Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מוסכים מומחים (לא מורשי יבואן) מתמחי יצרן - למה רק באירופאיות ?


orankohn

פוסטים מומלצים

כל מי שוותיק ומצוי בקארזפורום בפרט ובתחום הרכב בכלל, מכיר היטב את המצב שלמותגי רכב מסוימים יש  מספר מוסכים פרטיים מומלצים מתמחי מותג/יצרן. 

מדובר בקומץ מוסכים לא גדול, עטויי הילה ותדמית גבוהה בקרב חובבי הרכב , שמהווים חלופה מקצועית, איכותית, מומלצת ואף משתלמת לטיפול ברכב למול מרכזי שירות מורשי היבואן. הרבה פעמים חובבי מותג מסוים ילכו אליהם אף בתקופת האחריות במקום למוסך מורשה/מרכזי של היבואן. 
מניסיון אישי שלי מדובר  לא רק בתדמית אלא אכן למי שאכפת מאחזקת רכבו ימצא בד"כ במוסכים אלו יתרונות של ידע מקצועי גבוה, הכרות וניסיון בפתרון תקלות שאינן פשוטות, יחס אישי וגם מחיר סביר בד"כ. 

אינני מתיימר לתת רשימה מלאה , אבל :

- למי שיש ממותגי VAG השונים - מוסך רון בתל אביב. 

- למי שיש מותג צרפתי PSA  - מוסך גבע בת"א ומוסך "אורן שרותי רכב" בחולון.

- למי שיש מותג איטלקי יש לא מעט חלופות - אוטו איטליה, תלתן, מיכאל, אלפא איציק . 

גם לרכבי מרצדס וב.מ.וו יש רשימת מוסכים מקבילה בהתאם לכל מותג. 

 

אני שם לב שכל הנישה הזו מתמקדת בדגמים אירופאיים. אינני מכיר מוסך מקביל שמתמחה בטויוטה או מאזדה למשל או בלקסוס/אינפיניטי. 

מה הסיבה לכך ? 

האם זו אינדיקציה שאחזקת רכב יפני/קוריאני קלה ופשוטה יותר ?  האם למותגי המזרח יש פשטות אחזקתית ואמינות גבוהה יותר שאינה מצריכה מוסך מתמחה מומחה וכל מוסך פרטי מסתדר כחלופה למוסכי היבואן ? 

או האם הסבר אחר אפשרי הינו רמה ירודה של מוסכי יבואן למותגים אירופאיים מסויימים שיצרו דרישה והזדמנות לתופעה הנ"ל ? 

מה דעתכם ? 

עריכה אחרונה על ידי orankohn
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנסה להתייחס לפחות לחלק מהדברים.

מי שמתייעץ ומבקש לרכוש רכב, כבר לעיתים רושמים לו ש"עדיף רכב יפני או קוריאני". נקודה למחשבה (סיבות אפשריות: יותר קל לטפל ברכבים אילו במוסכים "כלליים" / חלקי חילוף יותר זמינים / זולים / דיאגנוסטיקה יותר פשוטה / סיבה אחרת).

כ"כ, מנסיון (שלי לפחות), גם מוסכי יבואן של הקוריאניות (למשל) סובלים מרמת שרות "לא מספקת" וגם לרכבים אילו עדיף מוסך מתמחה (וגם פה עלה שם של מוסך אחד לפחות שאני זוכר).

 

  • רעיון טוב! 2

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 53 דקות, orankohn כתב:

 

אינני מכיר מוסך מקביל שמתמחה בטויוטה או מאזדה למשל או בלקסוס/אינפיניטי. 

מה הסיבה לכך ? 

האם זו אינדיקציה שאחזקת רכב יפני/קוריאני קלה ופשוטה יותר ?  האם למותגי המזרח יש פשטות אחזקתית ואמינות גבוהה יותר שאינה מצריכה מוסך מתמחה מומחה וכל מוסך פרטי מסתדר כחלופה למוסכי היבואן ? 

 

 

גם שמתי לב לתופעה הזו ואכן לא נתקלתי כאן במקבילה כזו למותגים שאינם אירופים.

 

אני מניח שישנם כאלו אבל בגלל שבאופן כללי רכבים יפנים/קוריאניים דורשים  פחות התמחות הם זוכים לפחות איזכורים כאן ו/או הילה. 

 

נכון שזו הכללה אבל רכבים אסייתיים מתוכננים (לפחות בחלקם) לשרוד בתנאים יותר מאתגרים ועם תחזוקה פחות מוקפדת.

 

אני לא חושב שההבדל נובע מרמת מוסכי יבואן שונה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, orankohn כתב:

האם זו אינדיקציה שאחזקת רכב יפני/קוריאני קלה ופשוטה יותר ?

חד משמעית כן,

בבעלותי שלושה רכבים, ורק לצרפתיה מביניהם אני נוסע מרחק שעה וחצי למוסך גבע כי אף מוסך מקומי פשוט לא יודע להתעסק איתם. (יש מוסכי יבואן קרובים יותר, אבל הפער במחיר ובשירות מצדיק את הנסיעה למרחק)

הרכבים האחרים נכנסים כל פעם למוסך הכי זמין ולא מתרגשים משום דבר.

למען הסר ספק, הרכבים האחרים (פורד וטויוטה) מראים אמינות יפה מאד למרות תחזוקה בסיסית, והסיטרואן מלאה תקלות למרות טיפול מונע ברמה מקצועית אצל גבע

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן שבעולמנו הגלובלי אסור לפספס את העובדה האבחנה בין רכב אירופי לאסייתי אינה כבעבר. הרי רנו/דאצ'יה/ניסאן זה אותו יצרן עם רכיבים זהים לא פעם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התשובה פשוטה , לרוב המוסכים הכלליים הטובים יש ידע לטפל ברכבים אסייתים בגלל הפשטות והעובדה שאפשר לאתר ולפתור תקלות בקלות ויחסית בנגישות בלי לגרום נזקים 

לעומת זאת ברכבים אירופאים צריך יותר ידע לתקן ולאתר דברים בגלל הנדסה קצת יותר מסובכת , חלקים נדירים יותר והעובדה שהפ רגישים יותר לחלפים ושמנים פשוטים 

 

תתקל לדוגמה את וולוו , בדגמים החדשים כדי לעשות אבחון תקלות מקצועי אתה צריך תוכנה מיוחדת של מוסכים מורשים שעולה כסף וכבל מיוחד שמתחבר למחשב רכב 

והחלקים לא הכי זמינים 

כנל ב.מ.וו ומרצדס , אתה לא רוצה שמוסך אבי את אבי ששם שמן 5w30 של חברה עלומת שם תיכנס לך לבמוו ואחר כך יהיו נזקים וגם המוסך לא רוצה לקחת אחריות על העבודה שלו ברכבים שדורשים ידע 

למוסכים של אסיאתיות ישנות פחות אכפת כי זה גם עושה פחות נזק ומגיעים אליהם להחלפות פילטרים ובלמים 

עריכה אחרונה על ידי nissan1211
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שזה גם קשור בצרכנים עצמם? אולי? כלומר לקוח של יפנית קוריאנית מראש רוכש מסוג זה כדי שיהיו כמה שפחות הוצאות (תדמית האמינות) וגם הולך למוסך הזול והכללי כדי שיהיה זול. זה לא שמי שרוכש פיג'ו לדוגמה רוצה לבזבז יותר, אבל הוא פשוט, אולי, מקפיד יותר.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהנקודה היא בדיוק הצרכנים עצמם.

מי שקונה אסייאתי מחפש רכב שהתחזוקה תעלה כמה שפחות ומחפש ירידת ערך נמוכה.

מי שקונה אירופאי מחפש משהו מעבר ומוכן לשלם על כך.

 

אגב, פות"ש, אשלים לך בVAG את אופיר המכונאי האקדמאי.

ובכלל לא הזכרת את המוסכים המומחים לרכבי שטח, בין אם אמריקאים או יפניים. יש להם ידע הרבה יותר נרחב ממוסכי היבואן.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ספציפית למותג טויוטה יש ייבואן מקביל ברחובות שנותן גם שירותי מוסך לדגמי טויוטה והוא לא שייך למוסכים הרשמיים של הייבואן.

 

באופן כללי חלקי החילוף של היפניות והקוראניות יותר נפוצים אצל מוסכים אחרים וגם במוסכים המורשים לרוב הם זולים יותר מהמוסכים המורשים אירופאיות, אז יש יותר "בשר" להנחות שאתה מוסך מומחה למותג אירופאי.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בB4 שנמצאת אצלי וגם זו שאבא שלי רכש אחריה - מיד לאחר תום האחריות - הטיפולים עברו לידי מוסך חזי (לשעבר ד"ר סובארו) - מוסמך מתמחה ביפניות. אמנם כבר העסק מנוהל למיטב ידיעתי ע"י הבן ולא ע"י חזי עצמו. 

עדיין יש מוסכים מתמחים שמטפלים גם ברכבים יפניים. 

 

העניין הוא שלרוב המותגים היפניים - לפחות עד השנים האחרונות, עיקר המנועים הם עדיין מיושנים, קלים לתחזוקה ובגדול - אמינים 

 

אז גם אין צורך למוסך מתמחה כי פחות או יותר אם אתה מוסך שלא מסוגל לטפל ברכב יפני אז כנראה שמשהו כאן לא בסדר - זה רכבים שרוב הסורקים הסטנדרטיים או לפחות סורק ראוי - יתנו מענה כמעט מלא לרוב הבעיות. 

 

והזמן בין תקלות בהן - כל עוד מתחזקים בזמן - הוא כזה שמאפשר לאנשים לשלם מחירים של מורשה\מרכזי - אז למה שיהיו מוסכים מתמחים? בסובארו שלי אני מטפל או בעצמי או בכפר קסם ורק אם זה משהו שמתערב ישירות במנוע כמו טיימינג - למורשה, למה? אני רוצה את האחריות על העבודה למספר חודשים ולדעת שהכל חלפים מקוריים. 

 

אפרופו - בקסם אני נעזר בשלושה מוסכים שונים בד"כ לעבודות על הסובארו שאין לי כוח\חשק כבר לבצע עצמאית - האחד זה מוסך שמתמחה נטו ברכבים יפניים, האחר מוסך של מכונאי ראשי לשעבר במוסך מורשה טויוטה והשלישי מוסך קטן וטוב של אב ובן שמטפלים בערך בכל מה שיכנס אליהם לליפטים. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתוך ההכרות שלי עם בעלי מוסכים, הנושא הוא בעיקר בגלל הצורך בהשקעה בציוד מיוחד/יחודי למכלולים שונים. זה נפוץ יותר במנועים המערביים.

 

בתחילה, רכבים מהמזרח היו ברובם ללא טורבו ולכן קל מאוד למוסך כללי להתמודד עם מנועים אטמוספריים, בוודאי כאלה שאינם כוללים מנגנוני תיזמון מורכבים. 

אם ניקח את זה אחורה בזמן , סיפור הקרבורטורים הכפולים במכוניות איטלקיות/ספורטיביות. לא היו כאלה בתוצרת המזרח בתחילת הדרך. לכן מוסכים כללים לא טיפלו נכון בכאלה והוציאו שם רע למנועים, לא בגלל שהם לא היו טובים אלא כי המכונאים לא ידעו לטפל, ובטח אלה שבכלל לא היה להם ציוד ראוי מעבר לכמה כלים בסיסים וכיונון ״לפי האוזן״ . כך גם לגבי מכלולים הדראוליים. (מי אמר סיטרואן) 

כך גם היה במנועי הזרקה, עד שזה הפך לנחלת הכלל.

 

אבל כן יש מתמחים ליונדאי , כי הרכב נפוץ וקל להחזיק מלאי חלפים אחיד ולעסוק רק בתקלות מוכרות ולשמור על מחזור נאה מבלי להתפרס על עשרות מק״טים מיצרנים שונים למרות הדימיון הבסיסי במבנה המנוע.

 

מנועי תזמון משתנה vvt גם הם דורשים התמחות מסויימת ולכן תמצא גם מתמחים להונדה.  מרבית המוסכים הכללים לא יגעו במנוע עם תזמון משתנה ויפנו אותך לממורשה יבואן , גם בטויוטה. 

 

אין קשר חד חד ערכי להיות מתמחים באירופאיות מול תוצרת המזרח אבל בהחלט רמת ההיכרות עם המורכבות הטכנולוגית ורמת הידע הנדרשת ככל הנראה שונה . 

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מזכיר לי:

כסיפרתי במוסך הכללי שאני נעזר בו, ששיפצתי לבד מנגון תזמון משתנה, המוסכניק אמר שאני משוגע.

השיפוץ עבר בהצלחה.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...