Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6714 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אין דבר כזה כאלו השתחררו מסיבות מוצדקות, וכאלו שלא מסיבות מוצדקות.

 

לא הגיוני ומציאותי לבצע חלוקה כזו.

 

מי שהשתחרר על סעיף נפשי, אמור לעבור לדעתי בדיקה כלשהי לכשירות לנהיגה על מכונה שמרסקת בני אדם למוות כל יום.

 

לא משנה אם זה בגלל שהוא באמת חולה נפש, או בגלל שהוא "משחק אותה" חולה נפש.

 

מחלת נפש כזו שלא מאפשרת אפילו עבודה משרדית פשוטה בצבא- מן הראוי שיבדק אם מאפשרת יכולת נהיגה, על זה אני בטוח שכולם מסכימים.

 

מי שהתלהם כאן בתגובותיו, ורשם מיד משהו לגבי ענישה, או אפליה, פשוט לא יודע על מה הוא מדבר, משפטים כמו "לא עשית צבא- לא תקבל רשיון" מעוותים את כל כוונת החוק הזה לדעתי, זה ממש לא ככה.

 

אני מרגיש צורך לומר גם את דעתי לגבי חלק מהמגיבים כאן, שלא עשו צבא , או "פרשו באמצע השירות מטעמי נוחות:

חלק ממשפחתי חיה בארץ מזה כמה דורות, עוד מימי השלטון התורכי, לכן לעיתים אני שומע קולות לגבי הצורה שבה מתייחסים תושבי המדינה הצעירים שנולדו פה, ואלו שעלו לארץ בעליות האחרונות .

 

הסיפורים ששמעתי על הקשיים הרבים בהקמה של המדינה, על בני משפחה שנרצחו בפיגועים, חברים שנהרגו, כל אלו לא משאירים לי מקום לספק- מה שקורה היום זה פשוט גועל נפש, וצפצוף על כל מי שבנה , עשה ,נלחם ,נהרג, כדי שאותם אנשים יוכלו לשבת מאחורי המקלדת בחדר הממוזג, ולדבר בגנות המדינה והצבא .

 

אני לא אזכיר שמות, אבל אלו שדיברו על עליה לארץ מתוך צורך כלכלי, ו"ניצול" המדינה עד אשר תימצא אלטרנטיבה אחרת, תוך כדי גינוי הצבא והמדינה שנתנה להם את האפשרות לחיות במצב שלהם היום, פשוט מגעילים אותי.

 

אל תשכחו שמי שקורא את תגובותיכם וחי בבועה באזור מסויים בארץ, יכול בטעות עוד לחשוב שאנחנו בשוויץ, ושהצבא באמת כ"כ נורא ולא מתחשב בצרכים הבסיסיים של חייליו, ולשאול את עצמו בשביל מה בעצם צריך צבא? כי בשניה שהוא לא יהיה , אנחנו כבר לא נהיה כאן, כן כן , לא נהיה כאן, ואפילו לא נוכל לשבת מול המקלדת, ולכתוב בקארספורום כמה הצבא והמדינה איומים ולא מתחשבים.

 

אבל אתכם זה לא מדאיג, כי למרות שאתם לא מוכנים לשרת בצבא, ומילא זה, עוד מוכנים להשמיץ אותו באינטרנט, אתם תמיד יודעים שיהיו פראיירים שיעשו את העבודה השחורה.

אתם רושמים דברים בגנות הצבא, כדי להשקיט את מצפונכם, וכדי לדעת שאתם לא היחידים שלא משרתים ושזה בסדר.

 

לדעתי מי שרושם דעה כ"כ נחרצת כנגד השירות בצבא, כביכול מאמין שדרכו נכונה, אבל אני רוצה לשאול את אותו אדם, האם אתה באמת חושב שדרכך נכונה?, היית מוכן שכל האזרחים בגיל שירות חובה יחשבו וינהגו כמוך? ידועות לך ההשלכות של זה?

אתה מודע לכך שלא תוכל להמשיך לחמם את הכיסא ולרשום בפורום אם כולם ינהגו כמוך?

 

די התעייפתי לרשום, היה לי באמת יום מגעיל.

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק

  • תגובות 141
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

עמית, יש לי כמה בעיות עם מה שאתה כותב.

 

1) אם אתה באמת חושב שהעובדה שאני לא מסוגל להתנהל ברפש של אנשים אחרים או להשתמש במחשב עם בן אדם אחר שנוגע לעצמו בביצים ומשתעל לי על המקלדת זה עושה אותי בן אדם שלא יכול לנהוג, אתה טועה מאוד!

 

2) לצאת מהצבא זה לא תמיד "מטעמי נוחות". אותי למשל הכריחו ונתנו לי שתי אלטרנטיבות: כלא או שחרור על קב"ן.

 

3) אם אתה מתכוון אלי בקטע של ניצול המדינה ועליה לארץ למטרות כלכליות אז אני נעלב מאוד. אני עליתי מצרכים אידיאולוגיים ואכלתי חרא במשך המון זמן כשיכולתי להישאר בבריכה שלי בבית בצ'ילה ולנהוג כל יום על מרצדס.

 

4) אם הצבא היה מתייחס לחיילים יותר ולא מאפשר שחיתויות כמו אלו שאני ראיתי ודואג לצרכים של החיילים (צורך בסיסי כמו היגיינה ואוכל סביר, או למשל לא לישון עם עכברושים בחדר) אז כל המערכת הייתה פועלת יותר טוב. אם היו עושים כללים ברורים שקשורים לאלמנט האנושי, כמו בקרב הג'ובניקים למנוע "טחינת צעירות", כולם היו יותר שמחים. אנשים כמוני הגיעו עם דרגת סמל ליחידה כלשהי אבל בגלל שהם הגיעו אחרונים הם אלו שטחנו צעירות. למה שאני אטפל ב10 תיקים בזמן שמישהו שיותר זמן ממני שם מגרד את הביצים כל היום? רק שתדעו שמאותה מחלקה של 13 איש 3 יצאו על קב"ן באותו חודש.

 

הצבא (לפחות איפה שאני ראיתי ובקרב הג'ובניקים) הוא גוף מגעיל, מושחת, מעוות, לא פרודוקטיבי ולא יעיל, שבו יש המון אנשים שעושים דברים שלא קשורים אליהם או אפילו לצרכים של הצבא.

 

יש המון מה לשפר שם, ועד שלא יתקנו את זה ולא יתחילו להתנהג כמו בני אדם אני לא אעז לשלוח לשם את הילדים שלי.

 

אם זה היה צבא מקצועי אז בסדר, אבל מה שקורה שם והיחס לחיילים הוא מזעזע. אני התגייסתי בגיל 20 והיה ילד אידיוט בן 19 בדרגת סג"ם שגרם לי להתחרפן וכמעט לירות עליו ברגע כלשהו. אם הוא רק היה יודע...

 

אני לא אומר שזה בסדר להשתמט אבל צריך להבין שזה לא אותו הצה"ל שהיה פעם ושכיום מה שצריך זה צבא שמתקדם עם הזמן ולא עושה הכל בצורה עקומה לגמרי.

 

(שוב, אני מדבר על מקומות עם ג'ובניקים, ואני מדבר על ההתייחסות של המערכת ומה שהיא עושה, ולא לעובדה שמישהו הוא ג'ובניק או לא. אני הייתי ג'ובניק בגלל בעיות גב ואסתמה).

פורסם

בינינו=ואני בטוח שכל מי שקורא את מה שאני כותב אומר צודק!

99% מהמשתחררים על קב"ן הם משחקים אותה חולי נפש.

אני במקרה דיי קרוב לנושא הזה בלשכ"ג חיפה

ואני יכול לומר לכם שקיימים איומים מצד ההורים,עורכי דין,מלשבי"ם(מתגייסים לעתיד)שאם הרופא(הקב"ן)יגייס את הבן שלהם הוא לוקח על עצמו אחריות כבדה מאוד, שמצבו הרפואי ידרדר.

אני מכיר יותר מידי מקרים על חיילים שמשחקים אותה חולי נפש, ואפילו לא מהיום התפרסמו קורסים ללמוד כיצד להשתמט מהצבא על נפשי מלמדים אותך מה לומר לקב"ן.

ככה שלעצום את העיניים ולומר כל מי שמשתחרר אצל קב"ן אכן חולה נפש אז הוא גם לא מסוגל לנהוג.

אם הוא מדבר עם נמלים או עם רוח בלשכ"ג או רוצה להתאבד מחר הוא יכנס בקיר או ברכב אחר עם הרישיון.

אם אתה חולה נפש אז עד הסוף-לקחת את הרישיון.

מה גם שבקרוב החיילים המשתחררים יקבלו כרטיס שיתן להם הטבות לסרטים ולחנויות במרחבי הארץ עם הטבות שונות.

ממש עובדים עכשיו חזק על כל נושא העזרה לחיילים ולקרביים בפרט.

יוסי

פורסם

אני מסכים שיש כאלו שלא יכולים לנהוג ואני מסכים שיש כאלו שרק עושים את עצמם.

 

מה שאני לא מסכים לגביו היא העובדה שלמשל אנשים כמוני לא יכולים לנהוג.

כל כך קשה להבין שבן אדם לא יכול להתמודד עם הגועל נפש בצבא? כל כך קשה להבין שאצלי לא קיים חלון חצי פתוח, אלא רק חלון פתוח או סגור?

 

הסיבות לחוסר התאמה לצבא לא קשורות בשיט ליכולת הנהיגה. אם אני באוטו שלי אז הכל שם הוא שלי ואני שולט באותה סביבה. לקחת למישהו כמוני את האוטו זה כמו לסגור אותי בבית כי אני לא יכול לעלות לאוטובוס עם עוד אנשים.

 

אין כזה דבר להכניס את כולם באוטו שק. לא כולם הם אותו הדבר והיכולת של כל אחד לנהוג היא שונה לגמרי.

פורסם

אתה לא יכול לעלות על אוטובוס עם עוד אנשים?!

מה עשית בצבא?שצריך ליסוע חצי מהיום אתה על אוטובוס.

אני מבין שהתפתחה אצלך פראנויה מסויימת,ואם בכביש תכנס להדר ויהיה לחץ של מכוניות ופקקים מטורפים

ויתחילו לצפצף מכל עבר אז זה בסדר.

 

חולי נפש(בשקל)נמאסתם!

פורסם

יוסי, מדברים על אנשים שהם משחקים אותה "חולי נפש".

הם עושים את ההצגה הזאתי בשביל לא ללכת לצבא כי לא בא להם! לכאלה צריך לקחת את הרישיון.

 

ויש כאלה, שהם לא מתאימים לקרבי נגיד אלא יכולים לשרת אבל במקומות אחרים ולא בקרבי.

אני לדוגמא, קיבלתי לא מזמן פרופיל 97 למרות שאני לא מתאים לקרבי.

אני אדם שלא מתאים לקרבי, יש אנשים שמבנה הגוף שלהם מתאים והם בעצמם אנשים קרביים.

אני לא אותו בן אדם.

 

אבל לשחק אותה "חולה נפש" בשביל לא ללכת לצבא למרות שאתה חי במדינה הזאתי, זאת בושה!

 

* כל מה שכתבתי זאת דעתי, לא באתי לפגוע באף אחד, אם פגעתי אני מצטער.

Kia Sportage, 2014 

 

פורסם

אני מבין שהתפתחה אצלך פראנויה מסויימת,ואם בכביש תכנס להדר ויהיה לחץ של מכוניות ופקקים מטורפים

ויתחילו לצפצף מכל עבר אז זה בסדר.

 

חולי נפש(בשקל)נמאסתם!

 

יש לך תעודת רופא כדי לגבות את ההצהרה הזו?

 

כל עוד אין לך - אני מציעה לך לסתום את הפה ולא להגיס לגבי מצבם הרפואי\פסיכיאטרי של אנשים - זה פתח לצרות.

 

ובנוסף - מאיפה הסטטיסטיקות של 99% מהמשטמטים "משחקים אותה"? מקור רשמי או שסתם מצוץ מהאצבע?

יש אנשים שמוציאים ממך את המיטב, אנשים נפלאים ונדירים. אני קוראת לו אהובי - אסף.

פורסם
אני אמרתי, ועכשיו אתה תעמוד מאחורי המילה שלך.

 

 

דיבורים כמו חול, ואין מה לאכול- מוכר לך?

המילה שלך שווה לתחת, כרגע הוכחת את זה בפני כמה אלפי אנשים.

 

הוכחת לפני מאות מליוני אנשים שאתה ילד פרחח, שאם לא היה אפס מאופס שמשתמט משירות צבאי ללא סיבה ,

גם היו עושים ממנו בן אדם בצבא.

 

כמו תמיד אתה לא מוכן להתפשר על מה שלא מתאים לדרישות המפונקות שלך, קיבלת טיסה חינם לקזחסטן, כבר שכרתי לך שם חמור לשבועיים,

קח את זה.

כך גם כש"הציעו" לך לשרת בצבא, זה נראה לך לא מתאים ולא נוח, אז העדפת לבחור בדרך הקלה.

 

חבל לשלוח אחד שכמוך לארה"ב, זה עלול לגרום למשבר אמון בין המדינות.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

השתמטת משירות אינה בהכרח מעידה על מחלת נפש כזו או אחרת, אלא על חוסר אהבה וזיקה מדינה.

 

אלו שיוצאים מהצבא בגלל חישוב של "ביזבוז" זמן, פשוט מפספסים את הנקודה, השאלה היא לא של רווחיות או תרומה לקריירה האישית, אלא על זיקה ואהבה אמיתית למדינה.

 

מי שלא עשה שירות צבאי, לא מילא את חובתו לחברה הישראלית ולא עבר את החוויה הציונית האמיתית כאזרח ישראלי.

 

בקיצור חסר משהו למשתמטים, חסר את הניצוץ הזה שיש בלב של כל יהודי ציוני שמתרגש לראות את הדגל מתנוסס מעלה.

 

(אמרתי יהודי, אבל לא שכחתי את הדרוזים והבדואים שגם כן גאים להיות אזרחי מדינת ישראל ומשרתים בצבא).

פורסם
עמית, יש לי כמה בעיות עם מה שאתה כותב.

 

1) אם אתה באמת חושב שהעובדה שאני לא מסוגל להתנהל ברפש של אנשים אחרים או להשתמש במחשב עם בן אדם אחר שנוגע לעצמו בביצים ומשתעל לי על המקלדת זה עושה אותי בן אדם שלא יכול לנהוג, אתה טועה מאוד!

 

לא אמרתי שאתה לא יכול לנהוג, אני בטוח שאתה ספציפית יכול, אבל אתה ציינת שיש כאלו שמסוגלים לנהוג, ויש חולי נפש שיצאו מהצבא במירמה, ויש לשלוח אותם לשיעורי אזרחות,שלא יעזרו להם בנהיגה בשפיות על מכונית שהורגת אנשים כל יום בכביש, לכן הצעתי שכל מי שיוצא על סעיף נפשי, תיבחן בצורה מקצועית היכולת שלו לנהוג, אתה לא חושב שזה הוגן?

אתה מסכים שיש חולי נפש שלא כדאי לתת להם רשיון? אם התשובה לזה היא כן, כדאי שמישהו יבדוק אותם.

 

2) לצאת מהצבא זה לא תמיד "מטעמי נוחות". אותי למשל הכריחו ונתנו לי שתי אלטרנטיבות: כלא או שחרור על קב"ן.

 

3) אם אתה מתכוון אלי בקטע של ניצול המדינה ועליה לארץ למטרות כלכליות אז אני נעלב מאוד. אני עליתי מצרכים אידיאולוגיים ואכלתי חרא במשך המון זמן כשיכולתי להישאר בבריכה שלי בבית בצ'ילה ולנהוג כל יום על מרצדס.

 

באמת שלא התכוונתי אליך בקטע של ניצול המדינה, אני כמעט בטוח שקראתי תגובה כזו בשרשור הזה, בוודאות לא שלך,כשאמצא אותה אשלח לך אותה בפרטי, יכול להיות שזה משרשור אידיאולוגיה אחר שנפתח לא מזמן.

וסתם לידע כללי, העליה לארץ בעשור או שניים האחרונים היא ממש לא אכילת חרא, יחסית לאלו שעלו לפני קום המדינה , או אפילו קצת אחריה, שמעתי סיפורים ממקור ראשון על רעב ומחסור במצרכים בסיסיים כמו נעליים וביגוד, ואף אחד לא התלונן או ביקש נדבות מאירגונים, שלא נדבר על סל עליה ודברים מהסוג הזה.

אנשים עלו לכאן בלי כלום, ובנו את עצמם מאפס במעברות, חלקם וחלק מצאצאיהם אגב, מצויים כיום במצב כספי הרבה יותר קשה מאשר מצבם של חלק מהעולים שעלו לארץ מאז שנות ה 90 ועד היום.

 

 

4) אם הצבא היה מתייחס לחיילים יותר ולא מאפשר שחיתויות כמו אלו שאני ראיתי ודואג לצרכים של החיילים (צורך בסיסי כמו היגיינה ואוכל סביר, או למשל לא לישון עם עכברושים בחדר) אז כל המערכת הייתה פועלת יותר טוב. אם היו עושים כללים ברורים שקשורים לאלמנט האנושי, כמו בקרב הג'ובניקים למנוע "טחינת צעירות", כולם היו יותר שמחים. אנשים כמוני הגיעו עם דרגת סמל ליחידה כלשהי אבל בגלל שהם הגיעו אחרונים הם אלו שטחנו צעירות. למה שאני אטפל ב10 תיקים בזמן שמישהו שיותר זמן ממני שם מגרד את הביצים כל היום? רק שתדעו שמאותה מחלקה של 13 איש 3 יצאו על קב"ן באותו חודש.

 

תראה לגבי טחינת צעירות ודברים מהסוג הזה, כולנו עברנו את זה, אני זוכר שאצלנו ביחידה זה התבטא בצורה חריפה גם ביציאות הביתה, אבל זה מחזורי, וזה חלק מהנורמות שמקובלות בצבא, אתה לא יכול להגיד שזה מה שגרם לך לעזוב את הצבא.

מה היה קורה אם כולם היו עוזבים את הצבא בגלל שיש בו היררכיה לא הוגנת, ואנשים שמחלקים פקודות?

גם אני מאד שנאתי את כל עניין המשמעת לפעמים, וקרו לי הרבה מקרים שפגעו בבריאות שלי,כולל אחד מאד מפורסם ומתוקשר שהגיע למצ"ח ולעיתונות. אבל לא חשבתי לרגע לפרוש מהצבא, אלא אני והצוות שלי נאבקנו במח"ט ובקצינים שלו , כדי שלא יטייחו את כל מה שקרה לנו.

במקום לעודד חבר'ה צעירים להשתמט ולרשום בפורום כמה הצבא גרוע עוד לפני שהגיעו אליו, היה יותר הוגן אם היית מנסה להיאבק בצורה חכמה בכל אותם קשיים שנתקלת בהם, כדי להפוך בעצמך את הצבא למקום יותר טוב, או לפחות לתת להם טיפים איך להתמודד עם מה שעברת, כי אני בטוח שאתה לא רוצה שצה"ל ימחק, ושאף אחד לא ישלח את ילדיו לשם.

אני מקווה שאתה מסכים שאני ואתה כבר לא נהיה כאן אם זה יקרה.

הצבא (לפחות איפה שאני ראיתי ובקרב הג'ובניקים) הוא גוף מגעיל, מושחת, מעוות, לא פרודוקטיבי ולא יעיל, שבו יש המון אנשים שעושים דברים שלא קשורים אליהם או אפילו לצרכים של הצבא.

 

יש המון מה לשפר שם, ועד שלא יתקנו את זה ולא יתחילו להתנהג כמו בני אדם אני לא אעז לשלוח לשם את הילדים שלי.

 

אם זה היה צבא מקצועי אז בסדר, אבל מה שקורה שם והיחס לחיילים הוא מזעזע. אני התגייסתי בגיל 20 והיה ילד אידיוט בן 19 בדרגת סג"ם שגרם לי להתחרפן וכמעט לירות עליו ברגע כלשהו. אם הוא רק היה יודע...

 

אני לא אומר שזה בסדר להשתמט אבל צריך להבין שזה לא אותו הצה"ל שהיה פעם ושכיום מה שצריך זה צבא שמתקדם עם הזמן ולא עושה הכל בצורה עקומה לגמרי.

 

(שוב, אני מדבר על מקומות עם ג'ובניקים, ואני מדבר על ההתייחסות של המערכת ומה שהיא עושה, ולא לעובדה שמישהו הוא ג'ובניק או לא. אני הייתי ג'ובניק בגלל בעיות גב ואסתמה).

הכל בידידות.

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק

פורסם

תגידו לי, הייתם מעדיפים לשבת בעמדת שמירה עם אחד שמלטף M-16 דרוך עם המילים "הגאולה קרבה..."?



או לישון בחדש עם מישהו שחושב שאתם נקניקיה?

או להיות מפקד של חייל שחותך לעצמו את הוורידים כל שני וחמישי?

 

יש סיבה שכל כך קל לצאת על קב"ן מהצבא. ותאמינו לי, עדיף שאנשים שפויים יצאו במרמה מאשר אם יגייסו חולי נפש אמיתיים.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

ברור שיש אחוז מסויים עם בעיות נפש אמיתיות, יתכן אפילו שהתחילו במהלך השירות הצבאי, אבל הרוב נורמטיביים לחלוטין והשתמטותם נובעת מחוסר מוטיבציה או אהבה למדינה.

פורסם

"אל תשאל מה המדינה יכולה לעשות בשבילך, תשאל מה אתה יכול לעשות למען מדינתך" (קנדי)

 

אני חושב שהמשפט הזה מבטא את הכל.

 

יש את הציוניים האמיתיים שנאמנים למדינה, ויעשו הכל בשבילה.

ויש את אוכלי החינם, שרק נהנים ולא תורמים.

 

יאיר.

Subaru Outback 2.5

גם כשהכביש נגמר...

פורסם

הדעות שלי בפעם אני מקווה שהאחרונה (כי נשבר לי מהשרשור הזה)

 

1) לאוכלי חינם - עונש!

 

2) לחולי נפש שלא יכולים לנהוג - שלילה!

 

3) לאלו שלא יכולים להיות בצבא אבל כן יכולים לנהוג - "לא לעשות כלום אבל לתחקר בכל מקרה".

 

 

אם היו מתחקרים אותי והייתי יכול לסמוך עליהם אז הייתי בא בלי שום בעיה. הבעיה היא שאני לא סומך על המערכת הצבאית שתחליט דברים נכונים.

 

אני בכל אופן מהאחרונים שהצבא ידפוק כי את שלי נתתי, הייתי חייל למופת רוב הזמן ונתתי שנתיים. השתחררתי רק 4 חודשים לפני הזמן והתגייסתי עם כל המוטיבציה.

 

אותי אי אפשר להאשים באכילת חינם או ניצול. אני אוהב את המדינה הזאת ועשיתי את החלק שלי.


×
×
  • תוכן חדש...