Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1719 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום מכובדי 

 שאלה 

מנוע שמסתובב כ-12000 סל"ד בדקה 

יכול להיות שהבוכנה עולה  200 פעמים בשנייה 

בשנייה הזאת הוא מבצע 200 פעמים (במנוע 4 פעימי)  הוא מבצע את הפעולות  יניקה דחיסה עבודה ופליטה  ? 

 

פורסם

מנוע בנזין לא מגיע לסלד כזה. אדרבא מנוע דיזל.

בסלד כזה (OVERSPEED) הבוכנה זזה יותר מהר מן השסתום וכשל במנוע עלול לקרות.

מנוע ונקל (רוטורי) מסוגל להגיע לסלדים יותר גבוהים מבנזין ודיזל בשל המחסור בחלקים נעים.

POLO, 1.4 2001 > SPARK, 1.0 2014 > 108, 1.2 2016 > CLIO - 5, 1.0T 2021

 

פורסם
לפני שעה, Kooper כתב:

מנוע בנזין לא מגיע לסלד כזה. אדרבא מנוע דיזל.

כמו שכבר הודגם מעליי, אתה כותב שטויות מחוסר ידע (באמת לא ידעת שאופנועים מגיעים לסל"ד כזה? למה אתה חושב שיש להם צליל כזה גבוה?).
מנוע בנזין (בין אם רוטורי או לא, הוא עדיין פועל על בנזין), או יותר נכון מנוע בעירה פנימית. בהחלט יכול להגיע לסל"ד כזה ואף יותר. 
בגלל שאנחנו ספציפית מדברים על מנועי בוכנה - אז באופנועים מסוף שנות ה80 18,000 סל"ד לא הייתה מילה גסה. רוב האופנועים המודרניים 'מסתפקים ב13-15 אלף סל"ד.
בעולם המירוצים, רכבי פורמולה1 בעידן שלפני ההיבריד והטורבו הגיעו ל20,000 סל"ד (עם מרימי שסתומים פנאומטיים).

לשאלת החישוב:
12,000 סיבובים לדקה, זה אומר 200 סיבובים בשנייה וזה אומר 100 מחזורים בשניה. מחזור אוטו (לא אוטו כמו 'האוטו שלי גדול וירוק' אלא Nicolaus Otto , כמו האיש שפיתח את השיטה), או מחזור 4 פעימות הוא 720 מעלות של גל הארכובה:
3 The gasoline (Otto) engine cycle | Download Scientific Diagram

במצב הזה לשאלתך - כל בוכנה אכן מבצעת 400 מהלכים (200 עליות ו200 ירידות) בשניה.
אם ניקח כדוגמא מנוע של CBR 600, אז מהלך הבוכנה שם הוא 42.5 מ"מ. מכאן אפשר לחשב שמהירות הבוכנה הממוצעת היא 17 מטר לשנייה או קצת יותר מ60 קמ"ש. (הנוסחא די פשוטה: מהירות מנוע בסיבובים לשניה*2*מהלך הבוכנה במטרים).

  • אהבתי 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם
לפני 3 שעות, אבי כהן גרירה כתב:

שלום מכובדי 

 שאלה 

מנוע שמסתובב כ-12000 סל"ד בדקה 

יכול להיות שהבוכנה עולה  200 פעמים בשנייה 

בשנייה הזאת הוא מבצע 200 פעמים (במנוע 4 פעימי)  הוא מבצע את הפעולות  יניקה דחיסה עבודה ופליטה  ? 

 

כן. אם הבוכנה עולה (ויורדת) 200 פעמים, אז 100 פעמים לכל פעולה.

12,000 סל"ד אני מכיר רק במנועים של אופנועים ספורטיביים 4 ציל' (או מכוניות מירוץ)

בהם הבוכנות קלות במיוחד והמהלך קצר מאוד.

אלה מנועים ספורטיביים שמתוכננים לעבודה במהירות כזו מבחינת חומרים ותכנון מבני.

מנועים קטנים של טיסנים מגיעים למעל 20K סל"ד (מתנול 2 פעימות)

מגדשי טורבו של רכב עובדים במעל 100K סל"ד

ובפרסומות של דייסון הם מתגאים ב-120K סל"ד במנוע הוואקום.

כדור הארץ מסתובב ב- 0.0007 סל"ד...

×
×
  • תוכן חדש...