Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה אני חושש לקנות אוטו משומש?


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 1267 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 6 דקות, dorsht כתב:

אני לא מבין את זה אף פעם,

אנשים שמשקיעים טונות של כסף באוטו, על דברים שהם לא יקבלו עליהם שקל (כנראה) במכירת הרכב שאין להם לרוב שום משמעות מבחינת אמינות\ביצועים\צריכת דלק\התנהגות, במקום לקנות בכסף שהם השקיעו רכב יותר טוב. 🤷‍♂️

הדברים האלה הם ממש לא כוס התה שלי (וכעירקי אני מבין בתה) אבל אנשים שמים כסף במה שעושה להם טוב.

 

זו לא השקעה על מנת לקבל במכירה אלה הוצאה על מנת שיעשה טוב בלב.

  • אהבתי 1

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 308
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 34 דקות, dorsht כתב:

אני לא מבין את זה אף פעם,

אנשים שמשקיעים טונות של כסף באוטו, על דברים שהם לא יקבלו עליהם שקל (כנראה) במכירת הרכב שאין להם לרוב שום משמעות מבחינת אמינות\ביצועים\צריכת דלק\התנהגות, במקום לקנות בכסף שהם השקיעו רכב יותר טוב. 🤷‍♂️

הייתה לא מזמן מאזדה 3 ספיריט כזו למכירה בצפון.

כל הרכב עם בודיקיט כחול מזעזע וימבה לדים.

ושם הבן אדם כבר שם 140 אלף על הרכב...למה להרוס?

לפני 36 דקות, dorsht כתב:

אני לא מבין את זה אף פעם,

אנשים שמשקיעים טונות של כסף באוטו, על דברים שהם לא יקבלו עליהם שקל (כנראה) במכירת הרכב שאין להם לרוב שום משמעות מבחינת אמינות\ביצועים\צריכת דלק\התנהגות, במקום לקנות בכסף שהם השקיעו רכב יותר טוב. 🤷‍♂️

תפסיק להשתמש במילה הזו,והכל יסתדר לך.

ג'ינס של דיזל ב600 שקל מחזיר את עצמו?אז למה שג'אנטים או פנסי קסנון חרטא כלשהי יחזירו?

זה בזבוז כסף,כל אחד מבזבז כמו שבא לו.

אני קניתי טלויזיה ב10K,אתה קנית ג'אנטים ב10K,כל אחד ומה שעושה לו טוב.

 

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרוב זה מכער את האוטו,

אני לא מצליח להבין את זה.

ניחא דברים קטנים, להחליף ג'אנטים אם יש לך טאסות - בסדר. מוסיף למראה לרוב.

 

אבל אני לא מבין את אלו שמחליפים ג'אנט מקורי ושמים במקומו איזה סיני עלום שם שלרוב נראה פחות טוב ופחות הולם את הרכב.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי עדיף להישאר עם steelies, מאשר לשים ג'נט סיני שיהיה יותר כבד, יפגע בצריכת דלק, ולך תדע איזה נזק יעשה לחלקי מתלה.

 

גם ג'נטים מקוריים זה ככה. באיוניק יש גירסה inspire עם ג'נט ברזל 15" וגירסאות premium/supreme עם ג'נט 17".

 

אז זאת עם ג'נט זול יותר נכנסת לדרגת זיהום אוויר נמוכה יותר

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, Buki כתב:

וואו, קראת רק את המשפט הראשון בהודעה והתייחסת אליו כאילו הוא מסכם את כל התוכן...

 

זה כי לא כתבת נכון

 

היית צריך לעשות סלפי בבגד ים, לכתוב שורה אחת פלוס ערימה של #hashtags

  • מצחיק 2

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, zaf כתב:

אוי, רכב  מזקן. איזו ערובה לאיכות הטיפול זו? 

את המרצדס 190 קניתי כמה שבועות אחרי שחבר קנה מיד ראשונה, אדם מבוגר שנהג בה לבדו. ( מדבר על שנת 2006) הרכב היה מודל 1993, כלאמר כבר היה בן 13. לרכב היו 104 אלף קילומטרים אמיתיים, טופל תמיד במוסך מורשה מרצדס, פעם בשנה, עם תיעוד מלא. מסתבר שהבעלים שגר בחולון נסע לעבודתו בתל אביב מידי יום. לא ממש נסועה היסטרית  ( כ 30 קילומטרים ביום) ובכן... מה שנראה כמציאה לחבר שקנה התברר כבור די עמוק, ולכם הסכים למכור לי (בהפסד, אחרי שנכשל למכור, בהפסד גדול יותר) לפני שיאלץ "להחליף חצי אוטו" . 

מעיון בהסוטרית הטיפולים, נראה שכל מה שאי פעם הוחלף, הוחלף על מנת "לעבור טסט" . את הטיפול של 100 אלף עשו בנובמבר 2004 (אני רכשתי בפברואר 2006) כלאמר במהלך שנה ומעט הרכב נסע רק כ 4000 קילומטר אז "לא היה צריך לטפל".

 

הכוונה הייתה להמשיך ולהחזיק ברכב עד להגיעו למעמד אספנות . 

 

אז מה כלל יישור קו, בנסיעה ראשונה בעליות קלות (ראש העין) הובחנו רעידות בעקבותן החלפנו מתאמים לציר ההינע (דריבשאפט) ובוצע איזון. כעבור זמן קצר אובחנה בעיה בנסיעה לאחור ובשיפוע מתון שהרכב רועד. האבחנה - דרוש טיפול לגיר. בפתיחת הגיר נתגלה (מעבר לשמן שחור שרוף ופילטר סתום) שנוצרה מעין טבעת של משקעים על הציר שמנעה שילוב מלא של ההילוך לאחור ולכן במאמץ לנסוע לאחור בשיפוע היתה "החלקה" של הגיר . הגיר שופץ והרכב החל לתפקד יפה . הרכב שימש את הבן שלי באופן קבוע, ומכיוון שכך ביקש להתקין מערכת קול הולמת במקום הרדיו טייפ! המקורי שהיה ברכב. בעת ההתקנה פורקו מהרכב כמויות נכבדות של חוטים וחיווט של 3 מערכות אזעקה שונות שהותקנו בו "לפי דרישת הביטוח" . הזקן עשה כל מה שנידרש :)  (נושא בלאי ריפודים וגומיות היה זניח בכל מקרה עבור רכב בן 13).

 

במבט יותר קדימה, אני מסתכל על הרכב בו מחזיק חמי. יונדאי אקסנט 2006 עם פחות מ 100 אלף קילומטר . מטופל במוסך כללי של חברים. בואו נאמר שלא אמליץ עליו במיוחד. הוא אמנם מטופל טוב יותר מאשר היה המרצדס 190 אבל , וה עדיים רחוק מלהיות "פנינה" שמורה , גם לא קוסמטית. 

 

רכב, יד שניה.  חשדהו לפני שתכבדהו. 


נסיון דומה גם אצלי.

אבי לפני כמה שנים רכש פנדה כרכב נוסף בבית. הלכנו לראות את הרכב מצאנו את עצמנו בחניון דיור מוגן יוקרתי בבת ים אצל זקן חביב ונחמד שקיבל אותנו. הכין לנו קפה סיפר על חייו והראה לנו את הרכב. לדבריו הוא כבר לא במצב שהוא יכול לנהוג (פה צריכה להידלק אצלכם נורה אדומה!).

 

הרכב נראה מושלם, בן פחות משנה ועם קמ בהתאם סביב ה6k.

למחרת אבא שלי רכש את הרכב, הגאון לא לקח אותו לבדיקה...

כמאמר המחזה של בוקי, (כמעט כי הרכב טופל במורשה ובדקנו לו שמן מים מדי פעם, זה אפילו הציל אותו מהתחממות פעם אחת...), לאחר כמה שנים של שימוש ברכב (שבמהלכם בצד אחד של הרכב הצבע דהה מחשיד מאוד...) מכרנו את הרכב. הגיע קונה ולקח את הרכב לבדיקה. בבדיקה התגלה שהרכב עבר תאונה לא קלה בכלל... כל הצד שדהה הוחלף פחות או יותר. אני הייתי בבדיקה עם הרוכש כי אבי היה בעבודה.

 

אני זוכר את הרגע הזה, זו אומנם הפתעה רעה לך כבעל הרכב אבל הרגשתי הרבה יותר רע בשביל הקונה שבא לבדוק את הרכב.

להפתעתי הוא לא נרתע מזה והציע הצעה נמוכה מאוד אומנם, אבל הצעה.

אני זוכר את היום הזה, התקשרתי לאבי ואמרתי לו ״קח את מה שהוא הציע לך,  תעיף את הרכב הזה לעזאזל ותלמד מזה לקח״.

 

גם את הרכב שלי רכשתי מזקן. לא למדתי לקח וגם אותו לא לקחתי לבדיקה, אבל היה מקובר בסכום מגוחך אז כל מקרה לגופו. בכל מקרה הרכב לא נקנה בלי בדיקה בגלל הזקן אלה בגלל שעבר בדיקת דשבורד...

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיר סיפור דומה עם מישהו שרכש רכב מהיבואן.

אחרי כמה שנים הכנף מקדימה התחילה להחליד,מסתבר שתוקנה כי הרכב חטף מכה שלא דווחה.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחזרה לנושא המקורי :

לפני כמה שנים נכשלתי בטסט על משולשים במאזדה 3 .

שמעתי למוסכניק שלי דאז והרכבתי "תחליפי איכותי" . זה לא הוכיח את עצמו כי מאז היו עוד החלפות ואילו הייתי מכיר אז את מוסך שי-לי שמציע החלפה למקורי ב1500 אין ספק שזה היה הצעד הנכון.

חיישני חמצן גם החלפתי למקורי ובולמים למונרו.

מאידך , כשמתקלקל סליל הצתה וידוע שגם השאר מתקרב יומם , ומוסך מורשה מבקש 730 ליחידה עבור מקורי לפני עבודה , לא בא לך להשקיע 3000 שקל .

אני מסכים שחובה לבדוק שמן , מים ואוויר ולשים לב לרעשים חשודים וכו'.

אני בדילמה על הצמיגים האחוריים שנראים טוב (שאפו לברידגסטון , הצמיגים עם הכי הרבה ק"מ ושנים שהחזיקו אצלי) אבל לפי התאריך המקובל עבר זמנם . האוטו ישן וכבר "לא בא" לתחזק יותר מדי , אבל צמיגים זה חשוב.

בוקי צודק שמתי שהוא מתעייפים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא סלילי הצתה זה דוגמא למשהו שאתה יכול תוך דקה להחליף לבד.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

*חוץ מבמנוע K4M מהדור האחרון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 45 דקות, EliC25 כתב:

*חוץ מבמנוע K4M מהדור האחרון

 

התכוונתי למנוע שהמתכננים שלו לא לקחו אסיד באותו יום

 

לגבי המזדה 3, זאת הפרוצדורה:

 

 

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1267 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...