Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קניתי רכב היחיד מסוגו בישראל -מרגיש ייחודי - לגיטימי או אני אידיוט ?


orankohn

פוסטים מומלצים

יש לי כנראה מין הפרעה כזו שאני נמשך למכוניות די נדירות ושאינן נפוצות בארץ  ושנראות לי מעניינות.  אני לא מדבר על קניית רכבים אקזוטיים או יוקרתיים במחירים מעל 6 ספרות. אני מדבר ברכבים די ישנים במחירים עד 20/30 אלף שקל. 

דווקא בגלל שהן אינן נפוצות בישראל, ובהתאם לסטיגמות ולתדמית המקובלת בארצינו הבורה ומאותגרת תרבות מוטורית , הן מוקצות בעיני רוב הציבור.

בפועל בעשורים האחרונים  הזדמן לי לרכוש אותן במחיר מאוד משתלם.  בדיעבד הן היו רכישות ממש כדאיות ומהנות. גם רכשתי במחיר נמוך ממקבילות בשוק , גם נהניתי מרכב ייחודי ואפילו שלאחר שמיציתי את החווייה  לאחר שנתיים שלוש איתן -  מצאתי קונה לכולן במחיר ראוי ואף יותר.

לא חוויתי איתן שום קטסטרופות תחזוקתיות  או הוצאות אחזקה חריגות . אם כי  יש לציין כי השקעתי מאמץ בהזמנת חלפים משתלמים בחו"ל ותחזוקה  מעט מאתגרת - חלקה עצמית וחלקה אצל בעלי מקצוע מקצועיים שיש שהשקיע במציאתם . 

כדי להמחיש - אלו כמה שהרכבים שהיו ברשותי בקטגוריה לעיל :  סאאב 900 2.3 , סאאב 9-5 2.0 טורבו  ונוספת  - סאאב 9-5 3.0 טורבו V-6, מרצדס A-190 אוונגרד, לנצ'יה איפסילון 1.2 ידנית. (זה בלי להזכיר רכבים שהיו אצלי לפני עשורים רבים => סאאב סונט 97 דור II, אלפא רומיאו GTV 2000 VELOCE)

 

אתמול , בלי כל הצדקה או צורך אמיתי וממשי, סגרתי עיסקה על רכב שמסתבר שהוא נדיר בארץ הקודש. עד כדי כך נדיר שמסתבר שמתת דגם זה יש רק אחד ויחיד בארץ (זה הדגם החזק והמאובזר בסדרה - יש כמה עשרות בדגמים פשוטים יותר).

  הדגם הזה גם אירופאי ( כמו כל הרשימה לעיל - לא מתחבר לרכבים מלוכסני עיניים או מהעולם החדש...) 
במה מדובר ? ראשית, לבושתי,  נכנעתי קצת למגמה האופנתית המרווחת של ג'יפון , אבל לפחות הוא בהנעה 4X4. 

שנית, לא רציתי ג'אמוס ארוך מימדים, אז הוא די קומפקטי.  

לא רציתי רכב עגלה - רציתי ביצועים סבירים + ,עדייין  לא רציתי מנוע רב נפח והספק, שאמנם ייתן ביצועים חזקים, אבל יעלה בתצרוכת דלק מופרזת  ויקרה. 

 

לשמחתי, מצאתי ג'יפון אירופאי שמשלב את הטוב מכל העולמות - גם מותג שאינו מוקצה, גם כאמור הנעה 4X4 , גם חסכוני בדלק (נתוני יצרן 1:16) וגם ביצועים ראויים  (מהירות מירבית מעל 220 קמ"ש) ותאוצה 0-100 קמ"ש בסביבות -8 - 7 שניות.  כבונוס, הרכב מאובזר היטב כולל סאנרוף כפול ועוד ועוד. לתיגבור הרגשת הייחודיות - הרכב מגיע בצבע מאוד לא מקובל... (אולי רבים דווקא יסלדו מצבע נדיר זה).

אמנם מדובר ברכב די מיושן אבל הוא שמור בצורה סבירה ביותר  ועשה בשנה כ - 15 אלף ק"מ. 

ימים יגידו אם זו הייתה קנייה גרועה או טובה.... בינתיים אני מרוצה (רק לאחר יום...). 

למומחי הפורום שמורה האפשרות לנחש באיזה רכב מדובר....

  • אהבתי 5
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 54
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

איך 7-8 שניות למאה ו-1:16 בצריכה?

אין, שמישהו יגאל אותנו מנתוני היצרן המטומטמים האלה, הצילו (יחד עם מודדי הצריכה בסגנון "המחשב אמר לי")

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו כנראה התשובה הנכונה.

באשר ליתר תוכן השרשור, מזדהה איתך. ובקרוב שאר הפורום ידע למה...😄

לפני כשעה, TDI כתב:

X1 23d?

 

 

 

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

אירופאי אירופאי או אירופאי בריטי?

פרילנדר דיזל? 

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה מעולה מבפנים ומבחוץ.

מאחל לך לא להיות נתון לחסדי בירוקרטיה באשר לייבוא חלקים יחודיים, ושלא תדע דבר מלבד תחזוקה שוטפת.

לדעתי אין חיה כזו מבחינה פיזיקלית צריכת דלק של 16 קמ"ל ברכב הנעה כפולה במשקל כזה אבל אשמח להתבדות, תעדכן אותנו בנתונים אמיתיים כשיתאפשר 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי נתוני צריכת הדלק המופרזת לטובה הרי זה באמת מסקרן אותי מה יהיה המצב בפועל. אמדוד ואדווח בהמשך. 

ערכתי קצת בירורים באינטרנט ובספרות לגבי דגם זה. 

באופן רשמי תצרוכת הסולר בבינעירוני אופטימלי 5.5 ליטר ל- 100 ק"מ (1:18.1) - ראה בקטלוג השוויצרי . 

לפי הגרף שצירפתי במהירות 100 קמ"ש בהילוך שישי המנוע נמצא ב - 2,100 סל"ד. בדיוק בתחום בו המומנט במיטבו. 
לפי אתר אנגלי של הונסט ג'ון המבוסס על דיווחים בפועל הצריכה הממוצעת בפועל גרועה ב- 20% ובמקום נתון יצרן של 47.1 מייל/גלון הינה 37.5 מייל/גלון . (במונחים שלנו - במקום 16.84 - 13.4 ק"מ /ליטר)

https://www.honestjohn.co.uk/realmpg/bmw/x1-2009/xdrive-23d

 

 

 

20240621_170554.jpg

20240621_170542.jpg

20240621_170513.jpg

20240621_170612.jpg

20240621_170629.jpg

Screenshot (1311).png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש,

 

אני חושב שלמישהו עם ידע ויכולת להזמין חלפים מחו"ל(שמההיכרות שלי איתך בפורום, כניראה התשובה היא כן), האחזקה לא תהיה קטסטרופלית. אבל זה רק אם זה רכב שבמידת הצורך תוכל להשבית אותו לתקופה. 

 

לי כבר היה נסיון עם רכב מיושן ונדיר, וכשהיו בו תקלות בילתי אפשרי היה למצוא חלפים מעבר ליבואן, והוא דפק מחירים כמו גדול. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע יחודי זה עוד ניחא, כי אלו דבריין שתמיד אפשר לייבא ולקנות ולשלם קצת מכס ועמלות כיסתוח.

הבעיה היא בחלקים שזה סרט בכלל לשנע לארץ, למשל זכוכיות שונות או חלקי פח שוניפ

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שאני מחליט לקנות דגם משומש מסויים , בפרט שמדובר ברכבים שאינם נפוצים ומוכרים בארץ, אני מבצע מחקר אינטרנטי בן 5 שלבים.

כך עשיתי בעצם לפני רכישת כל המשומשות ה"מיוחדות" שהיו ברשותי. לא מזיק שאני שולט מצויין באנגלית. 
אם הצ'ק ליסט עובר ברוב הסעיפים אז אני בכלל מתקדם הלאה להתקשר ולברר עם המוכר ובהמשך שוקל לראות את הרכב בפועל.

מה אני בודק ומתעניין ? 

1. קריאה/צפייה באתרים שונים של  כתבות,  מבחני רכב וסקירות  על הדגם והמודל הרלבנטי. (כחדשות).  

2. כנ"ל בחיפוש על אמינות/בעיות נפוצות/חוות דעת בעלים בשווקים שונים בעולם. 

3. קריאה בשני אתרים אנגליים שלמדתי להעריך הנותנים סקירה מקיפה על דגמים משומשים  HONEST JOHN , PARKER'S

4. בדיקה באתרי חלפים בחו"ל - בעיקר CARS245 - של עלויות וזמינות של חלפים שוטפים לתחזוקה וחלפים נוספים פוטנציאלים (למשל כמה עולה סט           טיימינג , בלמים וכו'). 

5. מוודא שיש בארץ בעל מקצוע/מוסך שיודע/מוכן לטפל בדגם הזה ויש עליו המלצות שהוא הגון ומקצועי דיו. 

ברור שיש מצבים שאני מדלג/מקצר בשלב זה או אחר אם הידע הקיים אצלי מספק. 

עד עכשיו ההשקעה בזמן  המחקר אמנם לקחה קצת זמן, אבל מעבר להיותה מעניינת, נתנה תמונת מצב מקיפה שסייעה לקבל החלטה אם ללכת בכיוון או לא. 

שלב נוסף שאני אוהב לעשות הוא לבדוק באתרי יד 2 מובילים כמו mobile.de האם הרכב המקביל למושא התעניינותי נפוץ, מה תת הדגמים, מה המחיר המקובל באירופה לדגם והשנתון.  יש הרבה הפתעות בתחום. יש הבדל עצום במחירי דגמים מקבילים בארץ ובאירופה ולשני הכיוונים !

 

להתרשמות מה קראתי על הדגם הספציפי באתרים שהזכרתי

 

https://www.honestjohn.co.uk/owner-reviews/bmw/x1-2009/?review=1527#selected

 

https://www.parkers.co.uk/bmw/x1/estate/review/

עריכה אחרונה על ידי orankohn
תוספת
  • אהבתי 6
  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...