Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

וזה בדיוק מה שכתבתי בהודעה הראשונה שלי כאן. אם עד היום עסק בתחומים קרובים (סתם דוגמא, שיפוצניק שהלך ללמוד הנדסאי בנין או איש אחזקה שהלך ללמוד הנדסאי מכונות) הוא נכס והניסיון שלו לפעמים אפילו עדיף על הנדסאי עם 30 שנות ניסיון אבל אם היה איש מכירות המחסני חשמל 30 שנה והלך ללמוד הנדסאי בניין אז הוא בנחיתות מול בחור צעיר.

  • אהבתי 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

פות"ש, לדעתי-תחשוב על זה הפוך.

אתה רוצה להתקדם. אם אין לך תעודה, סיכויי הקבלה שלך נמוכים משמעותית ממישהו שכן יש לו תעודה. 

בלי חתיכת נייר, קשה מאד!!!!! לפתוח דלתות, על להיכנס בהן אני כבר לא מדבר. תעודה היא דרישת סף בימינו. 

 

כותב שורות אלו התחיל ללמוד הנדסאי מכונות בגיל 41 מהסיבות שתוארו מעלה, ועומד לסיים את לימודיו בקרוב.

*מה שכן, אסייג ואומר שאני לא הולך לעבוד בתחום שאני לומד, אלא כנייר-לפתיחת-דלתות בתחום שלי, שהוא שונה: רכש.

 

השאלה שלך כללית מאד, האמת. 

במקרה שלי, הנדסאי מכונות זו דרישת סף להרבה מאד מקומות. במקרה שלך, מה המקצוע? מה אתה הולך ללמוד? והאם המקצוע מהווה איזו שהיא דרישת סף? 

או שאולי אתה רוצה לעבור הסבה מקצועית?

או שאולי אתה חושב על אפשרות לעבוד במקצוע חופשי ולהתקדם לעצמאי בשלב מאוחר יותר? 

 

העצה הכי טובה שאני יכול לתת לך- תפתח קצת את הראש ואת החשיבה, תראה את המכלול- ולא רק את השאלה שעלתה לך. 

בגדול, לדעתי, יותר ידע ויכולות זה תמיד דבר טוב. אני בעצמי כל הזמן לומד דברים חדשים במסגרת התחביבים שלי, ומסוגל באמצעותם "לעמוד על שלי" מול אנשים מנוסים בתעשייה, למשל. עוד תחום שאתה מבין בו יכול לשרת אותך גם בהפתעות במקומות שלא ציפית להם. אל תגביל את עצמך, בטח שלא משיקולים בנאליים של "יש מה לעשות עם זה?". אתה רוצה? מושך אותך? לך על זה וזהו.

  • אהבתי 2

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

בקיצור מניסיון אישי שאולי לא מעיד על הכלל -

ב-2018 עזבתי עבודה של כ-30 שנה ולקחתי שנתיים לריענון ושיקום עצמי.

בשנה השנייה כבר התחלתי לגשש ולשלוח קורות חיים במטרה להשתלב מחדש בשוק העבודה.

יש לי ניסיון מוכח במקצועות טכניים שאינם דורשים תעודה.

שלחתי קו"ח למעל מאה חברות/עסקים שאני יכול להיות נכס עבורם.

כמה תשובות קיבלתי?!  =  אפס עגול... (אפילו תשובות שליליות לא היו).

לכמה מקומות גם התקשרתי אח"כ, וקיבלתי מענה מנומס ומתחמק.

הקו"ח שלי מלוטש ונבדק, ואין בו בעייה למעט הגיל שאז נשק ל-60.

העצה שחזרה על עצמה הייתה לא לרשום את הגיל, אבל החלטתי שלא מתאים לי ככה.

אם אני לא רלוונטי לחברה או עסק רק בגלל הגיל, אז זהו הפסד שלהם.

עם הזמן מצאתי את הדרך כעצמאי קטן, ואפילו מעדיף ככה עם פחות מחויבות והרבה זמן פנוי.

פורסם

שמעתי פעם ואני חושב שזה נכון - הסיבה שלאנשים מבוגרים קשה להתקבל לעבודה זה האנרגיה

 

כשאתה בא באנרגיה נמוכה, "זקן", אתה לא עושה חשק למישהו לקחת אותך

אבל אם אתה מגיע עם אנרגיה גבוהה, נמרץ, זורם, מתקתק, הסיכוי שיקחו אותך גבוה.

 

לפני כחצי שנה ראיינתי מועמדים לתפקיד אצלי בצוות, הגיע בחור בן 52, אנרגטי, כיפי, אוהב לעזור, השיחה ממש זרמה בכיף וזה נראה לי ריאיון אחד הארוכים שעשיתי (כי פשוט השיחה זרמה), המנהל שלי לא יכל לראיין אותו באותו רגע וביקש ממני לזמן אותו שוב.

לא הספקתי - למחרת כבר קיבלתי טלפון שהוא מסיר מועמדות כי התקבל לעבודה.

 

מצד שני, ראיינתי אנשים בגיל 40, 45, 50 , שהרגישו "זקנים", לא מתאימים לצוות, לא זורמים, כבדים ...

מן הסתם לא העברתי אותם כי לא ראיתי איך הם משתלבים, גם אם היה להם את הידע והניסיון הדרוש.

 

 

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 8 שעות, phpclub כתב:

שמעתי פעם ואני חושב שזה נכון - הסיבה שלאנשים מבוגרים קשה להתקבל לעבודה זה האנרגיה

 

לפני 10 שעות, BoazB11 כתב:

שלחתי קו"ח למעל מאה חברות/עסקים שאני יכול להיות נכס עבורם. כמה תשובות קיבלתי?!  =  אפס עגול... (אפילו תשובות שליליות לא היו).

PHP, זה לא האנרגיה, זה היכולת לפתוח דלתות... 

הנושא מורכב. מאד. 

יש את הבדיחה הידועה, של מעסיק שצבר מעל 100 קבצי קו"ח וביקש מהמזכירה שלו לזרוק לפח חצי. 

כששאלה "למה?!", ענה לה שהוא לא מעוניין להעסיק אנשים חסרי מזל.

יש מעסיקים שלא יטריד אותם הגיל אל מול הניסיון, יש כאלו שכן. 

יש שיעדיפו קבצים מתוקתקים היטב, יש שיסתכלו על הנתונים היבשים בתוכם לעומק. 

בסופו של דבר, המעסיקים הם גם אנשים, וצריכים לסנן את המועמדים בדרך מסויימת. לכל אחד יש את ה BIAS שלו. כולם מגיעים עם "כשל" מובנה כלשהו במערכת הסינון שלהם ועם העדפות נקודתיות. אני שב ואומר- כמה שתתאים ליותר משבצות, יהיה לך יותר קל לעבור את הסינון שאתה לא מודע לקריטריונים שלו.

 

בזמנו עשיתי ניסוי, ושמתי תמונה על קורות החיים שלי. רק כדי להתבלט. למה? כי אני יודע שדבר כזה היה מעלה את הערך של המועמד בעיני אם אני הייתי צריך לעבור על הקבצים כמנהל- מעיד על חשיבה יצירתית, שונה, מחוץ לקופסא. שורה תחתונה, לא מומלץ :rofl: 

 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 5 דקות, ברווז כתב:

בזמנו עשיתי ניסוי, ושמתי תמונה על קורות החיים שלי. רק כדי להתבלט.

יש כאלה שתמונה שלהם תפחיד כל מעסיק פוטנציאלי אז כל מקרה לגופו.

  • מצחיק 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

הוא שאמרנו-שורה תחתונה, לא מומלץ, מניסיון אישי :lol:

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני כשעה, Night Driver כתב:

יש כאלה שתמונה שלהם תפחיד כל מעסיק פוטנציאלי אז כל מקרה לגופו.

מקור?

 

 

 

 

 

תרתי משמע

  • מצחיק 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני שעתיים, ברווז כתב:

 

PHP, זה לא האנרגיה, זה היכולת לפתוח דלתות... 

 

עובדתית, הבחור בן 52 שראיינתי ומצא עבודה, מצא עבודה תוך חודש. מה עשה אותו שונה ?

אגב זה גם בא לידי ביטוי בדברים אחרים, לדוגמא בחור בן 50 שהקורות חיים שלו מכילים 20 שנה של עבודה באותו מקום באותו תפקיד בלי להתקדם (והיו לי כאלה) - כנראה שלא אזמן אותו

 

אגב2, זה יכול גם להיות בקטע שלילי (היפר), היה אחד שהתקשרתי אליו והתיש אותי, ממש התיש אותי בשיחה של 20 דקות, שאלתי אותו שאלה על X ונתן לי סיפור של 5 דקות לפעמים בכלל על Y.

עריכה אחרונה על ידי phpclub
פורסם

אני דווקא כן הייתי מזמן את זה שעבד 20 שנה באותו התפקיד. מה שכן, הייתי שואל אותו למה לא התקדם.

  • אהבתי 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני כשעה, phpclub כתב:

עובדתית, הבחור בן 52 שראיינתי ומצא עבודה, מצא עבודה תוך חודש. מה עשה אותו שונה ?

אותו? לא יודע.

אולי שלח 500 קבצים בשבוע; אולי התחום מאד מאד ספציפי עם מיעוט מועמדים; אולי להיפך, יש לו תעודה כלשהיא שלרוב המועמדים אין; אולי בכלל הגיע אליך כחלק ממשחק הצעות מחיר, והשתמש בהצעה שלך להגדלת ההצעה הזוכה; זה פשוט יותר מדי ענק כדי לענות בצורה יעילה.

הנקודה שניסיתי לומר- לא בטוח שהוא השונה, יכול להיות שהתחום שלו הוא השונה.

לא חסרים תחומים כמו שלי (רכש), שבהם ללא תעודה אין לך מה לחפש בכלל בשוק (דרישת סף של הנדסאי מכונות\אלקטרוניקה\הנדסה וניהול, לעיתים גם אופטיקה). רק עם הרבה מזל אתה מוצא משהו, ועם עוד יותר המון מזל מה שמצאת הוא גם טוב. לא כל מי שמוכן לקחת צ'אנס על אדם ללא תעודה הוא, אה, לא בדיוק הקלמר הכי אפוי בצוללת. זה אני אומר מניסיוני האישי לאורך מעל 20 שנה בשוק העבדים. מצד שני, לא חסרים תחומים שבהם גם עם קורס קטן או אפילו רק ניסיון טבעי ואישי (יחד עם כשרון) יפתחו לך דלתות למקומות מוזרים ומעניינים. שמעתי למשל על מקרים שבהם מפתח תוכנה גיגל משהו מאד סופר ספציפי ויחסית מתקדם, ובעקבות זה קיבל הודעה מגוגל על כך שהם "מדברים באותה שפה" והזמינו אותו לראיון (כתבה מלפני כמה שנים טובות, טרום קורונה למיטב זכרוני). 

 

כל הסיפור הזה כל כך מורכב...

אנחנו מדברים על (ומסביב ל)כפתורים, כשלמעשה הגודל של הסיפור הוא מפעל לייצור מוצרי פלסטיק (כולל כפתורים) עבור כל העולם.

גם אני לא יודע עד כמה אני לא יודע. ואני בהחלט יודע שאני לא יודע, לפחות עד כמה שאני יודע שאני לא יודע.

 

אז אני מנסה לשמור על ראש פתוח, ומנסה לשאול את השאלות הנכונות שיעזרו לי לקבל תובנות.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 52 דקות, Night Driver כתב:

אני דווקא כן הייתי מזמן את זה שעבד 20 שנה באותו התפקיד. מה שכן, הייתי שואל אותו למה לא התקדם.

כי זה כנראה מתאים לאופי התפקיד שאתה מחפש, הכל תלוי מקצוע ותפקיד כמובן. 

פורסם
לפני 59 דקות, phpclub כתב:

כי זה כנראה מתאים לאופי התפקיד שאתה מחפש, הכל תלוי מקצוע ותפקיד כמובן. 

לא שייך לאופי התפקיד אלא לזה שלאנשים יש כל מיני סיבות להתנהלות של פניו נראית לא הגיונית ולאו דווקא בגלל שהם לא טובים או לא מתאימים.

 

כבר היה שלי מקרה של עובד כללי בגיל 25 עם כמה מקומות עבודה וחור של שנה וחצי בקורות החיים.  המחשבה הראשונה שעברה לי בראש זה שהוא טיפוס שלא מיחפש לעבוד אלא כשהוא חייב אבל החלטתי בכל זאת להרים אליו טלפון לפני שאני פוסל וכששאלתי אותו אמר שהיה לו אבא חולה שהוא סעד אותו עד שנפטר. הבחור הזה עבד אצלי 12 שנים ועד היום אנחנו בקשר ויכולתי בקלות לפספספ אותו.

 

מאז בקורות החיים אני בודק בעיקר התאמה מקצועית ומסמן לי שאלות שעלולות לפסול (כמו למה נשאר באותו התפקיד, למה החליף הרבה מקומות עבודה, למה עזב במקום האחרון וכו').

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 14 שעות, phpclub כתב:

אבל אם אתה מגיע עם אנרגיה גבוהה, נמרץ, זורם, מתקתק, הסיכוי שיקחו אותך גבוה.

 

לפני 3 שעות, phpclub כתב:

בחור בן 50 שהקורות חיים שלו מכילים 20 שנה של עבודה באותו מקום באותו תפקיד בלי להתקדם (והיו לי כאלה) - כנראה שלא אזמן אותו

 

אתה לא ממש מיוחד. אלו ״קונספציות״ נפוצות בשוק העבודה ובהייטק בפרט.

 

בכמעט 25 שנה האחרונות, עברתי בכמה וכמה מקומות עבודה.

עבדתי כמה שנים בחברה שאוהבת ״לרענן״ את כח האדם כל הזמן. מפטרים זקנים ומגייסים צעירים. היה צוות צעיר עם אנרגיה גבוהה, נמרץ ומתקתק.

בשנים האחרונות עובד בחברה עם גישה הפוכה. צוות זקן מאוד יחסית להייטק. כמה עובדים כבר לפני פרישה. כולם תקועים באותו תפקיד כבר לא מעט שנים.

החברה הצעירה והדינמית מדשדשת מבחינה עסקית כבר הרבה שנים. החברה הנוכחית מרוויחה הרבה מאוד כסף.

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם
לפני 22 שעות, phpclub כתב:

לפני כחצי שנה ראיינתי מועמדים לתפקיד אצלי בצוות, הגיע בחור בן 52, אנרגטי, כיפי, אוהב לעזור, השיחה ממש זרמה בכיף וזה נראה לי ריאיון אחד הארוכים שעשיתי (כי פשוט השיחה זרמה), המנהל שלי לא יכל לראיין אותו באותו רגע וביקש ממני לזמן אותו שוב.

לא הספקתי - למחרת כבר קיבלתי טלפון שהוא מסיר מועמדות כי התקבל לעבודה.

 

לא הייתי אתכם בחדר ולכן קח את דבריי בע"מ, אך על פניו מה שאתה מתאר זה בסה"כ אדם כריזמטי. אנשים כאלה מתחברים בקלות לאנרגיה שלך ויודעים לגרום לך להרגיש מיוחד, אבל יש להם נטיה להיעלם באותה מהירות שהגיעו. היכולת להשיג דברים מבלי לעבוד קשה מדי הופכת אותם לעתים קרובות לטיפוסים שטחיים למדי שאינם רואים טעם להתעמק או להתמקצע, כי גם ככה הם יתקבלו לכל תפקיד, כל בחור או בחורה יסכימו לצאת איתם, וכל לקוח יקנה את מה שהם מוכרים. גם זה שלמחרת הוא כבר לקח ג'וב אחר מסתדר בסה"כ עם הפרופיל ולא מעיד על הכישורים או היכולות המקצועיים שלו אלא יותר על החברתיים. שזה חשוב במקום עבודה אך לא בראש סדר העדיפויות, ובוודאי לא בסיס הולם לבחור או לפסול מועמדים.

 

עשרים שנות הנסיון שלי בתחום הטכני, מחיל האוויר ועד לסטארט-אפים ותאגידים בינלאומיים, מראה דווקא שיש יתרון לא מבוטל לאנשים איטיים ושקולים. לא צריך לקחת את זה לאקסטרים של אפאטיה ו'כבדות', אבל גם לקפוץ על כל רימון זה לא חכם במיוחד כי זה נוטה להניב פתרונות לא יסודיים ולהתיש את העובד בטווח הארוך. גם לא כל סביבה מתאימה למה שאתה מתאר פה כ'אנרגיה' ו'זרימה' - בד"כ צוות איכותי יהיה מורכב מכאלה וכאלה, מי שילחץ על הגז ומי שיתן קצת ברקס, ובשאיפה גם ממנהל שיודע איך לשלב בין כולם לקבלת תוצאה אופטימלית.

 

×
×
  • תוכן חדש...