Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 24 דקות, Derish כתב:

מה שאתה מתאר זה בסה"כ אדם כריזמטי. אנשים כאלה מתחברים בקלות לאנרגיה שלך ויודעים לגרום לך להרגיש מיוחד, אבל יש להם נטיה להיעלם באותה מהירות שהגיעו. היכולת להשיג דברים מבלי לעבוד קשה מדי הופכת אותם לעתים קרובות לטיפוסים שטחיים למדי שאינם רואים טעם להתעמק או להתמקצע, כי גם ככה הם יתקבלו לכל תפקיד, כל בחור או בחורה יסכימו לצאת איתם, וכל לקוח יקנה את מה שהם מוכרים. גם זה שלמחרת הוא כבר לקח ג'וב אחר מסתדר בסה"כ עם הפרופיל ולא מעיד על הכישורים או היכולות המקצועיים שלו אלא יותר על החברתיים.

מעניין מאוד מה שכתבת, כי זה מתאר כמעט 1:1 מישהו שהיה בעבר חבר מאוד קרוב שלי.

 

בחור כריזמטי ומוכשר, נראה טוב וצ'ארמר כזה שגם אוהב לרצות ולשמח את כל הסובבים.

במשך כעשר שנים הוא עבר 5-6 עבודות, כשבכולן חזר על עצמו אותו תסריט.

מתקבל בקלות לעבודה, מתיידד ומתחבר לעובדים ולמנהלים, זורח בחברה ומצופה לקידום מהיר,

אבל אחרי שנתיים +- מפוטר כי הוא לא מספק את הסחורה. כלומר משקיע יותר בקטע החברתי אבל פחות בעבודה.

 

אחרי רצף של תיסכולים הוא הבין שמשהו משובש אצלו והלך לטיפול.

בין שאר הדברים כמו ייעוץ פסיכולוגי הוא גם קיבל מרשם לריטלין ולוקח באופן קבוע.

מאז החיים שלו השתנו. כבר קרוב לעשר שנים הוא באותו מקום עבודה וזוכה להערכה וקידום.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
פורסם

שאלה קצת אחרת

האם הנדסאי בניין / חשמל...

תופס גם בחול כמו מהנדס ? או שהנדסאי זה המצאה של ישראל ?

לא כל כך מצאתי מידע ברשת

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

מהנדס זה מהנדס. גם בארץ הנדסאי זה לא תופס כמו מהנדס.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 34 דקות, ANUTKK כתב:

האם הנדסאי בניין / חשמל... תופס גם בחול כמו מהנדס? או שהנדסאי זה המצאה של ישראל?

 

בכל העולם יש לימודי תעודה של 'כמעט מהנדס' המיועדים לאנשים שאין להם זמן, שכל, משמעת עצמית, או צורך מעשי בדיפלומה אקדמאית. ובדיוק כמו שרופא יכול להשאיר משימות ספציפיות לאחות או לפרמדיק, כך מהנדס (או מנהל מחלקת פיתוח/הנדסה) יכול לתת משימות פשוטות יחסית להנדסאי או אפילו לטכנאי שמכיר היטב את החומר.

 

כפי שכבר נאמר לעיל, בשום מקום האחד לא 'תופס' כמו השני. פשוט לפעמים להחזיק הנדסאי מבריק על תקן של מהנדס בינוני יניב תוצאה טובה יותר לעסק בגבולות תקציב נתון.

 

פורסם

זאת שאלה שנשאלת באוויר לכן אי אפשר לתת תשובה 

אם בנאדם עם 12 שנות לימוד שעבד בעבודות דחק ופתאום רוצה ללמוד הנדסאי גם אם יצליח ללמוד לא חושב שזה יהיה שווה משהו (למרות שאי אפשר לדעת כלום זה יהיה פאזל מורכב מאוד)

אם הוא עובד עם הרבה ניסיון ורוצה לעשות הנדסאי תעשייה וניהול זה יכול לעזור מאוד 

פורסם
לפני כשעה, ANUTKK כתב:

שאלה קצת אחרת

האם הנדסאי בניין / חשמל...

תופס גם בחול כמו מהנדס ? או שהנדסאי זה המצאה של ישראל ?

לא כל כך מצאתי מידע ברשת

הנדסאי זו תעודה, לא תואר. מבחינת משך הלימודים זה חצי ממהנדס (שנתיים לעומת 4 שנים), אז חוץ מהשורש אלה מקצועות שונים לחלוטין. אגב, מקבילות נפוצות בעולם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, ANUTKK כתב:

שאלה קצת אחרת

האם הנדסאי בניין / חשמל...

תופס גם בחול כמו מהנדס ? או שהנדסאי זה המצאה של ישראל ?

לא כל כך מצאתי מידע ברשת

לא, רק בפורטוגל או ספרד (לא זוכר איזו מהן), בדקתי את זה בעבר כשרציתי לשדרג את עצמי פה בארץ ואז לעבור לחו"ל.

הכל צריך להיות פה מיוחד במקום ללכת על סטנדרט מקובל בעולם או מארהב או אירופה או אוסטרליה. 

מתקן את עצמי - פורטוגל אבל שם הפסיקו עם השטות הזו ב2005.

להמשך קריאה ממליץ לקרוא על הסכם בולוניה - https://he.wikipedia.org/wiki/הסכם_בולוניה

 

או שאפשר לקרוא לתואר הנדסאי -> Associate Degree. לא בטוח בזה..

 

עריכה אחרונה על ידי DareDevil
Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם

הנדסאי הוא practical engineer. 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

מה שאמרו לנו בלימודים זה שהתעודה (הנדסאי) תופסת גם בחו"ל. 

בארץ, יש הבדלים בין מה שהנדסאי רשאי לעשות מול מה שמהנדס רשאי- למשל, לחתום על מבנים מסויימים (בניין), מערכות חשמל מסויימות, יש הבדלים מבחינת הרישוי והאחריות. 

בחו"ל, אני לא יודע. 

*הנדסאי זה 2.8 שנים ולא רק שנתיים. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני שעתיים, ברווז כתב:

מה שאמרו לנו בלימודים זה שהתעודה (הנדסאי) תופסת גם בחו"ל. 

 

באיזה הקשר ובאיזה חו"ל? יש מדינות רבות שיסרבו רילוקיישן על ויזת מומחה למישהו שאין לו תואר אקדמי. אם מדובר בהמשך לימודים אקדמיים על סמך הדיפלומה, אז אגלה לך סוד כמוס: רוב האוניברסיטאות והקולג'ים בעולם ימצאו דרך להכניס אותך לקורס כל עוד אתה משלם מראש בתעריף של סטודנט בינלאומי. חלק יגידו שזה על סמך נסיון מעשי, אחרים ימציאו תירוצים נוספים, אבל בגדול פשוט לא אכפת להם כל עוד אתה מביא את הכסף. כנ"ל אגב בישראל, ע"ע המרכז הבינתחומי בהרצליה שקיבל אותי בזמנו ללימודי מנע"ס למרות שבקושי הייתה לי תעודת בגרות (ו-40 אש"ח זמינים להעברה מיידית).

 

פורסם
בתאריך 11.7.2024 בשעה 11:08, Night Driver כתב:

אני דווקא כן הייתי מזמן את זה שעבד 20 שנה באותו התפקיד. מה שכן, הייתי שואל אותו למה לא התקדם.

זה נפוץ בעסקים קטנים שיש בהם 3-4 אנשים. 

אז לאן תתקדם בתפקיד? יש את הבוס, המזכירה/מהנלת משרד/מנהלת חשבונות, מנהל מכירות ונהג/ספק/מתקין/מנהל שרות לקוחות/מנהל מוצר/ טכנאי/תומך וכו'. 

 

כל אחד יושב על המשבצת שלו ולהתקדם בתפקיד אפשר רק מחוץ לאותו עסק. 

 

 

פורסם
לפני 2 דקות, Buki כתב:

זה נפוץ בעסקים קטנים שיש בהם 3-4 אנשים. 

אז לאן תתקדם בתפקיד? יש את הבוס, המזכירה/מהנלת משרד/מנהלת חשבונות, מנהל מכירות ונהג/ספק/מתקין/מנהל שרות לקוחות/מנהל מוצר/ טכנאי/תומך וכו'. 

 

כל אחד יושב על המשבצת שלו ולהתקדם בתפקיד אפשר רק מחוץ לאותו עסק. 

בעסק של 3-4 באמת אין לאן להתקדם ועדיין אם אדם נשאר באותו התפקיד 20 שנה אברר אם זה בגלל שאהב את המקום, בגלל שפחד משינוי או שלא מצא יותר טוב וכמובן אשאל למה הוא עוזב.

כל אחת מהסיבות לגיטימית ובטח שלא תפסול אותו אבל חשוב להבין מי האדם ולבדוק אם הוא מתאים לתפקיד המיועד. לא חסרים אנשים מוכשרים שלא יודעים למכור את עצמם (עבד אצלי בחור צעיר ומאוד מוכשר שהוזמן לראיון למשרת הנדסאי רק בגלל קורות החיים של שורה אחת, אחמ"ש בקולנוע. שום מילה על הניסיון שלו כהנדסאי בצבא. רק אחרי תקופה שעבד איתי התברר שזה מה שהלשכה עשתה מקורות חיים של כמה עמודים).

כששמדובר על מחלקת משאבי אנוש בארגון גדול או בחברת השמה שצריכה למיין אלפי קו"ח אי אפשר באמת לסנן ולקרוא בין השורות אבל כעסק קטן יחסית שמתמודד עם כמה עשרות אני יכול לעשות את זה ולפעמים יש מציאות בין אלה שהיו נפסלים אוטומטית.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

יש אנשים שפשוט מרוצים איפה שהם. יש לי חבר שעבד 17 שנה בתור אחראי לוגיסטיקה בחברה בינונית-קטנה. כמעט בלי העלאות שכר.

בשניה שהוא בדק בחוץ התנפלו עליו ועל הניסיון שלו עם הטבת תנאים משמעותית. צריך עין לקלוט בין הבינוניים לבין היהלומים שמתחבאים.

פורסם
לפני 15 דקות, Night Driver כתב:

בעסק של 3-4 באמת אין לאן להתקדם ועדיין אם אדם נשאר באותו התפקיד 20 שנה אברר אם זה בגלל שאהב את המקום, בגלל שפחד משינוי או שלא מצא יותר טוב וכמובן אשאל למה הוא עוזב.

בעסקים כאלה יש לא מעט מקרים שכל הצוות הם אותם אנשים 20-25 שנה ואף יותר. יש קידום בשכר כמבון אבל התפקיד הוא אותו תפקיד.

 

לא אומר שזה תמיד ככה בעסקים קטנים, יש כמובן הרבה מקרים שלא. 

 

עדיין המצב הזה יותר נפוץ מאשר בארגונים גדולים. 

הסיבות לכך זה כל מה שרשמת +לפעמים  העזיבה אחרי המון שנים היא כי העסק נמכר, הבעלים פרש, פשיטת רגל או משהו כזה או אחר שלא תלוי בכלל בעובד.

 

 

×
×
  • תוכן חדש...