Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1746 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • אחראי פורום
פורסם

היו לי עשרות רבות, אולי סביב 100 דיסקים שאספתי משנות ה-90 ומעלה.

בתקופת הפאוצ'ים השמנים לדיסקים שהיינו סוחבים לכל מקום, מישהו החליט בשבילי "מה אעשה עם כל זה" ובעת פריצה לאוטו גנבו גם את זה.

הייתי ממש באבל.

והיום אני שומר את האריזות המקוריות והריקות, למגינת ליבה של אשתי.

האריזות והספרונים שבפנים, זה באמת חתיכת דבר. סיפורים שלמים, תמונות, שום אתר לא יחזיר את התחושה הזו.

  • אהבתי 3

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

  • תגובות 97
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 6 שעות, falou כתב:

כשאני שפרתי את איכות האודיו שלי, גם למדתי לאהוב מוסיקה שלפני כן נשמעה לי כמו קקפוניה.

זו השורה התחתונה מבחינתי.

יש איזו שהיא רמה שאני לא מסוגל לשמוע ממנה והלאה (blind tests) , אבל עד שמגיעים לרמה הזו זה מבחינתי בדיוק ההבדל - מוסיקה שנשמעה קקופוניה לפני זה - פתאום כשיש הפרדה טובה של הכל נשמעת מדהים (ככה למדתי לאהוב פינק פלויד אגב. ההבדל בין לשמוע mp3 לגירסא לוסלס עם אוזניות טובות פה - זה ההבדל מבחינתי בין לשמוע יצירה טובה למדהימה)

 

מצד שני - יש גם שירים שכשאתה עולה באיכות - אתה מבין שההקלטה פשוט נוראית... :|

 

  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

^

לא רק זה. כתבתי מקודם- אני שייך לדור שעשה את המעבר מתקליטים למה שיש היום. אחי הבכור "הוריש" לי ערימות של תקליטים, ורצה הגורל שהוא נהג להקשיב דווקא לדברים ש(בזמנו) לא היו מיינסטרים במיוחד. כדוגמא, קינג קרימזון מתחילת שנות השבעים (דווקא פינק פלויד לא, למרות שהם היו הרבה יותר פופולריים)- מוזיקה שלא בדיוק התנגנה ברשת ג', למשל (מישהו כאן זוכר שהם שידרו הכל מהכל, כולל "לועזית"?).

 

אז כמובן חרשתי את המוזיקה הזו, וחלקה רכשתי מחדש כשיצאו הדיסקים. אבל עד שלא התחילו הרימסטרים, לא באמת הבנתי מה מפסידים- כל מיני "חלקי" סאונד שפשוט נעלמו בפורמט (והציוד) הישן, פשוט קפצו החוצה אחרי שיפוץ המקור. לפעמים רמיקסים חדשים פשוט עושים פלאים לרמיקס המקורי.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

אתם טועים,

אין הבדלים שמיעים בין רימסטרים למקור,

או בין MP3 באיכות 320KBPS למאסטר אודיו או לוסלס אודיו,

אתם לא שומעים דברים חדשים כשאתם עוברים לציוד איכותי יותר,

אתם בטח לא משפרים סאוד כשאתם רוכשים ציוד "אודיופילי" יותר.. 

לפחות זה מה שהבנתי ממה שנרשם קודם, או שאולי לא הבנתי ..🤨

 

לפני 5 שעות, falou כתב:

אתה לא בדקת ולכן אין סיבה שנאמין לך. אם היית בודק, היית נוכח שאין הבדל.

 

או שאולי השמיעה שלנו שונה,

כי אנחנו אנשים אחרים, עם אוזן אחרת ומצב בריאותי שונה וציוד אחר בסלון,  והסלון...אחר ומיליון סיבות אחרות,

אני לא רוצה להתווכח, השרשור הזה היה ממש בסדר עד שהוא זז לויכוח על אודיופיליות.

 

בסדר כמו לשמור על הדיסקים שלנו ולהינות מהם. שנראה לי שזו המסקנה עבור פות"ש🙂

  • מצחיק 1

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

פורסם
לפני כשעה, Super_T כתב:

אתם טועים,

בטוח בהרבה דברים. אתה צריך לסמן יותר חזק את הציניות :)

לפני כשעה, Super_T כתב:

אין הבדלים שמיעים בין רימסטרים למקור,

דוגמא מעולה - תכניס CD של megadeth מההדפסות המקוריות לעומת הרימאסטרים החדשים. (לדעתי יש בחלק מהשירותי סטרימינג את שתי הגירסאות. במיוחד בCD בהרבה שיוצרו סביב שנות ה90 ותחילת 2000 - זה שזה סידי לאו דווקא נותן יתרון אמיתי.

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
לפני 3 שעות, Super_T כתב:

או שאולי השמיעה שלנו שונה,

כי אנחנו אנשים אחרים,

 

תבדוק מול עצמך אם אתה מבדיל, ואם אתה ישר עם עצמך, לא מולי.

 

לפני 3 שעות, Super_T כתב:

אתם טועים,

אין הבדלים שמיעים בין רימסטרים למקור,

או בין MP3 באיכות 320KBPS למאסטר אודיו או לוסלס אודיו,

 

כאמור, תבדוק אם יש או אין.

 

לפני 3 שעות, Super_T כתב:

אתם בטח לא משפרים סאוד כשאתם רוכשים ציוד "אודיופילי" יותר.. 

 

באודיופילי יותר אתה מתכוון יותר יקר? יותר גדול? 

בציוד אתה מתכוון ל... מה?!

רמקולים? מגברים? אבנים ממגנטות? מרימי כבלים? כבלים לחשמל? משככי רעידות לציוד אלקטרוני? כבלי USB?

 

כאתה אומר ״לשפר״ אתה מתכוון ל... מה?

איך אתה יודע אם מגבר משפר או גורע? אם DAC מוסיף או מחסיר?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 14 שעות, yohai71 כתב:

או זה, ממש עכשיו יצא. הבעיה היא שאני לא יודע אם בכלל אפשר למצוא ולהשוות לגרסה המקורית משנת 1971. בכל אופן בספוטיפיי יש רימסטר קודם משנת 2017, שזה לא זה, כמובן.

 

שומע עכשיו את הרימסטר שקישרת ושמתי את הגירסה הישנה (הרימסטר הישן יותר). יש בישנה הרבה פחות באס. הסאונד מאוזן אחרת לגמרי. זה הבדל של יום ולילה.

אלא אם מישהו אוהב את הצליל שלו מאוד מוכוון טרבל והוא רוצה לשמוע בעיקר את הגיטרה, החדשה יותר טובה.

נשמעת מעולה.

 

בין הגירסה החדשה בהזרמה באיכות Master לעומת HiFi... אני כבר לא יודע. בשביל לחקור את זה צריך לכבות את המזגן ולהתחיל להתרכז והמוסיקה טובה מדי, אז אני אקשיב לי קצת...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

^

ותחשוב בהשוואה למאסטר המקורי שבזמנו, כשהעבירו אותו לדיסק, פשוט זרקו אותו לשם בלי שיפוץ מינימלי (זוכר את ה"קודים" AAD, DDD?). היו לי כמה דיסקים כאלה; לא אשכח את נפילות הסאונד ב-Sabbath Bloody Sabbath, כשאוזן שמאל פתאום שמעה פחות מאוזן ימין... והכל נשמע כאילו הלבישו מגבת על הרמקולים (או האוזניות, לא משנה).

 

ועדיין, בשביל אחד כמוני זה היה שיפור אדיר מתקליטים או קלטות. הרעיון שהמוזיקה לעולם לא תישחק (כי המדיה נשארת אותו דבר) היה מהפכני בעיני. מה שנקרא, לקחתי בשתי ידיים.

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 31 דקות, yohai71 כתב:

(זוכר את ה"קודים" AAD, DDD?

הזכרת לי נשכחות מתקופת ביה"ס בסוף '80,

דיסקים של REM (לפני שפרצו למיינסטרים ב-91) אפשר היה להשיג או דרך בני משפחה שטסו לחו"ל, או בהזמנה מיוידת בחנויות בת"א.

העברנו בהתרגשות בין כמה חברים דיסק של טרייסי צ'פמן, רק כדי לשמוע מה זה DDD :)

-

פורסם

ואז באו היפנים בניסיון לשפר עם גרסאות SHM-CD

 

R-8059006-1474500275-6686.jpeg.jpg.50f05ea3e36792a6ec4be021360e1eb8.jpg

 

ובואו לא נשכח דיסקים שבאו עם CD-TEXT

 

192-1923775_compact-disc-digital-audio-text-logo-hd-png.png.639b5ea43d25b84334318161d6ef2416.png

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

פורסם
לפני שעה, yohai71 כתב:

ועדיין, בשביל אחד כמוני זה היה שיפור אדיר מתקליטים או קלטות. הרעיון שהמוזיקה לעולם לא תישחק (כי המדיה נשארת אותו דבר) היה מהפכני בעיני. מה שנקרא, לקחתי בשתי ידיים.

 

גם אל תשכח שמה שהיה לנו זמין בארץ היו הדפסות מקומיות של וניל וקלטות באיכות זבל, עם היס ופיצפוצים. אני זוכר את התקליט הראשון שקניתי, Thriller של ג׳קסון, בפעם הראשונה שהייתי בחו״ל כילד. שנים אחרי זה הוא עמד יפה מול רימאסטר על דיסק. גם בקסטות היו פערים משמעותיים בין חו״ל לארץ.

איך אומרים, הנוסטלגיה היא לא מה שהייתה...

 

לפני כשעה, BEEKER כתב:

העברנו בהתרגשות בין כמה חברים דיסק של טרייסי צ'פמן, רק כדי לשמוע מה זה DDD

 

אפרופו, פעם (לפני איזה 20 שנה) עברתי הדגמה של מערכת High End אצל אחד היבואנים בארץ, סטריאוטיפ. הם היו אז היבואנים של Revel ו-Mark Levinson. ההדגמה היתה בחדר ייעודי (יענו, מטופל אקוסטית), במערכת שניגנה בווליום של הופעה חיה (רמקולים שמנגנים את כל טווח התדרים, עם מגבר של מאות וואטים לכל יחידה), ברמה של עצמת עיניים, ויכולת להרגיש זמרת ונגנים בחדר (עם הקלטה מתאימה).

 

למה נזכרתי בזה, כי שמתי אז את הדיסק המהולל הזה, של טרייסי צ׳פמן, ו... בווליום הזה אתה פתאום מגלה שיש שם ׳היס׳ מאוד מובחן. זו באמת היתה מערכת שמחייבת הקלטות מעולות בלבד (היום כבר אתה יכול לסדר את הכל לבד במחשב).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני כשעה, falou כתב:

, Thriller של ג׳קסון, בפעם הראשונה שהייתי בחו״ל כילד. שנים אחרי זה הוא עמד יפה מול רימאסטר על דיסק. גם בקסטות היו פערים משמעותיים בין חו״ל לארץ.

איך אומרים, הנוסטלגיה היא לא מה שהייתה...

יש הבדל איכות בין תקליט Thriller של ג׳קסון שנקנה בארץ, לבין כזה שהודפס בחו"ל?

 

-

פורסם
לפני שעה, BEEKER כתב:

יש הבדל איכות בין תקליט Thriller של ג׳קסון שנקנה בארץ, לבין כזה שהודפס בחו"ל?

 

 

בטח. ההדפסה תוצרת הארץ הייתה באיכות נמוכה. קרקושים, פיצופוצים, 'היס'... מלוכלכת. 

גם העטיפה בארץ היתה זולה יותר

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אם אני לא טועה, היו בחלק מחנויות התקליטים הישראליות מדפים מיוחדים להדפסות תוצרת חוץ עם מחיר בהתאם.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

×
×
  • תוכן חדש...