Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת מדחס מזגן לחדש-SANDEN 5-למבינים בלבד


nit_zan
שימו לב! השרשור הזה בן 6809 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שבת שלום

 

אתמול הייתי אצל מזגניסט והחלפתי למדחס חדש לאחר שאצל הקודם אובחנה דליפה באטם הציר(ע"י חומר זרחני-דבר שאומת על ידי). ולמרות שהיה מקרר טוב עד שהוחלף(הגז היה בורח לאחר חודש וחצי לערך).

 

המדחס הישן נפתח ע"מ לבצע התאמות והוא נראה מאד נקי מבפנים, ללא סימני ליכלוך כלשהו-כמו כן גם השמן שלו היה נקי מאד ללא כל סימני ליכלוך או תסחיפים.(עברתי עם האצבע על אטם וגוף יציאת הצנרת ולא חשתי בגרגרים\גרדים או בחומר זר כלשהו).

 

ביקשתי מהמזגניסט להחליף גם מייבש\קולט, אך הוא טען שאין להשיג כזה שמתאים לצורת התקנה ברכבי וע"מ להחליפו בכל זאת יש לבצע התאמות צנרת(המייבש הוא סאנדן שיושב ליד הרדיאטור ללא חלון-החלון נמצא בחלק אחר).

 

כמו כן עקב העובדה שהמדחס הישן לא נשחק והיה תקין למעט הדליפה וכן פרוק יציאות הצנרת הראה שהמערכת נקיה הוא טען שאין לי מה לחשוש וניתן לא להחליף את המייבש.

 

לאחר ביצוע ואקום, ומילוי גז R-12 ,המזגן מקרר טוב, ואין איזושהי בעיה נראית לעין.

 

שאלות:

 

1.האם חובה להחליף מייבש או שניתן לוותר על החלפתו?

 

2.מה ההשלכות של ההחלפה או חוסר ההחלפה שלו?

 

(אגב-אני משתמש במזגן תכופות גם בחורף).

 

תודה למשיבים

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התנאים להחלפת קולט/מייבש

 

1. טיפול במערכת המיזוג לרכב בעל יותר מ 4 שנים.

2. פתיחה שלישית של מערכת המיזוג. המחמירים מחליפים בפתיחה שנייה.

3. מערכת המיזוג נשארה פתוחה יותר משעתיים ללא פקקים.

4. דליפות חוזרות ונשנות.

5. עבודה עם גז לא תקין לא מתאים או רווי לחות.

6. החלפת מדחס חדש או משופץ.

7. כשל כללי במערכת המיזוג (שבבים/זיהום במערכת)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התנאים להחלפת קולט/מייבש

 

1. טיפול במערכת המיזוג לרכב בעל יותר מ 4 שנים.-כן

2. פתיחה שלישית של מערכת המיזוג. המחמירים מחליפים בפתיחה שנייה.-לא

3. מערכת המיזוג נשארה פתוחה יותר משעתיים ללא פקקים.-לא

4. דליפות חוזרות ונשנות.-כן

5. עבודה עם גז לא תקין לא מתאים או רווי לחות.-??

6. החלפת מדחס חדש או משופץ.-כן

7. כשל כללי במערכת המיזוג (שבבים/זיהום במערכת)-לא

 

יוצא ש 50:50

(בערך).

 

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ניתן לקבוע בוודאות שאי החלפת המייבש (פילטר) תגרום נזק,

נסה למצוא אחד מקורי ולהחליפו, במיוחד אם לא הוחלף בשנתיים האחרונות, ולאור החלפת מדחס והשקעת סכום לא מבוטל בכך.

 

בברכה

דני ממוסך מצת אור בחיפה

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דני בוקר טוב!

לא יגרם נזק למערכת אם המייבש לא הוחלף,אלא מה אם הוא רווי לחות

הלחות בעומס המערכת, תקפא בשסתום ותפסיק את זרימת הגז

המייבש אינו פילטר(כמו שאנשים נוטים לחשוב)תפקידו לקלוט את הלחות

ולמנוע ממנה לעבור במערכת.

איך בודקים אם הוא רווי? בזמן פעולה בודקים טמפרטורה על הצינורות

בכניסה/יציאה של המייבש,אם ההפרש לא עובר 2-3 מעלות המייבש

בסדר

איך מטפלים במייבש שאין להשיג? לפרק ולחמם ב-150-180 מעלות

למשך שעה.(למשל בתנור של הבית).

ניצן,זה שהשמן במדחס היישן נקי, לא נותן שום אינדיקציה,לשום דבר.

פירקתי עשרות מדחסים,ומעולם לא מצאתי שמן מלוכלך.

אל תייחס את פעולת המדחס,לפעולת המנוע,שם יש פייח/דלק/חום.

(אולי במקרים קיצוניים מאוד, תמצא שהמדחס נשרף והשמן שחור)

בברכה

דוד

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב,

 

יש לי ניסיון לא מועט במיזוג לרכב,ומדבריו של דוד אני מסיק שהוא אינו בעל ניסיון רב של מיזוג ברכב.

 

בתחום הרכב אתה פוגש הרבה מדחסים 'טחונים', ועם שמן שחור/אפור.

 

ואחת הסיבות הוא המייבש, שלא זכה לטיפול הולם...ז"א החלפה.

 

החומר הפעיל שסופח לחות במייבש יש לו גבול עד כמה הוא יכול לספוח, במקרה של ניצן כבר 'ניגמר' לו המייבש מזמן.

 

החומר (סיליקט ג'ל) עם השנים והלחות, נוטה להתפרק, להתפורר ולהתפזר במערכת המיזוג עד להגעתו למדחס וגורם לחורבן מוחלט למערכת המיזוג.

 

כמו כן תפקידו של המייבש הוא לדאוג להפוך את שאריות הגז במערכת לנוזל, בערוב חייו הוא מפסיק לבצע זאת היטב וניכרת ירידה בביצועים. בהתחלה רק בימים חמים בלבד.

 

מייבשים אוניברסליים אינם עולים הרבה ולא שווה להשאירם ברכב, אפילו עם זה כולל התאמות של צנרת.

עם אתה רוצה לחפף, כמו הרבה אנשי מיזוג שאני מכיר, אל תחליף עד שיש בעייה (מייבש סתום חלקית זוהי תקלה שלא קל לאתר).

רוצה להיות בצד הבטוח ולהבטיח אריכות ימים למערכת וקירור במייטבו ---תחליף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מר דניאל שלום!

 

"כמו כן תפקידו של המייבש הוא לדאוג להפוך את שאריות הגז במערכת לנוזל,"

מאיין אתה לוקח את השטויות האלה.

את דעתך על הידע המקועי שלי כתבת.

את דעתי על הידע המקצועי שלך לא אכתוב.

אין זה מתפקידו של המייבש, להפוך גז מאוייד לנוזלי.את זה תשאיר למדחס ולמעבה.

המייבש תמיד מלא בגז נוזלי,לכן יש בו עיינית. אם עובר בו גז מאוייד,תראה בועות

ז.א. חסר גז במערכת.נראה שאתה יודע מעט, אבל לא מספיק.

אתה מערבב בין קולט נוזל,לבין המייבש.

הקולט מותקן ביציאה מהמעבה,הוא משמש מעיין מצבר לשעת עומס.

הוא מכיל נוזל,ובחלקו העליון מתרכז הגז המאוייד.

הגז הנוזלי זורם מחלקו התחתון.

 

(עוברת בי המחשבה,שכל אחד יכול לכתוב בפורום שטויות,בלי התחייבות.)

 

בברכה

דוד

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוד בוקר טוב,

 

 

אמרת שלא תגיב על הידע המקצועי שלי,

את דעתי על הידע המקצועי שלך לא אכתוב.

ובסוף לא התאפקת...

נראה שאתה יודע מעט, אבל לא מספיק
מאיין אתה לוקח את השטויות האלה.

לא נורא, קורה, כפי שהגבת כבר לאיציק שביקר אותך אל חוסר פירגון: מפאת גילך המתקדם, אשמור על כבודך.

 

יעידו חברי הפורום המכובד, על הידע והתרומה המיקצועית שלי בפורום, ובכל התחומים.

 

לא נפגעתי, הסר דאגה מליבך..ואם נפגעת ממני,,, צר לי.

 

לעיניינו, נראה כי הידע שלך במיזוג הוא התחום התעשייתי ביתי ולא ברכב, (במיזוג בייתי/תעשייתי חסר לי הידע הספציפי, ממשי)

כי תפקיד הקולט/מייבש במיזוג אוטומוטיבי הוא בדיוק כפי שכתבתי,

 

האינטרנט מכיל מידע רב בנושא, תקרא קצת, לעולם לא מאוחר ללמוד משהו חדש.

 

דוגמא: receiver dryer

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקולט מותקן ביציאה מהמעבה,הוא משמש מעיין מצבר לשעת עומס.

הוא מכיל נוזל,ובחלקו העליון מתרכז הגז המאוייד.

הגז הנוזלי זורם מחלקו התחתון.

 

דוד

הקולט (Accumulator) במערכות מיזוג מוצפות (בעל נחיר מכוייל) מבצע בדיוק להפך מהקולט/ מייבש.

מיקומו בין המאייד למדחס, ותפקידו להפריד נוזל לגז כדי שלא יכנס נוזל למדחס בצד היניקה,ויגרום להרס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל, אני מבקש ממך אל תכבד את כבודי, כשאכתוב נתונים שגויים.

 

אתה ממשיך לטעון שתפקיד המייבש להפוך גז מאוייד לנוזלי?

בוא נעשה עסק.

חברי הפורום,אני מתחייב לקנות לכל חברי הפורום הרשומים,מכוניות חדשות

אם "התגלית" של דניאל יהיה לעסק ויצליח.(בנתיים לא למכור את המכוניות הישנות):roll:

דניאל,אם באמת המייבש מסוגל להפוך גז מאוייד לגז נוזלי,בוא נזרוק את המדחס מהמכונית

נרכיב מייבש גדול,ונרשום זאת כפטנט.אני מוכן לממן כדי לבנות אב טיפוס.

אבל קודם חפס באיטרנט,ותוכיח בפורום שזה נכון.

בברכה

דוד

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרא שוב:

כמו כן תפקידו של המייבש הוא לדאוג להפוך את שאריות הגז במערכת לנוזל

כנראה שלא קראת את הקישור שנתתי.

 

המעבה מבצע את המרת הגז לנוזל , אך יתכנו עדיין שאריות של גז ביציאה ממנו, וכאן נכנס לתפקיד הקולט, שמבצע הפרדה סופית, ודואג ששסתום ההתפשטות יקבל נוזל בלבד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

אני רוצה מיניקופר בגרסת פפר צהובה עם גג שחור וכל התוספות:)

אגב אני לא מבין כלום במזגנים ומעט מאוד ברכבים:) יש טעם לטפל במע מיזוג שעל פניה תקינה ברכב בן 4 שנים וחצי?

אגב מע האיוורור מסריחה כאשר המזגן לא פועל, אמרו לי שזה רובד חיידקים שהצטבר על לא יודע איפה

ושיש ספריי שפותר את הבעיה

תשובות?

יובל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יובל, אל תפנטז יותר מידי.....:-)

 

לשאלותך, אין צורך להחליף יזום מייבש, אלא אם כן מערכת המיזוג נפתחה לצורך החלפת מיכלול במעגל הקרר(הגז). או כל אחד מהסעיפים שפרטתי למעלה בשרשור הנוכחי.

 

ריח רע מהפה...סליחה מהמזגן ראה כאן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6809 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...