Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1254 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם נעים להכיר זה פוסט ראשון שלי וכנראה לא האחרון,

 

הוצאתי רישיון לפני שבועיים ואני מתלבטת איזה רכב לבחור:

מצד אחד, החלום זה ג'יפון וכולם ממליצים לי לא לקחת כי אני גרה במרכז וחדשה, יש כאן נהגים שהיו חדשים שישר קנו רכב יקר מפוצץ והוא שרד היטב? נאמר לי שרכב ראשון ככל הנראה ילך לפח בגלל הקטע של נהג חדש ואפשר להספיד אותו מראש.

 

אין מצב שאקנה יד ראשונה והתקציב נע בין 20~ 70 אלף שקל, לגבי ג'יפונים או כרכרה אני יודעת שצפויות לי הוצאות נוספות ושגם אני בטוח אוסיף כל מני תוספים כמו מוביליי, מולטימדיה, חיישני רוורס מצלמת רוורס וכאלה. אני מאוד מתוסבכת עם עצמי מה עדיף לי אשמח לשמוע דעות, טיפים, ואיך החוויה מאנשים שבחרו אחד מן השניים, תודה!

 

 

השימושים שמתכננת לעשות באוטו: אני מתכוונת לנסוע 3 פעמים בשבוע אבל רק בסופ"שים לסידורים, ונסיעות ארוכות של 4-8 שעות בימים האלו. לדוגמא מבאר שבע עד נהריה, מנהריה עד תל אביב, מרמת גן עד אילת וכו'.

 

עוד מידע עלי:

גרה במרכז, בת 27 כלומר אין מלווה ואין נהג צעיר או מלווה רק חדש.

 

תודנ לעונים!

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

נסיון אישי  מעבר שהייתי נוהג סביב ה 6 שעות מספר פעמים בשבוע: 

מכיון שהוצאת רשיון לפני שבועיים, את לא באמת יודעת מה זה לנהוג שעות כאלו. הכוונה שיש אנשים שמסתדרים ויש כאלו שזה יהיה להם עינוי סיני. קחי בחשבון. 

 

דבר שני, חובה חובה- רכב נוח. לא יודע מה ההגדרה שלך ל״כרכרה״, אולי זה רכב ישן ואולי זה רכב מיני, אבל על נוחות אל תתפשרי, כי בסופו של דבר זה יכול לפגוע לך בבריאות.

 

בתנאי נהיגה כמו שלך, כול הטענות של קנית רכב של קניית רכב ראשון זול כי גם ככה משתפשפים עליו, לא תקף. 

 

הייתי מנסה למצוא את הרכב הכי נוח במסגרת התקציב והאופציות שלי. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם

אני לא יודע מה נחשב "רכב יקר ומפוצץ", בוודאי לא הייתי ממליץ לך לקנות ריינג'רובר, אבל גם אין שום סיבה בעולם שהרכב הראשון ילך לפח.

סליחה שאני נשמע קצת בומר: זה שאין לך נהג מלווה זה לא בהכרח חסרון, בלימודי נהיגה לא לומדים לנהוג אלא לעבור טסט, ואת עוד הולכת משם ישר לנהיגה בין עירונית אינטנסיבית. אם יש לך אפשרות לעשות יום מרוכז, או כמה ימים, בכבישים בין עירוניים עם נהג מלווה מנוסה, כדאי מאוד. הכי טוב כמובן זה לעשות יום נהיגה עם מדריך מקצועי, שיתמקד בהיבטי שיפור נהיגה ונהיגה מגננתית.

 

לגבי הרכב, מחזק את דבריי אדון מאסטיין, את צריכה רכב נוח עם שיכוך טוב ובידוד רעשים טוב, וכדאי מאוד שיהיה גם בטיחותי, ויש כאלה דברים לקראת הקצה העליון של התקציב שהגדרת. לדעתי, ממש אל תלכי לכיוון של גרוטאה יפנית/קוריאנית בת 15+  "כי החבר'ה אמרו".

 

  • רעיון טוב! 1

חזיר דיזל

פורסם
לפני כשעה, davemustaine87 כתב:

נסיון אישי  מעבר שהייתי נוהג סביב ה 6 שעות מספר פעמים בשבוע: 

מכיון שהוצאת רשיון לפני שבועיים, את לא באמת יודעת מה זה לנהוג שעות כאלו. הכוונה שיש אנשים שמסתדרים ויש כאלו שזה יהיה להם עינוי סיני. קחי בחשבון. 

 

דבר שני, חובה חובה- רכב נוח. לא יודע מה ההגדרה שלך ל״כרכרה״, אולי זה רכב ישן ואולי זה רכב מיני, אבל על נוחות אל תתפשרי, כי בסופו של דבר זה יכול לפגוע לך בבריאות.

 

בתנאי נהיגה כמו שלך, כול הטענות של קנית רכב של קניית רכב ראשון זול כי גם ככה משתפשפים עליו, לא תקף. 

 

הייתי מנסה למצוא את הרכב הכי נוח במסגרת התקציב והאופציות שלי. 

 

 

ממש מודה לך על התגובה, כמובן שנוחות זה הכי חשוב לי ואדאג להתנסות ברכב לפני שאקנה - כן התכוונתי למיני או רכב קטן לא שנתון מתחת ל12,000 אבל כן יפני או גרמני כזה כי הבנתי שעלויות דלק ותחזוקה יותר זול ויותר קל למצוא כאן חנייה.

 

אבל לצרכים שלי שזה בעיקר יהיה ביןעירוני האם עדיף להשקיע בג'יפון או לקחת רכב קטן שנוח ומוזיל עלויות כי בכל זאת רכבים גדולים מייקרים עם הדלק והכל? 

אגב אשמח להמלצות לרכבים אם יש לך ניסיון עבר טוב!

פורסם

לדרישות שלך אין צורך בג'יפון.

לא יודע על סמך מה הבנת שעלויות התחזוקה בגרמניות זולה, וגם ביפניות זה תלוי.

בנוסף צריכת דלק יכולה להיות שונה אפילו באותו דגם, בגלל הבדלים בין מנוע וגיר. ככה שצריך להתמקד בדברים ספציפיים.

 

אופציה לא רעה שאפשר לנסות לחפש בתקציב זו איביזה מרמת גימור סטייל מהדור האחרון (לפני מתיחת הפנים), יש לה מובילאיי, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, מולטימדיה, מניח שחלק מהאנשים גם הוסיפו חיישני רוורס ומצלמת רוורס, כך שבנושא האבזור תהיי סגורה.

מבחינת צריכת דלק משולבת, עם ארונה FR הוצאתי קצת יותר מ-1:15. אני מאמין שמהאיביזה אפשר לסחוט 1:15.5-1:16 בנהיגה משולבת.

מבחינת עלויות תחזוקה שוטפות הייתה סבירה, אבל כדאי לקחת בחשבון שבמשמרת שלך עלולה ליפול החלפת קלאצ'ים או מכטרוניקס, עלות של 3500-4000₪ (לכל אחד מהם).

מצד שני רכב בטיחותי, מאובזר, סוחב טוב בנסיעות ארוכות וחסכוני יחסית, מנוע אמין מאוד.

  • אהבתי 2

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם (נערך)
לפני 29 דקות, קורן בן אשר כתב:

אני לא יודע מה נחשב "רכב יקר ומפוצץ", בוודאי לא הייתי ממליץ לך לקנות ריינג'רובר, אבל גם אין שום סיבה בעולם שהרכב הראשון ילך לפח.

סליחה שאני נשמע קצת בומר: זה שאין לך נהג מלווה זה לא בהכרח חסרון, בלימודי נהיגה לא לומדים לנהוג אלא לעבור טסט, ואת עוד הולכת משם ישר לנהיגה בין עירונית אינטנסיבית. אם יש לך אפשרות לעשות יום מרוכז, או כמה ימים, בכבישים בין עירוניים עם נהג מלווה מנוסה, כדאי מאוד. הכי טוב כמובן זה לעשות יום נהיגה עם מדריך מקצועי, שיתמקד בהיבטי שיפור נהיגה ונהיגה מגננתית.

 

לגבי הרכב, מחזק את דבריי אדון מאסטיין, את צריכה רכב נוח עם שיכוך טוב ובידוד רעשים טוב, וכדאי מאוד שיהיה גם בטיחותי, ויש כאלה דברים לקראת הקצה העליון של התקציב שהגדרת. לדעתי, ממש אל תלכי לכיוון של גרוטאה יפנית/קוריאנית בת 15+  "כי החבר'ה אמרו".

 

איזו תגובה מהממת תודה! "מפוצץ" בתקציב 80-70 אלף ממה שראיתי בינתיים ארצה רק ג'יפונים ומה שהמליצו לי על סוזוקי ויאטרה 2018-19 או סיאט ארונה 2018 ... גם רכב מפוצץ חשוב לי שנתון וק"מ יחסית נמוך עד 80 אלף ק"מ. בדיוק על זה הסתבכתי כי אני יודעת שאין רמה גבוהה של מיגון שם ושאצטרך להוסיף עוד כסף ומערכות כדי לעלות את הדרגת בטיחות קצת. אם אבחר רכב קטן יותר לא רוצה להשקיע עליו יותר מ30 אלף ש"ח אבל גם שהשנתון לא יהיה מתחת ל2013 כזה...

 

אני מאוד מודה לך על התגובה כי באמת "כל החבר'ה+ קבוצות בפייסבוק" אמרו לי ללכת על גרוטאה - וכמובן שלא אתחיל לנסוע כמו מטורפת לפני שאני רואה שאני נוסעת היטב בעירוני וביןעירוני בקרבתי!!! אני נוהגת מאוד טוב וגם המורה שלי אמר לי כשהוצאתי טסט, אבל זה טסט שלישי עם הפסקות באמצע ואני חוויתי על בשרי כמה משפיע הפסקות של נהיגה - גם עכשיו יש לי הפסקונת כנראה אקח איזה שיעור אחד לפני שאתחיל לנהוג לבד, צריכים לשמור על עצמנו בכבישים שמחה שיש גם אנשים כמוך בישראל.

 

שבוע טוב ואם יש לך המלצות על רכבים שאתה מכיר בתקציב שלי או קצת מעל אשמח, גמישה במחיר :)

עריכה אחרונה על ידי נהגת מירוצים123
שגיאת כתיב
פורסם

זה שזה רכב ראשון לא אומר שהוא ילך לפח

ברכב הראשון שלי נסעתי 8 שנים ושמרתי עליו כמו חדש עד יומו האחרון אצלי 

את צריכה רכב נוח כמו שאמרו לך  עקב הנסיעות הארוכות האלה  והייתי מתמקד בתקציב שלך 50-70K ,במחירים כמו 20-30 אלו יהיו רכבים ישנים מאוד עם בלאי יותר גבוה

לכן אני חושב שעדיף שתמצאי רכב שישרת אותך כמה שנים קדימה בלי יותר מידיי כאבי ראש

 

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 4 דקות, dorsht כתב:

לדרישות שלך אין צורך בג'יפון.

לא יודע על סמך מה הבנת שעלויות התחזוקה בגרמניות זולה, וגם ביפניות זה תלוי.

בנוסף צריכת דלק יכולה להיות שונה אפילו באותו דגם, בגלל הבדלים בין מנוע וגיר. ככה שצריך להתמקד בדברים ספציפיים.

 

אופציה לא רעה שאפשר לנסות לחפש בתקציב זו איביזה מרמת גימור סטייל מהדור האחרון (לפני מתיחת הפנים), יש לה מובילאיי, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, מולטימדיה, מניח שחלק מהאנשים גם הוסיפו חיישני רוורס ומצלמת רוורס, כך שבנושא האבזור תהיי סגורה.

מבחינת צריכת דלק משולבת, עם ארונה FR הוצאתי קצת יותר מ-1:15. אני מאמין שמהאיביזה אפשר לסחוט 1:15.5-1:16 בנהיגה משולבת.

מבחינת עלויות תחזוקה שוטפות הייתה סבירה, אבל כדאי לקחת בחשבון שבמשמרת שלך עלולה ליפול החלפת קלאצ'ים או מכטרוניקס, עלות של 3500-4000₪ (לכל אחד מהם).

מצד שני רכב בטיחותי, מאובזר, סוחב טוב בנסיעות ארוכות וחסכוני יחסית, מנוע אמין מאוד.

 

באמת המליצו לי על סיאט ארונה!!! ואיזה רכב שהוא לא ג'יפון היית ממליץ לי עד 30 אלף שקל?

בדיוק ראיתי שבאמת יש לה את כל המפרט שרציתי להוסיף ל"כרכרה" שמישהו הציע לי 20 אלף חח שחכתי לציין שאני על אוטומאט רק אבל רובוטי אוטומאט זה בסדר. מודה לך מאוד על התגובה!

לפני 5 דקות, ofer3212 כתב:

זה שזה רכב ראשון לא אומר שהוא ילך לפח

ברכב הראשון שלי נסעתי 8 שנים ושמרתי עליו כמו חדש עד יומו האחרון אצלי 

את צריכה רכב נוח כמו שאמרו לך  עקב הנסיעות הארוכות האלה  והייתי מתמקד בתקציב שלך 50-70K ,במחירים כמו 20-30 אלו יהיו רכבים ישנים מאוד עם בלאי יותר גבוה

לכן אני חושב שעדיף שתמצאי רכב שישרת אותך כמה שנים קדימה בלי יותר מידיי כאבי ראש

 

תודה רבה לך! האם יש לך המלצות? לא מחייב ג'יפון, אפשר לדעת בבקשה איזה רכב סחב לך 8 שנים מה הסוג והשנתון?

פורסם (נערך)
לפני 12 דקות, נהגת מירוצים123 כתב:

איזו תגובה מהממת תודה! "מפוצץ" בתקציב 80-70 אלף ממה שראיתי בינתיים ארצה רק ג'יפונים ומה שהמליצו לי על סוזוקי ויאטרה 2018-19 או סיאט ארונה 2018 ... גם רכב מפוצץ חשוב לי שנתון וק"מ יחסית נמוך עד 80 אלף ק"מ. בדיוק על זה הסתבכתי כי אני יודעת שאין רמה גבוהה של מיגון שם ושאצטרך להוסיף עוד כסף ומערכות כדי לעלות את הדרגת בטיחות קצת. אם אבחר רכב קטן יותר לא רוצה להשקיע עליו יותר מ30 אלף ש"ח אבל גם שהשנתון לא יהיה מתחת ל2013 כזה...

 

אני מאוד מודה לך על התגובה כי באמת "כל החבר'ה+ קבוצות בפייסבוק" אמרו לי ללכת על גרוטאה - וכמובן שלא אתחיל לנסוע כמו מטורפת לפני שאני רואה שאני נוסעת היטב בעירוני וביןעירוני בקרבתי!!! אני נוהגת מאוד טוב וגם המורה שלי אמר לי כשהוצאתי טסט, אבל זה טסט שלישי עם הפסקות באמצע ואני חוויתי על בשרי כמה משפיע הפסקות של נהיגה - גם עכשיו יש לי הפסקונת כנראה אקח איזה שיעור אחד לפני שאתחיל לנהוג לבד, צריכים לשמור על עצמנו בכבישים שמחה שיש גם אנשים כמוך בישראל.

 

שבוע טוב ואם יש לך המלצות על רכבים שאתה מכיר בתקציב שלי או קצת מעל אשמח, גמישה במחיר :)

 

פחות ממליץ על דברים של סוזוקי לסוג נסיעות כזה, אלה לא רכבים נוחים ושקטים במיוחד. @dorsht נתן לך המלצה מצויינת, איביזה בשנתון הכי מתקדם שנכנס לך בתקציב. מכיוון שאת תסעי בעיקר מחוץ לעיר, הגיר הרובוטי לא צריך להדאיג אותך יותר מדי.

דעתי האישית, ממליץ לך לא להקשיב יותר מדי לכל חובבי הגטס/אקסנט/יאריס/סיריון בנות 18 עם קילומטרז' עד הירח, את צריכה רכב בטיחותי ונוח וגם אמין שלא יפתיע אותך כשאת באמצע שומקום, גרוטאה ישנה בהגדרה עלולה להפתיע אותך מדי פעם, גם אם הורכבה ע"י אנשים עם עיניים מלוכסנות שמכינים אורז בסיר חשמלי.
 

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר
  • מצחיק 1

חזיר דיזל

פורסם
לפני 5 דקות, קורן בן אשר כתב:

 

פחות ממליץ על דברים של סוזוקי לסוג נסיעות כזה, אלה לא רכבים נוחים ושקטים במיוחד. @dorsht נתן לך המלצה מצויינת, איביזה בשנתון הכי מתקדם שנכנס לך בתקציב. דעתי האישית, ממליץ לך לא להקשיב יותר מדי לכל חובבי הגטס/אקסנט/יאריס/סיריון בנות 18 עם קילומטרז' עד הירח, את צריכה רכב בטיחותי ונוח וגם אמין שלא יפתיע אותך כשאת באמצע שומקום, גרוטאה ישנה בהגדרה עלולה להפתיע אותך מדי פעם, גם אם הורכבה ע"י אנשים עם עיניים מלוכסנות שמכינים אורז בסיר חשמלי.
 

חלום שלי רכב של עיניים מלוכסנות במיוחד טויוטה :(  אם אקנה "כרכרה" כמובן זה לא יהיה שנתון מתחת ל2013 וחובה ק"מ עד 80-70 ק"מ נחכה למציאה שתיפול עליי, אבל נגיד רכב מיני לשימוש שלי היית ממליץ? יש משהו על הפרק ייתכן עם כל זה רק שזה רובוטי ודרגת בטיחות 1 חחחח נראלי עניתי לעצמי לא חשוב - כאילו האם לקנות כזה 20-30 אלף ולהוסיף את כל המכשור היקר הזה כמו מוביליי חיישנים וכאלה תוספת או שלא שווה את הטירחה עדיף כבר ג'יפון או משהו רגיל בתקציב?

פורסם

ארונה בסביבות 70-80 אלף ש"ח תהיה מרמת גימור סטייל כנראה, אבל היא תגיע עם מובילאיי, בקרת שיוט אדפטיבית ובלימה אוטונומית ומולטימדיה נחמדה מאוד. כמו שאמרתי סביר להניח שהרוב הוסיפו לה מצלמת רוורס וחיישני רוורס.

אני לא מתלהב מהמובילאיי, בסופו של דבר הוא יודע רק להתריע והוא לא יודע להתערב להבדיל ממערכת מקורית.

 

את יכולה לקנות יאריס (שהיא סופר מיני) בתקציב שלך (70~), היא אמורה להיות סחירה כשתרצי למכור ובשנתונים מתקדמים היא קיבלה גם מערכות בטיחות (זיהוי מקורי של סטייה מנתיב ובלימה אוטונומית), אבל היא מרגישה מיושנת הרבה יותר מהאיביזה למשל, תא נוסעים מיושן יותר, פחות מערכות בטיחות.

יאריס מהדור האחרון שהייתה יכולה להתאים לך אולי, תהיה הרבה מעבר לתקציב שלך.

  • אהבתי 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

טכנית, רכב מיני יסע לכל מקום בארץ בלי בעיה, מעשית אלה לא רכבים שמיועדים לסוג כזה של נסיעות, בכל היבט אפשרי.

אין לי שום דבר נגד טויוטות, פשוט כמשומשות הן נותנות (לדעתי) תמורה נמוכה לכסף בגלל המחירים ההזויים בהם הן נסחרות. אם היה לך תקציב ל-CHR חדשה, זה היה סיפור אחר.

  • רעיון טוב! 1

חזיר דיזל

פורסם

ממליץ לך לברר עלויות ביטוח לפני הקניה.

לפעמים יש הבדל של כמה אלפי שקלים בשנה בין רכבים שונים/של יצרנים שונים.

במיוחד כשמדובר בנהג ללא ותק ביטוחי.

פורסם
לפני כשעה, נהגת מירוצים123 כתב:

 

באמת המליצו לי על סיאט ארונה!!! ואיזה רכב שהוא לא ג'יפון היית ממליץ לי עד 30 אלף שקל?

בדיוק ראיתי שבאמת יש לה את כל המפרט שרציתי להוסיף ל"כרכרה" שמישהו הציע לי 20 אלף חח שחכתי לציין שאני על אוטומאט רק אבל רובוטי אוטומאט זה בסדר. מודה לך מאוד על התגובה!

תודה רבה לך! האם יש לך המלצות? לא מחייב ג'יפון, אפשר לדעת בבקשה איזה רכב סחב לך 8 שנים מה הסוג והשנתון?

היה לי הונדה סיוויק האצבק וזה באמת היה רכב מעולה, אבל צריך לקחת בחשבון שבהונדה הטיפולים יותר יקרים לעומת היפניות האחרות

אבל חוץ מזה אוטו נהדר כל עוד ללא הטורבו שלהם

דעתי שזה לא משנה גיפון או רכב סדאן רגיל תקחי רכב שקודם כל יהיה לך נוח בו אם גיפון משנה מבחינת נוחות עליה וירידה מהאוטו אז תתמקדי בגיפון, אבל הם טיפה יקרים...

הייתי אולי גם מוסיף טויוטה אוונסיס, היא זולה מהקורולה ואמינה מאוד אבל אין הרבה ממנה למכירה והשיווק שלה הופסק ב2018   

  • אהבתי 1
פורסם

רכב ראשון שלה, בשביל מה משפחתית או מנהלים? היא גרה במרכז, אם היא גרה בתל אביב\רמת גן\גבעתיים או באיזור אחר במרכז שחניה בעייתית בו יותר, אז רכב כזה יהיה רק חיסרון בשבילה. היו חניונים שהייתי בהם בתל אביב והצטערתי שהייתה לי ארונה ולא פיקנטו או 500, כי אז יכולתי למצוא חניה.

 

היא אפילו לא ציינה משהו לגביי ילדים (למרות שעם ילד אחד נראה לי שאפשר להסתדר גם בסופר מיני מרווחת, לא יודע לגביי שניים) ולא ציינה משהו לגביי נסיעה עם הרבה אנשים רוב הזמן (ובכל אופן גם סופר מיני מרווחת, כמו האיביזה תאכלס 4 מבוגרים בצורה טובה).

  • אהבתי 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR


×
×
  • תוכן חדש...