Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1603 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

קראתי קצת ברשת.

בגדול אני מרכיב מפרט למחשב שישמש לגלישה ברשת שכוללת צפייה ביוטיוב, קצת אתרי חדשות, קצת אופיס.

בלי משחקים. 

אני מעוניין לשים במחשב כרגע זכרון RAM של 16 GB.

בלוח אם יש מקום ל-2 סטיקים.

סטיק בודד זול יותר משניים של 8 וגם מאפשר לי להרחיב בעתיד.

הבנתי שבמשחקים עדיף לשים 2 סטיקים. השאלה שלי האם זה רלוונטי בכלל לשימוש שהזכרתי?

 

פורסם

בשימוש שלך לא תרגיש בהבדל
אני רצתי שנה וחצי עם סטיק בודד של 16 וברגע שהיה הזדמנות על אותו סטיק באמזון מתחת לרף המכס הזמנתי עוד אחד.

כי החיים הם לא רק קו ישר PSI

פורסם

כשנגמר הזיכרון, המחשב מתחיל לכתוב את המידע לדיסק, זה נקרא swap file או page file

פעם זה היה מאט את העבודה של המחשב, היום כשהדיסק הוא SSD והוא בעצמו מאוד מהיר, משתמש פשוט לא ירגיש את ההבדל

במחשב הקודם היה לי 6GB זיכרון והרבה פעמים ניצלתי 8-10GB, היה SSD ולא הרגשתי ירידה בביצועים (לפחות לא משהו משמעותי שהפריע לי).

 

יש הרבה שיתווכחו עם הטענה הזאת, אם היית משתמש למשחקים או לתוכנות גרפיות או משהו שבאמת דורש את הזיכרון, הייתי ממליץ לרכוש.

 

פורסם

יש עוד יתרון לזיכרונות בקונפיגורציה של דואל צ׳אנל וזה העובדה שאם סטיק אחד נדפק, נשאר סטיק שני פועל, המחשב יוכל להמשיך לפעול. ברגע ששמים סטיק יחיד של 16, אם הוא נדפק, המחשב לא יוכל להמשיך לפעול. 

Mazda 3 2.0L, 2016 

פורסם
לפני שעה, doesnotmatter כתב:

יש עוד יתרון לזיכרונות בקונפיגורציה של דואל צ׳אנל וזה העובדה שאם סטיק אחד נדפק, נשאר סטיק שני פועל, המחשב יוכל להמשיך לפעול. ברגע ששמים סטיק יחיד של 16, אם הוא נדפק, המחשב לא יוכל להמשיך לפעול. 

מתי פעם אחרונה נדפק לך סטיק של זכרון? מקורי ללא OverClocking וכו...

פורסם

במשחקים וישומים שדורשים סוואפ תדיר לראם הפרש הביצועים מורגש (מעל 10% במקרים מסוימים, אבל לא 50 או משהו...)

אף אחד מהשימושים שהזכרת הם לא כאלו. תהנה עם סטיק בודד, אם הייתי שם 2 מחשבים אחד ליד השני, כל אחד בקונפיגורציה אחרת, לא היית מסוגל להבחין בהבדל גם אם היית מחפש אותו.

פורסם
לפני 18 שעות, phpclub כתב:

כשנגמר הזיכרון, המחשב מתחיל לכתוב את המידע לדיסק, זה נקרא swap file או page file

פעם זה היה מאט את העבודה של המחשב, היום כשהדיסק הוא SSD והוא בעצמו מאוד מהיר, משתמש פשוט לא ירגיש את ההבדל

במחשב הקודם היה לי 6GB זיכרון והרבה פעמים ניצלתי 8-10GB, היה SSD ולא הרגשתי ירידה בביצועים (לפחות לא משהו משמעותי שהפריע לי).

 

יש הרבה שיתווכחו עם הטענה הזאת, אם היית משתמש למשחקים או לתוכנות גרפיות או משהו שבאמת דורש את הזיכרון, הייתי ממליץ לרכוש.

 

 

מעניין. יש לזה בנצ' שמראה את זה? עוד יותר מעניין עם NVME

פורסם (נערך)

השאלה היא אם אתה רוצה להיות יותר צדיק מהאפפיור

כלומר אם אתה רוצה לראות נתונים יבשים - ברור בנצ' יראה ירידה בביצועים,  אף פעם לא בדקתי כמובן כי זה לא עניין אותי

אם אתה מסתכל על הרגשה של בנאדם שעובד על מחשב - הוא לא ירגיש בהבדל (שוב, כמובן תלוי לאיזה שימושים)

 

אז אם אתה גיימר או אחד שאוהב להיות עם החומרה הכי הכי או בוחר את הרכיבים בפינצטה וזה עושה לך הרגשה טובה - בטח לך על 2 של 16

אם אתה משתמש בייתי/משרדי שמשתמש במחשב לעבודה פשוטה - אינטרנט, אופיס, יוטיוב וכו' - סתם מיותר.

 

כשרכשתי את המחשב האחרון הסתכלתי על לוח אם כזה או אחר והתלבטתי על מעבד כזה או אחר, בפועל היום תשאל אותי מה יש לי ? אין לי מושג, לא זוכר ולא מעניין אותי - מדליקים אותו נדלק ועובד, זה מספיק.

דוגמא נוספת - ב SSD של סמסונג יש איזה אופציה להדליק שגורמת למחשב לתפקד יותר מהר, עשיתי השוואות עליית מחשב עם ובלי, ההבדל היה אולי שניה לכאן או לשם, לא משהו מורגש או שמשנה משהו לטווח שמעבר ליום-יומיים הראשונים של ההתלהבות

עריכה אחרונה על ידי phpclub
פורסם
לפני 22 דקות, phpclub כתב:

השאלה היא אם אתה רוצה להיות יותר צדיק מהאפפיור

כלומר אם אתה רוצה לראות נתונים יבשים - ברור בנצ' יראה ירידה בביצועים,  אף פעם לא בדקתי כמובן כי זה לא עניין אותי

אם אתה מסתכל על הרגשה של בנאדם שעובד על מחשב - הוא לא ירגיש בהבדל (שוב, כמובן תלוי לאיזה שימושים)

 

אז אם אתה גיימר או אחד שאוהב להיות עם החומרה הכי הכי או בוחר את הרכיבים בפינצטה וזה עושה לך הרגשה טובה - בטח לך על 2 של 16

אם אתה משתמש בייתי/משרדי שמשתמש במחשב לעבודה פשוטה - אינטרנט, אופיס, יוטיוב וכו' - סתם מיותר.

 

כשרכשתי את המחשב האחרון הסתכלתי על לוח אם כזה או אחר והתלבטתי על מעבד כזה או אחר, בפועל היום תשאל אותי מה יש לי ? אין לי מושג, לא זוכר ולא מעניין אותי - מדליקים אותו נדלק ועובד, זה מספיק.

דוגמא נוספת - ב SSD של סמסונג יש איזה אופציה להדליק שגורמת למחשב לתפקד יותר מהר, עשיתי השוואות עליית מחשב עם ובלי, ההבדל היה אולי שניה לכאן או לשם, לא משהו מורגש או שמשנה משהו לטווח שמעבר ליום-יומיים הראשונים של ההתלהבות

 

לא לא גיימר.. כמובן שבנצ'ים יראו הבדל, הכוונה לזמן טעינת דפים ולא סתם בדיקת ביצועים של המעבד. מעניין מאוד. תודה

פורסם

אם גיימר רוצה 16 gb. נניח משחק שמנצל 6/8/12 ג׳יגה, לא משנה. 

למה בעצם עדיף שני סטיקים של 8 מאשר אחד של 16? 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

כי המחשב שולח ושולף מ 2 סטיקים במקביל במקום מאחד. בעוד שערוץ התקשורת הכללי לזיכרון מוגבל (אותו "צינור"), קצבי הכתיבה/קריאה מהירים יותר ככה (תחשוב שאתה מנסה לכתוב בלוק של 6 מגה, אתה יכול או לדחוף את כל ה 6 דרך צינור אחד, או לחלק ל 3 ו 3 ולכתוב במקביל.)

במשימות עתירות סוואפים יש שיפור בביצועים שלעתים הוא גם לא סתמי, במשחקים או עריכה גרפית למשל.

 

במשימות יומיום של יוטיוב/אופיס/מוזיקה/סרטים (אפילו ב 4K....)  וכו' וכו'- נאדה. יש לזה 0 חשיבות.

  • אהבתי 1
×
×
  • תוכן חדש...