Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה אני חושש לקנות אוטו משומש?


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 1268 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 4 שעות, Potato כתב:

ואם הרכב מגיע עם הנקוק או קונטיננטל?

אתה מגביל את עצמך לכמה מותגים ספציפיים עם ההגבלה הזו :)

קונטיננטל גם סבבה. גם ככה כשהחלפתי צמיגים שמתי שוב מישלין :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 308
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

היו לי מעל 20 רכבים, אף פעם לא לקחתי לבדיקה, אף פעם לא שאלתי יותר מדי שאלות בקניה כי בטוח שהרבה ישקרו, לוקח את הרכב עושה ישור קו, וכן קונה סיני ושמן לא הכי יקר, אף פעם לא נדפקתי מזה, לא מבין את אלו שלא ניסו אבל מפחדים מהסיפורים, ובסוף מוכר, במחיר שרציתי, הקונה לא מעניין אותי דקה אחרי שקיבלתי את הכסף 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נדפקת כי יש לך מודעות והבנה. שזה הדבר הכי חשוב. אתה מודע למה שקורה באוטו שלך ולא רואה אותו בתור קופסה סגורה שיכולה להיות במצב "תקין" או במצב "עושה בעיות". 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי כמה שהיד יותר גבוהה, ככה ההיסטוריה של הרכב יותר מעורפלת, והסיכוי להיתקל בדמויות מהסיפור של בוקי שואף ל100%

 

למרות שגם יד ראשונה לא מבטיחה רכב שמור ומתוחזק.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כל חטאת היא מתן ייתר חשיבות ל"כמה האוטו שווה אחרי זה".

יש רוכשי רכב חדש, שבוחרים רכב שלא מתאים להם ולא נוח להם, גיר לא לפי בחירתם או צבע לא לטעמם. כי את מה שהם היו רוצים, יהיה יותר קשה למכור בסוף.

יש בעלי רכב ישן, שעושים תיקון זול ותחזוקת שבר, כי הרכב לא שווה הרבה אז למה להוציא 60% מ"ערכו" על תיקון?

 

אלה ואלה מענישים את עצמם ללא צורך. כמו שכבר אמרו כאן, הכלל הבסיסי הוא שהוצאות על רכב הם לעולם הוצאה ולא השקעה. אף פעם לא תקבל חזרה את מה ששילמת. אבל זה בסדר, גם לא תקבל חזרה על מה ששילמת עבור חשמל, מים או אוכל. המקרה היחיד שיש אפשרות לקבל מה ששילמת, וגם זה בספק רב, הוא נדל"ן ולכן הוא נקרא נכסי דלא ניידי. רכב ממש לא נכנס בקטגוריה הזאת.

 

לענייננו, אני קונה רכב משומש במצב הטוב ביותר שניתן למצוא. מרגע שהרכב שלי, ערך השוק שלו ממש לא מעניין אותי. אחרי הקניה אחליף את כל הנוזלים, מסננים, ואת הצמיגים לסוג המשובח ביותר שניתן להשיג. אשתדל לתחזק אותו על הצד הטוב ביותר, גם תחזוקה מונעת. אם למשל התגלתה נזילה בצינור מים, אחליף את כל צינורות המים, משאבת מים, וטרמוסטט. חלקי מתלה, בולמי זעזועים, כל דבר עייף יוחלף בחלקים באיכות מעולה. אם יש נורה שרופה בתוך לחצן בדלת האחרית אני אפרק את הלחצן ואחליף את הנורה. אם הריפוד נקרע, אקח את המושב לרפד שיתקן אותו בצורה מקצועית. לא מוותר על כלום, לא חימום, לא מיזוג ולא כל מערכת מקורית אחרת שיש ברכב. הדבר היחיד שאני מרשה לעצמי להזניח הוא הצבע החיצוני. בגדול השאיפה היא לא למכור את הרכב בכלל. 

 

אבל גם אם כן אמכור, לא יהיה כאן שום הפסד. כי כל עוד שהרכב שירת אותי הוא פעל כמו באותו יום שהוא היה חדש. היה לי נעים לנסוע בו, לא חששתי לרגע להתקע בדרך גם אם הרכב כבר בגיל אחרי בר מצווה ראשונה או שנייה. לא "ביזבזתי" ולא "הפסדתי", כי קיבלתי תמורה לכסף שהוצאתי.

אותו אחד שחיפף בתיקון כי הרכב לא שווה הרבה, נשאר עם רכב שלא שווה הרבה, גם לעצמו.

 

הערה לאלה שאומרים שלא יקנו בעתיד ללא מערכות בקרת סטיה מנתיב וכו. 1000 שקל שתוציא יותר על צמיגים מהשורה הראשונה לעומת צמיגים עלומי שם, יתרמו הרבה יותר ליכולת שלך להישאר בנתיב ולעצור בזמן, מהחלפת הרכב לדגם צעיר יותר בעשרות אלפי שקלים. המערכות האלה עדיין בחיתוליהן ועוד כמה שנים ישתפרו. ואז שוב צריך להחליף רכב כי "איך יכולנו לנסוע עד היום ברכב כל כך לא בטיחותי.." 

יופי של קידום מכירות ליצרני הרכב.

 

 

  • אהבתי 4
  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 2

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 36 דקות, amosbmw כתב:

.

 

הערה לאלה שאומרים שלא יקנו בעתיד ללא מערכות בקרת סטיה מנתיב וכו. 1000 שקל שתוציא יותר על צמיגים מהשורה הראשונה לעומת צמיגים עלומי שם, יתרמו הרבה יותר ליכולת שלך להישאר בנתיב ולעצור בזמן, מהחלפת הרכב לדגם צעיר יותר בעשרות אלפי שקלים. המערכות האלה עדיין בחיתוליהן ועוד כמה שנים ישתפרו. ואז שוב צריך להחליף רכב כי "איך יכולנו לנסוע עד היום ברכב כל כך לא בטיחותי.." 

יופי של קידום מכירות ליצרני הרכב.

 

 

אין קשר.

אתה רושם דברים שהם לא נכונים ומטעה אחרים.

 

כן,רכבים מתיישבים ונהיים פחות בטיחותיים והולכים לפח זה המהות של מוצר צריכה.

הרכבים נהיים בטיחותיים יותר,אקטיבית ופסיבית-אתה מוזמן להתכחש לזה ולהסיע אותך ואת היקרים לך בגרוטאה בת 20 בטענה שיש לך צמיגים טובים ואתה נהג על ולבנות על לא ליפול לסטטיסטיקה.

אני אעדיף לתת לעצמי את מיטב המעטפת הטכנולוגית שאפשר לקבל ולא לסמוך על המזל או על היכולות שלי או של אחרים סביבי.

 

אפילו המובילאיי שנוהגים להשמיץ פה עושה עבודה טובה,מסיבה כלשהי סטית מהנתיב(עייפות/חוסר ריכוז וכו') היא תתריע ותחזור לנתיב.

מה יעזרו לך צמיגים כשאתה נמצא בנתיב ממול?

עריכה אחרונה על ידי Potato

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה עברתי על כל השרשור ואני יחזור להתחלה

בנאדם שקונה אוטו חדש וסופג ואחד ירידת ערך ב3 שנים הראשונות אין לי ממנו שום ציפיות שהוא ישמור עליו כי במילא הוא מוכר אותו תוך 3 שנים ויורד לו הערך בהמון ואנשים יקנו את זה במחיר שפוי כי הנזקים עדין לא נראים על האוטו אז הוא חורך את הכביש עם האוטו ונותן גזזזזזז גם כשהשמן קר כי בא לו להתפרע ולבזבז א הכסף שיורד לו כל יום שהאוטו אצלו

הלקוח השני שמקבל את האוטו אחרי 3 שנים כבר משלם על האוטו מחיר סבבה זה אוטו די חדש עם קילומטראז' לא גבוהה ומחיר שאפשר לעמוד בו אחרי שנתים 3 המחיר לא יורד דרסטי והטיפולים עדין לא כאלו גרועים כי ההשפעות של הנהג הראשון לא ניכרו באוטו וכן גם הנהג השני יסע עם שמן קר ויתן גזזזזזזזז כמה שבא לו כי בא לו להתפרע ולהרגיש שיש לו אוטו כמעט חדש והוא חייב להוכיח למרצדס' לידו ברמזור עם ה8 ספרות שגם הוא נותן גז ויכול לעקוף (מין נחיתות של אנשים שקנו אוטו יד שניה בן שנתיים שלול וחיבים להוכיח שגם הוא חדש)

תכלס הקונה השלישי באמת בהרבה מהמקרים מקבל עגלה חבוטה שרוטה עם קילופי צבע מנוע סתום אגזוז תקול רדיאטור צולע גיר לקראת הסוף וכו' וכו' כיד הדמיון הטובה עליכם ואין שום אפשרות לדעת שאתה קונה אוטו יד שלישית מה הוא עבר אלא אם כן אבא שלך וסבא שלך היו יד ראשונה ושניה או אשתך וחמיך כי אין מה לעשות אוטו יד שלישית לצערי אין אמון במוכרים וגם אם יד שניה שמר יד ראשונה לא מחייב אין מה לעשות מי שקונה יד שלישית יודע שזה הימור לפעמים מקבלים דובשניה שתחזיק על הכביש עוד עשור כי באמת הנהגים הראשונים היו אנשים שלא קנו אוטו חדש בשביל להשויץ על השכן ברמזור אלא נסעו לעבודה וכשהרמזור הבהב ירוק הם כבר היו באמצע עצירה שקטה אבל גם לפעמים באוטו יד שלישית מקבלים גרוטאה אבל תכלס המחיר בהתאם אוטו יד שלישית עולה זול בגלל ההימור ולכן כל אחד יעשה את השיקולים שלו ושלא יתלונן על הנהג הראשון או השני למה הם חרכו אספלט כי בא להם וזה זכותם והם שילמו על זה ואתה שקנית יד שלישית ידעת שזה יכול להיות והימרת אז כמו בכל הימור אל תתלונן אם קיבלת דובשניה תודה לקל אבל אם קיבלת גרוטה אז אל תעשה הבוע פיס כי זה לא השבוע של המזל שלך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת? הנהג נתן גז זו טענה כלפי רוכשי רכב?

אני אזכור כשאקנה רכב חדש לגרור אותו ממקום למקום וחס וחלילה לא לגעת בדוושת הגז.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אוחז שזו זכותו הלגיטימת של כל רוכש רבכ לעשות בו כרצונו

התיחסתי לטענות שעולות מכל השרשור הארוך על אנשים שהתלונו על נהגים שנותנים גז

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 59 דקות, amosbmw כתב:

אם כל חטאת היא מתן ייתר חשיבות ל"כמה האוטו שווה אחרי זה".

סיכמת פוסט מעולה ולגמרי לא נכון על ההתחלה. פרט לאלו מאיתנו שמחיר של רכב והתחזוקה שלו לא מדגדגים בכלל את ההכנסות או הנכסים שלהם, כולנו עושים תחשיבים כלכליים ברכישה ובתחזוקה של רכב. מי יותר ומי פחות, אבל מכיוון שלרובינו המכריע אין חשבון הוצאות לא מוגבל, אנחנו צריכים להחליט איך ובכמה לתחזק את הרכב לפי סדר עדיפויות. אפילו אתה לא שומר על הצבע החיצוני ברמה של חדש - וכנראה שמתוך מגבלה כספית.

 

לפני 59 דקות, amosbmw כתב:

המקרה היחיד שיש אפשרות לקבל מה ששילמת, וגם זה בספק רב, הוא נדל"ן ולכן הוא נקרא נכסי דלא ניידי. רכב ממש לא נכנס בקטגוריה הזאת.

רגע של ארמית: דלא ניידי - לא נייד. לא "שהערך שלו לא יורד". אין שום קשר בין הדברים. דרך אגב, גם מניות או כל נייר ערך אחר יכולים להכנס לקטגוריה הזו, והם לגמרי לא דלא ניידי.

 

לפני 59 דקות, amosbmw כתב:

לענייננו, אני קונה רכב משומש במצב הטוב ביותר שניתן למצוא. מרגע שהרכב שלי, ערך השוק שלו ממש לא מעניין אותי. אחרי הקניה אחליף את כל הנוזלים, מסננים, ואת הצמיגים לסוג המשובח ביותר שניתן להשיג. אשתדל לתחזק אותו על הצד הטוב ביותר, גם תחזוקה מונעת. אם למשל התגלתה נזילה בצינור מים, אחליף את כל צינורות המים, משאבת מים, וטרמוסטט. חלקי מתלה, בולמי זעזועים, כל דבר עייף יוחלף בחלקים באיכות מעולה. אם יש נורה שרופה בתוך לחצן בדלת האחרית אני אפרק את הלחצן ואחליף את הנורה. אם הריפוד נקרע, אקח את המושב לרפד שיתקן אותו בצורה מקצועית. לא מוותר על כלום, לא חימום, לא מיזוג ולא כל מערכת מקורית אחרת שיש ברכב. הדבר היחיד שאני מרשה לעצמי להזניח הוא הצבע החיצוני. בגדול השאיפה היא לא למכור את הרכב בכלל. 

אתה שואל ועונה לעצמך - ערך השוק שלו לא מעניין אותך כי אתה לא מתכוון למכור, וזה בסה"כ מאוד הגיוני. אבל הרוב המכריע לגמרי של בעלי רכב כן מתכוון למכור, ואז השיקול הזה מקבל בכל זאת איזושהי משמעות. זה כמובן בסדר לגמרי להחזיק רכב ל-30, 40 ו-אפילו 100 שנה, פשוט 99.99999% מהעולם לא מתנהג ככה, אז קצת קשה לבסס על סמך ה-0.00001% שנשארו איך כולם צריכים להתנהג.

 

אם אתה כן מתכוון למכור את הרכב בחצי השנה הבאה, פתאום נהיה קצת פחות הגיוני להחליף את כל צנרת הקירור באלפי שקלים אם צינור אחד נוזל, או לתקן כל קרע של חצי ס"מ בריפוד במאות שקלים וחצי יום עבודה. גם פחות הגיוני להחליף לאלטרנטור או סטרטר מקוריים חדשים מהקופסא בפי 2-3 מאחד משופץ, אפילו אם המשופץ יחזיק שלוש שנים והמקורי 10.

 

במציאות שבה לכולנו יש עבודה, ילדים (שלומדים מהבית!), משפחה ואולי עוד תחביב או שניים אבל רק 24 שעות ביממה ומשכורת (או שתיים לכל היותר), נהיה פתאום הרבה פחות סביר להשקיע כל כך הרבה בדברים שהחשיבות הכללית שלהם לחיים, בסופו של דבר, היא לא כזו אינסופית. בדיוק כמו שאתה מתייחס לצבע של הרכב שלך.

 

לפני 59 דקות, amosbmw כתב:

אבל גם אם כן אמכור, לא יהיה כאן שום הפסד. כי כל עוד שהרכב שירת אותי הוא פעל כמו באותו יום שהוא היה חדש. היה לי נעים לנסוע בו, לא חששתי לרגע להתקע בדרך גם אם הרכב כבר בגיל אחרי בר מצווה ראשונה או שנייה. לא "ביזבזתי" ולא "הפסדתי", כי קיבלתי תמורה לכסף שהוצאתי.

אותו אחד שחיפף בתיקון כי הרכב לא שווה הרבה, נשאר עם רכב שלא שווה הרבה, גם לעצמו.

פרט לדגמים מאוד מאוד מסויימים, רכב בן עשרים מתוחזק כמו חדש לא יחזיר עשירית ממה שהשקעת בתחזוקה שלו (בכסף בלבד, בלי לכמת את הזמן). נסה למכור היום פונטו דור ראשון (או אפילו ספייס) למשל, או 206 סטנדרטית. אם תצליח במעל 5,000 ש"ח, תחזור לספר.

 

לפני 59 דקות, amosbmw כתב:

הערה לאלה שאומרים שלא יקנו בעתיד ללא מערכות בקרת סטיה מנתיב וכו. 1000 שקל שתוציא יותר על צמיגים מהשורה הראשונה לעומת צמיגים עלומי שם, יתרמו הרבה יותר ליכולת שלך להישאר בנתיב ולעצור בזמן, מהחלפת הרכב לדגם צעיר יותר בעשרות אלפי שקלים. המערכות האלה עדיין בחיתוליהן ועוד כמה שנים ישתפרו. ואז שוב צריך להחליף רכב כי "איך יכולנו לנסוע עד היום ברכב כל כך לא בטיחותי.." 

יופי של קידום מכירות ליצרני הרכב.

נכון שיש פה לא מעט עניין של קידום מכירות, אבל הסטטיסטיקה במקרה הזה לא משקרת - רכבים חדשים בטוחים משמעותית מרכבים ישנים, גם פאסיבית ובוודאי אקטיבית. וכמובן שאין שום מניעה לשים צמיגים טובים ברכב חדש, אין פה שום סתירה.

זכותך המלאה לנסוע ברכבים ישנים, יש בזה לא מעט קסם שאני יכול להתחבר אליו. Having said that, צריך גם לדעת איפה נגמר הקסם ומתחילה המציאות. בתאונה אתה בוודאות תעדיף להיות ברכב מ-2020 לעומת רכב מ-2000 (מאותה קטגוריה כמובן, לא full size SUV מול מיני).

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 38 דקות, Potato כתב:

מה יעזרו לך צמיגים כשאתה נמצא בנתיב ממול?

יש קשר ועוד איך. ישנם 2 סיבות שתמצא את עצמך בנתיב ממול.

1. הסתכלת בטלפון או בכל מסיח דעת אחר.

2. הופתעת בכביש על ידי סיבוב/ מכשול / גורם פתאומי בכביש וביצעת תמרון התחמקות לא מוצלח.

 

למקרה הראשון מערכות עזר יוכלו לעזור לך. אבל גם משמעת עצמית להיות מרוכז בנהיגה יכולה לעזור לך.

למקרה השני ההבדל בין צמיגים סוג ז לצמיגים משובחים הוא קריטי.

 

הפוסט שלי לא ממליץ לאנשים להחליף למכוניות בנות 20 אלא אומר להם לטפל יותר טוב במכוניות שיש להם, ולהפסיק להסתכל על ערכו הכספי ומועד ההחלפה הצפוי של הרכב כשיקול. וזה נכון לרכבים בני 4 כמו לכל גיל אחר. בעל הרכב בן ה4 שלא יחסוך על צמיגים תורם לבטיחותו יותר מאחד שבוחר להצטייד במערכות עזר לנהיגה.

מעטפת טכנולוגית זה נחמד, אבל באיזה רכב היית מעדיף להיות בתאונה? ברכב מיני חדיש או במרצדס S בת 10?

המובילאיי שמותקן כאפטרמרקט הוא מוצר לא מבושל לחלוטין. יוצא לי לנהוג לא מעט במכוניות שמצוידות בו, ועוד לא קרה לי שהוא השמיע קול לפני שאני זיהיתי והגבתי לסכנה (פקק, מתפרץ לכביש וכדומה). ללא הלובינג שהופעל על משרד התחבורה וחברות הביטוח לא היה למוצר הזה זכות קיום עד שיעבור עוד כמה דורות של פיתוח.

 

 

 

 

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, amosbmw כתב:

מעטפת טכנולוגית זה נחמד, אבל באיזה רכב היית מעדיף להיות בתאונה? ברכב מיני חדיש או במרצדס S בת 10?

הן אולי עולות פחות או יותר אותו דבר ברכישה, אבל בוא, אין שום קשר, אפילו לא מקרי, בין עלויות התחזוקה של כל אחת מהן לשלוש שנים (וכמובן גם דלק), שלא לדבר על זה שחלקינו פשוט לא יוכל למצוא חניה ל-S class ברדיוס של קילומטרים מהבית. כשאתה לוקח בחשבון את עלות התחזוקה של S class בת 10, אתה יכול לפרגן לעצמך משהו מוצלח יותר ממיני חדשה, ואז ההשוואה הרבה פחות ברורה. מה גם ש-S class בת 10 היא לא רכב מיושן בכלל. איך תתנהג S class בת 25? כבר פחות ברור.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, pooh-bear כתב:

רגע של ארמית: דלא ניידי - לא נייד. לא "שהערך שלו לא יורד". אין שום קשר בין הדברים. דרך אגב, גם מניות או כל נייר ערך אחר יכולים להכנס לקטגוריה הזו, והם לגמרי לא דלא ניידי.

 

תודה, הארמית ידועה לי, אולי לא התנסחתי היטב אבל רק ניסיתי להמחיש כמה הוצאות רכב רחוקות מהשקעה.
אני לא מנסה לומר לאף אחד איך להתנהג, אלא רק לומר שמי שמטפל ברכב שלו יותר טוב, יהנה ממנו יותר.

לפני 18 דקות, pooh-bear כתב:

פרט לדגמים מאוד מאוד מסויימים, רכב בן עשרים מתוחזק כמו חדש לא יחזיר עשירית ממה שהשקעת בתחזוקה שלו (בכסף בלבד, בלי לכמת את הזמן). נסה למכור היום פונטו דור ראשון (או אפילו ספייס) למשל, או 206 סטנדרטית. אם תצליח במעל 5,000 ש"ח, תחזור לספר.

זאת בדיוק הטעות. לא חשוב לספר בכמה מכרת את הרכב, אלא אם הוא שירת אותך בצורה משביעת רצון בזמן שהוא היה שלך.

 

הדוגמה עם הS class והמיני היא כמובן התלבטות לא מציאותית, אבל היא נועדה לחדד את הנקודה שלא כל מה שחדש יותר הוא יותר טוב.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, amosbmw כתב:

זאת בדיוק הטעות. לא חשוב לספר בכמה מכרת את הרכב, אלא אם הוא שירת אותך בצורה משביעת רצון בזמן שהוא היה שלך.

זו שוב טענת ה-money is no object. אם הרכב שירת אותי בצורה משביעת רצון אבל שפכתי עליו 50,000 ש"ח בשלוש שנים רק על תיקונים, ואחרי זה מכרתי אותו ב-5,000 ש"ח, אז לפחות לטעמי יש פה בעיה.

 

אני לא בא לטעון שצריך להזניח ח"ח, רק שהשיקול הכלכלי הוא מהותי לגמרי באחזקה של רכב, נשמע לי די הגיוני בסה"כ. יש דברים שלא משתלם לתקן (כמו קרע קטן בריפוד, או שריטה בצבע), יש דברים שמשתלם לתקן אבל לא "כמו חדש, עם חלק מקורי וחדש מהיצרן" (כמו אלטרנטור או סטרטר) ויש דברים שחייבים להקפיד עליהם אפילו יותר מברכב חדש (כמו שמן בתקן הנכון או נוזל קירור). כל דבר לגופו.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1268 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...