Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
הי אז... אני חדש, אני בן 28, בחיים לא קניתי רכב, בחיים לא נגעתי ברכב חוץ מלנהוג על הרכב של ההורים שלי ובשיעורי נהיגה, אף פעם לא תחזקתי רכב (את הכל עשה אבא שלי שהיום כבר בקושי זוכר איך קוראים לי או שאי פעם נולדתי לו), לא החלפתי גלגל, לא נסעתי למרחקים גדולים, לא בדקתי שמן מים, ובקושי לתדלק אני יודע (התחלתי ללמוד את זה ביוטיוב). כל מה שאני יודע זה נטו מה שהמורה שלי לנהיגה לימד אותי - תמרורים, חוקים, זכות קדימה, גז, ברקס, חניות ודברים שלמעשה מישהו שהוא נהג חדש יודע. ואני 'נהג' 8 שנים (כשאני נוהג, ברוב הזמן אני בחרדת נהיגה ולא נוהג).
בזמן המלחמה הבנתי שלא אוכל להתחפר בחרדת הנהיגה שלי לנצח כי התחבורה הציבורית הפסיקה לעבוד ומסתבר ששליחים מהסופר לא אוהבים את העבודה שלהם, אז בהתאם הם עושים הכל כדי שלא תרצה יותר להזמין ותעדיף להגיע לחנות. בזמן שאנשים יכלו לנסוע לאן שהם רצו אבל אני נאלצתי להסתגר כי אין אוטובוסים הבנתי שיש לי אחת מ-2 ברירות: או שאני קונה רכב או שאני מחזיר את הרישיון למדינה כי אני סתם משלם עליו ולא נוהג.
אבל לקנות רכב זה סיוט, כי בישראל כמו בישראל יש מי שישמח לדפוק אותי (ואני בהחלט אדם שקל לדפוק - אפילו הפרצוף שלי משדר "תדפקו אותי", ועל חוסר הביטחון אני לא רוצה לדבר), ולכל אחד גם יש דרכים להפחיד אותך ככה שגם אם תעשה הכל כמו שצריך בסוף תרגיש שדפקו אותך בכל אופן: לבדוק שאין נזילה מתחת לאוטו, לבדוק שהכל תקין, לראות באור יום, להתמקח על המחיר... כל זה זה לא בשבילי.
גיליתי שיש דבר נפלא שקוראים לו ליסינג אבל אין דברים טובים בלי קאץ': אני מוגבל לכמות נסיעות מסוימת (לפי ק"מ), אם מישהו שורט לי את הרכב בחניה אני אשלם ביוקר, אם בסוף התקופה אני מחזיר את הרכב במצב קוסמטי קצת פחות טוב ממה שקיבלתי זה יעלה לי יותר יקר מהרכב עצמו וכן הלאה.
אני לא יודע מה מתאים לי יותר. מצד אחד בא לי רכב חדש ממקום אמין ושלא ירמו אותי, חברה עם גב ואבא ואמא, ורכב שלא עברו עליו יותר מדי בעלים שבסוף גם ינסו לרמות אותי. מצד שני, גם זה מפחיד, כי הרכב לא באמת שלי 3 שנים, וכל נזק הכי קטן יעלה לי ביוקר, ובטוח יש אותיות קטנות לאותיות הקטנות, ואף חברה לא גלויה איתך באינטרנט אלא רק כשאתה פיזית חותם על ההסכם.
אז מה עושים? ליסינג? יד שניה? לבקש טרמפים ממכרים? למחות נגד התחבורה הציבורית הלא מתפקדת ולחזור הביתה ולהתבאס שלא סופרים אותי ולחשוב על לברוח מהארץ?
כל עצה תתקבל בברכה
פורסם

1. תקציב

2. מי אמור לנסוע ברכב, רק אתה או אתה ועוד אדם, או אתה וארבעה ילדים בגילאים 3 - 12 + שני גולדן ריטריבר?

3. מה הנסועה המתוכננת לרכב? כלומר כל יום אתה נוסע מכפר סבא לעבודה בחיפה או שביום-יום תחב"צ זה מצוין אבל לסופ"ש פחות?

נסה לכתוב בפסקאות מסודרות. 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם (נערך)
לפני כשעה, discoTD5 כתב:

1. תקציב

2. מי אמור לנסוע ברכב, רק אתה או אתה ועוד אדם, או אתה וארבעה ילדים בגילאים 3 - 12 + שני גולדן ריטריבר?

3. מה הנסועה המתוכננת לרכב? כלומר כל יום אתה נוסע מכפר סבא לעבודה בחיפה או שביום-יום תחב"צ זה מצוין אבל לסופ"ש פחות?

נסה לכתוב בפסקאות מסודרות. 

1. תקציב - אני יכול לעמוד בהחזר חודשי של ליסינג (נגיד עבור קיה פיקנטו קטנה) עד 2000 שח בחודש (ומקדמה נגיד עד 10), אבל אם לא אלך על ליסינג אז מגביל את עצמי ליד 2 בעד 35 אלף בכוונה כי אני לא רוצה לשלם ביוקר על רכב נחות
2. אני ובת זוג שכרגע אין לה רישיון אבל היא מוציאה
3. בתוך העיר, לעתים רחוקות מרחקים בסדר גודל של מנהריה לירושלים (פעם-פעמיים בשנה לבקר את המשפחה, וכמובן כששם אז עם הרכב בתוך העיר), עדיפות לנהיגה כמעט יומיומית (לך תדע מתי האוטובוסים שוב יפסיקו לעבוד)

עריכה אחרונה על ידי לא_מבין_כלום_ברכב
פורסם

לגבי ליסינג - לא אתייחס כיוון שמדובר בעסק יקר ולדעתי במלכודת, כי אתה מסיים את החוזה בהתאם למה שנקבע בתחילתו ולאו דווקא כשנוח לך. ובסיום החוזה תצטרך לחשוב על ההמשך.

 

לגבי בעלות על רכב - אתה צריך להביא בחשבון עלויות שוטפות שעשויות להיות גדולות ובעיקר לא צפויות. 

 

אתחיל בכמה מהן:

 

ירידת ערך הרכב - משמעותית בעיקר בשנותיו הראשונות. ברכב בן 10, כפי שאתה מתכוון לרכוש, מדובר בסעיף קטן, נניח 3,000-5,000 ש״ח בשנה.

 

רישוי - סדר גודל של 1,500 ש״ח בשנה.

 

ביטוח - מן הסתם מצבך הכלכלי עדיין לא מאפשר לך לקחת סיכונים, לכן תבטח בחובה ומקיף. אין לך עבר ביטוחי וזוגתך תהיה נהגת חדשה. אני מעריך שתשלם 6,000-8,000 ש״ח בשנה, אולי קצת יותר. אם תיקח את הסיכון ותבטח בצד ג׳ בלבד תחסוך משהו.

 

טיפולים ותיקונים - יש צפויים ויש בלת״מים. יכול להתחיל באלפי ש״ח בודדים ולהגיע להרבה יותר, בהתאם למצב הרכב. חוץ מזה, כשתרכוש את הרכב תרצה לבצע ״יישור קו״ - טיפול לרכב כדי להביאו למצב בסיסי מספק. יכול להיות החלפת שמן בכמה מאות ש״ח, החלפת צמיגים ב-1,500 ש״ח, טיפול בבלמים ועוד שורה ארוכה של טיפולים שתרצה כדי להמנע מתקלות בעתיד. בסופו של דבר אתה מדבר על רכישת רכב בן 10 שנים לערך שיש לו בלאי שצריך התיחסות, אבל כמה זה תלוי במציאה שתמצא.

 

דלק - למען הפשטות נניח שתיסע 12,000 ק״מ בשנה, לפי 12 ק״מ לליטר זה 1,000 ליטר, או 7,000 ש״ח.

 

עכשיו שב עם עפרון ונייר או עם אקסל וחשב האם אחזקת רכב מתאימה לך. כמובן שתחסר את הוצאות התחבורה העכשוויות.

 

מבחינת סוג רכב - הייתי חושב על הקבוצה הקרויה ״סופרמיני״, כגון מאזדה 2, יונדאי i10, סוזוקי סוויפט ושורה ארוכה של דגמים בגודל דומה. הם מתאימים לזוג ויכילו גם תינוק לכשייוולד, יהיו מספיק זריזים לתנועה וחניה בעיר, יחסית זולים לרכישה ועם טיפה מזל גם לתחזוקה.

 

בהצלחה!

  • רעיון טוב! 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

צודק. זה טייפו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...