הוא קבוע הקפיץ. ולמה כמעט? כי קבוע הקפיץ נקבע ע"י שני גורמים: תכונות החומר ממנו עשוי הקפיץ (צורה, עובי, וסוג המתכת) - ואורכו. מכאן ברור ששינוי אורך הקפיץ גורם לשינוי בקבוע שלו, שזו צורה אחרת לאמר שהקשיחות, או ההתנגדות, תשתנה.

 

אני חוזר ואומר: זה לא מסובך, ולא צריך להיות בעל מפעל לעיבוד פלדה בשביל להבין את הענין.

 

מי שלא אוהב "לעשות לבד בבית" - שלא יעשה. אבל למה גישה שלילית? ג'ימס וואט, ממציא מנוע הקיטור, בנה אותו לבד בבית. גם האחים רייט, בוני המטוס המוצלח הראשון, בנו אותו בבית המלאכה הביתי שלהם שבו תקנו אופניים למחייתם. אין שום סיבה לזלזל.

 

נכון שלמפעל מסודר עם מכונות יקרות יש אפשרויות שלחובב אין - אבל לא לכל דבר יש צורך בכך.

 

ותמיד, אבל תמיד, הדבר החשוב ביותר הוא הבנת הענין. לא העטיפה הצבעונית שעל המוצר, ולא שמו של היצרן. זו הסיבה שהאחים רייט הצליחו במקום שאחרים, מפורסמים יותר ובעלי ציוד משוכלל יותר, נכשלו: כי הם הבינו את הנושא טוב יותר מהמתחרים (בעיקר המראה מול הרוח והיגוי).

 

דני

פורסם

בוא נפשט את זה, את הקפיץ הרגיל מייצרים במפעל עם קשיחות מסויימת ביחס לאורך שלו, ואת הקפיץ הקצר מייצרים במפעל עם קשיחות יותר גבוהה מהרגיל ביחס לגובה שלו, אי אפשר לקחת דיסק ולחתוך כדי "שיראה משופר" זה לא מקשיח את הקפיץ אלא רק פוגם בקשיחות שלו, זה לא תקין ולא בטיחותי, למראית עין זה נראה יפה כמו רכב "משופר" אבל מתחת לפני השטח יש בעיית בטיחות רצינית.

פורסם

איציק, מה שאתה כותב לא נכון!

 

תקרא שוב את השרשור ובעיקר את ההודעה שמעליך ותבין שאם מקצרים קפיץ אז גם מקשיחים אותו! אין מנוס מזה...

 

האם ההקשחה היא בדיוק באחוז שצריך? לא בטוח, יתכן שהקפיץ המקוצר יהיה קשיח יותר פחות או באופן זהה לזה שנקנה קצר באריזה, לא ניתן לדעת/לקבוע בלי בירור מעמיק!

 

בכל מקרה ישנן כמה בעיות עם ניסור קפיצים אבל הקשיחות זה לא בהכרח זה.

 

נדב

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

פורסם

דעתי.

במקרים מסויימים ניתן לקצר את הקפיצים וזה נותן תוצאה די טובה, אך ברוב המקרים הדבר לא אפשרי או מביא לתוצאות גרועות.

 

נקודות למחשבה:

*קפיץ שנחתך בחום יישבר.

 

*בחלק מהרכבים (פיג'ו, פורד) קצה הקפיץ מושטח ולא ניתן לקצרו,מכיוון שהוא לא יתאים לתושבת, ובחלק מהרכבים(סובארו) קצה הקפיץ אינו משתנה וניתן להוריד כריכה או שתיים.

 

*זה מאוד חאפרי שצריך חמישה אנשים כדי להוריד רכב מהליפט,בגלל שהקפיצים המקוצרים נופלים וצריך למקם אותם כל פעם מחדש.

 

*זה נכון שקפיץ קצר קשיח יותר, אך אם משקולת של 100 מכווצת קפיץ מסויים ב7 ס"מ מתוך 8 אפשריים,ולאחר חיתוכו המשקולת תכווץ אותו ב5 ס"מ מתוך 4 אפשריים, אז קיבלנו רכב מתרסק.

 

*רכב מונמך מתנהג טוב יותר,דבר המסייע להתחמק ממכסי ביוב בולטים בכביש, שאינך יכול לעבור מעליהם כי רכבך מונמך.

כשמישהו צועק טיפש ואני מסתובב, זה אומר שאני טיפש?


×
×
  • תוכן חדש...