Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6391 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם. :)

 

אני מקווה שזה המקום הנכון לעניינים הללו, במידה ולא קבלו התנצלות מראש ואנא הפנו אותי למקום הרלוונטי.

 

אני איש הייטק במקצועי ומבין משהו במחשבים, אך איכשהו נושא ה-GPS הוזנח אצלי לחלוטין ולאחרונה כששקלתי לרכוש מערכת ניווט לרכב החדש שיגיע בקרוב הבנתי שאין לי מושג מאיפה להתחיל.

אני מעוניין לקבל המלצות למכשירי ניווט טובים, טווחי מחירים ותוכנות רלוונטיות (אני לא יודע מה ההבדל בין דסטינייטור ל-iGO וכו').

בהיותי חובב גאדג'טים לא הייתי שולל רכישה של מחשב כף יד שישמש גם כמכשיר ניווט (יש לי מקום חם בלב למסך מגע :)) וגם כאן השאלה מה עדיף, אם זה משתלם ואם מחשבי כף יד הם גם מכשירי ניווט ראויים או שהם מספקים חלופה עלובה לניווט בין חדר השינה לסלון.

 

בקיצור, כמה שיותר מידע רלוונטי מאלו שמבינים בתחום יעזור מאוד.

תודה מראש ושבת שלום לכולם. :)

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

גם אני פעם חשבתי לרכוש מכשיר, ולא מזמן חבר שלי הראה לי שיש לו GPS ואפילו קולי, במכשיר הסלולרי שלו!

לדעתי זה ממש שווה כי לא צריך להיסחב עם שתי מכשירים ומטענים ובלאגנים

טויוטה קורולה 95 גיר ידני 0-100, 10.55 שניות. מקום 1 בקטגוריית ג'ימקאנה ג'וניורס(עד גיל 21), מהאירוע לקידום הספורט המוטורי 4 בלטרון

פורסם

GPS במכשיר הטלפון הוא "חינמי" בחו"ל, עד כמה שהצלחתי להבין (בסלקום לפחות) יש עלות חודשית למפות של ישראל.

 

לעומת זאת GPS רגיל יש לו מפות של ישראל בחינם.

 

אם אני לא טועה תלוי איזה מערכת הפעלה יש לטלפון. ב SYMBIAN זה עולה כסף, ב WIDOWS MOBILE יש חינם.

פורסם
GPS במכשיר הטלפון הוא "חינמי" בחו"ל, עד כמה שהצלחתי להבין (בסלקום לפחות) יש עלות חודשית למפות של ישראל.

 

לעומת זאת GPS רגיל יש לו מפות של ישראל בחינם.

 

אם אני לא טועה תלוי איזה מערכת הפעלה יש לטלפון. ב SYMBIAN זה עולה כסף, ב WIDOWS MOBILE יש חינם.

 

GPS כל שנתיים צריך לחדש מנוי והוא עולה כסף מאז שאני ביררתי

טויוטה קורולה 95 גיר ידני 0-100, 10.55 שניות. מקום 1 בקטגוריית ג'ימקאנה ג'וניורס(עד גיל 21), מהאירוע לקידום הספורט המוטורי 4 בלטרון

פורסם

אני ממליץ על מחשב כף יד איכותי, שייתן לך גם ערך מוסף מעבר לGPS. אצלי למשל הוא מונח תמיד בתא הכפפות, לא עושה בו שימוש ביום יום מעבר לGPS, אבל בנסיעות לחו"ל אני משתמש בו גם כGPS וגם כמכשיר לגלישה בWIFI (מאד נוח בחו"ל שיש אינטרנט זמין בכל מקום). למי שצריך - יש לו עוד הרבה שימושים - יומן פגישות, טלפון SKYPE וכל מה שמחשב כף יד יכול לעשות.

ההבדל במחיר לא גדול, לא צריך לקנות תוכנה יקרה - אפשר "להשיג מחברים" כמו שאומרים.. לי יש ASUS A696, מכשיר מצויין, אני ממליץ. עולה כ-1600 ש"ח. מגיע עם ערכה מלאה לרכב - זרוע איכותית ומטען למצת.

מותקן עליו IGO8 ועובד מעולה, גם בחו"ל.

אל תתפתה למכשירים הזולים יותר, תקרא קצת חוות דעת ממשתמשים ותחליט.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

בתור בעלים גאים(:shock:) של Mio MOOV 360 אני ממליץ לך עליו בחום!

קנינו(טוב נו,אבא שלי קנה) את המכשיר לפני כחצי שנה בכדי שישמש אותנו באיטליה,ולא התאכזבנו! המכשיר מגיע עם MioMap,תוכנה אומנם נחמדה אבל אי אפשר להשוות אותה לiGo8(מה ההבדלים אתה שואל? אומנם בשניהם יש 3D אבל בMioMap זה 3D "בכאילו" - זה יותר כמו 2D מזווית שנראית כמו 3D,בiGo אתה ממש רואה את הבניינים! וכמובן שהתוכנות שונות בעוד מגוון צורות,כאשר הiGo לוקחת בכל פרמטר)

לאחר פריצה קלילה(מורידים תוכנה פשוטה ואחרי דקה פרצת את המכשיר) אתה מטעין על כרטיס SD (שאפשר לקנות בכ50 שקל) את תוכנת הiGo שבאה כבר עם מפה של ישראל וזהו!(ואם כבר,אז יש אדם נחמד מאוד ששולח למי שנרשם אצלו קובץ מכמונות מעודכן שמתעדכן כאחת לחודש,ככה שתמיד תדע איפה להזהר :wink:) אותה פריצה גם גורמת למכשיר בעצם להפוך למחשב כף יד - אתה יכול לצפות בסרטים,להאזין לשירים וכו.

המקלט עצמו של המכשיר מצויין,שנסענו באיטליה בתוך מנהרות,המכשיר קלט בחזרה בשניה שבה יצאנו מהמנהרה,דבר שבמכשירים אחרים יכול לקחת כ20-30 שניות..ובכלל,עצם זה שהמכשיר בר פריצה(באופן פשוט מאוד) נותן לך אפשרות לשחק בו ולהתקין איזה תוכנות שאתה רוצה.

המכשיר עולה כ1200 ש"ח,ושווה כל אגורה! מומלץ בחום. המכשיר מגיע עם זרוע לרכב ומטען למצת.

בכל מקרה,איזה מכשיר שלא תבחר,מומלץ לקנות גם פלסטיק להגנה על המסך,עולה כ40 שקלים בבאג.

פורסם
אני ממליץ על מחשב כף יד איכותי, שייתן לך גם ערך מוסף מעבר לGPS. אצלי למשל הוא מונח תמיד בתא הכפפות, לא עושה בו שימוש ביום יום מעבר לGPS, אבל בנסיעות לחו"ל אני משתמש בו גם כGPS וגם כמכשיר לגלישה בWIFI (מאד נוח בחו"ל שיש אינטרנט זמין בכל מקום). למי שצריך - יש לו עוד הרבה שימושים - יומן פגישות, טלפון SKYPE וכל מה שמחשב כף יד יכול לעשות.

ההבדל במחיר לא גדול, לא צריך לקנות תוכנה יקרה - אפשר "להשיג מחברים" כמו שאומרים.. לי יש ASUS A696, מכשיר מצויין, אני ממליץ. עולה כ-1600 ש"ח. מגיע עם ערכה מלאה לרכב - זרוע איכותית ומטען למצת.

מותקן עליו IGO8 ועובד מעולה, גם בחו"ל.

אל תתפתה למכשירים הזולים יותר, תקרא קצת חוות דעת ממשתמשים ותחליט.

כן, זה באמת הכיוון שמושך אותי יותר. יש לך המלצות למכשירים נוספים ששווה לבדוק?

איפה רכשת את המכשיר שלך?

 

בתור בעלים גאים(:shock:) של Mio MOOV 360 אני ממליץ לך עליו בחום!

קנינו(טוב נו,אבא שלי קנה) את המכשיר לפני כחצי שנה בכדי שישמש אותנו באיטליה,ולא התאכזבנו! המכשיר מגיע עם MioMap,תוכנה אומנם נחמדה אבל אי אפשר להשוות אותה לiGo8(מה ההבדלים אתה שואל? אומנם בשניהם יש 3D אבל בMioMap זה 3D "בכאילו" - זה יותר כמו 2D מזווית שנראית כמו 3D,בiGo אתה ממש רואה את הבניינים! וכמובן שהתוכנות שונות בעוד מגוון צורות,כאשר הiGo לוקחת בכל פרמטר)

לאחר פריצה קלילה(מורידים תוכנה פשוטה ואחרי דקה פרצת את המכשיר) אתה מטעין על כרטיס SD (שאפשר לקנות בכ50 שקל) את תוכנת הiGo שבאה כבר עם מפה של ישראל וזהו!(ואם כבר,אז יש אדם נחמד מאוד ששולח למי שנרשם אצלו קובץ מכמונות מעודכן שמתעדכן כאחת לחודש,ככה שתמיד תדע איפה להזהר :wink:) אותה פריצה גם גורמת למכשיר בעצם להפוך למחשב כף יד - אתה יכול לצפות בסרטים,להאזין לשירים וכו.

המקלט עצמו של המכשיר מצויין,שנסענו באיטליה בתוך מנהרות,המכשיר קלט בחזרה בשניה שבה יצאנו מהמנהרה,דבר שבמכשירים אחרים יכול לקחת כ20-30 שניות..ובכלל,עצם זה שהמכשיר בר פריצה(באופן פשוט מאוד) נותן לך אפשרות לשחק בו ולהתקין איזה תוכנות שאתה רוצה.

המכשיר עולה כ1200 ש"ח,ושווה כל אגורה! מומלץ בחום. המכשיר מגיע עם זרוע לרכב ומטען למצת.

בכל מקרה,איזה מכשיר שלא תבחר,מומלץ לקנות גם פלסטיק להגנה על המסך,עולה כ40 שקלים בבאג.

מחשבי כף יד לא יספקו ניווט מדוייק וקליטה טובה כמו מכשיר ייעודי?

פורסם
כן, זה באמת הכיוון שמושך אותי יותר. יש לך המלצות למכשירים נוספים ששווה לבדוק?

איפה רכשת את המכשיר שלך?

 

את שלי רכשתי בחנות שכבר פשטה רגל..אבל זה לא משנה - תקנה באיטנרט מחנות מוכרת, רק תוודא שהיבואן הוא היבואן הרשמי (רונלייט). המכשיר מגיע גם עם עברית צרובה ככה שלא צריך להתעסק עם זה.

 

מחשבי כף יד לא יספקו ניווט מדוייק וקליטה טובה כמו מכשיר ייעודי?

 

עניין הניווט והקליטה מורכב משני דברים - המקלט והתוכנה. התוכנה זהה בשני המקרים, והמקלט הוא עניין ספציפי למכשיר - יכול להיות מחשב כף יד עם מקלט טוב או רע, ומכשיר ייעודי עם מקלט טוב או רע. צריך לוודא שמדובר בSIRF III, ולקרוא חוות דעת של משתמשים. הפרמטרים העיקריים שמבדילים מקלט טוב ממקלט רע זה הזמן שלוקח לו להנעל מרגע ההדלקה (בASUS מאד מהיר - לא יותר מדקה), בMIO שהיה לי קודם היה יכול לקחת 3-4 דקות. עוד דבר זה רגישות קליטה שזה דבר יותר קשה למדידה. אצלי לא נתקלתי במצב של איבוד קליטה כל עוד אין מעליי גג או מנהרה, ואז הקליטה חוזרת תוך שניות כשיוצאים לאוויר.

לגבי מכשירים נוספים - יש את הMIO לסוגיו, אני לא אוהב אותם, הרבה פחות איכותיים לדעתי והמחיר לא הרבה יותר זול.

יש את הSAMSUNG שהם טובים אבל יותר יקרים. אני עשיתי את הסקר הזה לפני כמה חודשים ואחרי שבדקתי וחפרתי הגעתי למסקנה שהASUS הוא הכדאי ביותר לרכישה. לא יודע מה השתנה מאז - תעשה סיבוב בזאפ.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם
עניין הניווט והקליטה מורכב משני דברים - המקלט והתוכנה. התוכנה זהה בשני המקרים, והמקלט הוא עניין ספציפי למכשיר - יכול להיות מחשב כף יד עם מקלט טוב או רע, ומכשיר ייעודי עם מקלט טוב או רע. צריך לוודא שמדובר בSIRF III, ולקרוא חוות דעת של משתמשים. הפרמטרים העיקריים שמבדילים מקלט טוב ממקלט רע זה הזמן שלוקח לו להנעל מרגע ההדלקה (בASUS מאד מהיר - לא יותר מדקה), בMIO שהיה לי קודם היה יכול לקחת 3-4 דקות. עוד דבר זה רגישות קליטה שזה דבר יותר קשה למדידה. אצלי לא נתקלתי במצב של איבוד קליטה כל עוד אין מעליי גג או מנהרה, ואז הקליטה חוזרת תוך שניות כשיוצאים לאוויר.

לגבי מכשירים נוספים - יש את הMIO לסוגיו, אני לא אוהב אותם, הרבה פחות איכותיים לדעתי והמחיר לא הרבה יותר זול.

יש את הSAMSUNG שהם טובים אבל יותר יקרים. אני עשיתי את הסקר הזה לפני כמה חודשים ואחרי שבדקתי וחפרתי הגעתי למסקנה שהASUS הוא הכדאי ביותר לרכישה. לא יודע מה השתנה מאז - תעשה סיבוב בזאפ.

נשמע טוב, אני בהחלט אבדוק. בינתיים ראיתי את המכשיר בבאג כמו שאמרת, אך שם הוא מגיע ללא תוכנת ניווט. תיאורטית אין לי בעיה לפרוץ/להוריד את התוכנה, אני פשוט לא יודע איך זה עובד במכשירי פאלם למיניהם. העבודה בכל מה שקשור להתקנת תוכנות ו/או פריצה הוא אותו דבר כמו ב-PC רגיל?

 

דרך אגב, נושא "המלצות המשתמשים" הוא מאוד שנוי במחלוקת, בחלק לא מבוטל מהמקרים מדובר ביבואנים/מוכרים/בעלי חנויות ושאר בעלי אינטרסים שמפרסמים תגובות אוהדות מאוד או לחילופין רעות מאוד ע"מ לפגוע המתחרה. לראייה זריזות התגובה שלהם במקרה של תלונה אמיתית על שירות או מוצר. לכן אני לא סומך על המלצות כאלו אלא יותר על המלצות מהסוג שאני מקבל כאן מאנשים נחמדים. :)

פורסם
נשמע טוב, אני בהחלט אבדוק. בינתיים ראיתי את המכשיר בבאג כמו שאמרת, אך שם הוא מגיע ללא תוכנת ניווט. תיאורטית אין לי בעיה לפרוץ/להוריד את התוכנה, אני פשוט לא יודע איך זה עובד במכשירי פאלם למיניהם. העבודה בכל מה שקשור להתקנת תוכנות ו/או פריצה הוא אותו דבר כמו ב-PC רגיל?

 

דרך אגב, נושא "המלצות המשתמשים" הוא מאוד שנוי במחלוקת, בחלק לא מבוטל מהמקרים מדובר ביבואנים/מוכרים/בעלי חנויות ושאר בעלי אינטרסים שמפרסמים תגובות אוהדות מאוד או לחילופין רעות מאוד ע"מ לפגוע המתחרה. לראייה זריזות התגובה שלהם במקרה של תלונה אמיתית על שירות או מוצר. לכן אני לא סומך על המלצות כאלו אלא יותר על המלצות מהסוג שאני מקבל כאן מאנשים נחמדים. :)

 

ברור שזה בלי התוכנה, התוכנה מייקרת את זה בכמה מאות שקלים.

בסה"כ זה פשוט מאד, בעצם אין מה לפרוץ - פשוט מורידים, מעתיקים לכרטיס זכרון, מריצים SETUP, וזהו. כמה קליקים - כל ילד יכול.

אם כבר החלק הקשה יותר (וגם זה יחסי) זה לפרוץ את המכשירים הייעודיים.

 

לגבי המלצות משתמשים - אם לומדים לסנן חוו"ד, בעיקר להתייחס דווקא לביקורות שליליות אך מנומקות היטב, ולהצליב אינפורמציה בין אתרים שונים וגם עם אתרים מחו"ל - מקבלים תמונה די טובה. לשאול כאן זה טוב - אבל אתה יודע - בסטטיסטיקה, ככל שהמדגם גדול יותר האמינות שלו גבוהה יותר.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם
ברור שזה בלי התוכנה, התוכנה מייקרת את זה בכמה מאות שקלים.

בסה"כ זה פשוט מאד, בעצם אין מה לפרוץ - פשוט מורידים, מעתיקים לכרטיס זכרון, מריצים SETUP, וזהו. כמה קליקים - כל ילד יכול.

אם כבר החלק הקשה יותר (וגם זה יחסי) זה לפרוץ את המכשירים הייעודיים.

 

לגבי המלצות משתמשים - אם לומדים לסנן חוו"ד, בעיקר להתייחס דווקא לביקורות שליליות אך מנומקות היטב, ולהצליב אינפורמציה בין אתרים שונים וגם עם אתרים מחו"ל - מקבלים תמונה די טובה. לשאול כאן זה טוב - אבל אתה יודע - בסטטיסטיקה, ככל שהמדגם גדול יותר האמינות שלו גבוהה יותר.

כן, בסה"כ אתה צודק, אבל משנה זהירות לעולם לא מזיק. ;)

 

שאלה נוספת: האם המכשיר מגיע עם מתאם של כרטיס הזיכרון ל-USB או כבל שמחבר למחשב או שגם את זה צריך לרכוש בנפרד?

פורסם

למכשיר יש חיבור MINI USB רגיל שדרכו הוא גם נטען וגם מתחבר למחשב. ברגע שאתה מחבר למחשב אתה יכול לגשת לכרטיס זיכרון ישירות. אגב זה גם יתרון על מכשירים אחרים - כשהקונקטור סטנדרטי זה נוח כי בכל מקום אתה יכול למצוא כבל USB או מטען USB לרכב או לקיר.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם
בתור בעלים גאים(:shock:) של Mio MOOV 360 אני ממליץ לך עליו בחום!

קנינו(טוב נו,אבא שלי קנה) את המכשיר לפני כחצי שנה בכדי שישמש אותנו באיטליה,ולא התאכזבנו! המכשיר מגיע עם MioMap,תוכנה אומנם נחמדה אבל אי אפשר להשוות אותה לiGo8(מה ההבדלים אתה שואל? אומנם בשניהם יש 3D אבל בMioMap זה 3D "בכאילו" - זה יותר כמו 2D מזווית שנראית כמו 3D,בiGo אתה ממש רואה את הבניינים! וכמובן שהתוכנות שונות בעוד מגוון צורות,כאשר הiGo לוקחת בכל פרמטר)

לאחר פריצה קלילה(מורידים תוכנה פשוטה ואחרי דקה פרצת את המכשיר) אתה מטעין על כרטיס SD (שאפשר לקנות בכ50 שקל) את תוכנת הiGo שבאה כבר עם מפה של ישראל וזהו!(ואם כבר,אז יש אדם נחמד מאוד ששולח למי שנרשם אצלו קובץ מכמונות מעודכן שמתעדכן כאחת לחודש,ככה שתמיד תדע איפה להזהר :wink:) אותה פריצה גם גורמת למכשיר בעצם להפוך למחשב כף יד - אתה יכול לצפות בסרטים,להאזין לשירים וכו.

המקלט עצמו של המכשיר מצויין,שנסענו באיטליה בתוך מנהרות,המכשיר קלט בחזרה בשניה שבה יצאנו מהמנהרה,דבר שבמכשירים אחרים יכול לקחת כ20-30 שניות..ובכלל,עצם זה שהמכשיר בר פריצה(באופן פשוט מאוד) נותן לך אפשרות לשחק בו ולהתקין איזה תוכנות שאתה רוצה.

המכשיר עולה כ1200 ש"ח,ושווה כל אגורה! מומלץ בחום. המכשיר מגיע עם זרוע לרכב ומטען למצת.

בכל מקרה,איזה מכשיר שלא תבחר,מומלץ לקנות גם פלסטיק להגנה על המסך,עולה כ40 שקלים בבאג.

 

אז מה עשית בזה?

לקחת מכשיר חדש, פרצת אותו, ולמעשה הפסקת לעצמך את האחריות מהחברה.

למה לא לקחת מכשיר שמגיע כבר עם iGO ? אני חשבתי לקחת את הMIO בזמנו (היה מבצע טרייד אין אצלם, הזדמנות חד פעמית להיפטר מהPALM III שזרוק באיזו מגירה), אבל לא רציתי להיות כבול לMIO MAP שלהם.

 

בסוף קניתי (ליתר דיוק, אמא שלי קנתה. השימוש היחיד עבורי בישראל לGPS הוא קובץ מכמונות המהירות :twisted:) מכשיר של פוג'יקום, הגיע עם שנתיים אחריות (במקום שנה בד"כ), עם Igo8 מובנה וברשיון,כמובן כולל נגן תמונות, מוסיקה וסרטים - ובפחות כסף (לא משמעותי, אבל קצת פחות).

 

אגב - לגבי מחשב כף יד משולב - זה צעצוע נחמד - אם אי פעם תשתמש בתכונות.

רובם המוחלט של האנשים לא זקוק ל-יותר מה-GPS, וספק גדול אם אי פעם ישתמש בתכונות שלו כמחשב כף יד.

 

מי שכן ישתמש - שווה לו להשקיע עוד כ-500 שקל בממוצע, אבל רק בשביל ה-NICE TO HAVE, זה מיותר לחלוטין לדעתי.

פורסם

אני לפני כמה שנים קניתי PDA של סימנס. הבונוס הנחמד היה GPS מובנה, שאין לי מושג איפה הם הצליחו לדחוף אותו במארז כ"כ קטן.

חוץ מקובץ מכמונות, אני משתמש בו גם לצורך נהיגה במקומות לא מוכרים.

במיוחד כאלה שחשוכים ופתאום יש לך פיתול של 180 מעלות.

בסוף השבוע האחרון ממש הצדיק את עצמו ברמת הגולן כאשר מחשיך מוקדם .

דבר די שימושי אולם ברכב הבא זה יהיה אינטגראלי באוטו ולא קופסה שתלויה על הז@#ן הזה שמזדקר לרוב סתם מהחלון לכיוון הפרצוף שלי.

פורסם

מישהו יודע מה ההבדל בין מכשירים של MIO, FUJICOM, ASUS וחברות-שקר אחרות שגורמות לפער די משמעותי יחסית במחירים?

 

האם זה כמו מכוניות (כולן יקחו אותך מ-A ל-B - השאלה איך, כיצד ומתי הן יתפרקו/יתקלקלו אם בכלל), או שמא יש עוד יתרונות/יחסרונות/הבדלים?

 

ובנימה אישית: לי יש GPS בתוך מחשב כף-יד שהוא בין היתר גם סלולרי (I-MATE JAM עם מקלט GPS).

לפחות במקרה שלי ולמרות השורה הנ"ל אני הייתי מעדיף מכשיר GPS ייעודי מאשר מכשיר שמתיימר לדעת לעשות הכל).

 

Cadillac ATS Premium 2015

 

Citroën C5 Aircross Shine PK 2021


×
×
  • תוכן חדש...