Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיטרואן GSA - שיפוץ


odednn
שימו לב! השרשור הזה בן 2458 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 351
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כל הכבוד! עם הסיבוב הראשון על הרכב המשופץ, ישכחו כל הקשיים שבדרך....

תורת היחסות, מיוחסת לאלברט איינשטיין. ההסבר, שלי!

לפני שאתה עונה "חרא" לשאלה, מה שלומך, חשוב רגע מה זה "חרא", בשביל בן אדם שסובל מעצירות!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש, או היה לפחות, בירושליים GS סטיישן (לא GSA- דווקא GS, הדגם הראשון), שעדיין בשימוש, ונראה די סביר! מעניין, אם עדיין קיים- ראיתי אותו לדעתי לפחות לפני שנה, ופעמיים!

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש, או היה לפחות, בירושליים GS סטיישן (לא GSA- דווקא GS, הדגם הראשון), שעדיין בשימוש, ונראה די סביר! מעניין, אם עדיין קיים- ראיתי אותו לדעתי לפחות לפני שנה, ופעמיים!

 

אחת צהובה הסתובבה עד לא מזמן אבל נעלמה לי מהרשתית...חבל!

גם אני אוהב את ה-GS יותר מה-GSA אוטו למופרעים....כמוני!-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

...הקורקטור האחורי - מכוון גובה הידראולי - שזורק שמן לבומבות האחוריות וממנו לברקסים האחוריים בעת הצורך.

יש כאן פטנט נחמד וחכם - הבלמים הקדמיים מופעלים על ידי לחץ הידראולי מהמאגר הראשי, אבל האחוריים מופעלים ע"י לחץ שמגיע מהבומבות האחוריות.

ככל שהמשקל על הציר האחורי גדול יותר (נוסעים כבדים במושב האחורי ו\או מטען רב), הרכב שוקע. וסת הגובה מזהה זאת ומגביר את הלחץ במתלה האחורי כדי להחזירו לגובה המתאים.

 

מכיוון שהבלמים האחוריים מוזנים מהמתלה האחורי, ככל שהמשקל המונח עליו רב יותר, כך עוצמת הבלימה מאחור גדלה (ללא סיכון לנעילה מוקדמת של הגלגלים האחוריים, בגלל תוספת המשקל).

 

נחמד, לא ? :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שנים שהיצרן הזה היה חדשני ומיוחד מכל הבחינות, דומה כי מהנדסיו לקחו כמה וכמה צעדים קדימה בשעת התיכנון והביצוע.

הצרה הגדולה ביותר שלהם, שהרכבים האלה הקדימו את זמנם, אין ויכוח על הנחיצות והיכולת, אבל במבחן התוצאה דומה כי נכשלו

המערכות היו יקרות ומורכבות, והצריכו טיפול והשגחה מתאים, שייקר את החיים במחיצת הרכב, איכות החומרים היתה ירודה משתי סיבות, האחת הוזלת מחיר הרכב אחרי הכנסת המערכות היקרות והשניה שבתקופה ההיא זה מה שידעו לעשות, מכונאים שלא הכירו את הרכב על בוריו גרמו לו יותר נזק מתועלת, וברכב זה מי שלא הקפיד והחמיר אם הוראות היצרן שילם מחיר כבד!

נהיגה (מה לעשות זה בעיקר מה שמעניין אותי איישית ברכב) ברכבים אלה כשהיו חדשים, היתה חוייה מעולם אחר, אבל מהר מאוד נאלצת לשלם את המחיר!

לשמחתי צברתי מספיק שנות חיים בכדי להינות מהסיטרואן כשהיתה חדשה ונוצצת, חויית הנהיגה בה זכורה לי היטב, והגימיקים החביבים יותר וחביבים פחות עדיין משדרים לי זכרונות נעימים.

 

אפילו בחברה עצמה הבינו שהכיוון העכשיווי הוא פשטות אמינות ומחיר זול ברכישה ובאחזקה, בכדי להיות משמעותיים בשוק הרכב

המיזוג עם חברות אחרות, גרם להם לאבד את המיוחדות המקוריות והמחשבה מחוץ לקופסה, ולישור קו משמים עם יצרני הרכב האחרים.

 

הייתי שמח לפגוש את מהנדסי ומתכנני ה- GSA ה-DS ה-XM וה-CX לשיחה עם קוראסון וקוניאק צרפתי משובח...רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נחמד מאד. גם בds עצמת הבלימה מאחור משתנה בהתאם למישקל מאחור, אלא שבds הדבר מתבצע אחרת.

(לך תסביר את זה לבחן)

אריה

 

 

זה ה"פטנט", שבשימוש בכל המשאיות עם הבלמים הפנאומטיים- ככל, שהמשקל עולה- עולה עוצמת הבלימה מאחורה! יש חיישן מיוחד, שמודד את המרחק בין הסרן לשלדה, ככל, שמהרחק קטן (יותר משקל)- ככה ניתן יותר לחץ אוויר! אחרת, או, שמשאית ריקה הייתה זורקת את התחת כל הזמן, או שלא הייתה עוצרת עמוסה...

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ה"פטנט", שבשימוש בכל המשאיות עם הבלמים הפנאומטיים- ככל, שהמשקל עולה- עולה עוצמת הבלימה מאחורה! יש חיישן מיוחד, שמודד את המרחק בין הסרן לשלדה, ככל, שמהרחק קטן (יותר משקל)- ככה ניתן יותר לחץ אוויר! אחרת, או, שמשאית ריקה הייתה זורקת את התחת כל הזמן, או שלא הייתה עוצרת עמוסה...

אתה מתכוון לוסת עומס בלימה. ככול שמועמס יותר משקל על הסרן, האחרון מתקרב לשלדה ומחובר אליה על ידי מוט. המוט בצידו השני מסובב גל זיזים בתוך השסתום הנותן את היחסיות של לחץ האויר. רק במכונות החדשות החלו להכנס לאחרונה (בערך משנת 2000) חיישנים המודדים את השינוי האקסצנטרי והופכים אותו לאות חשמלי. האחרון משודר למוח ה- EBS ולפיו מתוגבר לחץ האויר. אגב, ה"פטנט" הזה ענטיקה וקיים בכול אוטו פרטי רק בצורה הידראולית, כמובן, מאז ומתמיד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהוג לומר שהסיטרואן "הקדים " את זמנו. נישמע טוב, אבל לדעתי לא כל כך נכון. ואני אומר זאת כחולה סיטרואן.

הטרקסיון אכן היה מהפכני והביא לעולם את ההנעה הקידמית. מה שפחות ידוע הוא שבטרקסיון נעשה שימוש במוטות פיתול ובשרוול לבוכנות המנוע. היה בכך חידוש.

גם הds היה חדשני ופורץ דרך. אלא....וכאן אני חולק על הדעה הרווחת.

המערכות ההידראוליות של ה ds אם כי מורכבות, הטכנולוגיה היא בסופו של דבר די פשוטה. קשה מאד ליצר מוצר פשוט, קל מאד לעשות את זה מסובך. ובds זה ממש מסובך.

לפיכך לא פלא שהציבור העדיף סוברו למשל, זול, אמין, פשוט לתחזוקה. אפשר להשוות זאת לתעשית השעונים בשוויץ.

פעם יצרו שעונים טובים ויקרים. "דוקסה"?? מעט אנשים יכלו לקנות מעט שעונים יקרים.

באו היפנים, ויצרו שעונים טובים וזולים ואמינים, והיכו את תעשית השעונים השויצרית. הציבור העדיף שעוני קסיו.

ובזה הם איחרו את זמנם.

אין בכל אלה לפגום באהבתי לסיטרואן, למרות שלא פעם אני מקלל את "זוללי הצפרדעים" כשצריך להגיע לאיזה בורג ועל מנת לעשות זאת יש לגדל זרועות של תמנון.

אריה

טרקסיון55

ds72

sm72

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור חולה סיטרואן אני יכול להגיד בדיוק אותו דבר

בתור מישהו שממש ממש לא אוהב יפניות ובטח שלא סובארו,בית שימושי ומאזדה חבל לי נורא שזה מה שהצרפתים עשו לעצמם.

היו לי BX,ZX ועכשיו C4 כולן יד ראשונה במשך הרבה שנים ככה שיש לי קצת מושג במכוניות האלה.

הBX מבחינת אמינות בלי להגזים זה אוטו נורא לדעתי אחד הגרועים שהיו בארץ.

לא פלא שהן נעלמו לחלוטין כמעט,לאף אחד שהוא לא מבוסס אין אפשרות להחזיק אוטו כזה,פשוט תקלות בלי הפסקה ובלאי עצום.

וזה לא בגלל מוסכניק חאפר ,אני טיפלתי תמיד רק במוסכים מקצועיים בלי לחסוך.

הדבר העיקרי שהפיל את הBX זה המערכת ההידראולית שלדעתי זה גם דבר ממש מיותר,הZX עם מע' מתלים של פיז'ו זה רכב פשוט מעולה והרבה הרבה יותר טוב מהBX .

חבל מאוד שלא הייתה בBX מע' מתלים של 305 או 405 -אם זה היה קורה לדעתי עד היום היו המון BX בכבישים כמו שיש סובארו ישנות.

כל הצרות האחרות בBX ויש הרבה ממש לא חסר הן קטנות ואפילו לא משמעותיות ליד הצרות ההידראוליות.

וזאת הסיבה העיקרית שזרקו את המכוניות האלה.

אולי מישהו פה יעשה פרוייקט פעם ויסב BX למע' מתלים נורמלית של פיז'ו

ודרך אגב אם תשימו לב מה שקורה היום עם הקסנטיות דומה למה שקרה לBX לפני 6 או 7 שנים ומאותה סיבה-חבל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם ב-SM היה 'פטנט' של בלימה לפי משקל אלא שב-SM זה היה לכל 4 הגלגלים- מה שאומר שהיתה חלוקה לכל הגלגלים לפי העומס המחולק.

 

דרך אגב לפני כמה שנים היתה לנו BX והיא לא היתה שיא האמינות אבל היא גם לא התקלקלה כל הזמן. למעשה הסיבה שהחלפנו אותה היתה צריכת דלק מזוויעה. בארץ לא ידעו לטפל ברכב הזה וחשבו שהוא דומה לסובארו או לטויוטה שאפשר לקצר בו תהליכים והוא יספוג את זה אבל זה לא רך. BX זה הוא רכב שדורש אהבה וידע רב.

CITROEN C4- זה שאתה טיפלת ברכב במוסך מורשה כל הזמן זה לא אומר שהמוסכניקים יודעים מה הם עושים. יש שם הרבה שלא יודעים שהם מתעסקים בסיטרואן.

לנו יש קסנטיה ולמעשה רק צריך לבדוק אותה באופן קבוע ולבצע טיפולים בזמן ואז יש לה אמינות מעולה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שניכם, למרות חיבתכם הרבה למותג, חוטאים בהכללות שגויות.

 

המערכת ההידרופנאומטית ב- BX היא העתק כמעט 1:1 של המערכת שב- DS, ב-SM, ב- CX, ב- GS/A ובקסנטיה.

 

מדובר במערכת אמינה ביותר, והאינדיקציה הטובה ביותר לכך היא כמות השינויים הזעירה שבוצעה בתכנון הבסיסי של רכיביה השונים (ווסתי גובה, מחלקי לחץ, משאבה וכיוב') לאורך כמעט 50 שנה (מאז הוצגה בשלהי חייה של הטרקסיון אוונט ועד שהוחלפה ב- 2001 במערכת מבוססת משאבה חשמלית ומבוקרת מחשב ב- C5).

 

דווקא ב- BX תוכננה מחדש כל צנרת ההחזרה לטובת מיעוט כשלים מכניים ועלות נמוכה יחסית של חלפים.

הבעיה מתחילה כאשר הלקוח מסרב להחליף צינור גומי יבש אחרי שש שנות שימוש, ומעדיף לטפל ברכב אצל מני חאפרים שמאלתרים כל מני קומבינות על אותו צינור מתפורר.

 

זה מתכון בדוק לרצף אינסופי של תקלות, אבל הן לא באשמת הרכב, וזו פשוט מסקנה שגויה באופן גורף לתייג את מערכת המתלים של ה- BX כבלתי אמינה.

 

כמי ששיפץ מערכת כזו ועושה בה שימוש יומיומי לנסיעות של ~80 ק"מ, אני יכול להעיד שזה אולי החלק האמין ביותר ברכב (ויש חלקים לא אמינים. אוהו, כמה יש...)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2458 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...