Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נכשלת בטסט בבדיקת זיהום-אויר ברכב ממודל 95 ומעלה? כל המידע כאן.[לרשום את ערכי הבדיקה]


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 3047 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אבא שלי אומר שהוא בטוח שהטסטר ניסה להכשיל בכוונה

לא להאמין :roll: גם עלי אומרים הלקוחות אצלינו שאני/אנחנו מכשילים בכוונה ו/או על סתם :twisted:

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

זה ההסבר היחיד שיש לי למה רק לרכב שלי הוא נכנס בזמן הטסט ושיחק עם הסל"ד

 

היו 3 רכבים אחריי ו-5 לפניי ולאף אחד הוא לא נכנס

 

אבל אני מאמין שאבא שלי כבר יספר לך את הסיפור המלא כשהוא יעשה טסט חחח

 

בכל מקרה העיקר שהרכב עבר

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי על הנושא בפורום,ערכתי חיפוש אבל בכל זאת משהו לא ברור ונדרשת עזרתכם !

היום בבוקר נסעתי למכון רישוי כדי להעביר את הרכב (דייהטסו אפלאוז הזרקה 97) את המבחן השנתי.

הרכב נכשל בבדיקת זיהום אוויר בסעיף 1 בלבד מתוך סעיפי הבדיקה.

רמת ה- co בסל"ד גבוה (לא סל"ד סרק) היתה 0.5 במקום 0.3 כפי שמתיר התקן.

רציתי לציין ,שהרכב היה בביקור אצל חבר הפורום, דני זומרשטיין,שלפני כחודשיים בעקבות תקלה שונה לגמרי בדק את הרכב במכשיר 4 גזים והוא אמר שהמנוע מצויין ושאין זיהום.

נוסף על כך לפני שלושה ימים בעקבות תלונה שלי על תצרוכת דלק מעט מוגברת כוון ה- co ברכב (במוסך אמרו שהתקן 0.45 ואצלי היה 0.48) .

קניתי את תוסף הליקווי מולי ומילאתי אותו על חצי טנק דלק בתקווה שעוד יומיים זה יסתדר.

וכאן השאלות:

א) מדוע יש שוני בין הנתונים של המכונות לכיוון במוסך לבין הנתונים הנדרשים מהתקן ?

ב) האם תוסף ליקווי מולי יוכל בסבירות גבוהה לפתור את הבעיה ? (לפחות זו הייתה דעתו של הבוחן).

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשובות:

לגבי קריאות שונות ממכשירים שונים, הרי שלכל מכשיר יש צורך לבצע כיול על פי הוראות היצרן, וכן טיפול בתחילה ובסיום יום העבודה. במכוני הרישוי, המכשיר חייב לעבור ביקורת וכיול על ידי מכייל מוסמך של משרד העבודה, וכאן עמית יוכל להסביר יותר.

 

אני לא תולה תקוות בליקווי מולי. CO גבוה בשיוט, כאשר הפרמטרים האחרים תקינים, מצביע על בלאי מכני, טבעות בוכנה או דפנות צילינדרים. אלו גורמים ללחץ עוקה גבוה מהרצוי, ולמעבר מוגבר של אדי שמן למנוע. כדאי שתבדוק בדיקת דליפות (לחץ הפוך בעגת מכונאים), וכן את מצבו של נשם המנוע.

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ההסבר היחיד שיש לי למה רק לרכב שלי הוא נכנס בזמן הטסט ושיחק עם הסל"ד

 

היו 3 רכבים אחריי ו-5 לפניי ולאף אחד הוא לא נכנס

 

אבל אני מאמין שאבא שלי כבר יספר לך את הסיפור המלא כשהוא יעשה טסט חחח

 

בכל מקרה העיקר שהרכב עבר

כפי שעניתי בתשובתי הקודמת, רכבכם היה בעמדה גבולית שבים לצלוח את הבדיקה לבין פסילה.

ע"י הגברת הסל"ד הבוחן ניסה לעזור לכם(הרי זה מה שאנו ממליצים פה לכולם, לעמוד עם סל"ד גבוה בכדי לשמור על ממיר חם).

 

היום בבוקר נסעתי למכון רישוי כדי להעביר את הרכב (דייהטסו אפלאוז הזרקה 97) את המבחן השנתי.

הרכב נכשל בבדיקת זיהום אוויר בסעיף 1 בלבד מתוך סעיפי הבדיקה.

רמת ה- co בסל"ד גבוה (לא סל"ד סרק) היתה 0.5 במקום 0.3 כפי שמתיר התקן.

.

.

קניתי את תוסף הליקווי מולי ומילאתי אותו על חצי טנק דלק בתקווה שעוד יומיים זה יסתדר.

.

.

ב) האם תוסף ליקווי מולי יוכל בסבירות גבוהה לפתור את הבעיה ? (לפחות זו הייתה דעתו של הבוחן).

אין כל צורך בתוסף, הבוחן רצה שתקנה את התוסף במכון - הוא מקדם מכירות טוב ותו לא.

מאחר וכבר רוקנת את התוסף(מדוע אנשים פונים לעזרה לאחר שהם מבצעים פעולות ולא מבררים לפני?!) כל שנותר לך הוא לפעול לפי ההנחיות שניתנות פה בדר"כ לרובם של הפונים - סע בסל"ד גבוה בדרך אל המכון.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב נכשל בבדיקת זיהום אוויר בסעיף 1 בלבד מתוך סעיפי הבדיקה.

רמת ה- co בסל"ד גבוה (לא סל"ד סרק) היתה 0.5 במקום 0.3 כפי שמתיר התקן.

רציתי לציין ,שהרכב היה בביקור אצל חבר הפורום, דני זומרשטיין,שלפני כחודשיים בעקבות תקלה שונה לגמרי בדק את הרכב במכשיר 4 גזים והוא אמר שהמנוע מצויין ושאין זיהום.

 

אולי דני בבדיקה דאג לבדיקה מעבר לתקנית, לבדיקה אופטימלית עם ממיר חם ומתפקד,,,

 

 

נוסף על כך לפני שלושה ימים בעקבות תלונה שלי על תצרוכת דלק מעט מוגברת כוון ה- co ברכב (במוסך אמרו שהתקן 0.45 ואצלי היה 0.48) .

 

 

ברגע שנגעו באי אילו ברגים/כיוונים "ושאר ירקות", כל הבדיקה שעשיתי בזמנו, כבר איננה רלוונטית!!!

 

 

קניתי את תוסף הליקווי מולי ומילאתי אותו על חצי טנק דלק בתקווה שעוד יומיים זה יסתדר.

וכאן השאלות:

א) מדוע יש שוני בין הנתונים של המכונות לכיוון במוסך לבין הנתונים הנדרשים מהתקן ?

ב) האם תוסף ליקווי מולי יוכל בסבירות גבוהה לפתור את הבעיה ? (לפחות זו הייתה דעתו של הבוחן).

 

בנוסף להערותי בכחול, אופן פעולת המנוע אצלך לא היתה מצויינת, יתכן שלא היה זיהום, אני לא זוכר, אבל אם אתה רושם, אז כנראה שכך אכן היה. בכל אופן, מכיוון ששלמת כספים במוסך אחר, מצאתי לנכון להפנותך חזרה לאותו מוסך, הפעם הנוספת שהראת לי את האוטו, סיבובי הסרק של המנוע ומע' ייצוב הסיבובים לא פעלו כראוי.

 

אני מקווה שמאז סודר.

 

בהצלחה בטסט

 

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחת ולתמיד אני חייב לדעת. בהנחה שרכבי אמור לעבור טסט ביום רביעי ולא ידוע לי על ליקוי כלשהוא כרגע.

 

1. (א) חימום המנוע - לא מובן לי האם דרושה נהיגה מאומצת (סל"ד גבוה) בכל הזמן הקרוב לטסט (שבוע) או רק באותו יום בדרך לטסט.

1. (ב) חימום = ז"א לנסוע ב-OverDrive באוטומט או פשוט ללחוץ על הגז יותר מכרגיל ?

2. תוסף - לשים או לא לשים ? מתי ? על איזה מיכל ? זה יכול להזיק ? יש כל כך הרבה דעות בעניין. מישהו (דני ?) יכול לסכם את זה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחמם בסל"ד גבוה באותו יום

 

ככל שתחמם יותר זמן הממיר יהיה יותר חם ויהיה פחות זיהום בבדיקה

 

זה לא משנה בעיקרון איך תגיע לסל"ד גבוה כל עוד תגיע אליו

 

אישית שמתי תוסף בשם Gold Label שעלה 75 שקל (שמים כשיש חצי מיכל דלק לפי ההוראות) וסל"ד גבוה

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב,



 

אני שואל עבור חבר.

קראתי את כל הת'רד ולא מצאתי מקרה דומה, לכן אני שואל:

הרכב פיג'ו 306 מנוע 1800 מודל 1995.

לאחר הכישלון הראשון בעל הרכב, לצערי בלי להתייעץ, החליף ממיר ודוד אחורי בעלות 1800 ש"ח "כי היו רקובים לחלוטין" אבל התוצאות נעשו עוד יותר חמורות.

רמת הזיהום ברכב, במיוחד בסיבובי סרק, הינה גבוהה במיוחד (CO 8.29!) וניכר שיש בעיה חמורה.

שאלתי העיקרית: המלצה על בעל מקצוע בירושלים בעל ציוד דיאגנוסטיקה מתאים, ורמזים לחיפוש הפתרון.

 

avir.jpg

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה הספציפית הזו ידועה לי, מוכרת לי, היא חמורה בגלל הנתונים, אך למרות זאת, התיקון פשוט....:wink:

 

(הנתון חמור בגלל: זיהום אוויר, בנוסף, כל תאי השריפה ומע' הפליטה מפוייחים, ולא רק.)

 

הבעיה היא נתון MAP סנסור "שיקרי".

 

אופן גישה לאיתור הבעיה ותיקונה:

 

2.יש לבדוק תקע של חיישן MAP תקוע במקומו, יש לבדוק חיישן זה שהינו תקין, יש לבדוק מתחים שמגיעים אליו.

 

1. להתחיל בבדיקה של צינור הוואקום המחובר עליו.

באחת ההתעגלויות שלו, הוא אמור להיות קרוע, זיהוי ואקום נמוך , מצערת לכאורה פתוחה (יותר גז לחוץ לכאורה) מחשב מתרגם זאת לאספקת דלק גבוהה יותר.

 

יש לתקן זאת, לאחר מכן לבצע אינפוזיה ראויה, חומר בדלק של BG 44K על מיכל דלק מלא, טיפול החלפת פילטר שמן, שמן (ורצוי כבר פילטר אוויר) , לנקות מצתים, לבצע בדיקה חוזרת. אם לא תקין, לנסוע עם הרכב יום אחד ,רצוי נסיעה מחוץ לעיר במהירות שיוט , ולחזור לבדוק שנית כאשר המנוע והממיר חמים ככל שניתן.

אמור לבעל הרכב שישלח צ'ק על איתור תקלה בטלפטיה ל: ABCDEFG........

סתם...... :wink: :wink:

בהצלחה לכם ,

 

חזור בעדכון..

 

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"הנבואה ניתנה לשוטים".

 

רכבך נבדק בתצורה הישנה אשר נערכת בסל"ד סרק בלבד.

בערך המירבי של CO שמותר לרכב עד נפח 1600CC משנתונים 93-94 הינו 1%.

קח את רכבך לבדיקה של פליטת הגזים עם הממיר מורכב וראה את התוצאה, אם היא קרובה ל-0(אפס) הורדת הממיר ככל הנראה לא תגרום לרכבך להכשל בטסט. מצד שני, אם היא כ"כ טובה מדוע בכלל להוריד את הממיר? הרי השפעת ההורדה על סחיבת הרכב היא מזערית ביותר ואילו ההשפעה על זיהום האויר רבה יותר.

אם התוצאה קרובה ל-1, הורדת הממיר כנראה תגרום לפסילה בטס עקב ערך CO אשר יחצה את הגבול המותר.

בכל מקרה, אם החלטת להוריד את הממיר, אל תסיר את חיישן החמצן.

 

אגב, ממיר תחליפי לרכבך עולה בסביבות ה-800 ש" כולל עבודה.

 

לידיעת כלל הגולשים - ממיר ישן שווה כ-100-150 ש"ח(גם כשהוא פגום). ישנם אנשים שקונים זאת.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב תודה קומפי.

אמרו לי שהחלפה של הממיר עולה 200 שקל והשינוי מורגש באמת רק במהירויות גבוהות.

איפה ניתן לעשות בדיקה של זיהום?

HU:PIONEER 5850MP,COMP:RAINBOW DREAM LINE SLX265,AMP1:JBL 75.4,AMP2:BAZOOKA ELA60.2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בד' זיהום אויר ע"פ התקנה הישנה ניתן לבצע בכל מכשיר(לא חייב בד' 4 גזים).

כך שכל מוסך/חשמלאי/קרבורטוריסט יוכלו לבצע בעבורך את הבדיקה.

בבדיקה רצוי להיות עם ממיר חם בדיוק כמו אלו משנתונים 95' ואילך.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן חברה!

קראתי את רוב השרשור (אני מודה את הרוב ולא הכל סוף כל סוף השרשור הזה למעלה משנה), אבל אני לא מוצא פה התייחסות לגבי זיהום אוויר של רכב מיושן ניכנסתי לטסט וניכשלתי על זיהום אויר כשרשות שהתקן הוא 0.45 ואצלי יצא 0.51

שאלתי האם צריך לשים תוסף וחימום כמו בכל ההוראות שכתבתם לגבי רכבים מעל 95 או שזה סיפור אחר לגמרי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3047 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...