Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6715 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לavisofy

אתה מדבר שטויות.

אפשר גם אפשר לשרת בצה"ל עם ערכי הדת והתורה. יש לך כיום כמה גדודים שבהם אין כל בעיה לקיים אורח חיים דתי.

אני לומד במכינה קדם צבאית, אני דתי ואני רוצה להישאר דתי. אני יודע טוב מאוד שבצבא קשה להישאר דתי, אבל כיום הצבא מכיר בנו, ויודע טוב מאוד שאנחנו לוחמים טוב לא פחות מהחילוניים. ולכן הצבא הקים את הרבנות הצבאית, נתן הוראה למפקדים להתיר לנו להתפלל, לבקש מדריכים במקום מדריכות ועוד אלף דברים אחרים.

הדרך הקלה ביותר היא פשוט להגיד "צבא של עוכרי תורה" וללכת הביתה. אני מצטער, אבל אני מוכן להקריב מעצמי בשביל שנוכל לחיות פה בשקט, ולכן גם אם הממשלה לא לרוחי וטעמי, אני לא יישבר וילך הביתה, אני ילחם ויתפלל לימים טובים יותר. אין מה לעשות, ומדינה לא בונים ביום אחד. המדינה שלנו "חוגגת" כבר 60 שנה של התמדה ולחימה מתמשכת בערביי האיזור, וממש כואב לי להגיד שההשתמטות לא עושה טוב לצבא ואני חושב שבקצב הזה אנחנו לא נגיע רחוק.

לסמוך על הנס אי-אפשר, וגם להישאר בישיבה וללמוד תורה כל היום אי-אפשר. צריך לדעת מתי לעשות הפסקה וללכת לקיים את אחת המצוות החשובות ביותר "מצוות יישוב הארץ והגנה על תושביה". ארץ ישראל היא ערך עליון, ובלעדיי "הכופרים" הציונים שעלו לפה מאירופה שנינו לא היינו חיים פה. אם רק היית יודע להוקיר אותם כמו הרב קוק ז"ל (שקרא לציונים "קדושי ישראל" על עצם זה שהם באו לפה ובזיעת אפם הקימו את מדינת ישראל) דברייך היו נשמעים אחרת.

 

דרך אגב,

החשמל שזורם בביתך, או האוטובוסים שנוסעים מתחת לבית שלך, או המים שאתה שותה. כל אלה בזכות אותם ציוניים שעמלו על הקמת המדינה שלנו. חבל שהכרת תודה לאותם אנשים לא נמצאת בלקסיקון שלך.

 

יאיר.

 

יאיר

לגבי כל החלק הראשון של דבריך אין עוררין, ואף אני הדגשתי בהודעתי השנייה באשכול כי מבחינת דת - אין לצבא שום בעיה בגדודים המיועדים לכך (נח"ל חרדי ודומיו), ולמעט הסטיגמה אין שום מניעה לבחורים ללא מסגרת לשרת בצבא.

את הגם צודק שאי אפשר לסמוך על הנס, אך כידוע לך היהדות החדרית ניסתה לנצל את האפשרות של "דרכא אחרינא" http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%93%D7%94_%D7%94%D7%90%D7%9F . בכל אופן, הטענה הנ"ל אינה נימוק לסיכון חיי שלא ע"מ להגן על יהודים, אלא למטרות חסרות ערך וכמו כן הפקדתם בידי אינשי דלא מעלי. עלי, ועל כל אחד שרואה את המצב כפי שתיארתי (אין לדיין אלא מה שעיניו רואות. זוכר?) מוטל איסור להפקיד את ביטחונו וחייו בדיד הגורמים המנהיגים כיום את המערכת הצבאית והמדינית של המדינה.

לגבי הכרת הטוב על החשמל והמים - הכתרת הטוב שלי היא בתשלום המיסים והחשבונות המנופחים, כך שזהו ביזנס ולא גמ"ח, ולכן אינני רואה צורך ביותר מכך.

ועוד נקודה חשובה - אינני מדבר על הציונים של פעם - בעלי האידאולוגיה והמטרות - הם עברו ונכחדו מן העולם, או לכל הפחות מן השלטון וההנהגה. איני הכרתי אותם ולכן אינני רואה את עצמי סמכותי ומודע מספיק לנהל דיון אודותם. אני מדבר על ההנהגה הבכירה של היום - המחרק מהם ומהציונים שבנו את המדינה הוא כמרחק שמים וארץ. אני מאמין כי במידה ואתה חי במדינה אין צורך להסביר לך למה אני רואה אותם באור שכזה. אני מאמין כי לנסוע בירידות של הקסטל עם ברקס לא תקין בסוסיתא מתפרקת יהיה סיכון לא פחות מוצדק מאשר לדוקמא, כניסה ללבנון בשני ימי המחלמה האחרונים, שלגנוב מזקנה עיוורת את התיק עם קצבת הזקנה לא פחות הוגן מאשר לזרוק את תושבי הגוש ועמונה (שהם הם היו הציונים האמיתיים האחרונים במדינה) מבתיהם ככלבים ולהשאירם מופקרים עד היום. ועוד לא נגעתי בסוגיית ילדי טהרן, עולי תימן וצפון אפריקה, מו" הסוכנות עם היינריך הימלר ושאר הפשעים שלה נגד העם היהודי.

 

בכתבי הרב קוק זצ"ל, דרך אגב ולידיעתך, מובא כי השאיפה שלו היא לבנות גשר בין העולם החילוני לעולם היהדות האוטנטית ע"מ שהחילונים יחצו אותו. במידה ותוך 50 שנה זה לא יקרה הרי שהוא מודה בטעות דרכו. אני שמעתי מהרבה מאד אנשים, ואני עוסק בין השאר בקירוב, כי אנשים התקרבו בזכות שהכירו חרדי מקרוב וראו שהוא אדם טוב וישר ולא שווארצע חיה כפי שמציגים בתקשורת. עוד לא שמעתי סיפור כזה אפילו לא פעם אחת על מיזרוחניקים. את ריקוד ה"מה יפית" הם אומנם מבצעים באופן מושלם, אך משום מה הגשר נחצה בכיוון ההפוך. אולי החרד"לניקים עדיין מקיימים את חזון הרב קוק זצ"ל. השאר הולכים רק בכוון ההפוך.

 

שבוע טוב וישר כח.

  • תגובות 141
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני מתגייס בעוד חצי שנה +- ואני בחיים לא חשבתי להשתמט מהצבא למרות הדעות החלוקות בבית .

אבל הדילמה שלי היא אם ללכת לקרבי , שראינו מה קרה במלחמה האחרונה , או להיות ג'ובניק שלא עושה כלום ולהעביר 3 שנים בשעמום , לבנתיים אני חושב על משהו בין לבין ... חשבתי על מג"ב, או שירות בתי הסוהר (כמובן בכלא של אסירים ביטוחוניים)

פורסם

קודם כל מי שייצא מסיבה נפשית מהצבא, באמת צריך הגביל אותו ולהקשות עליו את החיים , מה לעשות הוא אמר שהוא טמבל ודפוק ושיחק אותה שקשה לו , אז אחד כזה לא יכול להתמודד עם הלחץ שאנשים משוגעים חותכים אותך במהירות 120, ושדופקים לך ברקסים פיתאומיים, בקיצור אדם כזה לא יכול לתפקד במצבים מסוכנים שנהג יכול להיקלע אליהם, זו דרך מסויימת לראות את הדברים.

אזרח שלא התגייס ויצא על 21 נפשי צריך לעבור טיפולים נפשיים, ומעקב רפואי עד שייחלים במידה ולא הוא יועבר לבית חולים פסיכיאטרי ויטופל שם . תסכימו איתי שאדם כזה שמסתובב חופשי במועדון בילוי או סתם ברחוב יכול להתחרפן פיתאום או לקבל ג'ננה או שבאמצע היום הוא חוטף קריז על מישהו וקורע לו את הצורה עם סכין .או שסתם ינסה להתאבד , בקיצור הוא טען בפני הקב"ן שהוא מעורער בנפשו או משהו בסגנון, הוא צריך טיפול, אם בחברת אנשים כמו בצה"ל הוא לא מסוגל להסתדר, ולשרוד אז חבל על הזמן מה הוא חושב שבאזרחות יותר קל???? האזרחות בזמן התיכון והאזרחות אחרי הצבא הם אחרות , חובות שצריך לעמוד בהם העולם של האדם משתנה מקצה לקצה.

אחרי שהבחורצ'יק שלנו יטופל בעזרת פסיכיאטר , ויחלים הוא יאלץ להתגייס לצבא,

אפשר לשקול מקרים חריגים של התנדבות לצה"ל באותם תנאים או להקל במעט על אותם אנשים שלא יכולים להתגייס עקב בעיות רפואיות.

 

 

מצד שני

יש את הקטע הדבילי והאווילי שנותנים לחייל 365 שקל ואם הוא מקבל דרגה אז זה עוד שקל למשכורת , ה נראה לי ביזיוני לחלוטין, ואי אפשר לתת לבן אדם להתקיים מסכום כסף כזה מה לעשות לא כל הכסף אמור ללכת לבילויים יש עוד הוצאות מעבר, למה חייל שעשה י"ד צריך להתגייס לאכול חרא בשירות תומך לחימה, יציאות של קרבי, לשרת באיזה טייסת או על איזה סטי"ל ולעשות תורנות רס"ר או מטבח שאיזה ערסוות לא מפותח שקטן ממנו בשנתיים יגיד לו מה לעשות ועוד בצורה מגעילה, והערסואת הזה מקבל אותה משכורת כמו שלו, עושה עשירית מהעבודה שהחייל הזה עושה, יוצא יותר טוב ממנו , ועושה חיים.

 

אז בא נחשוב רגע, אותו חיילצ'יק שעה י"ד ילך וימישך מהנדס הוא יסיים בגיל 22 בערך יעבוד וירוויח כסף , למה הוא צריך לעבור את חוסר היחס המסריח הזה,

מה גם שעובדי מטבח ורס"ר הם לא עושים שום תורנות שום שמירה שם אבט"ש, יוצאים או יומיות בלי שום שבת או שבוע שבוע יומיות. ואותו טכנאי טוחן חצאים עם אפטר מצ'וקמק .

 

חייל קרבי מקבל 600 ש"ח כי הוא בסיכון, אבל העתודאים והחיילים שבמערךך הטכני טוחנים לא פחות שעות על גבי שעות עבודה על מסוקים עבודה פיזית, והם לא נספרים בכלל הם אפסים סמרטוטים, פשוט כלום, אבל חייל קרבי זה כבוד זה לצאת עם כבוד הבייתה , זה משכורת טובה בהרבה, אני לא בא להשות בצורה מגעילה, פשוט אנשים שוכחים שיש את מערך האחזקה והטכנאים

לדוגמה ששומעים בחדשות שסיירת מטכ"ל חיסלה מבוקש ישר כולם אומרים פיששששש איזה גברים וואלה גברים , ששומעים שמסוק של צה"ל הוריד מכונית תופת ישר מתלהבים ואומרים וואי הטייס טס והיה ער כל הלילה מסכן, אבל מאחורי הטייס והמסוק עומדות מערכות אלקטרוניקה שמי מטפל בהם????? מערך האחזקה הטכנאים, ומי מקבל את המשכורת הכי נמוכה משלושת סוגי החילים האלה הטכנאים , ומי עובד הכי קשה????

כווולם. אז למה להפלות???? למה לא לתת משכורת בהתאם, למה לא לתגמל בהתאם?

 

ובעניין הרפואה, הצבא מתעלם מבעיות רפואיות של חיילים, הייתה אצלנו בבסיס הוראה שכל הפטורים למינהם מבוטלים, וכולם צריכים לצאת לאבט"ש , ולעשות שמירות.

היה כזה בלאגאן, וכל זה למה??? כי המערכת מטומטמת ולא יודעת להבחין בין מתחזה לבין אחד שיש לו בעיה. אם הרופא לא מסוגל לאבחן בעיות ולדעת מי מתחזה ומי לא אז חבל מאוד וכישורי הרפואה שלו עומדים בספק.

 

יש גם את הקטע של "דווקא "בצבא, . לדוגמא :בעניין יציאות יש בסיסים (לא כולם) שהמפקדים שם , יהיו קשים עם החיילים , לא די שהם סוגרים חצאים ועם אפטר מצ'וקמק אלא גם כשהם יוצאים והם גרים בקרבת הבסיס הם לא ישחררו אותם קצת מוקדם או כשהם סוגרים שבת אז לא ישחררו אותם מוקדם אלא הם ישארו עד הדקה 99 בשביל הפרנציפ.

 

זה כבר לא בא בקטע של חינוך ומשמעת ולצאת בזמן אלא ממש בדווקא, יציאות הולכים כמו פלס לא משנה כמה החייל משקיע , ואם כבר משחררים בלארג'יות אז מתחשבנים איתו על זה ומזכירים לו את זה בפעם הבאה,

בקיצור יש הרבה חרא במערכת ובמקום לטפל בזה ולצ'פר חילים, ולהעריך אותם קצת יותר ולעודד מוטיבציה, הם מנסים לשמור את הדרך המטומטמת ולנסות לטפל בבעיה בצורה עודד יותר מטומטמת.

אני חושב שאם המשכורת תיהיה קצת טובה יותר ויהיה לחייל לאן לשאוף ולאן להגיע המצב יהיה טוב יותר,

דוגמא נוספת ואחרונה: לא נותנים לחייל לצאת לקצונה אם הנתונים של הקב"א לא מתאימים, מתייחסים לתוצאות של המבחנים שהחייל עשה בגיל 17 וחצי לאורף כל שירותו, ומונעים ממנו לצאת לקצונה, מה לעשות הוא היה טיפש ולא העריך נכון את המבחנים וזלזל , אז זו סיבה לדפוק אותו???? אין מצב לשפר את הציונים, אם חייל זלזל ,ובמהלך השירות הבין שהוא טעה ורוצה לשפר את זה , בכדי לצאת לקצונה זה פשוט בלתי אפשרי. אז הוא נשבר מתייאש וכל המוטיבציה יורדת, וכל זה בשביל מה??? מבחן מטומטם שהוא עשה לפני 3 שנים?????? הצבא אמור לשנות אנשים, אז עכשיו הוא לא מאמין באותו חייל? והוא מתייחס אליו כפי שהוא היה עוד לפני הגיוס??

 

זה מסביר גם את מה ששמעתי בשדה דב בבקומ של חייל האוויר, משפטים בסגנון הבא:

" אני רוצה חמש תשע יומיות לא אכפת לי התפקיד" "אני רוצה יומיות " "אם שולחים אותי לטכני אני יוצא מהצבא" "אם לא נותנים לי נהג בוס אני הולך לקב"ן"

"אם לא נותנים לי קיריה אני נהיה נפקד" " עזוב יא דפוק חודשיים בכלא ותצא על אי התאמה זה לא כמו נפשי"

"עזוב יא דפוק תעשה תאונה בכוונה זה מה שדוד שלי עשה"

וזה עוד דיבורים עדינים...

אין לאנשים שאיפות , כי גם התגמול לא הולם. ונוסף לכך זה החינוך הדפוק שהם מקבלים בבית

 

זה גם דבר שכדאי לשנות ולקחת לתשומת הלב

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

פורסם

רואים שלא קראת את כל השרשור ולא התייחסת לטיעוני הנגד.

כבר הצלחנו להגיע להסכמה (בערך) שלא כל מי שיוצא מהצבא על נפשי הוא אוכל חינם או חולה נפש.

 

לגבי "החינוך הדפוק שנותנים בבית", זה אולי נכון בקרב האנשים שאתה מכיר אבל לא תקף לכולם.

 

יש אנשים שבאים לארץ במיוחד להתגייס ועם ערכים נכונים.

 

ברור שיש גם חארות שלא רוצים להתגייס אבל זה כבר נושא אחר.

פורסם
אני מתגייס בעוד חצי שנה +- ואני בחיים לא חשבתי להשתמט מהצבא למרות הדעות החלוקות בבית .

אבל הדילמה שלי היא אם ללכת לקרבי , שראינו מה קרה במלחמה האחרונה , או להיות ג'ובניק שלא עושה כלום ולהעביר 3 שנים בשעמום , לבנתיים אני חושב על משהו בין לבין ... חשבתי על מג"ב, או שירות בתי הסוהר (כמובן בכלא של אסירים ביטוחוניים)

גם אני באותה דילמה.

אני מתגייס בעוד שנה וחצי, מצד אחד בבית מפחדים שאני אלך לקרבי (פרופיל 97) ומצד שני אני רוצה ללכת לקרבי.

להשתמט- הרעיון לא עלה בדעתי אף פעם! ואם חשבתי על זה, אז רק ככה: "אני בחיים לא אעשה משהו בשביל להשתמט או לקבל פרופיל 21".

מצד אחד אפשר רק לשמור כל היום (באסה רצח) ומצד שני אפשר להיות בקרבי ולסכן את עצמך.

 

בעזרת השם הכל יהיה טוב!

Kia Sportage, 2014 

 

פורסם
רואים שלא קראת את כל השרשור ולא התייחסת לטיעוני הנגד.

 

לגבי "החינוך הדפוק שנותנים בבית", זה אולי נכון בקרב האנשים שאתה מכיר אבל לא תקף לכולם.

 

.

 

רואים שאתה לא ממש התעמקת בכל מה שטרחתי לכתוב, וקראת בקושי את הפיסקה הרשאונה.

נקודה חשובה ממה שהעלתי זה התגמול והיחס שמקבלים החיילים, תקרא שוב היטב את מה שכתבתי, אולי תצליח להבין למה התכוונתי.

 

ולגבי "החינוך הדפוק" , אחרי שתשב עם אנשים יום יום במשך שבועיים, עד שתקבל את ההצבה שלך, או לדעת לאן אתה הולך,

ותשמע את מה שהם אומרים ואת איך שהם אומרים את זה ובעצם מה השאיפות שלהם מהצבא, אתה תבין שאלה בעצם אנשים שלא ממש מתים על הרעיון שהם עכשיו גוייסו, ומחפשים את התפקיד הכי "שוק " ו"שכונה" ואת ההצבה שהכי אפשר לעשות שם "בית *ונות"

מה לעשות הם לא ילכו לקרבי, הם יהיו ג'ובניקים, אז לפחות שיעשו שירות שכונה. זה הרעיון המרכזי של כל הסיפורים ששמעתי מהאנשים, שם.

ובקשר למתנדבים, זה מראה על חינוך שהם קיבלו בבית, תראה כמה תועלת יביא חייל שמתנדב מרצונו , וכמה תועלת יביא סתם ג'ובניק ממורמר שסופר את השניות עד השעה חמש

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .


×
×
  • תוכן חדש...