Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום, אני בן 23 עם מזל מזעזע אם רכבים. היה לי סקודה סופרב עד לפני בערך 3 חודשים שמישהו נכנס בי, שמאי קבע טוטל לוס ואז הרכב נגנב (אז לא רק לא קיבלתי שרידים, אני גם נלחם בתביעה נגד מי שפגע בי, הביטוח חושב שאני מזייף את כל הסיפור חחחח.) 

עכשיו קניתי את הרכב הזה באזור 20 אלף שקל, שילמתי עוד קרוב ל10 בתיקונים ועוד 1000 בחודש לביטוח + ~800 לדלק. 

 

עכשיו הצלחתי לחסוך עד בערך 20000 כדי לקנות עוד אחד. אחרי שבדקתי במשך כמה ימים אני רואה שכמעט כל מה שיש בתקציב הזה זה עם לפחות 150K KM (במקרה הטוב, ממוצע יותר לכוון 200) אז גם אם זרקתי את כל ה20 על רכב זה עדיין הימור גדול מאוד שהרכב לא יתפרק תוך חודש.  

 

אני מתלבט עם שווה לי לעשות ליסינג או השכרה. המחשבה הראשונית זה שליסינג  רק משתלם אם יש לך תקציב גבוהה יותר, אבל אחרי שחשבתי על זה יותר- לקנות רכב יעלה לי 20, טסט וטיפולים שנתיים + רשיון רכב עוד 4000 בשנה, ביטוח עוד 10-12 בשנה ודלק עוד 5-8 בשנה (דלק זה גם עלות במקרה של ליסינג) 

 

לא כולל דלק, לקנות רכב עולה נגיד אפילו 15.000 ראשוני, ואז עוד 15-20בשנה,   (דלק, ביטוח, טסט, רשיון) ואז החלק שהכי מפריע לי, זה שבמקרה של רכב במחיר\ק"מ הזה יש סיכוי גבוהה מאוד שיתפרק משהו מנוע או גיר! ואז אני שוב פעם מתחיל מ-0. אז כאילו 15 + 20 בשנה לסיכוי גבוהה שאני אצטרך לקנות עוד אחד או לתקן בעוד 10000. 

 

עכשיו ממה שראיתי להשכיר, קיה פיקנטו באזור שלי עולה 2200 לחודש אבל זה כולל ביטוח. עם דלק נגיד זה 3000 בחודש. זה יוצא 36000 בשנה שזה קרוב ל 35000 של קנייה אבל פה אתה יודע בוודאות שהרכב מחזיק לך ב100% שנה שלמה! ליסינג זה דומה, עם מחירים אפילו באזור ה1300 לקיה. 

 

אז השאלה שלי פה זה: מה אני מפספס פה? האם יכול להשתלם במצב שלי להשכיר או ליסינג במקום לקחת עוד סיכון (די גבוה) לקנות? כאילו אנשים אוהבים להגיד ישר שלקנות זה תמיד יותר טוב אבל אני מרגיש שלא תמיד חושבים על כל העלויות וסיכונים מסביב.   

 

ועוד קצת מידע: כל המחירים פה זה ממוצעים ישירות מהחיובים שלי בשנה האחרונה. אני חייב רכב לא משנה מה, זה קריטי לעבודה שלי. 

פורסם

מכל מה שכתבת עוד לא נרגעתי מכך ששילמת 12,000  שקל בשנה על ביטוח.

ועוד על רכב שקנית ב 20 אלף שקל.

 

גם בן 23 , גם סקודה סופרב (כנראה מאוד ישנה), גם שמת עליה 10 אלף בתיקונים("יישור קו"?).

מישהו כאן לא יודע לעשות חשבון.

 

אולי הבעיה שלך שהתחלת מלמעלה, עם רכב מנהלים.

תתחיל מלמטה,

קיה פיקנטו / סוזוקי אלטו  בבעלותך תהיה בהחלט צעד בכיוון הנכון. (בטח בהשוואה לסקודה סופרב) 

 

השכרה?

כדאי  למי שמתכנן ליסוע לחו"ל בעוד שלושה חודשים  (לדוגמא) ולא רוצה להכנס לטרחה של קניית רכב אחזקתו ומכירתו.

פורסם (נערך)

בוא נעשה סידור נתונים

נניח נקח רכב ב50 אלף שח

יש לך 20 אלף

מימון עוד 30 אלף-

הוצאות חודשיות

1400 שח מימון חודשי לשנתיים

1000 שקל ביטוח תיקונים בלאי וטסט 

סכום חודשי 2400

הכל למשך שנתיים 115א

ועוד 20 אלף שלך

 ויש לך רכב ששווה 40א

אחרי הורדה של 20 אחוז פחת

(הלכתי רחוק)

לעומת

ליסנג תפעולי שבגיל שלך לא בטוח שתקבל אותו מחיר בגלל הביטוח היקר שלך 

אבל נניח שכן 2200×48

105000

אבל נשארת ללא רכב

ברכישת רכב יד שנייה כדאי להתייעץ ולהתאים את הרכב לנסיעה שלך ואליך ככה תחסוך יותר ותהנה גם יותר

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי Stavik
פורסם

בדוק סיאט איביזה או יונדאי i20 גמלאיות משרד הבטחון.

הן מוצעות בעלות חודשית של 1200 שח לחודש + מקדמה של 6000 שח.

כמובן צריך לקרוא את האותיות הקטנות, אבל יכול להיות שזה פתרון לא רע עבורך

  • לא הבנתי... 1
פורסם
לפני 31 דקות, mottis כתב:

בדוק סיאט איביזה או יונדאי i20 גמלאיות משרד הבטחון.

הן מוצעות בעלות חודשית של 1200 שח לחודש + מקדמה של 6000 שח.

כמובן צריך לקרוא את האותיות הקטנות, אבל יכול להיות שזה פתרון לא רע עבורך

איפה הם מפורסמים?

פורסם
לפני 20 שעות, IsraCar כתב:

מכל מה שכתבת עוד לא נרגעתי מכך ששילמת 12,000  שקל בשנה על ביטוח.

ועוד על רכב שקנית ב 20 אלף שקל.

 

גם בן 23 , גם סקודה סופרב (כנראה מאוד ישנה), גם שמת עליה 10 אלף בתיקונים("יישור קו"?).

מישהו כאן לא יודע לעשות חשבון.

 

אולי הבעיה שלך שהתחלת מלמעלה, עם רכב מנהלים.

תתחיל מלמטה,

קיה פיקנטו / סוזוקי אלטו  בבעלותך תהיה בהחלט צעד בכיוון הנכון. (בטח בהשוואה לסקודה סופרב) 

 

השכרה?

כדאי  למי שמתכנן ליסוע לחו"ל בעוד שלושה חודשים  (לדוגמא) ולא רוצה להכנס לטרחה של קניית רכב אחזקתו ומכירתו.

אני יודע שהסקודה לא הייתה חכמה בכלל, השאלה שלי עדיין נשארת: האם הסיכון שפיקנטו או סוזוקי במחיר כזה יתפרק לי תוך כמה חודשים (שאני מבין במחירים האלה זה מאוד אפשרי) זה שווה לקנות? אני פשוט מאוד דואג לקנות רכב לשלם מלא על ביטוח וטסט ואז להתקע חודשיים אחרי עם רכב שבור. אני גם מבין שלכאורה השכרה זה יותר יקר אבל הקטע שמושך אותי זה שאני משלם כמה אחוזים יותר סהכ ונעלם הסיכון של כל הרכב הולך לפח או עולה 10+ לתיקון.  בכל זאת תודה על התשובה והיעוץ.

לפני 19 שעות, Stavik כתב:

בוא נעשה סידור נתונים

נניח נקח רכב ב50 אלף שח

יש לך 20 אלף

מימון עוד 30 אלף-

הוצאות חודשיות

1400 שח מימון חודשי לשנתיים

1000 שקל ביטוח תיקונים בלאי וטסט 

סכום חודשי 2400

הכל למשך שנתיים 115א

ועוד 20 אלף שלך

 ויש לך רכב ששווה 40א

אחרי הורדה של 20 אחוז פחת

(הלכתי רחוק)

לעומת

ליסנג תפעולי שבגיל שלך לא בטוח שתקבל אותו מחיר בגלל הביטוח היקר שלך 

אבל נניח שכן 2200×48

105000

אבל נשארת ללא רכב

ברכישת רכב יד שנייה כדאי להתייעץ ולהתאים את הרכב לנסיעה שלך ואליך ככה תחסוך יותר ותהנה גם יותר

 

 

 

 

תודה על הסדר שעשיתה לי. אבל במקרה הזה מה קורה אם הרכב פשוט נשבר בסדר גודל של 10+ לתיקון? זה השורה התחתונה שעדיין מפריע לי מאוד. יכול להיות שלקנות זה כן יותר זול אבל יש סיכון ענק שיושב על הראש של פתאום לקום בבוקר, הגיר נדפק ואני נשאר עם רכב שבור, חוב של 30 אלף שח ועדיין אין רכב לעבודה.  אני פשוט הרגשתי את המקרה הזה יד ראשונה ומנסה להקטין את הסיכונים שאני לוקח. 

פורסם

לפי איך שאתה מתאר את זה,

אולי באמת השכרה לטווח ארוך תתאים לך.

 

אבל זה לא עצה כלכלית נטו.

זה יותר לטיפול בחרדות שלך. (כתוצאה מהחויה הקשה שהייתה לך עם הסקודה)

פורסם

אני חושב ההפך כדאי שתקח רכב בתקציב שלך שישרת אותך ואתה תראה שלא הכל רע ולא תפחד ממכוניות כל החיים

אני רוצה שתרשום לי

תקציב 

כמה אתה נוסע בשנה

איפה , בעיר מחוץ לעיר?

מה אתה רוצה שיהיה ברכב

באיזה גודל הרכב

תענה לי על זה ונמצא לך רכב בובה אין לך ממה לפחד יותר רכבים לא מתקלקלים ברגע

 

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...