Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1746 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

זה מאוד אישי ומאוד תלוי בציוד ההשמעה.

אבל זה שיח אחר. 😁

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

  • תגובות 97
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 8 שעות, Super_T כתב:

זה מאוד אישי ומאוד תלוי בציוד ההשמעה.

אבל זה שיח אחר. 😁

 

לבדוק אם יש הבדל בין איכויות זה מאוד פשוט, עושים בדיקה בלי שהמאזין יודע מה הוא שומע. עושים את זה מספיק פעמים, עם מספיק טרקים, ויש תוצאה. לא מסובך וגם לא לוקח היום יותר מדי זמן.

 

ציוד שמשמיע את כל טווח התדרים הנחוץ לשמיעה נגיש היום בעלויות לא גבוהות במיוחד (אם לא הולכים עד הסוף עם הבאס, שזו בעיה אקוסטית כמעט בלתי פתירה בחלל ביתי רגיל). אבל מה שחשוב זה אם אתה שומע אצלך בבית.

לגבי היות הדבר ״אישי״, יכולת השמיעה עצמה זה עניין שיורד עם הגיל, למי יותר ולמי פחות. תמיד הצחיקו אותי אודיופילים קשישים, שלא שומעים מעל 10Khz, אבל שומעים הבדלים דקיקים בין כבלים.

אישית אני מאוד מברך, מבחינה מסויימת, על הירידה ברגישות אצלי. זה יותר OCD שמפריע להנות מהמוסיקה, מאשר תכונה חיובית שעוזרת לשפר את החוויה.

 

פלויד טול כבר הראה שכל מיני שומעי-על מטעם עצמם, לא כ״כ מצליחים להבדיל בין רמקולים, כשהם נדרשים לכך.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אני יכול לומר לך באופן ודאי שבסטאפ שלי היה הבדל שמיע בגוון הסאונד כשעברתי מכבלי rca של ואן דן הול של חבר (הלוואה זמנית עד ששלי הגיעו מחו״ל), לכבלים שיש לי כיום של QED

בדיוק כמו שעבודה בלי פאואר נורמלי ומול מגבר קולנוע (גם אם איכותי ברמה שרוב לקוחות לא יקנו, נגיד דנון X6500) תיתן סאונד מסויים וכנראה שלא תהיה לך ״במה״ בכלל בסטריאו,

ואז תעבור למגבר סטריאו טוב ו/או עבודה עם פאואר/אינטגרייטד טוב ופתאום יש במה ואתה שומע שירים כאילו זו הפעם הראשונה.
זה עניין מוכח שאינו פסיכולוגי ובדקתי אותו מול פאוארים שונים ומגברי קולנוע שונים, ואת הניסוי עשיתי באופן עיוור מול שני חברים (מבחן ״במה״ במרחב שבו הם ישבו).

 

אז כן, רוב האנשים לא יבדילו בין mp3 ברמת 320kbps מול דיסק מקורי, 

מצד שני, קבצי מאסטר נשמעים אחרת באופן מובהק ומכילים יותר מידע, בחלק מההקלטות, במערכת טובה,

אני מסכים שאם ההפקה פאקקטה, זה יישמע כמו טרזיסטור מקלחת גם במערכת של מיליון דולר.

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

פורסם
לפני שעתיים, Super_T כתב:

אני יכול לומר לך באופן ודאי שבסטאפ שלי היה הבדל שמיע בגוון הסאונד כשעברתי מכבלי rca של ואן דן הול של חבר (הלוואה זמנית עד ששלי הגיעו מחו״ל), לכבלים שיש לי כיום של QED

 

 

אני יכול לאמר לך באופן ודאי שלא עשית בדיקה ודאית, כי אין הבדל. אני יודע שאין הבדל, כי אין שום סיבה שיהיה הבדל. ״אני שמעתי״ זה לא ודאי, זה ״נדמה לי שאני שומע״.

 

ואם אתה רוצה, נשים על זה כסף ונבדוק את זה באופן ודאי. זה מאוד קל, עושים מבחן עיוור ובודקים. דרך אחרת, ואין לי גישה למכשור היקר שנדרש לכך, זה פשוט לשים מכשיר של Klippel ולמדוד את כל התדרים, בנטרול כל האקוסטיקה, ולראות אם יש הבדל.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

ואני קורא את הדיון שלכם ואומר תודה על זה שאני לא מסוגל להבחין בדקויות האלה וכיף לי לשמוע מוזיקה גם מהטלויזיה העתיקה שלי דרך יוטיוב באקסבוקס או מאוזניות מעפנות בחצי דולר מאיביי.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 9 דקות, SlowRide כתב:

ואני קורא את הדיון שלכם ואומר תודה על זה שאני לא מסוגל להבחין בדקויות האלה וכיף לי לשמוע מוזיקה גם מהטלויזיה העתיקה שלי דרך יוטיוב באקסבוקס או מאוזניות מעפנות בחצי דולר מאיביי.

 

קודם כל, כן.

זה גם יתרון שבשר קפוא מהסופר טעים לך כמו נתח מיושן שלושה שבועות שעולה פי 10 או שאתה לא שומע שזמר מזייף וכו׳. כל אנינות טעם באה עם החסרונות והיתרונות שלה.

כשאני שפרתי את איכות האודיו שלי, גם למדתי לאהוב מוסיקה שלפני כן נשמעה לי כמו קקפוניה.

 

אבל עדיין העובדה היא שהחוויה המוסיקלית לא בהכרח תלויה באיכות הסאונד. היא עניין מאוד פסיכולוגי.

 

עשו פעם ניסוי אצל טועמי יין, ונתנו להם את אותו יין, כשהם מאמינים שהם שותים יין אחר, יקר יותר. היין היקר יותר זכה לציון גבוה יותר. ברור.

מה שמפתיע הוא שבדיקה של הגירוי במוח שלהם גילה שכשהם חשבו שהם טועמים יין יקר יותר, המוח שלהם הגיב באופן מוגבר לטעימה. כלומר, הם באמת חשו שהיין אותו חשבו ליקר יותר, טעים יותר, למרות שאובייקטיבית הוא היה זהה.

 

עכשיו.

אני לא זוכר מה רמת ההכשרה של הטועמים בניסוי הזה. אין ספק שיש הרבה מאוד אנשים שהם מומחים מטעם עצמם. אין גם ספק שיש אנשים עם חוש טעם טוב יותר ויש כאלו שעברו הכשרה לאבחן הבדלים, והם מבדילים טוב יותר מאחרים. הם גם עושים מבחנים עיוורים וצולחים אותם יפה.

 

אם נחזור לאודיו, פלויד טול, שעסק בחקר הקשר בין מדידות אודיו אובייקטיביות לחווית השמיעה, הוכיח שהוא יכול לאמן אנשים להבדיל בין רמקולים במבחן עיוור (לא בין כבלים, כי אין הבדל בין כבלים שמוכר למדע או נבדק/הוכח אי פעם בהיסטוריה של המדע), עד רמת דיוק של תשעים אחוז (שזה יפה מאוד מאוד, לרמת אי הדיוק של התפיסה האנושית).

 

אבל אנשים שהוציאו עשרות אלפי שקלים על ציוד אודיו פחות פתוחים למידע אמפירי שמוכיח שהם משלים את עצמם...

 

לפני 13 דקות, SlowRide כתב:

ואני קורא את הדיון שלכם ואומר תודה על זה שאני לא מסוגל להבחין בדקויות

 

נ.ב. הרבה פעמים אנשים לא שמים לב שהם לא נהנים מהמוסיקה, כי הסאונד לא טוב. כשהסאונד טוב המוסיקה לא מטרידה, למשל, ולא בא לך כל הזמן להחליש, עד כדי להפסיק לשמוע, כי עצם זה שיש מוסיקה מטריד אותך. כשהסאונד טוב המוסיקה יכול להמשיך להתנגן ברקע, וזה תמיד נעים (כל זמן שהיא לטעמך).

  • אהבתי 3

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 10 דקות, SlowRide כתב:

ואני קורא את הדיון שלכם ואומר תודה על זה שאני לא מסוגל להבחין בדקויות האלה וכיף לי לשמוע מוזיקה גם מהטלויזיה העתיקה שלי דרך יוטיוב באקסבוקס או מאוזניות מעפנות בחצי דולר מאיביי.

או נוסע בוולוו עתיקה ולא סובל מאיכות הפלסטיקה/התנהגות השלדה/עקומת מומנט/עפיצות/חדות הצבעים במולטימדיה/לא יודע מה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

אני נוהג ב-2008 חדשה וכל הזמן מודע לעבודת המתלים הדי מחורבנת, העדר התקשורת של ההגה ותגובת הדוושה היגעה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 6 דקות, falou כתב:

אבל אנשים שהוציאו עשרות אלפי שקלים על ציוד אודיו פחות פתוחים למידע אמפירי שמוכיח שהם משלים את עצמם...

הם הוציאו עשרות אלפי שקלים על משהו שהם מאמינים בו, על אותו משקל כמו לשלם 50 אש"ח על ברכה של רב שקר כלשהו.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
לפני 2 דקות, falou כתב:

אני נוהג ב-2008 חדשה וכל הזמן מודע לעבודת המתלים הדי מחורבנת, העדר התקשורת של ההגה ותגובת הדוושה היגעה.

כי התחת שלך רגיש כמו האוזניים...

  • מצחיק 1
  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)
לפני 16 דקות, vadim6385 כתב:

או נוסע בוולוו עתיקה ולא סובל מאיכות הפלסטיקה/התנהגות השלדה/עקומת מומנט/עפיצות/חדות הצבעים במולטימדיה/לא יודע מה.

זאת דוגמא הפוכה, לנסוע דווקא בוולוו עתיקה ולא בכל שיטבוקס רנדומלי אחר שידך משגת זה בגלל שבוולוו יש תכונות ספציפיות שאתה רוצה ברכב.

במוזיקה, כל עוד אין רעשים סטטיים או קולות צורמים או שרק אוזניה אחת עובדת או ששומעים כאילו הקליטו את השיר בעזרת מיקרופון שהוסתר בתוך עוגת שמרים, לא באמת מזיז למי שלא אודיופיל.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אני מבין שכולכם (או רובכם) חושבים שאודיופילים ״חיים בסרט״,

וזה בסדר,

וכמו כל דבר במדע, על כל בדיקה שאיש x עשה, יבוא איש y שיעשה אחרת ויפריך את מה שמצא מר x,

ומכיוון שהשיח על ״הבדלים בסאונד״ עתיק כמו השיח על ״מהו סאונד״,

אני רק אומר שבדקתי הבדל בין כבלים אנאלוגיים,

שעשויים מחומרים שונים ומוליכים באופן שונה,

לכן הסאונד שונה,

בטח מול מגבר ברמה גבוהה ורמקולים טובים (ואת שניהם יש לי) באותה סביבת האזנה,

לא ניסיתי לבדוק הבדל בין כבלים אופטיים ולא ממש בא לי להיכנס לויכוח של מה נכון ומה לא,

כי גם כבלי usb שונים אחד מהשני, אבל זה שיח אחר לשרשור אחר.

 

אנחנו פה לדבר על זה שדיסקים זה סבבה וצריך לשמור עליהם ולהינות מהם 😁

  • מעניין 1

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

פורסם
לפני שעתיים, SlowRide כתב:

ואני קורא את הדיון שלכם ואומר תודה על זה שאני לא מסוגל להבחין בדקויות האלה וכיף לי לשמוע מוזיקה גם מהטלויזיה העתיקה שלי דרך יוטיוב באקסבוקס או מאוזניות מעפנות בחצי דולר מאיביי.

בעברית זה נקרא שמיעה אבסולוט - נישט.

 

עכשיו תוסיף על זה שירות בתותחנים ועוד כמה עשורים בגיל.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני כשעה, Super_T כתב:

אני רק אומר שבדקתי הבדל בין כבלים אנאלוגיים,

שעשויים מחומרים שונים ומוליכים באופן שונה,

לכן הסאונד שונה,😁

 

אתה לא בדקת ולכן אין סיבה שנאמין לך. אם היית בודק, היית נוכח שאין הבדל. יותר מזה, הבדל במוליכות לא יוצר הבדל בסאונד, אלא אם יש בעיה קריטית במוליכות של הכבל. השיח הוא אולי עתיק, אבל הוא מיותר עכשיו כמו שהוא היה מיותר לפני שלושים שנה. 

לגבי הבדלים בשמע בין כבלים שמעבירים אות דיגיטלי... נו, אותה בורות מרצון. כמו משככי זעזועים לציוד דיגיטאלי, מרימי כבלים, ואבני שאקטי עם כוחות קסומים לשיפור הסאונד.

 

אודיופילים ממציאים דברים כבר המון שנים, וטכנאי סאונד, אותם אנשים שאשכרה עושים את ההקלטות, מכניסים את האפקטים, בונים את במת הסאונד, ומבשלים את כל ההקלטה, צוחקים עליהם...

 

לפני 26 דקות, sperial כתב:

בעברית זה נקרא שמיעה אבסולוט - נישט.

 

שמיעה אבסולוטית זו יכולת לשחזר מנגינה אחרי ששמעת אותה, כמו היכולת לשמוע הבדלים בפיצ׳, זיופים וכו׳. אין לזה קשר ליכולת אבחנת סאונד בהקשר שאנחנו מדברים עליו.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

×
×
  • תוכן חדש...