Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Recommended Posts

יפה כל הכבוד על היוזמה.יישר כח.:ok:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תמיד כששואלים על בעיית רעשים קופץ לי לראש המקרה המוזר שהיה לחבר שלי, ושבסוף התקלה הייתה באלטרנטור. אני לא חושב שיש איזושהי סיבה לרעשים שלא הוזכרה בת'רד הזה.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=171310

 

השרשור הנ"ל מתווסף ל FAQ שבראש הפורום, תודה אדי.

 

איתמר.


"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מאוד חשוב כמו שהכותב (לא מכיר את שמך סליחה)... לבדוק קודם כל את יחידת הראש=רדיו דיסק שהוא המקור לכל הצלילים במערכת.

מניסיון אישי שהיה לי רעשי אלטרנטור והבעייה הייתה במינוסים שרופים של הרדיו.

 

בעיה פשוטה שתוקנה ללא בעיה באמצעות בדיקה קטנה במעבדה.


רדיו דיסק: Clarion DXZ786USB

מגברים:DLS RA-40 מונו-SunDown 1000D

קומפוננט: DLS UP6i

סאב: Ascedant Audio Arsenal 12

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קוראים לי אדי, אין בעיה עם זה - אני בעצמי כמעט אף פעם לא זוכר שמות של חברי פורום במפגשים ואני מתפדח ליגה :-D

 

איתמר - תודה.

 

ובאמת, לכל מי שיש מה להוסיף - זה המקום.

 

אחת ולתמיד - בכל פעם שהבעיה הזו תצוץ פשוט אפשר להפנות את השואל לת'רד הזה.

 

אתם מוזמנים גם להדביק קישוריות ללינקים ולמאמרים שיכולים להוסיף מידע לתוך הת'רד הזה בתקווה שהת'רד פשוט יהפוך לאנציקלופדיה קטנה בנושא התופעה הזו.


B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אהה..אדי! נעים מאוד :)


רדיו דיסק: Clarion DXZ786USB

מגברים:DLS RA-40 מונו-SunDown 1000D

קומפוננט: DLS UP6i

סאב: Ascedant Audio Arsenal 12

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד אדי אשכול מעולה

בקשר להסבר ה"מדעי" של לולאת הארכה ( ground loop ) הוא מאוד פשוט

חשמל עובד בדיוק כמו מים ( אני מסביר לא לדאוג )

הוא מחפש את ההתנגדות הנמוכה ביותר כדי להמשיך לנוע והולך לשם..

כלומר זה בדיוק כמו שתקחו איזה נחלון של מים ותחסמו אותו עם משהו אתם תראו אותו עובר בצדדים ובכל דרך אפשרית שתהיה לו קלה..

 

וזה בדיוק מה שקורה פה

החשמל מנסה לסגור מעגל ( מהמינוס לפלוס , פלוס למינוס זה לא משנה ) בדרך הכי קלה ( הכי פחות התנגדות )

ברגע שאין אדמה טובה באחד מהרכיבים הוא יאריק את עצמו בדרך הכי פשוטה ( במקרה שלנו לדוגמא rca / מגבר ) ויכניס רעשים למערכת

הדרך לפתור את זה כמובן כמו שציינת באשכול היא לבודד איזה מכשיר יוצר את הבעייה ולפתור את זה

 

בנוסף יש כמובן ספיחת רעשים מemi ( השראה אלקטרומגנטית ) וכו' שזה לא בדיוק ground loop אבל נכנס לאותה קטגוריה בשבילנו ( רעשים )

 

בנוגע לground loop isolator אין בעייה להשתמש בו ( למרות מה שנהוג פה בפורום זה לא כזה נורא ) אבל זה לא ממש פתרון אלא מעקף ועדיף לפתור את הנושא..

המלצה שלי - להשתמש בו אך ורק כדי לבודד את מקור הרעש..

 

זהו נראה לי מה שהיה לי להוסיף

שוב פעם אשכול מבורך :)


HeadUnit : Car-Pc | Processor : JBL MS-8 | Front Stage : Woofer - Mpyre 65M , Mid - Dayton RS100-4 , Tweeter - Tang-Band Ceramic 25-1719S | Subwoofer : Hertz HX250D | Amplifiers : A/D/S PQ10 , Hifonics Olympus XI , SPL AB03445 | Wiring : KnuKonceptz , Sommer , Neutrik |

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

DJ לפי מה שאתה אומר נוצר פה מצב אבסורדי לפי ההבנה שלי.

 

אם הרעש של הרכב או יותר נכון המעגל החשמלי של המנוע יעדיף לזרום דרך ההארכה של המגברים זה אומר שההתנגדות של המגברים והחווט שלהם יותר נמוך מהגוף של הרכב...

 

אם כך כדי למנוע מצב כזה הייתי מצפה שהייתי צריך להעלות את ההתנגדות של החווט של המערכת ואת זה עושים ע"י חיווט דק יותר למשל ולא חיווט עבה יותר או ע"י נקודות הארכה פחות טובות...

 

אם זה נכון אז התופעה של רעש אלטרנטור לא אמורה להגרם בגלל לולאת הארכה אלא בגלל משהו אחר...

 

או שפספתי כאן משהו?


B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שפספסת פה משהו

 

"אם הרעש של הרכב או יותר נכון המעגל החשמלי של המנוע יעדיף לזרום דרך ההארכה של המגברים זה אומר שההתנגדות של המגברים והחווט שלהם יותר נמוך מהגוף של הרכב... "

 

בדיוק - כי המינוס הטבעי שלהם לא מחובר כמו שצריך

והדרך הכי קלה לחשמל לעבור היא בעצם המינוס ( שהוא common ground.. ) של הrca

 

אתה צריך להבין שחשמל לא זורם בכיוון אחד אלא ב2 כיוונים ( אלא אם מחובר רכיב שלא מאפשר לזרם לזרום בכיוון השני כמו דיודה )

ויש כאלה שטוענים אפילו שהמסלול הטבעי שלו הוא מהמינוס לפלוס ולא ההפך כמו שנהוג לחשוב ( לא יצא לי להכנס לזה יותר מדי אז אין לי יותר פרטים )

 

בקצרה הרעיון הוא לתת לחשמל לעבור באדמה ( שלדת הרכב במקרה שלנו ) בכמה שיותר קלות כדי שהוא לא יחפש אמצעים אחרים לעבור בהם ( rca )..


HeadUnit : Car-Pc | Processor : JBL MS-8 | Front Stage : Woofer - Mpyre 65M , Mid - Dayton RS100-4 , Tweeter - Tang-Band Ceramic 25-1719S | Subwoofer : Hertz HX250D | Amplifiers : A/D/S PQ10 , Hifonics Olympus XI , SPL AB03445 | Wiring : KnuKonceptz , Sommer , Neutrik |

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מצטער אבל נראה לי שהלכת כאן לאיבוד.

 

רעש אלטרנטור יכול להקלט במערכת לא רק דרך חיווט הRCA אלא גם דרך חיווט החשמל עצמו.

 

זרם ישר שזהו הזרם שזורם לאורך כבלי החשמל של המערכת לא זורם לשני הכוונים, אתה מבלבל את זה עם הזרם שיוצא מהמגברים אל הרמקולים - זהו זרם חליפי באמת וזה בגלל שהרמקול זקוק ליכולת לזוז לשני הכוונים ודבר שכזה מתבצע אך ורק בזרם חליפין.

 

בRCA התופעה היא ספיחת רעשים והארכה לא נכונה של הRCA או הגורם שהוא מחובר אליו.

 

בחיווט החשמל מדובר על עובי החיווט ובחירת נקודות ההארכה ברוב המקרים - וכאן, התופעה בדרך כלל נעלמת כאשר בוחרים בחיווט עבה יותר או בנקודות הארכה במיקומים שונים ברכב.

 

מה שיכול להיות הוא שבאזורים מסויימים ברכב עלול להווצר מצב בו יהיה יותר רעש, התנגדות שונה מאזורים אחרים ואם נתחבר לשם אנחנו נקבל את התוצאה שהיא התופעה הנ"ל.

 

כבר יצא לי פעם אחת לפתור את הבעיה הזאת ע"י איגוד של שתי נקדות הארכה שהיו במרחק של חצי מטר אחת מהשניה בעזרת כבל 4 גייג'...

 

נראה שזה קצת יותר מורכב ממה שחושבים וזה גם קשור לגוף הרכב עצמו ולאן אנחנו מתחברים בכדי לקבל הארכה.


B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי כמה שאלות לגבי המדריך כי אני לא ממש מבין בכל זה.

1.בשלב 2 "יש לחשוף חוט חשמל דק (אפילו חוט רמקולים בקוטר 0.75 מ"מ יהיה טוב) ולעשות ממנו "וו" החוט צריך להיות מחובר לאיפשהו? או חוט גם שלא מחובר לשום דבר[ומתאים לגדול שאמרת פה] יהיה טוב?

 

2.הRCA נמצא בחיבור למגבר או בחיבור למערכת? זאת אומרת איפה אני ימצא את אותם החוטים המצולמים? בחלק האחורי של הרדיו דיסק או במגבר?

 

3."שלב 4: יש לסגור את הקונקטורים כרגיל. הלחץ שמופעל בסגרה מחזיק את הכבל במקום. ניתן ואף רצוי לשים איזוליר-בנד על הכל." להשאיר את ה"וו" שעשינו קודם לכן ביניהם? ולשים על זה איזוליר-בנד ? כמו שמתואר בתמונה?

 

4.שלב 5 לא נוגד את שלב 4? כי בשלב 4 רשמת לשים דבק ובשלב 5 אתה בעצם מוציא את זה.

וגם לא הבנתי בדיוק מה צריך לעשות בשלב 5:

"את הקצה השני של הכבל יש לחשוף ולחבר אותו באמצעות נעל כבל (אפשר גם בלי) לאחד הברגים שבגופו של הרדיו-דיסק. משחררים את אחד הברגים, שמים תחתיו את הכבל וסוגרים אותו חזק."

 

איזה קצה שני[לימיני או לשמאלי התכוונת?] איזה בורג שבגוף הרדיו דיסק ומה שמים תחת מה? לא הבנתי את 5 בכלל.

 

סליחה על החפירה ותודה מראש על העזרה,גולן.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

Y Y Y, סיבכת את עצמך סתם :wink:

 

אתה לוקח חוט דק וקצר וחושף אותו משני צדדיו.

בצד אחד שלו את עושה "וו" ומכניס אותו ל RCA הזכר כמו שרואים בתמונה השלישית. חבר ל RCA את הנקבה (כלומר ה RCA שיוצא מה HU), הוא יתפוס אותו בלחץ והוא לא ישתחרר.

את הקצה השני של החוט הדק צריך לחבר לשילדה של הרדיו דיסק. תמצא איזה בורג קטן מאחורי הרדיו, שחרר אותו קצת ונסה לתפוס בעזרתו את החוט. יהיה יותר קל לעשות את זה אם על החוט הדק תלביש נעל כבל.

 

איתמר.


"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו זה יותר ברור.

חוץ מדבר אחד,הזכר הולך למגבר-HU לאן הולך?

ואתה אומר עם הקצה השני ככה: "את הקצה השני של החוט הדק צריך לחבר לשילדה של הרדיו דיסק." המגבר והרדיו דיסק רחוקים אחד מהשני וחוט "דק וקצר" לא יספיק לי.

וסליחה על הבורות כי אני ממש לא מבין בזה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אי אפשר כבר לערוך,אבל יש לי פה עוד איזה שאלה ועל הדרך אני יסביר לכם את המצב שלי.

 

הרדיו דיסק שלי עשה 6 שנים והחלפתי אותו,בעל המקום שקניתי התקין את הרדיו דיסק,חזרתי הביתה הכל טוב ויפה המערכת עובדת טוב בלי שום רעשים.

הגענו לבית[אני ואחי] והחלטנו לחבר את הרמקול שלא עבד-היה רמקול אחד שהתנתק מהחוט,עשינו את זה כאשר המערכת עבדה ופה נראה לי הנפילה,וגם ראיתי פה הודעה:

 

"הבנתי שיש חלק בפנים שנשרף כשמנתקים את הRCA כשהמכשיר עובד. תכלס? שווה 50 שקל. לדעת שהמכשיר פועל ולא צריך את הדברים האלה, למרות שזה ממש שטויות לעשות את זה.

אבל זה יכול לקרות בקלות עוד פעם בטעות."

 

אני כמעט בטוח שזה מזה קרה,השאלה אם המדריך פה יפתור לי את הבעיה הזאת,ואם לא במקום שמתקינים מערכות יצליחו לסדר לי את זה?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

טוב חברה עשיתי קצת "שיעורי בית" וקראתי בעוד נושאים פה בפורום.

נשארה לי רק שאלה אחת ויחידה שאני חייב תשובה לפני שאני יורד לאוטו ואני רוצה ללכת אליו לפני שיחשיך.

מצד אחד אתה כותב שאני צריך לקחת חוט קצר ודק[שהשגתי כבר] ולעשות וו ולשים אותו בRCA הזכר שנכנס למגבר ואז לחבר אליו את הנקבה ולשים דבק,את הקטע הזה הבנתי ואני זוכר גם איפה זה נמצא.

מה שלא הבנתי זה את מה שעושים עם הקצה השני של החוט: "את הקצה השני של החוט הדק צריך לחבר לשילדה של הרדיו דיסק"

רשמת שצריך לקחת חוט קצר ודק,אבל המרחק מהמגבר לרדיו דיסק הוא בערך מטר-מטר וחצי אז לא הבנתי את זה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מחברים את החוט הדק ביציאת RCA של הרדיו-דיסק, לא ליד המגבר.

הנה, ציירתי ציור (סליחה כן, מעולם לא הצטיינתי בשיעורי ציור וגם אז היו רק צבעי פנדה, אף אחד לא הכיר את הצייר של מייקרוסופט), אני מניח שזה עונה על כל השאלות.

 

איתמר.

הארקה.jpg


"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...