Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1253 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אם כבר ציינת את ה-C3, מן הראוי היה לציין את ענייני רצועת הטיימינג הטבולה בשמן.

בנוסף לא ברור לי איזו C3 בת 5 קונים ב-40 אלף ש"ח.

  • מעניין 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
בתאריך 31.12.2022 בשעה 11:31, נהגת מירוצים123 כתב:

שלום לכולם נעים להכיר זה פוסט ראשון שלי וכנראה לא האחרון,

 

הוצאתי רישיון לפני שבועיים ואני מתלבטת איזה רכב לבחור:

מצד אחד, החלום זה ג'יפון וכולם ממליצים לי לא לקחת כי אני גרה במרכז וחדשה, יש כאן נהגים שהיו חדשים שישר קנו רכב יקר מפוצץ והוא שרד היטב? נאמר לי שרכב ראשון ככל הנראה ילך לפח בגלל הקטע של נהג חדש ואפשר להספיד אותו מראש.

 

אין מצב שאקנה יד ראשונה והתקציב נע בין 20~ 70 אלף שקל, לגבי ג'יפונים או כרכרה אני יודעת שצפויות לי הוצאות נוספות ושגם אני בטוח אוסיף כל מני תוספים כמו מוביליי, מולטימדיה, חיישני רוורס מצלמת רוורס וכאלה. אני מאוד מתוסבכת עם עצמי מה עדיף לי אשמח לשמוע דעות, טיפים, ואיך החוויה מאנשים שבחרו אחד מן השניים, תודה!

 

 

השימושים שמתכננת לעשות באוטו: אני מתכוונת לנסוע 3 פעמים בשבוע אבל רק בסופ"שים לסידורים, ונסיעות ארוכות של 4-8 שעות בימים האלו. לדוגמא מבאר שבע עד נהריה, מנהריה עד תל אביב, מרמת גן עד אילת וכו'.

 

עוד מידע עלי:

גרה במרכז, בת 27 כלומר אין מלווה ואין נהג צעיר או מלווה רק חדש.

 

תודנ לעונים!

בואי נתחיל מסיכוני תאונות הנזק כנהגת חדשה.

אני כמובן מאחל לך שתהיי נהגת מעולה ולא תעשי נזקים בכלל, אבל את צודקת, אצל נהגים חדשים זה קורה יותר בדרך כלל.

אך המסקנה לקנות בגלל זה רכב זול יותר לא כל כך נכונה, ואסביר למה:

1. רכב זול יותר זה גם אומר רכב מיושן מאוד מבחינת מערכות בטיחות, שלא עוזר לך בכלל או כמעט בכלל בתיקון טעויות.

2. אם את גורמת תאונת נזק, זה יכול להיות גם נזק למכונית שעולה הרבה, וזה יקר (את בטח לא אומרת לעצמך "מה אכפת לי הביטוח ישלם", כי אחרי ש"הביטוח ישלם" לצד ג, מחיר הביטוח שלך בשנים שאחרי זה יהיה גבוה יותר מהמחיר שתקבלי אם לא יהיו לך תביעות ביטוח).

 

הצבת גבול עליון של 70,000 ש"ח, ובגבול כזה אפשר לעשות הרבה:

יונדאי i-10 וטויוטה אייגו-X וקיה פיקנטו של מודלים מספיק חדשים הן מכוניות מצויינות, עם בקרת שיוט רגילה ועם מערכות בטיחות אקטיביות מעולות כולל גם הגה שזז בעצמו כדי לתקן סטיה מנתיב וגם בלימה אוטונומית אם חלילה צריך.

חדש בניילונים מהסוגים הנ"ל עולה בסביבות 90,000 ש"ח, משומש לא ישן מידי בן שנתיים בערך כנראה גם יעמוד בדרישות התקציב שלך וגם יכיל את מערכות הבטיחות החיוניות, אלו שציינתי וגם אחרות, מערכות בטיחות שיכולות להצליל את החיים וגם למנוע הוצאות ואי נעימויות על תאונות נזק.

 

אגב, אני תושב אילת ונוסע הרבה למרכז, המכונית שלי לא שונה בהרבה מאלו שהזכרתי, היא רק טיפה יותר גדולה (יונדאי i-20) וכוללת עוד כמה תכונות מפנקות.

אבל אם את לבד, אין לך צורך ביותר מגודל של פיקנטו / i-10 / אייגו-X.

בקרת שיוט אדפטיבית היא ממש דבר נפלא בנסיעות ארוכות, אבל אין אפשרות כזאת בתקציב שהגדרת.

 

ולגבי ג'יפון:

כדי להגיע עם ג'יפון למחיר 70,000 ש"ח, הגבול העליון שהגדרת, הוא צריך להיות מאוד ישן או מסוג מאוד גרוע או גם וגם, ולכן על הפנים מבחינה בטיחותית. מאוד מאוד לא מומלץ לדעתי, במיוחד לנהגים חדשים.

 

  • אהבתי 1

יונדאי i-20 ,  שמח שלא הקשבתי לשונאי הגיר הרובוטי.

פורסם

באייגוX יש בקרת שיוט אדפטיבית.

לפיקנטו ול-i10 יש גיר רובוטי חד מצמדי שלא כל יתחבר אליו, האייגוX יקרה לדעתי בצורה לא הגיונית והביצועים שלה לא מתאימים לאופי הנסיעות שלה (אני לא מדבר על זה שכנראה היא לא תמצא אחת כזו בתקציב שציינת).

ב-70 אלף ש"ח בחירה הרבה יותר הגיונית תהיה איביזה סטייל, אין לה תיקון סטיה מנתיב (רק התראה), אבל היא מספיק חזקה כדי לעבור נסיעות בינעירוניות בלי שום בעיה ותתן לה ביטחון כשתצטרך לעקוף והיא הרבה יותר מתאימה למי שנוסע נסיעות בינעירוניות על בסיס שבועי.

  • אהבתי 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם (נערך)
בתאריך 31.12.2022 בשעה 14:44, קורן בן אשר כתב:

 

פחות ממליץ על דברים של סוזוקי לסוג נסיעות כזה, אלה לא רכבים נוחים ושקטים במיוחד. @dorsht נתן לך המלצה מצויינת, איביזה בשנתון הכי מתקדם שנכנס לך בתקציב. מכיוון שאת תסעי בעיקר מחוץ לעיר, הגיר הרובוטי לא צריך להדאיג אותך יותר מדי.

דעתי האישית, ממליץ לך לא להקשיב יותר מדי לכל חובבי הגטס/אקסנט/יאריס/סיריון בנות 18 עם קילומטרז' עד הירח, את צריכה רכב בטיחותי ונוח וגם אמין שלא יפתיע אותך כשאת באמצע שומקום, גרוטאה ישנה בהגדרה עלולה להפתיע אותך מדי פעם, גם אם הורכבה ע"י אנשים עם עיניים מלוכסנות שמכינים אורז בסיר חשמלי.
 

תלוי כמה היא עשירה.

אם היא עשירה יותר מאנשים שקונים חדש מהניילונים, היא יכולה בכיף להסתדר עם גרוטאה בת 18 שבזכותה "לא צריך לשלם החזר הלוואה וריבית של אוטו חדש", אלא צריך לשלם פי 2 או פי 4 יותר מזה תחת הכותרת "תיקונים במוסך".

 

עריכה אחרונה על ידי harhanegev
  • אהבתי 1

יונדאי i-20 ,  שמח שלא הקשבתי לשונאי הגיר הרובוטי.

פורסם

טוב, אז אני מניח שאת צריכה להתחיל מאיפשהו , ואם יש לך מעט נסיון, מציע להשתפשף ולעלות על רכבים כדי לדעת מה מתאים לך.

 

מציע שתנסי סיאט איביזה ידנית.

הרכב זריז. בדור החדש ,הרכב מרווח יחסית.

גיר ידני רגיל, כך שאין את החשש של הגיר הרובוטי.

החסרון הוא שהרכב יחסית "קשה" על הכביש, כלומר פחות נוח בנסיעות עירוניות, מבחינת שיכוך מהמורות. אבל לזה אפשר להתרגל.

נראה לי שזה ייתן לך בסיס טוב ,שמולו תוכלי להשוות. 

 

בהצלחה

  • אהבתי 1
פורסם
בתאריך 9.1.2023 בשעה 06:10, PinkDolphin כתב:

עוד כמה נקודות כללית:
1) ממליץ להימנע ממכוניות שהיו בבעלות ליסינג/השכרה/חברה.
יש לפעמים כאלה שכן תוחזקו כמו שצריך, עפ״י הוראות יצרן, אבל זה חריג. בד״כ התחזוקה שלהן מבוצעת ע״י חברת הליסינג/השכרה עצמה בעלות מינימום, מתוך מחשבה שממילא הרכב יימכר הלאה אחרי 3/4 שנים.  כיון שהתחזוקה לא בוצעה ע״י מוסך חיצוני, לא ניתן יהיה בד״כ להראות לך אוסף קבלות מפורטות ומסודרות שתוכלי לראות שיוכיח לך באיזה מועדים/ק״מ בוצעו הטיפולים ועם איזה חלפים/שמנים השתמשו. בהינתן הרצונות/דרישות שלך, אין שום סיבה לקנות רכב כזה, גם אם הוא יהיה יותר זול. זה מתכון לבעיות בהמשך, שלא ניתן לגלות בבדיקה לקראת קניה במכון.

2) כל המוסכים המורשים בארץ (לא רק מורשי יבואן, כל אלה שהם מורשי משרד התחבורה בכלל) ממוחשבים, ומסוגלים להוציא פלט טיפולים ותיקונים כזה, לבקשת הבעלים. לא יוציאו למישהו זר שמתקשר, אבל מי שמוכר רכב משומש ולא מסוגל/רוצה לתת לך פלט מלא כזה, לעבור הלאה. שוב, את לא מחפשת דגם חריג/נדיר, אז אין סיבה להסתכן, או להיכנס לעומקם של תירוצים/הסברים (כן, אולי יש הסבר לגיטימי. למה להסתכן? יש מועמדות נוספות בלוח).

3) בארץ יש נטיה, מאד מוגזמת, להתייחס למספר הבעלויות הקודמות בתור נתון מאד חשוב. בהרבה מדינות אחרות, כולל רוב מדינות ארה״ב, זה בכלל לא נתון שמופיע ברשיון.
אז כן, זה חשוד אם  רכב רגיל עבר בעלות כל שנה, או הגיע לבעלות סוחר רכב יותר מפעם אחת (דגם של רכב נפוץ במצב טוב יימכר ללא בעיה בשוק הפרטי, או לכל היותר, יימכר למחלקת טרייד-אין של יבואן שתמכור אותו כמשומש), אבל אם כל שאר הדברים שווים, עדיף רכב שעבר  יד אחת יותר (תלוי בכמה זמן הוא על הכביש סה״כ ועם ק״מ נמוך יותר משמעותית, מרכב עם פחות ידיים אבל הרבה יותר ק״מ). כמובן, לגבי מחיר, שני הגורמםי משפיעים.

3) אנשים אחרים כאן יגידו איך הכי טוב לבדוק בדיקה מקדמית, לפני שנכנסים להוצאה של מכון בדיקות, אם היו תאונות, או נסיונות לזייף נתונים כמו ק״מ. יש דו״ח שניתן להזמין ממרכז הסליקה שלחברות הביטוח, בהסכמת הבעלים של הרכב, בעלות 10 ש״ח, של תאונות וארועים של תביעה, אבל כמובן, הוא לא יכלול ארועים שנסגרו בין הצדדים ללא מעורבות ביטוח:
https://www.slika-ins.co.il/
ויש כאן בפורום אנשים שיודעים לפרש דו״חות כאלה, כשיהיה רלוונטי.


4) אם כבר הזכרנו מכוני בדיקות:
אי אפשר לסמוך עליהם יותר מדי. בעיקר רצוי להשתמש בהם לבדיקת go/no-go לגלות תאונות נסתרות, רק כדי למצוא פגם ברכב שכבר החלטת שאת מעוניינת בו וסיכמת על מחיר סופי (ולא משקיעים בבדיקה במקביל של כמה מועמדים -- זה יקר למדי).
בדיקה אמיתית של המצב המלא של רכב היתה דורשת פירוק לגורמים שהיה לוקח יומיים, לא שעתיים, שברור שלא כדאי כלכלית לעשות גם אם הבעלים היה מסכים, ובמיוחד משהו כמו תקלות חשמל זה דבר שמכון בדיקה לא יכול לחזות. זה לא מפתיע שהם לא קיימים ברוב המדינות בחו״ל. או שלקונםי פוטנציאלים יש אוריינות מכנית רלוונטית, ולפעמים, ובמיוחד לדגמים יותר נדירים, הקונה המיועד לוקח אותו למוסך שמתמחה בסוג הרכב, למכונאי שהוא כבר מכיר.
אם יש לך חבר/קרוב משפחה שמכיר מוסך מתאים, ייתכן שעדיף לקחת רכב מועמד לשם ולא למכון. במוסך מתמחה גם יכירו מחלות אופייניות לדגם הספציפי, אם ישנן, ואיך לבדוק םא הן צפויות.

כשאת מקבלת תוצאות בדיקה, זכותך לקבל את התוצאות לבד, ללא הבעלים -- את המזמינה של הבדיקה, את שילמת עבורה, והמכון חייב לך את התוצר. הבעלים הנוכחי איננו הלקוח. זה יאפשר לך גם להתייעץ עם הבודק לגבי כדאיות עיסקה.

וואו ממש תודה במיוחד על עניין ה10 שקל כי עמדתי לשלם לאפליקציה הזאת במבקשת 700-300 שקל על אותו השירות!!!

בתאריך 9.1.2023 בשעה 10:30, harhanegev כתב:

בואי נתחיל מסיכוני תאונות הנזק כנהגת חדשה.

אני כמובן מאחל לך שתהיי נהגת מעולה ולא תעשי נזקים בכלל, אבל את צודקת, אצל נהגים חדשים זה קורה יותר בדרך כלל.

אך המסקנה לקנות בגלל זה רכב זול יותר לא כל כך נכונה, ואסביר למה:

1. רכב זול יותר זה גם אומר רכב מיושן מאוד מבחינת מערכות בטיחות, שלא עוזר לך בכלל או כמעט בכלל בתיקון טעויות.

2. אם את גורמת תאונת נזק, זה יכול להיות גם נזק למכונית שעולה הרבה, וזה יקר (את בטח לא אומרת לעצמך "מה אכפת לי הביטוח ישלם", כי אחרי ש"הביטוח ישלם" לצד ג, מחיר הביטוח שלך בשנים שאחרי זה יהיה גבוה יותר מהמחיר שתקבלי אם לא יהיו לך תביעות ביטוח).

 

הצבת גבול עליון של 70,000 ש"ח, ובגבול כזה אפשר לעשות הרבה:

יונדאי i-10 וטויוטה אייגו-X וקיה פיקנטו של מודלים מספיק חדשים הן מכוניות מצויינות, עם בקרת שיוט רגילה ועם מערכות בטיחות אקטיביות מעולות כולל גם הגה שזז בעצמו כדי לתקן סטיה מנתיב וגם בלימה אוטונומית אם חלילה צריך.

חדש בניילונים מהסוגים הנ"ל עולה בסביבות 90,000 ש"ח, משומש לא ישן מידי בן שנתיים בערך כנראה גם יעמוד בדרישות התקציב שלך וגם יכיל את מערכות הבטיחות החיוניות, אלו שציינתי וגם אחרות, מערכות בטיחות שיכולות להצליל את החיים וגם למנוע הוצאות ואי נעימויות על תאונות נזק.

 

אגב, אני תושב אילת ונוסע הרבה למרכז, המכונית שלי לא שונה בהרבה מאלו שהזכרתי, היא רק טיפה יותר גדולה (יונדאי i-20) וכוללת עוד כמה תכונות מפנקות.

אבל אם את לבד, אין לך צורך ביותר מגודל של פיקנטו / i-10 / אייגו-X.

בקרת שיוט אדפטיבית היא ממש דבר נפלא בנסיעות ארוכות, אבל אין אפשרות כזאת בתקציב שהגדרת.

 

ולגבי ג'יפון:

כדי להגיע עם ג'יפון למחיר 70,000 ש"ח, הגבול העליון שהגדרת, הוא צריך להיות מאוד ישן או מסוג מאוד גרוע או גם וגם, ולכן על הפנים מבחינה בטיחותית. מאוד מאוד לא מומלץ לדעתי, במיוחד לנהגים חדשים.

 

תודה רבה לך! I20 היא אחת המכוניות שמסתכלת עליהם כרגע, שמחה על המלצה כי בערך נסיעות כאלה אני רוצה לעשות :) אייגו X שוברת גב, אני גבוהה ושונאת את הפיקאנטו התקרה נמוכה מדיי. 70-40 אלף זה צריך להיות רכב שאתאהב בו ולכן רק ג'יפון אם קונה מיני שהוא למטרות פרקטיקה בלבד אני כבר מעדיפה רכב של 20 אלף ומעטה. אם יש לך המלצות אשמח, כן יודעת שהשנתון יהיה נמוך אבל לא נורא לרכב ראשון נשבור אותו נעבור להבא חחחח.

בתאריך 9.1.2023 בשעה 16:06, ntd כתב:

טוב, אז אני מניח שאת צריכה להתחיל מאיפשהו , ואם יש לך מעט נסיון, מציע להשתפשף ולעלות על רכבים כדי לדעת מה מתאים לך.

 

מציע שתנסי סיאט איביזה ידנית.

הרכב זריז. בדור החדש ,הרכב מרווח יחסית.

גיר ידני רגיל, כך שאין את החשש של הגיר הרובוטי.

החסרון הוא שהרכב יחסית "קשה" על הכביש, כלומר פחות נוח בנסיעות עירוניות, מבחינת שיכוך מהמורות. אבל לזה אפשר להתרגל.

נראה לי שזה ייתן לך בסיס טוב ,שמולו תוכלי להשוות. 

 

בהצלחה

סיאט איביזה מכוערת בעיניי והבנתי שבמקרה של תקלות זה רכבים שהחלקים שלהם יקרים, תקן אותי אם אני טועה ולאיזה שנתון התכוונת? נ.ב אני יכולה לנהוג רק על אוט' לצערי התחלתי להתחרט שלא עשיתי גם ידני הרכבים יותר זולים :(

  • אהבתי 1
פורסם

להשלים רשיון על רכב ידני לא צריך להיות עניין יקר - כמה שיעורים ו"מבחן שליטה", לא טסט שלם. יכול להשתלם.

 

לגבי עיצוב של רכב - אני דווקא אוהב את העיצוב של VAG בכלל ושל סיאט בפרט. אבל על טעם וריח אין להתווכח. מצד שני, המראה נמצא אצלי במקום נמוך בסדר העדיפות בבחירת רכב, לא היתה לי בעיה גם עם ברווזונים מכוערים כמו ליאנה או SX4. לעומת זאת הדאגה שלך ממחיר התיקןנים ברכבי VAG מוצדקת, במיוחד אם מדובר בתיבות ההילוכים הרובוטיות שלהם.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

יונדאי/מזדה/טויוטה קחי מה שמתאים לך.

  • מעניין 1

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

פורסם
לפני 5 שעות, sperial כתב:

להשלים רשיון על רכב ידני לא צריך להיות עניין יקר - כמה שיעורים ו"מבחן שליטה", לא טסט שלם. יכול להשתלם.

 

לגבי עיצוב של רכב - אני דווקא אוהב את העיצוב של VAG בכלל ושל סיאט בפרט. אבל על טעם וריח אין להתווכח. מצד שני, המראה נמצא אצלי במקום נמוך בסדר העדיפות בבחירת רכב, לא היתה לי בעיה גם עם ברווזונים מכוערים כמו ליאנה או SX4. לעומת זאת הדאגה שלך ממחיר התיקןנים ברכבי VAG מוצדקת, במיוחד אם מדובר בתיבות ההילוכים הרובוטיות שלהם.

אני אחשוב על זה, תודה על המידע מגניב שיש את האופציה ושזה לא טסט שלם. לא למדתי ידני כי הבנתי שלא נפוץ בארץ וגם שזה מסובך ומסורבל לנהוג על זה לעומת האוט'. מצד שני וואו ההבדלי מחירים לפעמים 20 אלף שקל בין גיר רגיל לאוט' מה נסגר :O

לפני 4 שעות, Coro כתב:

יונדאי/מזדה/טויוטה קחי מה שמתאים לך.

כן מסתכלת על כאלה, אשמח להמלצות שנתון שם סוג אם יש לך ניסיון באחד מאלו?

פורסם
לפני 9 שעות, נהגת מירוצים123 כתב:

סיאט איביזה מכוערת בעיניי והבנתי שבמקרה של תקלות זה רכבים שהחלקים שלהם יקרים, תקן אותי אם אני טועה ולאיזה שנתון התכוונת? נ.ב אני יכולה לנהוג רק על אוט' לצערי התחלתי להתחרט שלא עשיתי גם ידני הרכבים יותר זולים :(

עיצוב זה עניין של טעם. לדעתי האיביזה מהדור האחרון נראית טוב, אבל בסוף זו את שצריכה את הרכב ולא אני.

בסוף אם אנחנו מדברים על סיאט איביזה מהשנים האחרונות עם מנוע 1.0TSI, המנוע אמין מאוד, רצוי אחת מהצורה החדשה יותר (2018 וחלק הגיעו גם ב-2017) בגלל אבזור עדיף ובגלל בטיחות עדיפה.

דווקא מבחינת עלויות תחזוקה שוטפות סיאט היו סבבה לגמרי, אבל מבחינת תקלות לא יודע.

  • רעיון טוב! 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

אכן עלול להיות קושי למצוא מורה שיאפשר את ההסבה לידני, רכבים ידניים הפכו זן נכחד גם אצל מורים לנהיגה.

 

מבחינת עלויות אחזקה - לא יודע. יש לאשתי סיאט ארונה, שאינה אלא איביזה מנופחת, ושני הטיפולים השנתיים הראשונים (במוסך מרשת היבואן) היו הרבה יותר יקרים ממה שהורגלתי בסוזוקי. אבל אולי זה מס אשכנזים.

  • מבאס 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אני יכול להגיד ההפך, לפחות בהשוואה לטיפול הראשון בטויוטה ולטיפולים שדודים שלי ואחותי עשו בקיה, דווקא בסיאט הטיפולים היו יותר זולים.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
לפני 31 דקות, dorsht כתב:

אני יכול להגיד ההפך, לפחות בהשוואה לטיפול הראשון בטויוטה ולטיפולים שדודים שלי ואחותי עשו בקיה, דווקא בסיאט הטיפולים היו יותר זולים.

כנראה תלוי ברכב ובשנתון - טויוטה יותר נפוצים ויש הרבה הרבה חלקים אז אמור להיות יותר זול

פורסם

הרכבים של סיאט מספיק נפוצים ככה שזה לא העניין.

ולא לשכוח שסיאט חולקת הרבה מהחלקים עם אודי, פולקסווגן וסקודה.

  • אהבתי 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
בתאריך 14.1.2023 בשעה 09:00, sperial כתב:

אכן עלול להיות קושי למצוא מורה שיאפשר את ההסבה לידני, רכבים ידניים הפכו זן נכחד גם אצל מורים לנהיגה.

 

מבחינת עלויות אחזקה - לא יודע. יש לאשתי סיאט ארונה, שאינה אלא איביזה מנופחת, ושני הטיפולים השנתיים הראשונים (במוסך מרשת היבואן) היו הרבה יותר יקרים ממה שהורגלתי בסוזוקי. אבל אולי זה מס אשכנזים.

אני חושב שזה נכון גם בהמשך. לאשתי לשעבר יש SX4 כבר 8 שנים, לאביה היו כמה דגמי סוזוקי ישנים יותר 20 שנה, ולעוד אנשים במשפחה שלה, וכולם מדווחים על עלות תחזוקה שוטפת כוללת נמוכה משמעותית מזו של רכבי PSA, רנו, או VAG.
מצד שני, כולם גם מציינים שאלה לא רכבים נוחים לנהיגות ארוכות, אז בתור פות״ש (שמדווחת גם על כאבי גב וגם שהיא גבוהה), הייתי מנסה למצוא דרך לבדוק את זה לפני שאני נכנס ברצינות לבדוק דגם כזה.

בתאריך 14.1.2023 בשעה 12:26, נהגת מירוצים123 כתב:

כנראה תלוי ברכב ובשנתון - טויוטה יותר נפוצים ויש הרבה הרבה חלקים אז אמור להיות יותר זול

כמובן, הכל תלוי בחלק הספציפי, אבל דווקא טויוטה ידועים בתחזוקה שוטפת יקרה, גם חלקים וגם עבודה, בגלל יבואן שבונה על זה שאנשים ישלמו כל דבר רק ״כי זה טויוטה, אמינה ושומרת על ערך.״
טויוטה בתור יצרן עולמי בצרות (עוד לא ניכר בנתוני המכירות, פרט לנתוני הפלאג-אין, אבל יהיה ניכר תוך שנה-שנתיים), כי ההנהלה שלהם באופן מוצהר מתנגדת לרכב חשמלי, ולא דואגת להשקעות המתאימות בסוללות.


×
×
  • תוכן חדש...