Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7105 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לפעמים סל"ד גבוה במנועים קטנים (זה למשל משגע אותי בפולו שלי) נותן תחושה מוטעית של בזבוז דלק וגורם לחשוב שאם נוריד את הסל"ד צריכת הדלק תרד. אין הדבר נכון בהכרח.

 

מנוע ויחסי העברה (כולל בגיר, כולל הינע סופי וכולל קוטר גלגלים) תוכנן לעבוד בסל"ד מסויים וכדי להישאר בתחום בו הנצילות מקסימאלית. כלומר מקסימום הספק במינימום צריכת דלק, (באופן יחסי כמובן). אם תעלה את יחס ההעברה (לצורך העניין אפילו תעלה הילוכים ב- 1000 סל"ד) הדבר יגרום לבזבוז דלק עצום ולא לחיסכון. כך שלא בהכרח נכונה ההנחה שאם תוריד את הסל"ד במהירות 100 קמ"ש מ-3000 ל-2500 הדבר יחסוך דלק. בשביל זה צריך להכיר את הגרפים של המנוע.

 

אני מקווה שאני לא מבלבל בין הספק למומנט.

פורסם

יש לי 205 פוראבר וההילוך שני נגמר ב90 והשלישי ב130

יש אצלי מספיק תורם

פיג'ו - כשהחיים גונג'ל כדי שתהייה אריה - peugout

 

אני לא נוסע מהר אני טס לאט

פורסם

ה'בעיה' אצלי היא שהמנוע די מרעיש במהירות גבוהה (לא לדאוג, אני נוסע מהר רק כשאני בתחרות...) ואין לי ממש הילוך שיוט. המנוע לכשעצמו די חזק אבל 'מהנה' כשנמצא בעיקר בין 3500 ל 5500 סל"ד, אני לא יודע אם בכל הידניות המצב דומה או שאצלי משהו שונה.

בריאות לכולם!

פורסם
בוא ונאמר שהילוך חמישי ב 100 קמ"ש נמצא על 3000 סל"ד, האם ישנה דרך ע"י החלפת גלגל השיניים להוריד את הסל"ד לאיזור ה 2500 (להאריך את ההילוך) ועדיין למצוא דרך לשמור על המומנט של המנוע?

בהתאם לחוקי הפיזיקה, אם הרווחת מהירות הפסדת כוח, וההיפך.

עד 27.1.2020 אני עסוק

פורסם

אם מחליפים גלגל שיניים כדי ש-100 קמ"ש יתקבלו ב-2500 סל"ד במקום 3000 ההפסד בכוח הוא כפול:

ראשית, ב-2500 סל"ד למנוע יש בדרך כלל פחות מומנט מב-3000.

שנית (וכאן זה קשור למה שכתבתי קודם) משנים את יחס התמסורת ביחס של 5:6 (היחס בין 2500 ל-3000). מה שמתקבל הוא בעצם מנוע שמסתובב לאט יותר ונותן את אותה מהירות סופית. וכמו שכתבתי, (ובחישובים כאלה אני נתקל כאשר אני מתכנן תמסורות גלגלי שיניים- אני מתכנן מכונות במקצועי) אם הרווחת מהירות, הפסדת כוח (באותו יחס), ואם רצית להרויח כוח, הפסדת מהירות.

עד 27.1.2020 אני עסוק

פורסם

לאו דווקא.

 

על הרכב שלי מותקן גיר של 106 ראלי דור ראשון שהוא במקור ממנוע 1300 סמ"ק.

 

 

הגיר הזה הוא קצרצר,ממש ממש קצר...הילוך חמישי במקור נגמר ב195 קמ"ש ב7200 סל"ד (:shock: :shock: ).

 

אבל,החלפתי לו את גלגלי השיניים של ההילוך החמישי לגלגלי שיניים של 205 פוראבר.

 

התוצאה :

 

במקום להיות ב4200 במהירות של 120 קמ"ש,אני כרגע ב3900 ב120..

 

התוצאה הסופית : 220 קמ"ש:twisted:

DSCF901111111105_resize1.jpg
פורסם
לפעמים סל"ד גבוה במנועים קטנים (זה למשל משגע אותי בפולו שלי) נותן תחושה מוטעית של בזבוז דלק וגורם לחשוב שאם נוריד את הסל"ד צריכת הדלק תרד. אין הדבר נכון בהכרח.

 

מנוע ויחסי העברה (כולל בגיר, כולל הינע סופי וכולל קוטר גלגלים) תוכנן לעבוד בסל"ד מסויים וכדי להישאר בתחום בו הנצילות מקסימאלית. כלומר מקסימום הספק במינימום צריכת דלק, (באופן יחסי כמובן). אם תעלה את יחס ההעברה (לצורך העניין אפילו תעלה הילוכים ב- 1000 סל"ד) הדבר יגרום לבזבוז דלק עצום ולא לחיסכון. כך שלא בהכרח נכונה ההנחה שאם תוריד את הסל"ד במהירות 100 קמ"ש מ-3000 ל-2500 הדבר יחסוך דלק. בשביל זה צריך להכיר את הגרפים של המנוע.

 

אני מקווה שאני לא מבלבל בין הספק למומנט.

לא מדויק אביב.

אחד ההפסדים במנוע נקרא הפסד יניקה - הבוכנות (במנוע אטמוספרי) יונקות תערובת מול התנגדות המצערת, כלומר תת-לחץ מתנגד ליניקת הבוכנות. זהו מצב המאט ובולם את המנוע (ראה בלימת מנוע) והבלימה הזו עולה בצריכת דלק.

כדי לחדד - מנוע מסתובב במהירות והמצערת פתוחה חלקית - הפסדי יניקה גדולים.

חוץ מזה במנוע פועלים פרזיטים שונים (משאבת שמן, משאבת מים) שההספק שהם צורכים תלוי במהירות הסיבוב של המנוע. בדרך כלל אינך זקוק למלוא היכולת של משאבת המים במצב זה אבל ההספק עדיים מתבזבז, גם אם הטרמוסטט יסגר חלקית וכדומה. התמונה האמיתית יותר מסובכת כי במשאבה צנטרפוגלית (משאבת מים) ההספק תלוי גם בעומד (ההתנגדות לזרימה) ובספיקה אבל באופן כללי ובפשטות, ההספק הטפילי יגדל.

אם אתה משתמש בגיר ארוך והסל"ד במהירות השיוט נמוך מאד, למנוע אומנם 'אין כוח' אבל הפסדי היניקה מינימליים - סל"ד נמוך ומצערת פתוחה, וגם המשאבות מבזבזות פחות הספק. לכן בדרך כלל תשתפר צריכת הדלק. כמובן שאם המנוע לא סוחב ואתה נאלץ להוריד הילוך התרגיל לא יועיל.

 

יוסי

פורסם

יוסי בהתייחס לדברייך,

אני מניח שיש ליצרן עקומה שמתארת את נצילות המנוע (למעשה המערכת כולל כל הפרזיטים) כפונקציה של הסל"ד. ההסבר שלך בהחלט מתקבל ואני מקבל את דברייך שמנסיוני נאמרים באחריות. מה שרציתי להבהיר שאין הכרח שסל"ד נמוך יותר שווה בוודאות נצילות טובה יותר. אתה חושב שבהכרח סל"ד נמוך יותר תמיד שווה נצילות טובה יותר? בוא נניח אפילו שהבאת את במנוע לתת סחיבה אך אתה לא מוריד הילוך.

פורסם

הוא לא צייין שהוא מחפש לחסוך בדלק - אלא לחסוך בכאב ראש.

(שיוט בסל"ד נמוך הוא אחד היתרונות של גיר אוטומטי אגב: 110 קמ"ש=2700 סל"ד - וכל זה מ4 הילוכים :)).

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם
אם מחליפים גלגל שיניים כדי ש-100 קמ"ש יתקבלו ב-2500 סל"ד במקום 3000 ההפסד בכוח הוא כפול:

ראשית, ב-2500 סל"ד למנוע יש בדרך כלל פחות מומנט מב-3000.

שנית (וכאן זה קשור למה שכתבתי קודם) משנים את יחס התמסורת ביחס של 5:6 (היחס בין 2500 ל-3000). מה שמתקבל הוא בעצם מנוע שמסתובב לאט יותר ונותן את אותה מהירות סופית. וכמו שכתבתי, (ובחישובים כאלה אני נתקל כאשר אני מתכנן תמסורות גלגלי שיניים- אני מתכנן מכונות במקצועי) אם הרווחת מהירות, הפסדת כוח (באותו יחס), ואם רצית להרויח כוח, הפסדת מהירות.

איך יכול להיות שייתן את אותה המהירות הסופית, הרי יש לו עוד 'אורך חיים' שאמור להתבטא לשני הכיוונים לטוב ולרע, לא? אני מבין שהמומנט של המנוע יקטן בהתחלת ההילוך בעקבות הסל"ד הנמוך אבל בהתאם הסל"ד הגבוה יגיע רק במהירות גבוהה יותר מהמהירות לפני השינוי.

 

מהי האפשרות להוסיף הילוך בגיר של PSA?

בריאות לכולם!

פורסם

לא הבנתי את ההגדרה "אורך חיים", אבל אשתדל לענות לפי הבנתי:

ראשית, המומנט של המנוע נשאר אותו מומנט (באותם טורים).

החלפת גלגלי שיניים משנה את יחסי העברת התנועה מהמנוע לגלגלים.

בדרך כלל אי אפשר לשנות גלגל אחד, משנים זוג גלגלים כאשר היחס בין מספרי השיניים משתנה, והמרחק בין המרכזים נשאר קבוע.

כדי לקבל יותר כוח (ופחות מהירות, בהתאם) מקטינים את הגלגל המניע ומגדילים את הגלגל המונע.

במצב החדש, אם המנוע יסתובב באותה מהירות, הגלגלים יסתובבו לאט יותר.

בחישוב הפוך, כדי שהגלגלים יסתובבו באותה מהירות, המנוע צריך להסתובב מהר יותר.

במקרה שלנו הוצע ניתוח הפוך: הגלגל המניע גדל והמונע קטן, כך שבאותם סיבובי מנוע יסתובבו הגלגלים מהר יותר, וכדי להשאר באותה מהירות (מהירות הגלגלים) המנוע צריך להסתובב לאט יותר.

כדי שהמנוע יסתובב באותה מהירות רכב ב-2500 במקום ב-3000 טורים, היחס בין יחסי גלגלי השיניים, החדש מול הישן, הוא 5:6.

וכמו שכתבתי, מכיוון שקיבלנו מהירות גבוהה יותר (בגלגלים, כאשר המנוע מסתובב באותה מהירות), הרי שההתנגדות לסיבוב מצד הגלגלים המופעלת על המנוע גדלה באותו יחס.

בקשר להוספת הילוך בגיר: אינני מכיר את הגירים של PSA, וגם לא של מכוניות אחרות (אני עוסק במכונות תעשיתיות), אין לי תשובה. אני מניח שהוספת הילוך היא דבר מורכב עד בלתי אפשרי.

עד 27.1.2020 אני עסוק


×
×
  • תוכן חדש...