Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6425 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חולק עלייך Blue,

הלאום היהודי כחד מן העולם יחד עם ממלכת יהודה אי שם בשנת 586 לפנה"ס. מאז אותו יום נותרה הדת היהודית כמחנה המשותף היחיד למתקראים יהודים, ולראיה שהיו ביניהם בני לאומים רבים ושונים שאף לחמו זה זה בחפירות מלחמת העולם הראשונה למשל.

 

 

חיקוק חוק השבות, המקנה אזרחות אוטומטית לבני הדת היהודים במדינת ישראל, ניסתה במובן כלשהו לאחות את הקרע בן 2500 השנים בין לאום ודת, אך הנסיון לא ממש צלח כי כידוע בין הישראלים יש גם לא מעט שאינם יהודים, ולבסוף אפילו מתעודת הזהות הושמט סעיף הלאום אך לפני שנים מספר.

 

כעת, יש מי שיטענו כי יהדות אינה אך לאום, כי אם השתייכות המצביעה על מוצא משותף, קרי על עם (מושג שקדום בהרבה ללאום, ושהיה הבסיס להגדרת השיוך של אדם לקבוצה בטרם כינון מוסד המדינה המודרנית ב200 השנים האחרונות, שבעטיו מחליפה הזהות הלאומית את הזהות כבן עם יותר ויותר), כמו בני העם הערבי למשל.

לאור העובדה שהגדרתו של עם היא מושג פלואידי בהרבה מהגדרת הלאום, ומאפשרת שיכות גם על בסיס היסטורי, תרבותי וכו' ולא אך על בסיס של יישות לאומית פעילה כלאום, ניתן בעיניי להגדיר אדם כבן לעם היהודי אף אם המיר את דתו למשל, אם כי ספק בעיני אם ניתן יהיה לשמור על שיוך זה גם בדורות שלאחריו - מעצם התרופפות הזיקה התרבותית והקשר הגנטי.

 

לפיכך שיהודי יכול ליהיה בן לעם היהודי ו/או מחזיק בדת היהודית ואין האחד מחיל את השני בהכרח.

 

סיכומם של דברים: היהדות היום, ובאלפיים וחמש מאות השנים האחרונות היא בראש ובראשונה דת, ואולי גם ישות של עם, אך לא לאום. אדם יכול שיהיה בעל לאום ישראלי, או צרפתי, או רוסי, או אמריקאי וכו' ובה בעת בן דת יהודי או מוסלמי או נוצרי וכו' ובה בעת שייך לעם הערבי או האטרוסקי, או הגרמאני, הכורדי, או הקלטי או הגאלי וכו' למשל.

 

כשלעצמי אני אטאיסט גמור, בעל לאום ישראלי וצרפתי כאחד ובן לעם היהודי.:wink:

HFturbo

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני משתייך למטען התרבותי שבו גדלתי, במקרה הזה, ליהדות.

הסיבה למה אני לא נוהג ביום כיפור היא כי אני מבין את הצורך התרבותי ביום של מדיטציה ושל חיזוק הקשר בין האנשים בתוך העם.

אני רואה בכשרות צורה יותר נקייה של בישול, אבל לא משהו שהגיע משמיים.

אני אוהב מוזיקת קלזמר ושירים ישראליים ישנים מאוד כי אני מרגיש כחלק מזה.

אני רואה את התנ"ך כמסמך תרבותי מעניין מאוד שבו ישנם ערכים שאפשר ללמוד מהם ולהזדהות איתם, אבל לא מקבל אותו באופן מלא כי אז צריך להרוג נשים בוגדות, הומואים, מי שמחלל את השבת ועוד המון דברים.

 

אני לא עושה את כל הדברים האלה בגלל אמונה באל, אלא בגלל שהקוד האתי התרבותי של היהדות מכתיב אותו.

זה עושה אותי בן אדם שעושה דברים בגלל הבנה של כבוד לאחרים וצורת חיים יותר בריאה, ולא בגלל שאני מפחד להגיע לחיים יותר גרועים בעולם הבא.

 

עוד כמה ימים אני אשחרר מאמר שנקרא "בניו יורק הייתי חובש כיפה". שם אני מסביר את העובדה שאני יהודי לא מאמין וכאן אני לא רואה צורך בכיפה, אבל למשל בברוקלין אני כן אלך עם כיפה כי שם המשמעות היא שונה לחלוטין.

בחו"ל (חלק מהמדינות) יהודים הולכים עם כיפות לא כי הם מאמינים, אלא פשוט כי הם רוצים שיזהו אותם ברחוב. שם זה סמל תרבותי שמקשר בין אנשים מאותה קבוצה.

 

אם אני עכשיו אסע לתאילנד או לאפריקה, אני עדיין אלך לבית חב"ד ביום שישי כי אני ארצה להרגיש בבית. הסיבות לא ממש משנות במקרה הזה.

 

ברגע שאדם חופשי מחוקים שמיימיים שאותם כתבו בני אדם לפני אלפי שנים, הוא יכול לבחור את הדרך שלו ויכול לראות גם תרבויות אחרות ולמשוך השפעות מהן אל תוך מערכת הערכים שלו.

 

מה עושה חרדי הומו? הוא יכול להאמין לגמרי באלוהים? לא ממש נראה לי.

הדת מתנגשת באישיות שלו ובחופש הביטוי שלו. לפי זה הוא ארור לגמרי וצריך לצאת מהקהילה ומהדת ברגע שהוא יוצא מהארון.

יש יותר מדי התנגשויות וסתירות בתוך הדת (כל הדתות).

פורסם

אני רואה את היהדות, את התורה, ואת המסורת עוברים לידי מדי יום.

ישנם דברים מסויימים, שאני אפילו חושב שהם יפים. כן, יש כמה, בודדים,

כמו האסירים בפארודיות הכלא, שמרימים את החולצה ומצמידים את החזה לזכוכית, בציפייה לתשומת-לב.

 

אך אני נגעל מכך שגם אם אני רוצה וגם אם לא אני מחוייב לעשות דברים מסויימים.

 

אני רואה עצמי יהודי כי נולדתי יהודי. בדיוק כמו שאני שמאלי כי אני כותב ביד שמאל.

לא יותר מכך.

הדברים היפים שאני רואה, אני מסגל לעצמי. הדברים הרעים ושלא מתאימים לי, אני נלחם בהם, איך שאני מסוגל.

רק שילשום, אני והאישה לעתיד נכנסנו למסעדה שאנחנו אוהבים, שהיינו בה רק פעמיים (אירועים מיוחדים), בציפייה למנה גדולה וטעימה כרגיל, של בשר.

הנבלות נהיו חלביים.

מה שלא מונע מהם להגיש דגים.

מי שמע על חלב-דגים?! ממתי יש קשר הזוי ככל שיהיה בין דגים וחלב?!

בדיוק כמו הקשר שיש בין בשר וחלב, לדעתי.

נכון, קצת יותר קשה לטגן דג בחלב אימו, אבל עדיין.

ואני לא רוצה להיכנס פה למערכת האמונות שלי. היא מורכבת מדיי, ואישית מדיי.

ולא הייתם מבינים אותה כנראה...

יוסי, יוזמה יפה. נקווה ש"כנופיית-חובשי-השועלים-המתים" (שמבחינתי מדובר על משפחת פשע לכל דבר) תבין שגם לחילונים יש זכות לחיות כמו שהחילונים רוצים, ולא כמו שהאדיוט התורן קבע שהם צריכים לחיות.

ראבק, בחייכם.

חלב דגים?:shock:

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

אתם יודעים כמה אומץ צריך כדי לצאת ולהגיד "כן, אני לא מאמין בכלום"?

 

זה די קשה ולפי כמות ההודעות הפרטיות שקיבלתי היום אני רואה שאני ממש לא לבד :lol:

 

היוזמה היא לא לגמרי שלי.

 

ישנם אתרים בכל העולם שמתעסקים עם אתאיזם ועם חיבור למדע במקום לדת.

אני פשוט היחיד שמתעסק עם העניין בארץ (כי שאר האתרים שעושים את זה הם נגד התרבות היהודית, ולפיכך נגד המדינה שלי).

 

אני עומד לפתוח שם גם סוג של פורום קטן אבל צריך מנהלים.

 

עוד שבוע-שבועיים יהיה לי מספיק תוכן מסודר בשביל לתת לכולם את שם האתר (שאותו אני צריך לשנות כי הוא לא קשור לנושא בכלל...).

 

הרעיון הוא גם לעשות פגישות פעם או פעמיים בחודש ולשוחח על העניינים האלו באופן פתוח.

זה יקרה אחרי שיהיו לי יותר מ5 אנשים, בנוסף לחברי המערכת.

 

לא תאמינו כמה אנשים סובלים מחוסר יכולת להודות מול הסביבה שלהם שהם לא מאמינים. אנשים הולכים בעקבות ההורים שלהם כי לימדו אותם לעשות את זה כל החיים והם "לא ידעו שהם יכולים" לחשוב באופן עצמאי.

פורסם

יוסי, העם (היהודי?) איתך!

 

אתה ממש צודק בקשר לעניין שאנשים הולכים לפי מה שההורים שלהם אמרו, עד שהם מגיעים לשלב שהם פתאום מנסים לחשוב לעומק על הדברים ומבינים שאולי בעצם יש להם רצונות\אמונות אחרות ממה ששטפו את מוחם בהם.

 

וכך גיליתי את העולם המופלא של פירות הים! עד לפני שנתיים הייתי שומר כשרות :oops:

פורסם

תשמע אני לא כל כך זורם עם הכיוון שלך , אני לא רואה ביהדות אידאל אלא מצב נתון , אני פטריוט ואפילו מתוך הכפירה המוחלטת שלי רואה כמה דברים יפים ביהדות , אבל ממש לא הולך להשקיע זמן בתרבות היהודית .

 

אבל אני אזרוק לך עצם , בלינק הבא תגיע לפורום של יוצאים בשאלה , פורום מאוד פעיל עם אינספור משתמשים סמויים ,תפרסם את עצמך שם מידי פעם ,אני בטוח שרבים יתענינו בגישה שלך .

 

http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumPage.asp?id=292

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

פורסם
אתם יודעים כמה אומץ צריך כדי לצאת ולהגיד "כן, אני לא מאמין בכלום"?

 

זה די קשה ולפי כמות ההודעות הפרטיות שקיבלתי היום אני רואה שאני ממש לא לבד :lol:

לפחות בCF הרבה יותר קשה לומר:" אני מתנחל, ימני קיצוני, חרדי".

פורסם

חשיבה עצמאית לפי המדינה שלנו, היא בסדר גמור ואין בה שום פסול, כל עוד אתה חושב כמו כולם או שאתה חבר כנסת(לא חושב, נקודה). בגלל ההצמדה של הדת למדינה.

אני דוגל בלחשוב למען עצמך.

אישתי לעתיד-קחו אותה (רחוק, אם אפשר...) לדוגמא.

הייתה אנטי-קרוקס יותר גרוע משאני אנטי-פורשה.

עד שהכרחתי את העקשנית הקטנה למדוד, ועוד קניתי לה אותם בסוף.

היא מאושרת מהם, נוח לה איתם והכל סבבה.

אם אתה יודע שאסור לאכול לא כשר, כי הרב אמר, והוא יודע - זו לא חשיבה עצמאית. אם לא תנסה לא תדע אם זה טעים.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפחות בCF הרבה יותר קשה לומר:" אני מתנחל, ימני קיצוני, חרדי".

 

בהחלט...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפחות בCF הרבה יותר קשה לומר:" אני מתנחל, ימני קיצוני, חרדי".

 

במיוחד אם זה בשבת.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

מישהו שם לב שאלוהים ביהדות הוא לרוב סוג של רס"ר משמעת? אוכף חוקים אבסורדיים שבחוץ לאף אחד לא אכפת מהם.



 

נ.ב. גם אני יהודי אתאיסט, והאמונה שלי היא בכך שלכל דבר יש הסבר מדעי, ואם עדיין אין, אז זה עניין של רצון וזמן. לדעתי דת כלשהי זה נחלתם אנשים שלא רוצים לחפש הסברים ונוח להם עם "אלוהים ברא את זה".

 

נ.נ.ב. ולא, אני לא רואה שום דבר מביש בלהגיד ש"אני לא מאמין באלוהים".

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

אני תמיד אמרתי שאין בכלל אלוהים... אבל אם יש, הוא צריך לחכות לי למעלה עם 6 מילוין תרוצים טובים מאוד!:evil:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

זה לא רק ה 6 מליון.

 

אם הוא קיים והוא באמת ברא אותנו הוא אחראי לתוכנה שלנו ולכל הבאגים בסה אז על מה יש לו לבוא בטענות שאני אתאיסט?

 

טוב שמייקרוסופט לא תובעת את IBM על הבאגים בתוכנות שלה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

אתם לא לבד,

אני "ערבי נוצרי" אתאיסט, זה מוי כיף.

תנסו להסביר למוסלמים שאין אלוהים וא וא וי

אז אני אתאיסט בארון :roll:

פורסם

רואים? אפשר לשלב תרבות עם אתאיזם.

 

אני מארגן קבוצת דיון פתוחה בחודש הבא. בינתיים ישנם 9 משתתפים רשומים.

שם אנשים יוכלו לדבר באופן פתוח על מה שהם חושבים על דת ולהגיע למסקנות לגבי החיים.

סביר להניח שזה יהיה באוניברסיטת חיפה, אם תהיה מספיק היענות, אולי אפילו בכיתה גדולה.

 

עולה 300 ש"ח להשכיר שם כיתה ליום.


×
×
  • תוכן חדש...