Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1253 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מה תהיה הנסועה השנתית הצפויה שלך (אני מקבל רושם גבוהה, אבל חשוב לכמת את זה), ואיזה אחוז ממנה עירוני/בין-עירוני?
מזה אפשר לגזור חסמים סבירים על מה סביר לקנות מבחינת קילומטראז׳ קיים וגיל.

בגדול, הייתי יורד לחלוטין מקרוסאוברים (מה שקראת ג׳יפון). אלה רכבים שנועדו להיראות כמו SUV בלי היכולות, ובד״כ הם יותר יקרים, פחות אוירודינמיים (ולכן צורכים יותר דלק, במיוחד במהירויות בין-עירוניות), מכילים פחות מקום למטען/אנשים מהאצ׳בק  ״רגילה״ על אותה פלטפורמה ומנוע.
היתרונות היחידים שלהם בד״כ הם (1) ריצפה יותר גבוהה, אז גם ראות יותר טובה קדימה במיוחד לנהגים נמוכים, ו-(2) קל יותר להכניס פעוטות/תינוקות למושבי בטיחות מאחור. מצד שני, בהרבה מהדגמים הראות לאחור דרך החלון האחורי נוטה להיות גרועה ביותר.

תזכרי לתקצב גם אחזקה שוטפת, לא רק קניה ראשונית, כולל סכום של כמה אלפי ש״ח כקרן חירום לתקלה לא צפויה. אנשים כאן יוכלו לתת לך הערכות עלות לתחזוקה של דגמים שונים, ולגבי ביטוח תוכלי לבקש בעצמך הצעות מהחברות השונות (חשוב: יש הבדלים ענקיים ביניהן בתימחור גם לאותו רכב ונהג, במיוחד לגבי ביטוח מקיף, אז רצוי לבדוק כמה שיותר).

  • אהבתי 1
  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לפני שאת ננעלת על דגם מסוים ממליץ לך לברר לגבי הצעת מחיר לביטוח.

עבור נהגת חדשה ללא עבר ביטוחי יתכן מאוד שחברות ביטוח בכלל לא יסכימו לבטח אותך בטח כשמדובר ברכב שסטטיסטית מעורב יותר בתאונות או פונה לקהל יעד צעיר כמו סיאט איביזה. 

להתחיל ממחשבוני ביטוח יכול להיות טוב על אף שלרוב בשיחת טלפון אפשר להגיע למחירים טובים יותר.

 

טווח התקציב שלך גדול ונראה שעל פניו אין לך דרישות גבוהות מהרכב, כדאי שאמינות תהיה בראש סדר העדיפויות, לא יודע מי מייעץ לך או מי ילווה אותך בתהליך אבל לדעתי לא יהיה לך כייף גדול כאחת שחדשה בתחום להיכנס למוסך עם איביזה/ארונה ויתחילו לספר לך על מכטרוניקס/ תקלה במצמד שעלותם עולה על 5,000 שח כשאין לך מושג למה זה טוב לך שהם קיימים בכלל ברכב, דלק חשוב, גודל אני מניח שחשוב לחניות, עניין הנוחות לא אמור להיות אישו לטעמי סהכ בחורה צעירה גם 3 שעות נהיגה לא ישברו לך את הגב ושוב אם הזכרנו איביזה זה לא שהיא נחשבת לנוחה, היא אפילו ממש לא נוחה.

לאור הנל במקומך כנראה שהייתי מתכנס לאמצע התקציב, סביב 40k, ומשאיר קצת רזרבות לביטוח/ תקלות/ טיפולים/ בלתמים וכו' 

ממליץ לך על שברולט ספארק, סוזוקי סוויפט, מאזדה 2 מהצורה החדשה. 

הספארק מעט קטנה מהשתיים האחרות, אך כולן בעלות צריכת דלק טובה יחסית, יושבות טוב על הכביש, אמינות מאוד ופשוטות מכנית, גם הביטוח שלהן לא צפוי להיות יקר למעט המאזדה שאני לא סגור.

 

 

 

היום: MG E-HS '23 ליסינג זמני/ יונדאי טוסון 17' Open Sky

הקודם: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ טויוטה קורולה F/L GLI '16

פורסם

"רכב כרכרה" - איזה חידוש מרענן, ועוד מצד משתמשת טריה בפורום. אולי יחליף כאן את המונח "רכב מנהלים", הרי הכרכרות נועדו לאצולה.

 

פות"ש, נדמה לי שכדאי לעשות פוס ולארגן את מחשבותייך, כדי לגשת לבחירת הרכב באופן מושכל. זה כנקודת מוצא, אחרי כן תני גם לרגש לפעול. אז הגדירי לעצמך:

 

1. תקציב לרכישה.

2. תקציב לאחזקה שוטפת.

3. הערכה כמה זמן תרצי להחזיק ברכב עד החלפץו.

4. מה הנסועה הצפויה (ק"מ לשנה).

5. באיזה סוגי כבישים תנהגי (עירוני לעומת בינעירוני, מישורי לעומת הררי וכו').

6. כמה אנשים וכמה מטען יהיו ברכב מרבית הזמן.

7. עכשיו, קצת הסגנון האישי שלך. מעדיפה נהיגה רגועה  או תזזיתית? אוהבת ללחוץ על הגז או דווקא להתנחל בנתיב הימני ב-90 קמ"ש? כמה חשוב לך "מראה צעיר" או לעשות רושם, או דווקא להתחבא בתוך ההמון?

 

 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
בתאריך 31.12.2022 בשעה 17:03, dorsht כתב:

רכב ראשון שלה, בשביל מה משפחתית או מנהלים? היא גרה במרכז, אם היא גרה בתל אביב\רמת גן\גבעתיים או באיזור אחר במרכז שחניה בעייתית בו יותר, אז רכב כזה יהיה רק חיסרון בשבילה. היו חניונים שהייתי בהם בתל אביב והצטערתי שהייתה לי ארונה ולא פיקנטו או 500, כי אז יכולתי למצוא חניה.

 

היא אפילו לא ציינה משהו לגביי ילדים (למרות שעם ילד אחד נראה לי שאפשר להסתדר גם בסופר מיני מרווחת, לא יודע לגביי שניים) ולא ציינה משהו לגביי נסיעה עם הרבה אנשים רוב הזמן (ובכל אופן גם סופר מיני מרווחת, כמו האיביזה תאכלס 4 מבוגרים בצורה טובה).

היי ללא ילדים בלי כוונה להביא בעתיד הקרוב, כן רוצה להסיע אנשים אבל 4 מקומות מספיק לי פשוט לא אוהבת מיני אבל אם אין ברירה אתפשר שמתי לב שהמחירים כלכך גבוהים גם של המיני אז העדפתי להתפנק בג'יפ חחח בכללי שחכתי לציין שיש לי גם בעיות גב ואני לא יודעת כמה המיני נוחות מניסיון עבר נורא סבלתי כשישבתי מאחור...

פורסם

ספציפית במקרה שלך, מנסיון אישי הייתי נמנע מטויוטה יאריס.

יאריס זה רכב נחמד והכל, אבל מנסיון אישי, היו לי כאבי גב במשך חודשים כשנסעתי עם היאריס בנסיעות ארוכות (נאמר שעה ויותר לכל כוון). 

היו משתמשים נוספים פה , שלא המליצו על יאריס בדיוק מהסיבה הזאת.

 

בכל אופן, שיהיה בהצלחה

  • אהבתי 1
פורסם

מצטרף לאי ההמלצה על היאריס, אלא אם כן תמצאי אחת מהדור האחרון בתקציב (אני בספק מאוד לגביי זה).

היאריס מהדגם הקודם מיושנת גם, בנוסף לכך שלא הייתה לי גם נוחה לנהיגה.

  • אהבתי 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

מסכים, יאריס מאוד קופצנית ולא נוחה. 

שברולט ספארק מבין הקטנות נחשבת נוחה. 

היום: MG E-HS '23 ליסינג זמני/ יונדאי טוסון 17' Open Sky

הקודם: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ טויוטה קורולה F/L GLI '16

פורסם
בתאריך 1.1.2023 בשעה 01:38, PinkDolphin כתב:

מה תהיה הנסועה השנתית הצפויה שלך (אני מקבל רושם גבוהה, אבל חשוב לכמת את זה), ואיזה אחוז ממנה עירוני/בין-עירוני?
מזה אפשר לגזור חסמים סבירים על מה סביר לקנות מבחינת קילומטראז׳ קיים וגיל.

בגדול, הייתי יורד לחלוטין מקרוסאוברים (מה שקראת ג׳יפון). אלה רכבים שנועדו להיראות כמו SUV בלי היכולות, ובד״כ הם יותר יקרים, פחות אוירודינמיים (ולכן צורכים יותר דלק, במיוחד במהירויות בין-עירוניות), מכילים פחות מקום למטען/אנשים מהאצ׳בק  ״רגילה״ על אותה פלטפורמה ומנוע.
היתרונות היחידים שלהם בד״כ הם (1) ריצפה יותר גבוהה, אז גם ראות יותר טובה קדימה במיוחד לנהגים נמוכים, ו-(2) קל יותר להכניס פעוטות/תינוקות למושבי בטיחות מאחור. מצד שני, בהרבה מהדגמים הראות לאחור דרך החלון האחורי נוטה להיות גרועה ביותר.

תזכרי לתקצב גם אחזקה שוטפת, לא רק קניה ראשונית, כולל סכום של כמה אלפי ש״ח כקרן חירום לתקלה לא צפויה. אנשים כאן יוכלו לתת לך הערכות עלות לתחזוקה של דגמים שונים, ולגבי ביטוח תוכלי לבקש בעצמך הצעות מהחברות השונות (חשוב: יש הבדלים ענקיים ביניהן בתימחור גם לאותו רכב ונהג, במיוחד לגבי ביטוח מקיף, אז רצוי לבדוק כמה שיותר).

תודה רבה! כן ירדתי לגמריי מהג'יפונים מנסה למצוא רכב יד שנייה טוב

בתאריך 1.1.2023 בשעה 01:48, daniel204 כתב:

לפני שאת ננעלת על דגם מסוים ממליץ לך לברר לגבי הצעת מחיר לביטוח.

עבור נהגת חדשה ללא עבר ביטוחי יתכן מאוד שחברות ביטוח בכלל לא יסכימו לבטח אותך בטח כשמדובר ברכב שסטטיסטית מעורב יותר בתאונות או פונה לקהל יעד צעיר כמו סיאט איביזה. 

להתחיל ממחשבוני ביטוח יכול להיות טוב על אף שלרוב בשיחת טלפון אפשר להגיע למחירים טובים יותר.

 

טווח התקציב שלך גדול ונראה שעל פניו אין לך דרישות גבוהות מהרכב, כדאי שאמינות תהיה בראש סדר העדיפויות, לא יודע מי מייעץ לך או מי ילווה אותך בתהליך אבל לדעתי לא יהיה לך כייף גדול כאחת שחדשה בתחום להיכנס למוסך עם איביזה/ארונה ויתחילו לספר לך על מכטרוניקס/ תקלה במצמד שעלותם עולה על 5,000 שח כשאין לך מושג למה זה טוב לך שהם קיימים בכלל ברכב, דלק חשוב, גודל אני מניח שחשוב לחניות, עניין הנוחות לא אמור להיות אישו לטעמי סהכ בחורה צעירה גם 3 שעות נהיגה לא ישברו לך את הגב ושוב אם הזכרנו איביזה זה לא שהיא נחשבת לנוחה, היא אפילו ממש לא נוחה.

לאור הנל במקומך כנראה שהייתי מתכנס לאמצע התקציב, סביב 40k, ומשאיר קצת רזרבות לביטוח/ תקלות/ טיפולים/ בלתמים וכו' 

ממליץ לך על שברולט ספארק, סוזוקי סוויפט, מאזדה 2 מהצורה החדשה. 

הספארק מעט קטנה מהשתיים האחרות, אך כולן בעלות צריכת דלק טובה יחסית, יושבות טוב על הכביש, אמינות מאוד ופשוטות מכנית, גם הביטוח שלהן לא צפוי להיות יקר למעט המאזדה שאני לא סגור.

 

 

 

תודה רבה, אני רק בבירורים ונכנסתי לפורום הזה כי אני מאוד אוהבת רכבים אבל לפני שהיה לי רישיון לא הרגשתי בנוח ללמוד עליהם. אני מבינה עכשיו שיש שוני גם בסוגי המנועים של אוט' ושלכל אחד יש תחזוקה שונה.

סוויפט חמוד בעיניי, המליצו לי על האצ'באק טוסון מכיר את הרכב?
ומה לגבי טויוטה אוונסיס (קצת התאהבתי בו)

פורסם

כמה הערות -
1. אין דבר כזה באמת "ג'יפון" - זה בעצם אותו רכב מיני, רכב מוגבה קצת ו"מאופר" שיראה כמו רכב שטח, ארונה ואיביזה זה אותו הדבר בגדול מתחת למעטה החיצוני, יונדאי באיון זה יונדאי i20.

2. כל המצלמות רוורס, חיישנים, מובילאיי וכו זה גרושים יחסית, ואפשר להתקין אותם בכל רכב כולל חיפושית מודל 1967, זה לא קריטריון לבחירה.
3. נסיעה מבאר שבע ועד נהריה זו נסיעה ממש ארוכה במונחים ישראליים, זה כי את צריכה או שאת מתכווונת לזה בתור טיול ?   הייתי בוחר את הרכב הכי נוח שנכנס לך בתקציב, יותר מכל פרמטר אחר, אחרת תצאי מפורקת מכאבי גב.

  • רעיון טוב! 3

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

פורסם
לפני 8 שעות, elibaba כתב:

כמה הערות -
1. אין דבר כזה באמת "ג'יפון" - זה בעצם אותו רכב מיני, רכב מוגבה קצת ו"מאופר" שיראה כמו רכב שטח, ארונה ואיביזה זה אותו הדבר בגדול מתחת למעטה החיצוני, יונדאי באיון זה יונדאי i20.

2. כל המצלמות רוורס, חיישנים, מובילאיי וכו זה גרושים יחסית, ואפשר להתקין אותם בכל רכב כולל חיפושית מודל 1967, זה לא קריטריון לבחירה.
3. נסיעה מבאר שבע ועד נהריה זו נסיעה ממש ארוכה במונחים ישראליים, זה כי את צריכה או שאת מתכווונת לזה בתור טיול ?   הייתי בוחר את הרכב הכי נוח שנכנס לך בתקציב, יותר מכל פרמטר אחר, אחרת תצאי מפורקת מכאבי גב.

תודה רבה על התגובה! ירדתי לגמריי מהג'יפ :) אשמח להמלצות למכוניות נוחות שהן לא מיני.

אני לא אסע הרבה פעם בשבוע מבאר שבע לנהריה אבל זה טווח הק"מ שרוצה לעשות בערך, עוד דבר אומנם רוצה משהו לא יקר מדי ולבין עירוני אבל גם חשוב לי יכלת של רכב לסכוב בהררי כמו נגיד בגולן צפת אולי אפילו לחרמון וגם לאילת (טיולים של פעם ב..).

בתאריך 1.1.2023 בשעה 06:28, sperial כתב:

"רכב כרכרה" - איזה חידוש מרענן, ועוד מצד משתמשת טריה בפורום. אולי יחליף כאן את המונח "רכב מנהלים", הרי הכרכרות נועדו לאצולה.

 

פות"ש, נדמה לי שכדאי לעשות פוס ולארגן את מחשבותייך, כדי לגשת לבחירת הרכב באופן מושכל. זה כנקודת מוצא, אחרי כן תני גם לרגש לפעול. אז הגדירי לעצמך:

 

1. תקציב לרכישה.

2. תקציב לאחזקה שוטפת.

3. הערכה כמה זמן תרצי להחזיק ברכב עד החלפץו.

4. מה הנסועה הצפויה (ק"מ לשנה).

5. באיזה סוגי כבישים תנהגי (עירוני לעומת בינעירוני, מישורי לעומת הררי וכו').

6. כמה אנשים וכמה מטען יהיו ברכב מרבית הזמן.

7. עכשיו, קצת הסגנון האישי שלך. מעדיפה נהיגה רגועה  או תזזיתית? אוהבת ללחוץ על הגז או דווקא להתנחל בנתיב הימני ב-90 קמ"ש? כמה חשוב לך "מראה צעיר" או לעשות רושם, או דווקא להתחבא בתוך ההמון?

 

 

כןןן אנחנו מהאצולה ! 

1. בגלל שירדתי מהקטע של הג'יפ אז 20-30 אלף שקל (אפשר לקפוץ עד 40 -תלוי כמה אוהב וכמה ישתלם לי)

2. זה בדיוק מה שהתחלתי לחשוב עליו ולברר השבוע אני לא כלכך בקיעה בדברים האלו אין לי ניסיון ויודעת כמה תחזוקת חלקים ודרך הטיפול והמחירים משתנים מרכב לרכב, כמובן עדיף לי אוטו כמה שיותר אמין עמיד ושידוע עם פחות תקלות ושיש לו הרבה חלקי חילוף בארץ (אחד נפוץ שכזה). כמו כולם רוצה חסכוני אבל מבולבלת כי כמעת כל הרכבים משווקים כ"חסכוניים" וחלקם חקרתי לעומק וגיליתי שהחסכון הוא לא אמיתי בכלל.

3. רוצה שישמש אותי לפחות כמה שנים טובות 2+ עד שיימאס או ארצה ממש לקנות חדש.

4. 15- 16 אלף ק"מ בערך יעבור בשנה

5. לרוב בגוש דן, אבל גם מהמרכז לדרום וחזור, צפון וחזור למרכז, מדי פעם למשפחה בגולן אבל אני גם רוצה לנסוע פעם בשנה לחרמון או לאילת או גם וגם. לרוב הוא יעמוד בחנייה והנסיעות יהיו לסידורים בין עירוני + עירוני לסידורים. ואז כמו שכתבתי בפוסט פעם 1-2 בשבוע נסיעה רצינית ארוכה.

6. לא יודעת לגבי המטען אבל הוא לא יהיה כבד, אין צורך בשטח ענק בבגאז', לרוב ישמש שני נוסעים או אותי בלבד.

7. אוהבת ללחוץ על הגז קצת יש לי נהיגה חסרת סבלנות / "בבונית" Lol  - לוחצת על דוושות ברוטליות לפעמים והבנתי שעם מנוע רובוטי צריך להיות עדין שזה לא טוב ככה (אני נוהגת בזהירות ושמה לב למי שמסביב, לא מאיצה סתם, ולא עוקפת אנשים בכוונה, אבל גם המורה שלי לימד אותי שיטות איך לא לתת לאחרים לעקוף אותי לדוגמא חחח). היו לי פעמים שעברתי מהירות מותרת וזה חמור לנהג חדש אז אני מעדיפה רכב דווקא שלא יאיץ מהר מדי, ומצד שני שיאיץ מספיק טוב כדי להימנע בזריזות מסכנות או לעבור נתיבים כמו שצריך גם אם יש לי "דילאיי" קטן בקיצור מכונית זריזה ובטיחותית גם חשוב לי.

לגבי נראות - לא ממש חשוב לי הכל הולך למעט המראה של המיני, הוא מחרפן אותי לא יודעת להסביר אבל אני שונאת את הנראות של I20 של יונדאיי ואת KIA PICANTO אבל אם זה מיני שיש לה קצת גובה אני סבבה איתה - המליצו לי על "דאייהאטסו סייריון" אם מכיר אשמח לחוות דעת וכמובן לעוד הצעות למכוניות שיהיו טובות לדעתך בהתאם למה שעניתי על השאלות.

מודה מקרב לב על העזרה! 

פורסם

סיריון מיושנת והשיווק שלה הופסק איפשהו בתחילת העשור הקודם (2010-2011).

בתקציב שלך אפשר לקנות מכוניות טובות יותר. למרות שאני לא מבין מה הקשר בין התקציב ולבין העניין של הג'יפון.

בכל אופן עד 40 אלף ש"ח הייתי מנסה לחפש מכוניות כמו יונדאי i20, גרסת ההצ'באק של ה-i30 (עדיף אחרי 2013, כי קיבלה מנוע חזק יותר וגיר בעל 6 הילוכים), קיה סיד הצ'באק (דומה ל-i30), קיה ריו הצ'באק.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
לפני 19 שעות, נהגת מירוצים123 כתב:

3. רוצה שישמש אותי לפחות כמה שנים טובות 2+ עד שיימאס או ארצה ממש לקנות חדש. שנתיים זה ממש לא הרבה במושגים של בעלות על מכונית 🙂...  בד״כ רצוי לחשוב על מכונית שגם אם התוכניות ישתנו, תוכלי להישאר איתה 4-5 שנים.

4. 15- 16 אלף ק"מ בערך יעבור בשנה. זה קצת פחות מהממוצע בארץ, פחות ממה שחשבתי מההודעה הראשונית, אז אין לך בעיה של רכב שתישחקי אותו תוך שנים ספורות.

5. לרוב בגוש דן, אבל גם מהמרכז לדרום וחזור, צפון וחזור למרכז, מדי פעם למשפחה בגולן אבל אני גם רוצה לנסוע פעם בשנה לחרמון או לאילת או גם וגם. לרוב הוא יעמוד בחנייה והנסיעות יהיו לסידורים בין עירוני + עירוני לסידורים. ואז כמו שכתבתי בפוסט פעם 1-2 בשבוע נסיעה רצינית ארוכה. כל רכב מודרני בארץ שמתוחזק כמו שצריך יעמוד בנסיעות כאלה ללא בעיה. כפי שציינו מעלי, דגמים שונים מאד נבדלים בנוחות שלהם בנהיגות ארוכות.
אישית, אם הרוב המכריע של הנסועה איננו בתחום עירוני/פרברי, הייתי נמנע ממכוניות עירוניות (מה שבארץ קוראים מכוניות מיני, סגמנט A כמו הפיקנטו או ה-i10), ומתמקד בסגמנט שמעליו, B, מכוניות סופרמיני. 

 

  • אהבתי 1
פורסם

עוד כמה נקודות כללית:
1) ממליץ להימנע ממכוניות שהיו בבעלות ליסינג/השכרה/חברה.
יש לפעמים כאלה שכן תוחזקו כמו שצריך, עפ״י הוראות יצרן, אבל זה חריג. בד״כ התחזוקה שלהן מבוצעת ע״י חברת הליסינג/השכרה עצמה בעלות מינימום, מתוך מחשבה שממילא הרכב יימכר הלאה אחרי 3/4 שנים.  כיון שהתחזוקה לא בוצעה ע״י מוסך חיצוני, לא ניתן יהיה בד״כ להראות לך אוסף קבלות מפורטות ומסודרות שתוכלי לראות שיוכיח לך באיזה מועדים/ק״מ בוצעו הטיפולים ועם איזה חלפים/שמנים השתמשו. בהינתן הרצונות/דרישות שלך, אין שום סיבה לקנות רכב כזה, גם אם הוא יהיה יותר זול. זה מתכון לבעיות בהמשך, שלא ניתן לגלות בבדיקה לקראת קניה במכון.

2) כל המוסכים המורשים בארץ (לא רק מורשי יבואן, כל אלה שהם מורשי משרד התחבורה בכלל) ממוחשבים, ומסוגלים להוציא פלט טיפולים ותיקונים כזה, לבקשת הבעלים. לא יוציאו למישהו זר שמתקשר, אבל מי שמוכר רכב משומש ולא מסוגל/רוצה לתת לך פלט מלא כזה, לעבור הלאה. שוב, את לא מחפשת דגם חריג/נדיר, אז אין סיבה להסתכן, או להיכנס לעומקם של תירוצים/הסברים (כן, אולי יש הסבר לגיטימי. למה להסתכן? יש מועמדות נוספות בלוח).

3) בארץ יש נטיה, מאד מוגזמת, להתייחס למספר הבעלויות הקודמות בתור נתון מאד חשוב. בהרבה מדינות אחרות, כולל רוב מדינות ארה״ב, זה בכלל לא נתון שמופיע ברשיון.
אז כן, זה חשוד אם  רכב רגיל עבר בעלות כל שנה, או הגיע לבעלות סוחר רכב יותר מפעם אחת (דגם של רכב נפוץ במצב טוב יימכר ללא בעיה בשוק הפרטי, או לכל היותר, יימכר למחלקת טרייד-אין של יבואן שתמכור אותו כמשומש), אבל אם כל שאר הדברים שווים, עדיף רכב שעבר  יד אחת יותר (תלוי בכמה זמן הוא על הכביש סה״כ ועם ק״מ נמוך יותר משמעותית, מרכב עם פחות ידיים אבל הרבה יותר ק״מ). כמובן, לגבי מחיר, שני הגורמםי משפיעים.

3) אנשים אחרים כאן יגידו איך הכי טוב לבדוק בדיקה מקדמית, לפני שנכנסים להוצאה של מכון בדיקות, אם היו תאונות, או נסיונות לזייף נתונים כמו ק״מ. יש דו״ח שניתן להזמין ממרכז הסליקה שלחברות הביטוח, בהסכמת הבעלים של הרכב, בעלות 10 ש״ח, של תאונות וארועים של תביעה, אבל כמובן, הוא לא יכלול ארועים שנסגרו בין הצדדים ללא מעורבות ביטוח:
https://www.slika-ins.co.il/
ויש כאן בפורום אנשים שיודעים לפרש דו״חות כאלה, כשיהיה רלוונטי.


4) אם כבר הזכרנו מכוני בדיקות:
אי אפשר לסמוך עליהם יותר מדי. בעיקר רצוי להשתמש בהם לבדיקת go/no-go לגלות תאונות נסתרות, רק כדי למצוא פגם ברכב שכבר החלטת שאת מעוניינת בו וסיכמת על מחיר סופי (ולא משקיעים בבדיקה במקביל של כמה מועמדים -- זה יקר למדי).
בדיקה אמיתית של המצב המלא של רכב היתה דורשת פירוק לגורמים שהיה לוקח יומיים, לא שעתיים, שברור שלא כדאי כלכלית לעשות גם אם הבעלים היה מסכים, ובמיוחד משהו כמו תקלות חשמל זה דבר שמכון בדיקה לא יכול לחזות. זה לא מפתיע שהם לא קיימים ברוב המדינות בחו״ל. או שלקונםי פוטנציאלים יש אוריינות מכנית רלוונטית, ולפעמים, ובמיוחד לדגמים יותר נדירים, הקונה המיועד לוקח אותו למוסך שמתמחה בסוג הרכב, למכונאי שהוא כבר מכיר.
אם יש לך חבר/קרוב משפחה שמכיר מוסך מתאים, ייתכן שעדיף לקחת רכב מועמד לשם ולא למכון. במוסך מתמחה גם יכירו מחלות אופייניות לדגם הספציפי, אם ישנן, ואיך לבדוק םא הן צפויות.

כשאת מקבלת תוצאות בדיקה, זכותך לקבל את התוצאות לבד, ללא הבעלים -- את המזמינה של הבדיקה, את שילמת עבורה, והמכון חייב לך את התוצר. הבעלים הנוכחי איננו הלקוח. זה יאפשר לך גם להתייעץ עם הבודק לגבי כדאיות עיסקה.

  • אהבתי 1
פורסם

טוב שירדת מקטגוריית הג'פונים.

אמליץ על רכב שהוא בניגוד לדיעה הרווחת (יפני או גרמני) ושלדעתי תפור בול לצרכים שלך ותקציב שלך - סיטרואן C3 שנת 2018. 
גיר אוטו' יפני, מפתיעה באמינות והכי חשוב הרכב הנוח ביותר כמעט בקטגוריה. עיצוב מדליק (דו גווני). מאובזר בכל מה שצריך. החסרון הממשי היחידי שאני מוצא ברכב שתפעול המזגן ושאר פונקציות הרכב הוא דרך מסך המולטימדיה.

 

כן זו המלצה נגד הזרם ונגד הדיעה הרוווחת של "לא לגעת בצרפתיות" אבל היי כבר נאמר שרק דגים מתים שוחים עם הזרם.

 


×
×
  • תוכן חדש...