Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה גיר קצר הוא עדיף על גיר ארוך?


master1234
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6642 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

הכוונה בפתיחות,למה גיר קצר הוא יותר טוב?אתה כל שניה מעביר הילוך ומאבד זמן לא?

ובגיר ארוך אתה משלב הילוך 1 למשל ומושך ל 80 נגיד וזהו,בלי להעביר שום הילוך.

 

(ההסבר הוא בישביל חבר שלי עם אפשר,אני יודע מה התשובה לזה אבל לא מצליח להסביר לו למה)

 

וב 205 פוראבר (GR לפי מה שהבנתי) הגיר הוא קצר/ארוך?(זה כבר השאלה שלי).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

גיר קצר שומר על מומנט גבוה במיוחד בסיבובים נמוכים ומיועד בד"כ למנועים קטנים.

שומר יותר על מערכת העברת הכוח (מצמד..).

גיר ארוך לא טוב בפתיחות במיוחד אם המנוע קטן הכוונה (מומנט שלו נמוך) כי המנוע לא יכול להעביר את הכוח לצמיגים בגלל שהמומנט נופל עקב הגיר הארוך שנותן מהירות גבווה בהתחלה ועל זה המנוע לא יכול להתגבר ולפעמים הוא נכבה. זה בכללי ככה :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

גיר בעל יחסי העברה צפופים יחזיק את המנוע כל הזמן בתחום עקומת הכוח(בין שיא המומנט לשיא ההספק) מבלי שיפול לסל"ד נמוך שהמנוע מתקשה להאיץ בו.

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיר בעל יחסי העברה צפופים יחזיק את המנוע כל הזמן בתחום עקומת הכוח(בין שיא המומנט לשיא ההספק) מבלי שיפול לסל"ד נמוך שהמנוע מתקשה להאיץ בו.

אורן

 

נכון מאוד מה שאתה אומר הכוונה שלך לגרף המשור (חפיפת ההילוכים שהעקומה חופפת/נכנסת בעקומה של ההילוך הבא).

אבל לא רציתי לתת לו תשובה כזאת כי הצורה ששאל בה את השאלה דורשת תשובה יותר פשוטה :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדין לא עניתם על השאלה שלי:lol:

 

ל 205 פוראבר 1.4 94 יש גיר קצר/ארוך?(סתם לידע כללי שלי,כי אני מתכוון לרכוש את הרכב נכון לרגע זה בעוד כחודש אולי קצת יותר)

 

למשל ל 106XSI אני יודע שיש גיר קצר,אבל כרגע מעניינת אותי ה 205 שציינתי.

 

עדיפות לתגובות של אנשים שהתנסו עם שתי הרכבים.

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טעות.

 

 

יחסי העברה שונים לגמריי.

 

 

בגירים הספורטיבים של פיג'ו (גם בארוכים ביותר שבניהם) היחסי העברה הם תמיד קצרים.

 

זאת אומרת שאם תעביר הילוך ב7200 סל"ד,הסלד בהילוך הבא תמיד יפול לסלד יעיל (בסביבות ה5000 סל"ד)

 

הגיר של הXSI1600 נניח באורכו הוא בערך באורך של הגיר של ה205 פוראבר,אבל היחסי העברה שלו ספורטיבים,מה שמונע את איבוד המומנט בין הילוך להילוך!

 

יש גם את הגירים היותר קצרים בהרבה...גיר של 106 ראלי 1300,שהוא ממש ממש קצר,הילוך חמישי נגמר ב195 קמ"ש ! ולמרות שהוא קצר מאוד,היחסי העברה שלו זהים לXSI1600 שהוא גיר ארוך!!:arrow:

DSCF901111111105_resize1.jpg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מצב שתתן דוגמא?

נגיד ב 106XSI הילוך ראשון זה 30-40 הילוך שני 50-60(סתם לדוגמא כי אני פשוט לא זוכר)

וב 205?(עם אתה זוכר נתונים מדוייקים של 106XSI 1.4 ו 205 1.4 פוראבר זה בכלל מצוין,לשם השוואה כמובן לפחות 2-3 הילוכים ראשונים.)

 

פשוט נסעתי על XSI אולי פעם אחת וזה היה על 1.4 95 כח סוס.

 

תודה שוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יחס ההעברה הסופי בדיפרנציאל קובע יותר את "אורכו" של גיר כלשהו מאשר יחסי ההעברה של ההילוכים עצמם, ולכן זהו הנתון המעניין כשבאים לקבוע אם גיר מסויים "קצר" או "ארוך"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע אני לא ממש מומחה לגירים ואיך קובעים מי מהם יותר קצר או ארוך.

 

אבל עם תתן דוגמא כלשהי בין הדגמים שציינתי(כמובן עם אתה מכיר את הדגמים אישית) אז זה יהיה מצוין,דוגמא קטנה בכדי להמחיש את ההבדל.

 

ומה הוא בדיוק ה"דיפרנציאל"?(כמו שאתה רואה אני לא מומחה גדול בכלל בכל הקטע של הגירים,ואני שומע את המילה הזאת בכלל בפעם הראשונה חחח,אבל תמיד טוב ללמוד משהו חדש (: )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיר בעל יחסי העברה צפופים יחזיק את המנוע כל הזמן בתחום עקומת הכוח(בין שיא המומנט לשיא ההספק) מבלי שיפול לסל"ד נמוך שהמנוע מתקשה להאיץ בו.

אורן

או שכשאתה מוריד הילוך המנוע לא ימות או יחנק .

 

ALX :

 

יחס העברה הסופי אם אינני טועה הוא במהירות מקסימלית , הכווונה לגיר קצר בלשון העם היא תדירות החלפת ההילוכים ( שאזה אני מאמין שאני לא צריך לפרט יותר מידי ), וההיגיון שלי אומר שזה נקבע בתיבה עצמה ,ביחס בין גלגלי השיניים תכ'לס .

 

אני יכול לומר לך שאצלי בקורסה 1.2 איזיטרוניק יש גיר דיי קצר , 90 בחמישי 3 אלף סל"ד ! ( מצד אחד זה קצת רועש אבל מצד שני המנוע תמיד בתחום יעיל מה שאומר עקיפות מהנות :-) )

 

 

 

לכול גיר יש את היתרון שלו ואת החיסרון שלו

על החוק להיות אדפטיבי בהתאם לרוח הזמנים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הדיפרנציאל, אני ינסה להסביר את זה בצורה הכי פשוטה ולהביא דוגמאות שתוכל להבין.

מכוניות סטנדרטיות בדר"כ הנעה קדמית- תחשוב על זה שאתה עומד מהמקום עם הגה שבור עד הסוף לכיוון מסויים תקבל תמונה כמו האות O כמו בייגלה

צד חיצוני וצד פנימי

אם תמדוד כל אורך של צד הברור שהחיצוני יהיה ארוך יותר מול הפנימי קצר יותר.

התפקיד של הדיפרנציאל הוא בעצם לאפשר לגלגל אחד לזוז מהר יותר (חיצוני) ולפנימי לקבל פחות סיבובים פנימי.

מכיוון שדיפרנציאל נועד לשם אחיזת כביש טובה תשים לב במידה ותעשה סיבוב (נגיד מהמקום עם הגה שבור לכיוון צד מסויים) ותיתן פול גז ע"מ לפרפר תראה שהגלגל הפנימי (זה שהמשקל אינו נשען עליו כמעט) יקבל את רוב הכל וינסה "לתפוס" את הכביש.

כמו כן אם תרים רכב על ג'ק לא משנה איזה צד, והצד השני יהיה על הכביש תניע ותשלב להילוך תראה שהגלגל שבאויר יסתובב לעומתו הגלגל שעל הכביש אינו יזוז כלל.

חלוקה דיפרנציאל נועדה ע"מ לאפשר לרכב לעשות סיבובים ולגרום התהפכותכל גלגל לפי צרכיו.

לעומת זה טרטורון\טרקטור\ג'יפ שמופעל על נעילת דיפרציאל תנסה לעשות סיבוב עם האצה חזקה או שתתהפך או שתזרק בצורה חזקה שעלולה לגרום להתהפכות.

דוגמא הפוכה- סע עם ג'יפ בשטח נגיד 4X4 במקום הרהרי סלעי, ברגע שגלגל אחד יעלה לאויר הוא יקבל את כל הכח ע"מ לנסות לקבל אחיזה סביר להניח שהג'יפ יתקע.

נעילת דיפרנציאל- ברגע שגלגל יאבד אחיזה הוא ינעל (במידה והוא באויר הוא לא יקבל סיבוב) וכך בדר"כ חוזר לאחיזה

לעומת זאת בחלק מהג'יפים ישנה מערכת לביטול חלוקת דיפרנציאל ובכך כל גלגל מקבל 25% מהכח קיים ברוב הטרוקטורונים ונועד במיוחד לבוץ טובעני.

מקווה שהבנת, אני יחפש איזשהו סירטון שמלמד על זה ומקווה שעזרתי :):lol:

עדיף מאזדה 3 עם דלקן מאשר M3 בלי דלקן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מצב שתתן דוגמא?

נגיד ב 106XSI הילוך ראשון זה 30-40 הילוך שני 50-60(סתם לדוגמא כי אני פשוט לא זוכר)

 

ב205 הילוך שני נגמר באזור ה90 קמ"ש.

הילוך שלישי ב110 קמ"ש, +-.

מעבר לזה כבר אסור לבדוק על כביש ציבורי :oops:

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למרות שזה כבר נידון לא פעם ואפשר לבצע חיפוש, אגיד בקצרה:

 

יחסי העברה בגיר הם יחסי ההעברה בין ההילוכים. כל הילוך מאופיין באמצעות גלגל שיניים בגודל מסויים, וההפרש בין הגדלים מגדיר את יחסי ההעברה. בפועל ככל שהגלגל קטן יותר כך יחס ההעברה ארוך יותר, למשל הילוך שני עם גלגל גדול יהיה על 5000 סל"ד ב-60 קמ"ש, והילוך רביעי עם גלגל קטן יותר יהיה על 2000 סל"ד ב-60 קמ"ש, נניח.

 

יש גם את יחס ההעברה (הקבוע) של הדיפרנציאל, וביחד עם יחס ההעברה של כל אחד מההילוכים (ועם קוטר הגלגלים וכולי) הוא קובע את יחס ההעברה הסופי לכל הילוך. מספרים נורמליים כאן הם בין 3 ל-4.5 בערך ביחס ההעברה הקבוע, ובין 4 בערך להילוך ראשון עד ל-0.7 להילוך אחרון (המספר הזה נקבע באמצעות היחס בין מספר השיניים בגלגל). את שני המספרים מכפילים לקבלת היחס הסופי (נניח 10-12 להילוך ראשון ו- 2-4 להילוך אחרון).

 

גיר קצר הוא כזה שיחס ההעברה הקבוע הוא קצר וגם היחסים בין ההילוכים. גיר ארוך - להפך.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא ונאמר שהילוך חמישי ב 100 קמ"ש נמצא על 3000 סל"ד, האם ישנה דרך ע"י החלפת גלגל השיניים להוריד את הסל"ד לאיזור ה 2500 (להאריך את ההילוך) ועדיין למצוא דרך לשמור על המומנט של המנוע?

בריאות לכולם!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...