Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 902 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לפני כשבועיים חוויתי בעיית הנעה בגלל קורוזיה במצבר, פירקתי את 2 הקטבים וניקיתי (מודה עם סמרטוט יבש) והרכב חזר להניע כמו חדש...

 

עברו שבועיים ושוב מתחיל להרגיש אני באותו כיוון, בדקתי שוב את הקטבים ועכשיו הם נראים כך...

 

מצבר ורטה בין 2.4 שנים יצא מאחריות לפני 4 חודשים האם נדרש להחליף? רעיון אחר?

20240105_081552.jpg

פורסם

ייתכן שקיים סדק באיזור הקטבים של המצבר אשר גורמים לפליטת אלקטרוליט מהמצבר. נקה היטב את האיזור בעזרת מברשת+סודה לשתייה.

בדרך כלל אין שום צורך למרוח ווזלין או חומר ייעודי על קטבי המצבר. אם בכול זאת אתה רוצה למרוח חומר על החיבורים קנה גריז/ספריי ייעודי ולא ווזלין.

  • אהבתי 1

איזה כייף לי :)

פורסם

בנוסף למה שכתבתי קודם לכן תבדוק את מתח הטעינה כאשר הרכב מונע בסל"ד סרק וגם בסל"ד גבוה של 1500-1800 סיבובים לדקה.

תבדוק האם בצידי המצבר קיימים 2 חרירים קטנים בקוטר 3-5 מילימטר שתפקידם לשמור שהלחץ במצבר לא יעלה לערכים מסוכנים.

בדרך כלל ייצרני המצברים ממליצים לסגור פתח אחד בעזרת פקק ייעודי אשר מסופק עם המצבר.

ראה תמונה של המצבר המותקן אצלי ברכב.

מצבר בוש-נקנה ב-2014-3.jpg

  • אהבתי 1

איזה כייף לי :)

פורסם

תודה לכולם.

ראשית הבוקר שוב פרקתי את כבלים ודווקא נראה שהקטבים של המצבר בשוואה לכבלים נראים טוב (לא שמתי לב לסדקים)

ניסיתי גם להתקשר לחנות של המצברים שמהם רכשתי אבל הם נתנו לי את הבטחון שאם עבר יום מסיום האחריות אז "לא משנה מה אני אעשה וחייבים להחליף".. :)

 

כמה שאלות של מתחיל:

 

1. ממה שאני מבין צריך לנקות את הכבלים - האם נייר זכוכית בחלק הפנימי אמור להספיק, איך מנקים אם סודה לשתיה הרי אני לא יכול להעלות את הכבלים איתי הביתה? 

2. לגבי העניין שלא לא לשים כלום, לפני שבועיים ניקתי והבוקר כבר היו בעיות הנעה, ושוב ניקתי, עשיתי נסיעה (בערך 50ק"מ) ועכשיו בדקתי ומניע בצ'יק, מאמין שעוד כמה ימים יחזור שוב, אולי כן צריך לשים משהו?

 

אולי בכל זאת צריך להתייאש ולהחליף מצבר?

 

תודה לכולם.

 

פורסם
לפני 7 דקות, om2 כתב:

אחרי הניקיון הוא מניע בקלות?

אחרי נקיון חרטא (בד יבש בקוטבים & ובמחברים) ונסיעה של ~50ק"מ , בדקתי אחרי 3 שעות ומניע חלק

פורסם (נערך)
לפני 15 דקות, om2 כתב:

עזוב אחרי נסיעה.

אחרי הניקיון ישר מניע בלי בוסטר?

לא :( כמובן בתנאי שכבר הגיע לשלב הזה - נראה שכל ניקיון נותן שקט של שבוע +- ואז מתחיל להתדרדר (מאמין שאחרי ניקיון הוא מצליח להטעין בצורה טובה ולכן מחזיק לעוד שבוע +- עד ששוב מתפתחת קוריזה ולא מצליח להטעין ולאט לאט קורס)

עריכה אחרונה על ידי asher-pa
פורסם (נערך)

טעינת יתר גם עלולה לגרום לפליטת אדי חומצה מהמצבר שגורמים לקורוזיה על הקטבים של המצבר,ממליץ לבדוק מתח טעינה ולוודא שהוא בתוואי הנכון.

כיוון נוסף מניסיון,  
המצבר עופרת. הקוטב גם עשוי מעופרת. אם נעל הכבל עשויה ממשהו שונה כמו נחושת מצופה אבץ או בדיל. החוט - נחושת. 
אז בין העופרת לנעל הכבל יש הפרש פוטנציאלים ולכן נוצרת שם קורוזיה. אם תחליף לנעל כבל צבאית - עשויה עופרת - בלי ציפוי ובלי כלום - לא תהיה שום קורוזיה.

עריכה אחרונה על ידי Camaro 92
  • מעניין 1
פורסם
לפני שעה, asher-pa כתב:

לא :( כמובן בתנאי שכבר הגיע לשלב הזה - נראה שכל ניקיון נותן שקט של שבוע +- ואז מתחיל להתדרדר (מאמין שאחרי ניקיון הוא מצליח להטעין בצורה טובה ולכן מחזיק לעוד שבוע +- עד ששוב מתפתחת קוריזה ולא מצליח להטעין ולאט לאט קורס)

נשמע שהמצבר בסוף חיו

.

פורסם
לפני 20 דקות, om2 כתב:

נשמע שהמצבר בסוף חיו

אולי גם זו תשובה וחבל על המשחקים - קצת מוזר שאחרי פחות משנתיים וחצי 

לפני כשעה, Camaro 92 כתב:

טעינת יתר גם עלולה לגרום לפליטת אדי חומצה מהמצבר שגורמים לקורוזיה על הקטבים של המצבר,ממליץ לבדוק מתח טעינה ולוודא שהוא בתוואי הנכון.

כיוון נוסף מניסיון,  
המצבר עופרת. הקוטב גם עשוי מעופרת. אם נעל הכבל עשויה ממשהו שונה כמו נחושת מצופה אבץ או בדיל. החוט - נחושת. 
אז בין העופרת לנעל הכבל יש הפרש פוטנציאלים ולכן נוצרת שם קורוזיה. אם תחליף לנעל כבל צבאית - עשויה עופרת - בלי ציפוי ובלי כלום - לא תהיה שום קורוזיה.

לגבי טעינה יש לי מוטלטימטר אבל לא סגור איך בדיוק לבדוק..

לגבי החלפה של נעל, זה משהו שאמור להיות פשוט? יכול להיות שהנעל שמגיעה עם טיוטה לא מותאמת לשימוש "לאורך זמן"

פורסם

לך לחשמלאי רכב ותבקש בדיקת עומס על המצבר.

תדע באותו הרגע מה המצבר שווה.

 

ולי הלך מצבר אחרי שנה וחצי.

זה גם קורה

  • רעיון טוב! 1

.

פורסם (נערך)

היי, חפירה אחרונה לפני בעל מקצוע, יש לי פלוק, רוצה לעשות בדיקה זריזה עכשיו הבנתי שצריך לשים על 20dcv אבל לאיזה מ-3 החורים מטה הולכים הפלוס והמינוס? פרט לזה האם יש משמעות לבוררים בצד השמאלי תחתון pnp, npn?

 

את הבדיקה הראשונה אבצע קודם כל במנוחה כרגע שהרכב כבוי.

 

ולאחר מכן שעדיין מחובר לפלוק אניע ונראה לכמה יורד תוך כדי ההנעה

 

תודה

 

IMG-20231223-WA0015.jpg

עריכה אחרונה על ידי asher-pa
פורסם (נערך)

חוט אדום לחור האמצע. לקוטב ה(+) מצבר

חוט שחור לחור התחתון. לקוטב (-) מצבר

כפתור בורר על 20 VOLT DC .

 

בדיקה:

כאשר האוטו לא מונע כדי לדעת מתח מצבר במנוחה.

וחשוב לא פחות בדיקה על מנוע מונע, כדי לבדוק מתח טעינה. לראות שטוען כמו שצריך ושאין מצב של טעינת יתר.

 

(*) אין לך פלוק.

(**) NPN/PNP לא רלוונטי. (זה לא בוררים)

עריכה אחרונה על ידי IsraCar
  • אהבתי 1
×
×
  • תוכן חדש...