Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחפש מגבר דיגיטלי למרצדס E350 2008 תואם HARMAN/KARDON 9071 LKQ


Haim_gds
 שיתוף
עוקבים 4

פוסטים מומלצים

הבנתי, אע"פ שאיכות הסאונד מאוד חשובה לי אני לא רואה את עצמי כאודיופיל😀. בכל מקרה, נכון להיום הפיקו 8/12 הוא הבחירה המועדפת כי הוא כולל את ה DSP+מגבר במארז אחד אז שלטי העוצמה מהווים בונוס מבחינתי. ד"א, לא ניתן לשלוט על הפיקו דרך ה USB של יחידת הראש?

 

אני עדיין מהסס עם הוספת הרמקולים... 

-הרמקול הקדמי (speaker in the dashboard (Center channel speaker)) ממה שראיתי הוא סטנדרטי מבחינת גודל/מבנה (להבנתי (3-1/2" (8.6cm) Coaxial 2-Way Speaker) אבל אני עדיין לא בטוח אם הוא אינו דורש מתאם להרכבה. לא מצאתי מה העכבה המתבקשת שלו.

-הרמקול האחורי ( 2 surround speakers and 1 subwoofer / bass driver on the real parcel shelf) מהווה שתי בעיות... הראשונה היא שאם הבנתי נכון ה subwoofer מאופיינים בעכבה נמוכה (2 אוהם) ואני לא בטוח כי הפיקו יוכל לדחוף אותם כראוי (Minimum allowed load 3 Ohm in stereo mode). הבעיה החמורה יותר היא שאני לא מצליח למצוא את המתאם פלאסטיק שאילו מחוברים הרמקולים.

 

אני מניח כי אפשר להסתפק בהוספת הרמקול הקדמי ושני הטוויטרים בדלתות האחוריות לשיפור איכות הצליל, אך עדיין סאב בריא מוסיף כל כך הרבה למוסיקה....

  • מעניין 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 111
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

טוב, אז איך אפשר בלי הפתעות חדשות😒 אתמול, בחזרה הבייתה, הזבל הנוכחי החליט שבא לו לשנות את הווליום כרצונו בזמן נסיעה... אחרי ששלוש פעמים הייתי צריך למצוא מקום לעצור בצד ולכבות את הרכב (הזבלה הזה ל

הי חיים,    הייתי מחפש פתרונות שהן חבילות סאונד מוכנות עם צמות ייעודיות לפי דגם הרכב -    למשל MATCH מבית אודיוטק פישר הגרמניים (מאותו הבית של הליקס ובראקס)    אתה יכול ל

טורו טק נמכרים באיביי.    סאב וופר דורש הרבה יותר הספק כי הוא פועל בתדרים נמוכים והוא נדרש לייצר לחץ אוויר הרבה יותר גדול משאר האלמנטים ברכב - זה אומר שהמגבר צריך להשקיע פי כמה וכמה יותר אנר

תמונות שפורסמו בשרשור

פיקו DSP 8 12 הוא פרוססור משולב מגבר כאשר המגבר הוא 8*60 ב4 אוהם והוא מסוגל לעבוד עם רמקולים בהתנגדות מינימלית לא מתחת ל3 אוהם. 

יש לו 4 יציאות למגברים חיצוניים ועל אחת מהן מומלץ לחבר את הסאב וופר עם מגבר מונובלוק חיצוני קטן. 

 

תביט בפרוייטק SCARGO על הDS שלי - שמתי שם מונובלוק של TORO TECH MR2 בגודל של פאקט וחצי סיגריות. 

 

פקיו 8 10 DSP הוא עם 8 ערוצים מוגברים כאשר 4 מהם הינם 50*4 אבל 4 הנוספים הם ממה שאני זוכר 80*4 וניתן לגשר את החזקים יותר לשניים של 210 וואט. עדיין - להגברה של סאב וופר היה רצוי להשתמש בערוצים 9 או 10 על מגבר חיצוני. 

 

האינטגרטורים - של כל היצרנים - לא אמורים להגביר סאב וופרים על המגברים הפנימיים שלהם - אולי הגרסאות החזקות של ההליקסים. 

 

 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מוצא בדף שלהם את המגברים (יש Pico 8|12 DSP Amplifier Pico 8|12 DSP Amplifier), בכל מקרה יכול להיות שה 12 ערוצים יהיה מיותר. הסתכלתי במספר שירטוטים ולרמקולי הדלתות וראיתי כי מוקצה ערוץ לכל זוג (הטוויטר מקבל את הסיגנל שלו דרך קבל...). לא יודע כמה זה יתן לי להקצות ערוץ לרמקול אבל במקרה כזה 8 ערוצים לא יספיקו.

 

בכל מקרה, אם בסוף אלך על הרמקולים האחוריים אז אוסיף מונובלוק, הרמקול הקדמי ידחף מהפיקו אם ישארו ערוצים פנויים או ממגבר קטן נפרד. בכל מקרה הדילמה שלי כרגע היא בנוגע להוספת הרמקולים... 

 

ד"א, לכל רמקולי הסאב יש עכבה כל כך נמוכה?

 

 

עריכה אחרונה על ידי Haim_gds
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא רוב הסאבוופרים לרכב הם 4 אוהם סליל בודד. 

 

ואיפה שאתה יורד ל2 אוהם זה או שני סאבוופרים במקביל או סאב וופר עם דאבל סליל 4 אוהם שמחוברים במקביל. 

 

ויש סאב וופרים שהם דאבל 2 אוהם שאפשר לחבר אותם לתצורה של 4 אוהם או 1 אוהם - ואז אתה חייב לוודא שהמגבר תומך 1 אוהם. 

 

מגבר רב ערוצי בגישור בד"כ לא יתמוך מתחת ל4 אוהם כי זו סכימת ערוצים בהספק 2 אוהם שלהם לאחד של 4. 

 

מונובלוקים לרוב תומכים 4, 2 וגם 1 אוהם ויש כאלו שאף תומכים חצי אוהם. 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ה Center channel speaker הוא Coaxial 2-Way Speaker, במה הוא מיוחד? האם ניתן להחליף אותו ברמקול סטנדרטי?

ממה שאני רואה בחו"ל הרמקול מיוצר ע"י מספר קטן (יחסית) של יצרנים, על חלקם לא שמעתי מעולם (KICKER?)

 

בנוגע לרמקול האחורי, קצת קשה למצוא עליו נתונים ו/או מפרט. 


I've read everywhere that the speakers are 2 ohm (except the center which is 1.5 ohm), and the center and subwoofer are dual voice coil. I'm going to be adding a new headunit and aftermarket amp. Looking at the OEM amp, it looks like there is a single speaker wire going to the center channel and the subwoofer.

With only one wire going to the subwoofer, is the observed impedance to the amp 2 ohm, or are both voice coils 2 ohm and the impedance at the amp on this single wire 1 or 4 ohms depending on whether the voice coils are wired in series or parallel?

זה הדבר הכי קרוב שמצאתי, בכל מקרה נראה שאצטרך להוסיף מונובלוק. מה שמטריד אותי הוא שלא ניתן להשיג סט כזה חדש/OEM אלא רק משומש ביותר מ 100$... יש בארץ מתקין עם ניסיון בדגמי מרצדס שיכול לסייע ברכישת הרמקול או תחליף שלו?

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קיקר היא חברת ענק בתחום המובייל סאונד - על גבול הקונצרן. 

 

לדעתי הכי כדאי לדבר עם יוסי אלפיין או לבדוק מול כלמוביל מי מתקין הבית שלהם - עדיין, בין ניסיון למקצועיות - ההימור שלי תמיד יהיה על יוסי. 

 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מקרה האימפדנס של הרמקולים המקוריים ממש נמוך ממה שאתה מתאר - על הפיקו לא הייתי מחבר אותם ומחליף לרמקולים אפטר מרקט את הסנטר. הסאב אם הוא DVC ו2 אוהם - צריך לבדוק אם זה 2 סלילים של 2 אוהם או 2 סלילים של 4 בכדי לדעת איך לחבר למונו - משהו שאפשר לבדוק בקלות עם אוהמטר ישירות על סלילי הסאב. 

 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה אדי, משהו עדיין לא ממש מובן. הרמקול האחורי הזה כולל שלושה רמקולים, מה שקצת מפליא. איך זה ששני מידים מוזנים בסיגנל של סאב? בתדר כ"כ נמוך הם לא ממש אפקטיביים....

 

-השלישייה המוזרה הזו יכולה גם להסביר את העכבה הנמוכה, שני מידים של 4 אוהם בטור (8 אוהם סה"כ) במקביל לסאב של 4 אוהם. 8 במקביל ל 4 הוא 2.6 אוהם. (בהתעלמות מעכבת הפילטר כמובן)

-עכבת הרמקול קובעת את ההספק המקסימלי (התיאורטי) הניתן לקבל ממנו במתח הספקה מסויים (מתח הספקה בריבוע חלקי העכבה), ממה שהבנתי הסאב בדרך כלל נדחף בהספק גבוה יותר משאר הרמקולים כך שעכבה כוז נשמעת הגיונית (יתאים להספק אפקטיבי של כ 50 וואט)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כאן כבר קטונתי מלהבין איך המהנדסים החליטו להנדס שם את הסאונד בחלקו האחורי של הרכב והאם זה באמת סאב או פשוט רמקול 3WAY שמסוגל לרדת נמוך מספיק על קרוס פשוט או כל דבר אחר. 

 

בגדול ככל שהעקבה יורדת אתה מתקרב יותר ויותר למצב של קצר וזה מגביל את היכולת האפקטיבית של רמקול לזוז יותר אבל במקביל זה גורם לעליה בנצילות ולתחום תדר עם קצה תחתון גבוה יותר מרמקול עם נתונים דומים בהתנגדות נומינלית גבוהה יותר.

 

אבל בין זה לבין מה שהמופרע המקורי שהינדס שם את הסאונד למה שאתה הולך להתקין - אם ההתנגדות נמוכה מ3 אוהם אל תגביר את זה דרך המגבר הפנימי של הפיקו אלא מגבר שמסוגל להתמודד עם עכבה שכזו. או שתחליף רמקול. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

צודק, גם אני (ואני איש חומרה במקור) לא מצליח לתפוס את זה. אני חושב שאפנה למוכרי הרמקולים האלה באיביי ואבקש צילום של החיווט, בכל מקרה כנראה שאצטרך להזמין אחד כזה משומש.

שאלתי ב mbworld בפורום של ה W211 ובזה של Audio + Electronic וגם שם לא ידעו לענות לי על הנושא הזה...

לפני 55 דקות, lanosforce כתב:

בגדול ככל שהעקבה יורדת אתה מתקרב יותר ויותר למצב של קצר וזה מגביל את היכולת האפקטיבית של רמקול לזוז יותר אבל במקביל זה גורם לעליה בנצילות ולתחום תדר עם קצה תחתון גבוה יותר מרמקול עם נתונים דומים בהתנגדות נומינלית גבוהה יותר.

אתה מן הסתם מתכוון לעכבת ה AC של הרמקול בצירוף הפילטר (בין אם זה מעגל LC או התנהגות האוויר/תיבה). העכבה הבסיסית קובעת מה ההספק המקסימלי שניתן לקבל מהרמקול במתח נתון. לסבר את האוזן, רמקול של חצי אוהם יכול לספק קרוב ל 300 וואט (בהנחה שהמגבר+רמקול מונחים על המצבר ומחוברים עם כבלים של רתכת😀)

 

דיברתי עם יוסי, הוא קיבל את המייל שלי (בנוגע ליישימות הפרוייקט והצעת מחיר) אבל עוד לא הספיק לעבור על כל הדברים. אשלח לו בערב את שאר האינפורמצייה שאספתי.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא מבין למה אתה רוצה להיכנס להרפתקה של רמקולים מקוריים בני 15.

אתה כבר הולך על מכשיר DSP שיכול לעזור למקסם תוצאות, תתקין רמקולים חדשים אצל מתקין טוב (ויוסי אלפיין הוא כזה והרבה מעבר) ושלום על ישראל (טוב, לא באמת, כי צריך עבודת כיוון).

 

אם אתה כבר מחפש דברים בחו"ל שאולי לא ניתן להשיג בארץ, זה קליפסים פלסטיק שאולי ישברו במהלך העבודה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, הבעייה היא לא הרמקולים אלא המארז שלהם. צילמתי כמה תמונות של מיקום הרמקול(ים) האחורי אצלי ברכב.

 

 - החלק העליון של המדף האחורי מבעד  חלון האחורי.

- החלק התחתון של המדף האחורי ממתא המטען, נוסע.

- החלק התחתון של המדף האחורי ממתא המטען, נהג.

- החלק העליון של המדף האחורי מעל המושבים האחוריים.

 

 

אם תסתכל בתמונה של הרמקולים הנמכרים באיביי אז הסאב שם פונה כלפי מטה בזמן שהמידים פונים כלפי מעלה. איך לעזאזל זה זה אמור להתחבר אצלי?

אולי הדיפון מתכת התחתון שונה בין Audio 20 ל Audio 50?

IMG_20210512_122750.jpg

IMG_20210512_122658.jpg

IMG_20210512_122644.jpg

IMG_20210512_122559.jpg

עריכה אחרונה על ידי Haim_gds
סידור רשימת התמונות
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעה, Tom_22 כתב:

לדעתי מהצד העליון (מבלי להרחיב חיפוש).

מצטער, לא הבנתי. אתה מדבר על המודול המקורי של שלושת הרמקולים?

אם זה סאב בודד (לא המודול המקורי) אז חשבתי כי הוא ימוקם בתא המטען ויותקן בפתח המחורר בתמונות 2-3 (המגנט למטה החלק הפתוח של הקונוס כלפי מעלה). אני טועה?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...