Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1746 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 6 דקות, איציק נ. כתב:

איכות הקלטה "של דיסק" (בזמנו)

הבעיה העיקרית היתה הcompression באלגוריתם הקלטה של המכשירים הניידים.

גם בכניסה האופטית.

היו לסוני גירסאות ייעודיות לאולפני הקלטות (שעד אז בעיקר עבדו עם קלטות , סידי דרש סטאפ מסובך משמעותית) שהוציאו איכות מעולה יחסית למה שזה היה. (מניסיון. כמה וכמה הקלטות שלי היו כאלו, כולל הופעות חיות מהמיקסר)

 

אכן מכשיר שלגמרי הקדים את זמנו בהמון דברים.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

  • תגובות 97
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני שעה, save כתב:

גני ילדים עושים איתם יצירות לא פחות יפות. 

דיסקים טובים אפשר לשים גם בגינה על חוט דייג , או בחלון כדי להרחיק יונים ושאר בעלי כנף. 

פעם היו שמועות שדיסק תלוי על השמשה משבש את הרדאר המשטרתי.

לפני 3 שעות, falou כתב:

גם הרעיון שכתבת למעלה הוא לא שלך, העתקת אותו ממישהו אחר.

Every repost is a repost of a repost

 

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Old Rules Of The Internet

 

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
לפני שעתיים, Liviur כתב:

נכון

And yet תוך זמן אפסי מההשקה לאפל יש כבר יותר תוכן לוסלס מאשר לטידל (כרגע ממה שדיברתי עם חברים בתחום - הגיעו ל55 מול 50 מתוך ה60 מליון לוסלס בטיידל -

 

איש... מה זה משנה, כמויות מוחלטות (שאין לך מספיק חיים להאזין להם)?

כל מה שאני אומר זה שמוסיקה באיכות CD (ויותר, לא שאני שומע הבדל) קיימת כבר שנים. 

אני גם מודה שהבדלים בין פורמט דחוס, באיכות מקסימלית, ללא דחוס (או דחוס פחות) הייתי שומע באמת רק בטרקים מסויימים, לרב אקוסטיים עם יותר פירוט (בכל מיני מבחני רשת עם אוזניות). היום, עם השנים, אני כבר לא בטוח. אני לגמרי מרגיש את הירידה בשמיעה שלי. כל מיני ארטפקטים בהקלטות אהובות, שפעם הייתי שומע, היום כבר הרבה פחות.

 

מה שמביא אותי לנקודה האחרונה, בסופו של דבר איכות הדחיסה/דגימה היא המרכיב הכי משני באיכות המוסיקה. איכות ההפקה כ״כ יותר חשובה, אחריה יש את הרמקולים/אוזניות, האקוסטיקה (או ניקיון האוזניים...), שבזה לא הייתי שם כסף.

 

לגבי Tidal, אני זוכר להם חסד נעורים, כאשר כולם שמו עלינו זין והם היו שירות הסטרימינג הזמין בישראל.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 4 שעות, falou כתב:

איש... מה זה משנה, כמויות מוחלטות (שאין לך מספיק חיים להאזין להם)?

האמת מ2 סיבות:

1. מוסיקה ישראלית.

2. סגנונות מוסיקה אחרים פחות מיינסטרימים שאני מקשיב להם שהרבה פעמים חסרים בשירותי סטרימינג אחרים (פאנק, מטאל , הארדקור)

 

אני רק מציין שבימינו לטיידל אין כבר שום יתרון.

לפני 4 שעות, falou כתב:

מה שמביא אותי לנקודה האחרונה, בסופו של דבר איכות הדחיסה/דגימה היא המרכיב הכי משני באיכות המוסיקה. איכות ההפקה כ״כ יותר חשובה, אחריה יש את הרמקולים/אוזניות, האקוסטיקה (או ניקיון האוזניים...), שבזה לא הייתי שם כסף.

מסכים לגמרי. במיוחד ב״עולם האמיתי״ שלרוב עוברים בכלל דרך Bluetooth שמאוד מגביל את מה שאתה בכלל יכול לקבל...

בנוסף לכן ציינתי את הmastered for iTunes. עשו שם עבודה ממש טובה בכמה דוגמאות שנתקלתי.

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

אני הולך בדיוק לזרוק את כל הדיסקים שקניתי במהלך 20 ומשהו שנים. לא קניתי שום דיסק חדש ב-4-5 שנים האחרונות, אולי יותר. רובם סתם זרוקים אצלי בסלון. אני לא מקשיב לשום דבר שהוא מיוחד מספיק ברמה שלא אוכל למצוא אותו באייטיונז או כל שירות אחר. ונגן הסידי היחיד שיש לי הוא ברכב (ואני מניח שזה עניין של זמן עד שאחליף את הנגן או את הרכב או את שניהם).

יש משהו כיפי בלזרוק דברים. נראה לי רבים מאיתנו אוגרים שיט במשך שנים ללא סיבה.

 

 

 

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
לפני 3 שעות, Liviur כתב:

1. מוסיקה ישראלית.

יש

 

לפני 3 שעות, Liviur כתב:

בנוסף לכן ציינתי את הmastered for iTunes. עשו שם עבודה ממש טובה בכמה דוגמאות שנתקלתי.

מאיזו בחינה?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

ומה עושים עם דיסקים של dvd? 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 4 דקות, SlowRide כתב:

ומה עושים עם דיסקים של dvd? 

תחתיות לכוסות

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
בתאריך 7.9.2021 בשעה 08:40, save כתב:

הבעיה עם דיסקים זה שבעוד כמה שנים לא יהיו נגנים.

לפני 4 חודשים התקלקל הנגן דיסקים של אמא שלי, וניקוי העדשה כבר לא עזר.

רציתי לקנות לה נגן חדש. אני מסתכל באתרים הגרמניים הגדולים אמזון ועוד אתרים של אלקטרוניקה. גם בבריטיים. רשומים מכשירים בקטלוג אבל אף אחד מהם לא זמין לרכישה. אין מלאי.

ואז הסתכלתי באתרים של חנויות ציוד סאונד ישראליות (אני ממש לא רגיל לקנות דברים בארץ, במיוחד לא דברים שכבר לא מיינסטרימיים). בכולם היה מבחר של מכשירים מכל המותגים המובילים. אפילו היה אפשר לבחור צבע. הזמנתי ותוך יומיים הגיע נגן חדש.

 

סיבה חשובה שאני אוהב להשתשמש בדיסק מקורי מידי פעם, שאצל הרבה אומנים הדיסק השלם הוא יצירה בפני עצמה וכששוברים אותו לשירים מאבדים משהו.

 

דבר נוסף שקצת קשור, איך אתם שומעים קבצי אודיו ששמורים במחשב? היה לי במחשב כרטיס קול של Onkyo עם יציאות RCA למערכת, אבל הכרטיס הוא PCI ופעם אחרונה שהחלפתי לוח אם כבר אין עליו חריצי PCI.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

הסתובבו אצלי קלטות ישנות שלא יכלתי להמיר לפורמט דיגיטלי בזמנו, ועל חלק מהן יש שירים שאני לא מצליח למצוא שוב. 

הדיסקים הישנים, את השירים שאהבתי הורדתי למחשב ובימינו אני יכול גם למצוא כמעט הכל ביוטיוב.

אבל שיר אחד ספציפי עדיין חומק ממני לאורך כל השנים האלו ואני לא מצליח למצוא אותו.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני שעה, amosbmw כתב:

דבר נוסף שקצת קשור, איך אתם שומעים קבצי אודיו ששמורים במחשב? היה לי במחשב כרטיס קול של Onkyo עם יציאות RCA למערכת, אבל הכרטיס הוא PCI ופעם אחרונה שהחלפתי לוח אם כבר אין עליו חריצי PCI.

 

יש אפשרות להתחבר למחשב דרך שקע USB אל DAC חיצוני שהוא בעצם ממיר את המוסיקה שנמצאת בפורמט דיגיטלי במחשב, אל צליל אנלוגי

(DAC - Digital to Analogue Converter)

 

אני אישית משתמש בסלון בממיר של חברת cambridge-audio,

הוא יכול לקבל כמה כניסות דיגיטליות (USB ממחשב, SPDIF, או חיבור אופטי - toslink).

ולהוציא יציאה אנלוגית (RCA ימין ושמאל) למגבר מוסיקה ביתי.

כך נראה המכשיר:

https://www.amazon.com/Cambridge-Audio-DacMagic-100-Black/dp/B0078Q35PG

 

 

בטוח שיש אופציות יותר פשוטות,

אבל המערכת שלי עובדת עם מגברי וינטאג' משנות '70-'90

 

 

והיא מיועדת בעיקר לשמיעת מוסיקה (גם תקליטים) 

ולא קולנוע ביתי 

-

פורסם
לפני 8 שעות, BEEKER כתב:

יש אפשרות להתחבר למחשב דרך שקע USB אל DAC חיצוני שהוא בעצם ממיר את המוסיקה שנמצאת בפורמט דיגיטלי במחשב, אל צליל אנלוגי

(DAC - Digital to Analogue Converter)

 

אכן. אני ממליץ לקנות מרשימת הנבחנים של האתר הזה (את המומלצים):

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?pages/Audio_Equipment_Reviews/

 

האתר הזה בודק אם ה-DAC פועל כשורה (ל-DAC לא אמורה להיות השפעה על הצליל).

 

לפני 8 שעות, BEEKER כתב:

בטוח שיש אופציות יותר פשוטות,

אבל המערכת שלי עובדת עם מגברי וינטאג' משנות '70-'90

 

אה... יפה. יש לי כמה משלי עוד מסתובבים.

 

image.png.2d49bd7b89670b6964ba50f8f09cc57a.png

 

image.png.0bd42ee73b133bfe4cf89f47944de6a5.png

 

יש לי גם Pre/Power של Naim (שתי יחידות NAC35/NAP140) 

ורמקולים Proac Response 2S, שצריכים (כמו כל כמה שנים) לחדש את הספוג של הממברנה. אני חושב שהפעם אני אחרוג מהאורתודוקסיה ואשים גומי, כדי לא להצטרך לעשות את זה שוב עוד כמה שנים. אני אחבר אותם ל-Naim ואשים את המערכת בחדר שינה, לצרכי נוסטלגיה.

 

 

 

 

  • אהבתי 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 12 שעות, ברווז כתב:

אבל שיר אחד ספציפי עדיין חומק ממני לאורך כל השנים האלו ואני לא מצליח למצוא אותו.

 

סקרנת

באיזה שיר מדובר?

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם

אני אהיה הטרחן הזקן שיכתוב שלשמור דיסקים, אין ממש טעם- הקטע היה בתקליטים, ולא בגלל שאתה יכול "לראות" את המוזיקה על המדיה  (חריצי המחט), אלא בגלל העטיפות- האמנות שנכנסה לעטיפות תקליטים הייתה מדהימה, בטח בשנות השבעים עם כל האלבומים הכפולים (או סתם עטיפות כפולות). ואני כותב את זה דווקא כאחד שנפטר מכל התקליטים שלו (כמעט כולם, נותרו לי אולי עשרה), כי זה תופס מקום בכמויות ומה לעשות, זה לא באמת סאונד טוב יותר (או שאני לא יכול להבדיל- התוצאה אותה תוצאה).

 

בכל אופן, אני שייך לדור שעשה את המעבר מתקליטים לקלטות ואח"כ לדיסקים, אז יש לי את יכולת ההשוואה ב-real time. ואם כבר, אזכיר את הקלטות שרכשתי אי שם באנגליה בסוף שנות השמונים בפסטיבל מוזיקה, שאח"כ הווקמן AIWA הנאמן שלי טחן- והעביר לקבצים דיגיטליים במחשב. אין שום סיכוי למצוא את זה בסטרימינג... עד היום הווקמן הזה עובד, בשבילי זו הייתה מערכת סטריאו לפנים. היה סופר-באס! כזה:

 

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/JOEy5WOcErnJH8mmTPwyc6nnP4MW58TonRZcFmNJPHmha9ascNBwD1b7pQEQ5m5GPBKHHzn7ggGymlF6TCM

 

  • אהבתי 2
  • חברי המעגל הראשון
פורסם

הווקמן זה אחלה עד שהסוללות נחלשות ופתאום זה מתחיל להסתובב לאט ואתה מרגיש כאילו אתה בסצנה מסרט אימה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

×
×
  • תוכן חדש...